Tuleeko Äärikarismaatikoista New Age Noitia?

Rauhan tervehdys.

Tässä raamattutunnilla avaan New Agen liikkeen monia kasvoja, ilmentymiä ja virtauksia, joista osa tulee myös karismaattisuuden kaavussa helluntailaisuuden seassa väärennöksenä, mutta Raamatun tuntemuksen vähettyä, se on mennyt osittain jo järkyttävän syvällekin sisälle.

"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja valheenpuhujain ulkokultaisuuden vaikutuksesta, joiden omatunto on poltinraudalla merkitty ja jotka kieltävät menemästä naimisiin ja nauttimasta ruokia, mitkä Jumala on luonut niiden nautittavaksi kiitoksella, jotka uskovat ja ovat tulleet totuuden tuntemaan." - 1. Timoteuskirje 4:1-3

New Agen monet kasvot
https://www.youtube.com/watch?v=qTYcaqGHCyk

Siunauksin, MM.

52

612

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiitos Mauno, katson tuon illalla. Vaikka en kristinuskosta piittaa tuon taivaallista, yhtä paljon karsastan new agea. Ja koettelen, kenties kiusaankin itseäni asioilla, joita suorastaan inhoan. Eräänlainen tapa elää tämäkin, vai mitä?

      • Anonyymi

        Mauno Mattila on populisti, jonka videoita ei kannata katsoa. Jotka osaavat Raamatun, he eivät harjoita new agea ja osaavat muutenkin varoa sitä. Sen lisäksi pitäisi varoa Mauno Mattilan eksytyksyä.

        Mauno Mattilalla ei ole mitään mahdollisuuksia pelastua, koska hän itse opettaa väärää laittomuuden evankeliumia ja itse elää laittomuudessa. Mattila elää sellaisessa haavemaalimassa, että Jeesus olisi lopettanut lain, mutta sellaista ei Paavali koskaan opettanut. Jääräpää pohjalainen ei tätä suostu hyväksymään, joten Mattilalla ei ole perintöosuutta Kristuksen valtakunnassa.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mauno Mattila on populisti, jonka videoita ei kannata katsoa. Jotka osaavat Raamatun, he eivät harjoita new agea ja osaavat muutenkin varoa sitä. Sen lisäksi pitäisi varoa Mauno Mattilan eksytyksyä.

        Mauno Mattilalla ei ole mitään mahdollisuuksia pelastua, koska hän itse opettaa väärää laittomuuden evankeliumia ja itse elää laittomuudessa. Mattila elää sellaisessa haavemaalimassa, että Jeesus olisi lopettanut lain, mutta sellaista ei Paavali koskaan opettanut. Jääräpää pohjalainen ei tätä suostu hyväksymään, joten Mattilalla ei ole perintöosuutta Kristuksen valtakunnassa.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Mikä tuomari sinä olet? Ymmärrätkö, että sinä riistät Kaikkivaltiaalta tuomion? Vain hän saa tuomita ihmisen. Kysyn sinulta, missä on rakkautesi? Minä en ole edes kristitty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuomari sinä olet? Ymmärrätkö, että sinä riistät Kaikkivaltiaalta tuomion? Vain hän saa tuomita ihmisen. Kysyn sinulta, missä on rakkautesi? Minä en ole edes kristitty.

        Rukoilen että uuvestisynnyt Jumalan lapseksi.

        Nyt on menossa vaihe, jossa luste erottuu viljasta juurikin tuon rakkauven hetelmän puuttuminen on hualestuttava merkki. Jos rakkaus puuttuu niin mitä muuta kylmält panettelijalt puuttuu? Rakkaus ja sen mukana Totuuskin on poissa väärillä tojistajil ja " tuamareil".

        Jumalan lapsena saat paljon kaikenlaisia hyvijä asijoita, joista liänet kuullut.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä tuomari sinä olet? Ymmärrätkö, että sinä riistät Kaikkivaltiaalta tuomion? Vain hän saa tuomita ihmisen. Kysyn sinulta, missä on rakkautesi? Minä en ole edes kristitty.

        Kaikkivaltias on kertonut itse tuomionsa perusteet Raamatussa. En minkä tuomitse ketään, mutta Jumalan sana tuomitsee kaikki Mauno Mattilan kaltaiset lain purkajat ja laittomuuden tekijät. Mauno Mattila on väärä profeetta.

        Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matt 7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Eikö insinöörillä leikkaa. Tämä on helluntailaisuus palsta. Ei New Age. Sullakin on vapaa ajan ongelmia.

      • Anonyymi

        Mauno haluaa kannattajia helluntaiseurakunnista.


      • Anonyymi

        Kyllä helluntalaisillakin on vaara ajautua New Agen vaikutuspiiriin. Siksi heitäkin on siitä syytä varoittaa.


      • Rauhan tervehdys.

        Helluntailaisuus --> Menestysteologia --> Uushenkisyys --> Helvetti

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi

        Mauno on itse asiassa tehnyt tärkeän havainnon. Kun äärikarismaattisuus alkoi tunkemaan seurakuntiin 80-luvulla, niin kiinnitin huomiota samaan asiaan. Usko ei enää ollutkaan kasvamista Kristuksen tuntemisessa ja muuttumista mielen uudistumisen kautta. Jumalasta tuli kuin karkkiautomaatti tai taivaallinen taikuri, jota opeteltiin manipuloimaan oikeanlaisilla loitsuilla. Sehän on noituutta, eikä kristinuskoa. Pidin sitä ensin amerikkalaistyylisenä hurahtamisena, mutta törmäsin Suomeen palattuani samoihin ilmiöihin. Niitä oli sekä helluntailaisissa ympyröissä että myös tietyissä luterilaisissa. En varmasti ollut ainoa, joka vieraantui näistä ympyröistä äärikarismaattisuuden myötä.


    • Anonyymi

      Onko aloittaja Helluntalainen ?

      • Rauhan tervehdys.

        Täysin riippuu, että mitä tarkoitat helluntailaisuudella, varsinkin kun kirjoitat sen Isolla. Jos tarkoitat sillä modernia opista viisveisaavaa hillsongilaista helluntailaista, kirkollistunutta helluntaikirkkoa tai amerikkalaista menestysteologiasta ammentavaa helluntailaisuutta, niin silloin täytyy todeta että en.

        Mutta uskallan sanoa, että olen enemmän Pyhästä Hengestä riippuvainen, enemmän helluntailainen ja enemmän klassisia helluntailaisia opetuksia vaaliva kuin moni helluntaikirkon teologi.

        Siunauksin, MM.


        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Täysin riippuu, että mitä tarkoitat helluntailaisuudella, varsinkin kun kirjoitat sen Isolla. Jos tarkoitat sillä modernia opista viisveisaavaa hillsongilaista helluntailaista, kirkollistunutta helluntaikirkkoa tai amerikkalaista menestysteologiasta ammentavaa helluntailaisuutta, niin silloin täytyy todeta että en.

        Mutta uskallan sanoa, että olen enemmän Pyhästä Hengestä riippuvainen, enemmän helluntailainen ja enemmän klassisia helluntailaisia opetuksia vaaliva kuin moni helluntaikirkon teologi.

        Siunauksin, MM.


        Siunauksin, MM.

        Mauno Mattila, sinä et olet täyttynyt Pyhästä Hengestä.

        Pyhä Henki annetaan vain niille, jotka noudattavat Jumalan käskyjä, joista sinä todellisuudessa vastustat. Pyhän Hengen hedelmä on, että tekee Jumalan tahdon, mitä sinä et tee.

        Hes 36:27 Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.

        Ap.t 5:32 Me olemme kaiken tämän todistajat -- samoin Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille jotka häntä tottelevat."

        Mauno Mattila, olet väärä profeetta, mikä tulee erityisen hyvin esille siinä laittomuudessa mitä sinussa on.

        Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        ---
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Täysin riippuu, että mitä tarkoitat helluntailaisuudella, varsinkin kun kirjoitat sen Isolla. Jos tarkoitat sillä modernia opista viisveisaavaa hillsongilaista helluntailaista, kirkollistunutta helluntaikirkkoa tai amerikkalaista menestysteologiasta ammentavaa helluntailaisuutta, niin silloin täytyy todeta että en.

        Mutta uskallan sanoa, että olen enemmän Pyhästä Hengestä riippuvainen, enemmän helluntailainen ja enemmän klassisia helluntailaisia opetuksia vaaliva kuin moni helluntaikirkon teologi.

        Siunauksin, MM.


        Siunauksin, MM.

        Sellaista juttua kiertää, että olisit edelleen luterilaisen kirkon jäsen. Pitääkö paikkansa?


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Täysin riippuu, että mitä tarkoitat helluntailaisuudella, varsinkin kun kirjoitat sen Isolla. Jos tarkoitat sillä modernia opista viisveisaavaa hillsongilaista helluntailaista, kirkollistunutta helluntaikirkkoa tai amerikkalaista menestysteologiasta ammentavaa helluntailaisuutta, niin silloin täytyy todeta että en.

        Mutta uskallan sanoa, että olen enemmän Pyhästä Hengestä riippuvainen, enemmän helluntailainen ja enemmän klassisia helluntailaisia opetuksia vaaliva kuin moni helluntaikirkon teologi.

        Siunauksin, MM.


        Siunauksin, MM.

        Jokainen, jolla on ollut syvälliset juuret aiempaan Helluntaiherätykseen, sen opetuksiin ja käytäntöihin tietää jo muutamasta sanasta Mattilan olevan aito, vanhan ajan helluntailainen.

        Tämän päivän moderni helluntaikirkkolaisuus sekä jotkut, aiemmin helluntailaisista erotetut tai eronneet pikkuseurakunnat "profeettoineen", ne eivät ole helluntailaisia ensinkään, vaan petosta. Motiivina talousrikokset sekä erilainen valta, myös rikkoa raamatullisia sukupuoli- ja avioliittokäsityksiä.

        Raha, valta ja seksi, tämän ihannointia tämä rivo uususkonto edustaa, joka käyttää itsestään helluntailaisuus-nimitystä mutta on suhteessa aitoon Helluntaiherätykseen kuin yö päivälle.

        Tämän valhehelluntailaisuuden kaikki eksytykset ovat kirkkaasti luettavissa tälläkin foorumille.

        Mattila on lähestulkoon ainoita, aitoja, uskoltaan alkuperäisiä helluntaiherätysläisiä täällä. Ottaahan tuo luopio-"pastoreita" päähän! Mattilan kirjoitukset kai muistuttavat heitä rikoksistaan tuota aiemmin elävää ja vahvaa herätysliikettä vastaan, jonka Henkeä ja olemusta vastaan he hyökkäsivät, jonka omaisuuden tieten tahtoen ryöstivät omalle uususkonnolleen.

        Se oli ja pysyy rikoksena Jumalan Pyhää Henkeä vastaan. Siksi tuo uuspapisto johtaa seuraajiaan aina vain syvemmälle eksytyksiin, pilkaten ja raivoten uskollisille Jeesuksen omille. Heidän seuraajiensa kristittyjen vastainen vihanhenki on täällä selvästi luettavissa.

        Voi huomata, että monet tunnetutkin, ent. helluntaisaarnaajat täälläkin ovat ainoastaan erkaantuneet kristinuskosta, luopuneet Hengestä ja epäuskossaan turvanneet Lihaan, kuten antikristilliseen juutalaisuuteen.

        Kieltävät jopa Jeesuksen Kristuksen Nimen, jossa Nimessä Suomen kansa on jo n. 1500 vuoden ajan kuullut kristillisen pelastussanoman. Kristinusko suomalaisille tuotiin Venäjältä jo ennen 500-lukua (Suomessa tehty tuon ajan muinaishautalöytöjä). Venäjälle kristinuskon vei Jeesuksen oma opetuslapsi Andreas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista juttua kiertää, että olisit edelleen luterilaisen kirkon jäsen. Pitääkö paikkansa?

        Kuulkaas tätä!
        Eiköhän tuo ole M. M:n yksityisasia.

        Kristinuskon vastaisuus nousi hetkeksi pinnan alta vetämään henkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulkaas tätä!
        Eiköhän tuo ole M. M:n yksityisasia.

        Kristinuskon vastaisuus nousi hetkeksi pinnan alta vetämään henkeä!

        On itse täyttynyt uushelluntailaisuuden kavalalla hengellä.


    • Anonyymi

      Mauno hoi. Kun et osaa pysyä otsikossa kerro mehiläisistä ja mehiläishoidosta.

      • Anonyymi

        Neropatti uususkoinen.
        Jumalanaan raha, valta ja seksi.

        Kertomukset kukista ja mehiläisistä ne hell.pastoria kiihottavat.
        Hauskaa hetken aikaa, kunnes huomaa seurauksen.

        Älä Mauno lankea! Perkele kiertää helluntaikaavussa ympärilläsi kuin kiljuva jalopeura.

        Anna sen kiljua. Jeesus ristillään veti siltä hampaat pois.


    • Anonyymi

      Kestääkö raamattutunti 60 minuuttia?

    • Anonyymi

      Tunti ei voi kestää 1h 34min.!

      • Anonyymi

        Tarkkaan tunnet viisarit.
        Tuijotatko "kokouksissanne" aina kelloa?


    • Anonyymi

      Mauna lopeta rienaaminen ja pilkkaaminen. Olet veljieni syyttäjä ja teet hänen tekojaan, syyttäjä.

      • Anonyymi

        Te olette vain toinen toistenne veljiä.
        Ette kuulu Jumalan lasten veljestöön.

        Jeesuskaan ei pitänyt teitä veljinään, ei "syyttänyt", mutta osoitti oikean olemuksenne.


    • Anonyymi

      Mauno herätys. Tuot elementtejä jotka eivät kuulu helluntailaisuuteen, otsikkoon. Sielujen voittamisesta et kirjoita mitään. Sinussa on väärä henki. Olet sivuraiteella pahoin. Lopeta täällä rienaaminen.

    • Anonyymi

      Monet uskovat , kuten Mauno, kirjoittavat eksytyksistä, antikristuksesta. Sielujen voittamisesta ei ole hajuakaan.

      • Anonyymi

        Miten sielu voitetaan? Eihän sen kanssa edes voi tapella, saati pelata shakkia! Ei tämä elämä ole mitään mielikuvitusmaailmoissa elämistä, nyt järki käteen aikuiset ihmiset!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sielu voitetaan? Eihän sen kanssa edes voi tapella, saati pelata shakkia! Ei tämä elämä ole mitään mielikuvitusmaailmoissa elämistä, nyt järki käteen aikuiset ihmiset!!

        Rukoilemalla Jumalaa uuvestisynnyttämääns ihmisen.

        Kertomalla Jumalan Totuuven evankelijumia, jotta uuvestisyntymätön ymmärtäisi tarvitsevansa pelastuvakseen Jeesuksen Herrakseen uskoen Häneen ja avaisi sytänmensä oven Jeesulle sanoen: welcome, maranata!

        Siten.

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sielu voitetaan? Eihän sen kanssa edes voi tapella, saati pelata shakkia! Ei tämä elämä ole mitään mielikuvitusmaailmoissa elämistä, nyt järki käteen aikuiset ihmiset!!

        Raamatusta et tiedä millimetriäkään. Myös sinut Jumala vaati tilille eräänä päivänä. Halusit tai et.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatusta et tiedä millimetriäkään. Myös sinut Jumala vaati tilille eräänä päivänä. Halusit tai et.

        Tiedän paljon enemmän, kuin sinä osaat edes kuvitella. Lisäksi useita erilaisia tulkintoja. Ei sillä, ettenkö aina voisi oppia sieltä lisää. Se mihin itse uskon, onkin sitten ihan toinen asia sinänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedän paljon enemmän, kuin sinä osaat edes kuvitella. Lisäksi useita erilaisia tulkintoja. Ei sillä, ettenkö aina voisi oppia sieltä lisää. Se mihin itse uskon, onkin sitten ihan toinen asia sinänsä.

        Vuohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuohi.

        Kiitos kehuista! :)


      • Rauhan tervehdys.

        Tässä herää iso kysymys, että mikä on sellaista sielujen voittamista, joka ei palauta eksymyksten tieltä takaisin (Jaak. 5:20), mihin vapauteen johdetaan joka ei tule totuudesta (2. Piet. 2:19) ja onko alettu ajattelemaan että kunhan huutaa: Herra, Herra, mutta tien voi itse valita (Matt. 7:21).

        Mitä muuta pelastus on, kun eksynyt lammas löytää takaisin Paimenen luo, löytää Tien, Totuuden ja Elämän? Sellainen pelastus, sellainen voittaminen ja sellainen työ on vain käännynnäisten tekemistä!

        "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!" - Matteuksen evankeliumi 23:15

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Tässä herää iso kysymys, että mikä on sellaista sielujen voittamista, joka ei palauta eksymyksten tieltä takaisin (Jaak. 5:20), mihin vapauteen johdetaan joka ei tule totuudesta (2. Piet. 2:19) ja onko alettu ajattelemaan että kunhan huutaa: Herra, Herra, mutta tien voi itse valita (Matt. 7:21).

        Mitä muuta pelastus on, kun eksynyt lammas löytää takaisin Paimenen luo, löytää Tien, Totuuden ja Elämän? Sellainen pelastus, sellainen voittaminen ja sellainen työ on vain käännynnäisten tekemistä!

        "Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!" - Matteuksen evankeliumi 23:15

        Siunauksin, MM.

        Sellaista juttua kiertää, että olisit edelleen luterilaisen kirkon jäsen. Pitääkö tämä paikkansa?


      • Anonyymi

        Monet uskovat ovat hukassa, eivätkä sitä edes tajua. Tämän palstakin sen todistaa. Sokea ei voi sokeaa taluttaa. Epäterveitä ilmiöitä on kaikissa seurakunnissa. Rehellinen uskova uskaltaa tarkkailla niitä myös omassa ympäristössään.


    • Anonyymi

      Mauno, kertaa kielioppi.

    • Anonyymi

      Ketä on moniaat

    • Anonyymi

      Moniaat on useat. Toistiset on 11-19 vuotiaat. Toistiaat siis.

    • Rauhan tervehdys.

      Täytyy hämmästellen lukea tätä ketjua ja havaita, ettei yhdessäkään kommentissa puhuta siitä mitä aloitukseen laitoin näistä uushenkisistä ilmiöistä, jotka ovat tulleet menestysteologian myötä karismaattisuuden nimen alla helluntaiseurakuntiin ja jotka vievät spiritualismiin.

      Olisiko tähän kommenttia? Itse puheeseen? Vai puhutaanko vain aidanseipäistä...?

      Siunauksin, MM.

      • Anonyymi

        Helluntailaisuus on saanut vaikutteita uushenkisistä uskonnoista. Helluntailaisuus ei ole edes kristinuskoa, koska se on hylännyt Jeesuksen käskyt.

        Matt 7:

        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi

        Olen kanssasi samaa mieltä. Paavo Hiltunenkin sanoo vuonna 1989 ilmestyneessä "Matkalla utopiaan" kirjassa: "Erään päivälehden mukaan nuori Sirpa Pietikäinen (kok) on lausunut naisasialiikkeen tilaisuudessa: 'Uusi ihmisyys ei tarvitse määritelmiä mies ja nainen'".

        Näin neljännesvuosisata myöhemmin Pietikäinenkin on parlamentaarikkona ajamassa asiaansa. Monella sektorilla siis maailmaa ajetaan antikristuksen ilmestymiseen. Harva varmaan vuonna -89 olisi uskonut, että nykyään tuo Pietikäisen lause on hyväksytty normi. Mitä lienee helluntalaisuuden tulevaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. Paavo Hiltunenkin sanoo vuonna 1989 ilmestyneessä "Matkalla utopiaan" kirjassa: "Erään päivälehden mukaan nuori Sirpa Pietikäinen (kok) on lausunut naisasialiikkeen tilaisuudessa: 'Uusi ihmisyys ei tarvitse määritelmiä mies ja nainen'".

        Näin neljännesvuosisata myöhemmin Pietikäinenkin on parlamentaarikkona ajamassa asiaansa. Monella sektorilla siis maailmaa ajetaan antikristuksen ilmestymiseen. Harva varmaan vuonna -89 olisi uskonut, että nykyään tuo Pietikäisen lause on hyväksytty normi. Mitä lienee helluntalaisuuden tulevaisuudessa.

        ...Ei kun kolmannesvuosisata sitten tapahtui nuo. Mutta nämä neljä teemaa: "Ihminen ei ole tuulen valtias (tai ilmastomuutoksen), niin että voisi pidättää tuulta. Kukaan ei hallitse kuoleman päivää (koska emme ole jumalia, vaan kuolevaisia), eikä sodasta ole pääsyä (vaikka sitä niin ollaan Euroopassa luultu). Jumalattomuus ei pelasta harjottajaansa (vaikka niin kuvitellaan)" (Saarnaaja 8:8), ovat voimassa edelleen.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Maunolla on ihan hyvää asiaa mutta kannattaa kuitenkin suhtautua varauksella siihen alkuperäiseen Barratin helluntailaisuuteen ja nykyään Helluntaikansan edustamaan 70 luvun helluntailaisuuteen.

      Siellä missä on helluntailaisuutta niin siellä on yleensa myös muuta hurmahenkistä sekoilua mitä et Raamatusta löydä.

      • Anonyymi

        Jollet kuulu maintsemaasi yhteisöihin, olet värällä tontilla.


      • Anonyymi

        >>... mutta kannattaa kuitenkin suhtautua varauksella siihen alkuperäiseen Barratin helluntailaisuuteen... ja nykyään Helluntaikansan edustamaan 70 luvun helluntailaisuuteen. <<

        Missähän asiassa eli mistähän syystä "siihen helluntailaisuuteen" pitäisi suhtautua varauksella?

        Nyt on siis kysymys itse helluntai-LAISUUDESTA, sen hengellisistä opetuksista ja toiminnasta, eli itse uskosta / uskonnosta. Mikä oli tuo "barratilainen" USKO?

        Ihmiset, eli hellurit itse, muistamani mukaan, 70-luvulla hengellisesti vielä varsin yhtenäinen joukko. Olivat tarkkoja uskonkysymyksissä.

        1970-luvun puolivälin aikoihin amerikkalainen Kathryn Kuhlman toi myös suomalaiseen helluntailaisuuteen tämän, sille aiemmin vieraan, okkultistisen, uuskarismaattisen hengen. Nopeasti mukana oli raha, sekä vieraat henkivallat. Lopputulos oli Helluntaiherätyksen jakautuminen ja tuho. Sitä ei herätysliikkeenä enää ole. Helluntaikansa-yhteisö kait yrittää sen rippeitä vielä jollain tavoin ylläpitää.

        Vanhan Helluntaiherätyksen opetukset ja hengellisyys kuitenkin vaikuttavat vielä joissain tuolloin uskoontulleissa. Mutta näilläkin foorumeilla Perkeleen omat "helluntaikirkko-ystävät" käyvät tiukkaa sotaansa myös tätä pientä Jeesuksen joukkoa vastaan.

        Barratilainen helluntailaisuus oli jotain, jota voi vain haikeana muistella. Helluntaikirkkolainen, joka itse ei koskaan ole Pyhää Henkeä tavannut, kutsuu tuon ajan voimakkaita armolahjoja "hurmahenkiseksi sekoiluksi".


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sinäkin olet vastuussa julkaistessa mielipiteitäsi asoista joihin sinulla ei ole ole oikeutta.

    • Muista aina toimia raamatun ohjeen mukaan kohdatessasi noitanaisen, muuten on taivaspaikka katkolla!

      Käsky on yhtä selkeä kuin ne 10 huvittavaa ehdotustakin samassa kirjassa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      181
      31422
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      247
      20156
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      415
      10425
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6515
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      26
      4528
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      190
      3947
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      64
      3931
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1577
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      94
      1439
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      50
      1369
    Aihe