Videointi klubi-illasta, mentalisti

17

200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa kuunnella ja katsoa.

    • Anonyymi

      Toimi hyvin. Äänityksen voimakkuus taisi olla vähän matala.

    • Anonyymi

      Solmu Mäkelä on herrasmies ja hyvä
      miksi hänen etunimensä on Solmu? tiesikö äiti jo synnyttäessä
      että köysitemppu toimii

    • Anonyymi

      Aika vaisua.

      • Millaista siis odotit?


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Millaista siis odotit?

        Ehkä avoimempaa ja syvällisempää keskustelua. Monta päivää kun kuuntelin, joten en pyri sanatarkkuuteen vaan kerron mielikuvan mikä minulle jäi.

        Mies haastattelija toisteli ettei käytä sanoja valehtelija, huijari. Haastateltava halusi kertoa että on skeptikko tai jotain jne... Naisoletettu piti huolta että ohjelma on hauska naurun pyrskähdyksillään, ehkä hän halusi kertoa että asiat ovat naurettavia. Itselleni ei ainakaan tullut sellainen olo, että olipa mielenkiintoinen keskustelu ja pitääpä lukea kirja.

        Kaikenlainen temppuilu on siis sallittua kun ihminen tietää tulevansa huijatuksi. Monelle vain leikki muuttuu todeksi silloin kun tiede osoittautuu voimattomaksi ja on valmis etsimään apua mistä suunnasta tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä avoimempaa ja syvällisempää keskustelua. Monta päivää kun kuuntelin, joten en pyri sanatarkkuuteen vaan kerron mielikuvan mikä minulle jäi.

        Mies haastattelija toisteli ettei käytä sanoja valehtelija, huijari. Haastateltava halusi kertoa että on skeptikko tai jotain jne... Naisoletettu piti huolta että ohjelma on hauska naurun pyrskähdyksillään, ehkä hän halusi kertoa että asiat ovat naurettavia. Itselleni ei ainakaan tullut sellainen olo, että olipa mielenkiintoinen keskustelu ja pitääpä lukea kirja.

        Kaikenlainen temppuilu on siis sallittua kun ihminen tietää tulevansa huijatuksi. Monelle vain leikki muuttuu todeksi silloin kun tiede osoittautuu voimattomaksi ja on valmis etsimään apua mistä suunnasta tahansa.

        Piti olla: monta päivää sitten kuuntelin...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä avoimempaa ja syvällisempää keskustelua. Monta päivää kun kuuntelin, joten en pyri sanatarkkuuteen vaan kerron mielikuvan mikä minulle jäi.

        Mies haastattelija toisteli ettei käytä sanoja valehtelija, huijari. Haastateltava halusi kertoa että on skeptikko tai jotain jne... Naisoletettu piti huolta että ohjelma on hauska naurun pyrskähdyksillään, ehkä hän halusi kertoa että asiat ovat naurettavia. Itselleni ei ainakaan tullut sellainen olo, että olipa mielenkiintoinen keskustelu ja pitääpä lukea kirja.

        Kaikenlainen temppuilu on siis sallittua kun ihminen tietää tulevansa huijatuksi. Monelle vain leikki muuttuu todeksi silloin kun tiede osoittautuu voimattomaksi ja on valmis etsimään apua mistä suunnasta tahansa.

        Kiitoksia palautteesta!

        Hieman hankala ehkä vastata vaikutelmiin. Siitä osasta lienemme samaa mieltä, että temppuilu on sallittua jos ei väitetä muuksi kuin tempuiksi -- ei kukaan taikatemppuja kritisoi.

        Siitä olisi voinut mennä vakavampaan suuntaan kyllä, miten ihmiset epäivoitoisena hakevat apua ja tulevat huijatuksi. Toisaalta minulla on sellainen näppituntuma, että Suomessa harva menee vaikkapa homeopaatille oikeasti vakavan sairauden iskiessä. Ei ole tilastoja, mutta jotenkin ajattelen että vaistomaisesti sittenkin tiedetään oikean lääketieteen olevan... oikeaa.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Kiitoksia palautteesta!

        Hieman hankala ehkä vastata vaikutelmiin. Siitä osasta lienemme samaa mieltä, että temppuilu on sallittua jos ei väitetä muuksi kuin tempuiksi -- ei kukaan taikatemppuja kritisoi.

        Siitä olisi voinut mennä vakavampaan suuntaan kyllä, miten ihmiset epäivoitoisena hakevat apua ja tulevat huijatuksi. Toisaalta minulla on sellainen näppituntuma, että Suomessa harva menee vaikkapa homeopaatille oikeasti vakavan sairauden iskiessä. Ei ole tilastoja, mutta jotenkin ajattelen että vaistomaisesti sittenkin tiedetään oikean lääketieteen olevan... oikeaa.

        Valiiton standup-koomikot ja mentalistit selventävät ihmisten käsityksiä homeopatiasta


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Kiitoksia palautteesta!

        Hieman hankala ehkä vastata vaikutelmiin. Siitä osasta lienemme samaa mieltä, että temppuilu on sallittua jos ei väitetä muuksi kuin tempuiksi -- ei kukaan taikatemppuja kritisoi.

        Siitä olisi voinut mennä vakavampaan suuntaan kyllä, miten ihmiset epäivoitoisena hakevat apua ja tulevat huijatuksi. Toisaalta minulla on sellainen näppituntuma, että Suomessa harva menee vaikkapa homeopaatille oikeasti vakavan sairauden iskiessä. Ei ole tilastoja, mutta jotenkin ajattelen että vaistomaisesti sittenkin tiedetään oikean lääketieteen olevan... oikeaa.

        Toisaalta myös "oikean" lääketieteen parista siirtyy ammattilaisia jonkun verran "luontais ym. hoitoihin" jotka virallinen lääketiede on hylännyt.

        Kun oikeasti on hätä, lääketiede, poliisi tai sosiaaliviranomainen on kokeiltu eikä apua ole tullut, ihminen voi tietoisesti kokeilla sitäkin mihin ei usko. Eihän viranomaiset tai lääketiedekään ole huijareita sen vuoksi, etteivät kaikkia pysty auttamaan. Eihän?

        Entä jos ihminen harrastelee salatieteitä omaksi ilokseen ja kokee saavansa mukavaa seuraa, jännittäviä asioita, toivoa, mielekkyyttä, kokee olevansa erityinen, niin mikä on mielestäsi näiden rahallinen arvo? Toki arvoitukset eivät koskaan ratkea vaan johtavat uusien arvoitusten äärelle, aina uuden "tiedon" äärelle, aina uuden "ohjauksen" äärelle....

        Minä olen muuten myös kokeillut joitain energiahoitoja, enkä kyllä ole tuntenut yhtään mitään. Energiat eivät ole virtailleet. En silti kiistä sitä, että joku toinen voisi tuntemuksia saada ja hoitaja tulkitsee niitä omasta näkökulmastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisaalta myös "oikean" lääketieteen parista siirtyy ammattilaisia jonkun verran "luontais ym. hoitoihin" jotka virallinen lääketiede on hylännyt.

        Kun oikeasti on hätä, lääketiede, poliisi tai sosiaaliviranomainen on kokeiltu eikä apua ole tullut, ihminen voi tietoisesti kokeilla sitäkin mihin ei usko. Eihän viranomaiset tai lääketiedekään ole huijareita sen vuoksi, etteivät kaikkia pysty auttamaan. Eihän?

        Entä jos ihminen harrastelee salatieteitä omaksi ilokseen ja kokee saavansa mukavaa seuraa, jännittäviä asioita, toivoa, mielekkyyttä, kokee olevansa erityinen, niin mikä on mielestäsi näiden rahallinen arvo? Toki arvoitukset eivät koskaan ratkea vaan johtavat uusien arvoitusten äärelle, aina uuden "tiedon" äärelle, aina uuden "ohjauksen" äärelle....

        Minä olen muuten myös kokeillut joitain energiahoitoja, enkä kyllä ole tuntenut yhtään mitään. Energiat eivät ole virtailleet. En silti kiistä sitä, että joku toinen voisi tuntemuksia saada ja hoitaja tulkitsee niitä omasta näkökulmastaan.

        Joo, on noita joku määrä oikeasta lääketieteestäkin siirtynyt, Antti Heikkilä yhtenä esimerkkinä. Mitä siinä tapahtuu, sitä en tiedä.

        Ja kyllä, epätoivoinen ihminen voi varmasti kokeilla sitäkin mihin ei usko.

        Minulle tehtiin joku kahden minuutin energiahoito tässä ketjussa kerrotun kirjan julkistamistilaisuudessa. Ei tuntunut miltään, kirjoitinkin siitä Skeptikko-lehteen.


    • Anonyymi

      "Mentalistin matka salatieteisiin"
      Kyse tosiaan on vanhoista salatieteistä jotka eivät ole enää salatieteitä vaan avoimia kaikille jotka ovat kiinnostuneita ja tietenkin maksaville asiakkaille.

      Olen käynyt jonkinsortin energiahoidossa mutta en ole tuntenut energioita.

      • Anonyymi

        Oletko aikanasi kokeillut Ylikosken oppia lysenkolaisuutta Vanajanlinnassa
        Sirolaopistossa, parantuminen oli sataprosenttista jopa yli


    • Anonyymi

      Mäntysalo on hysteerisissä tilassa
      mentalisteja ja standup koomikoita

    • Anonyymi

      Antivapari se näyttää olevan hysteeriseszä tilassa.

      • Anonyymi

        Voiko olla niin, että "antivapari" ei vasta vapaa-ajattelua, vaan antiteismiä jota vapaa-ajattelijat kylläkin edustavat.


    • Anonyymi

      Kiitos taltioinnista. Helsingissä on haluttu VAbaarit pitää ilman videointia, vaikka monk pika-aluztus ja keskustelu olisi ollut kiintoisa tallenteenakkn. Esim. Taira, Hjelm, Hänninen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe