Entä jos huomaa olevansa parempi ostamaan kitaroita verkkokaupasta kuin soittamaan niitä?
Entä jos kitaristi?
36
560
Vastaukset
- Anonyymi
Jotkut kärsivät GAS syndroomasta.
GAS, also known as Gear Acquisition Syndrome or Guitar Acquisition Syndrome. - Anonyymi
Ei kannata ostaa liikaa kitaroita koska sitten aika meneekin niiden säätelemiseen.
- Anonyymi
Laadukasta kitaraa ei tarvitse kovin paljon "säädellä". Kaularautaa joutuu kenties välillä säätämään vähän, vuodenajan ja kosteuden vaikutuksesta johtuen. Muut asiat säädetään kerran ja pysyvät takuulla säädöissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laadukasta kitaraa ei tarvitse kovin paljon "säädellä". Kaularautaa joutuu kenties välillä säätämään vähän, vuodenajan ja kosteuden vaikutuksesta johtuen. Muut asiat säädetään kerran ja pysyvät takuulla säädöissä.
Joku ostaa yhden kalliin maksaen merkistä, joka ei kuitenkaan ole hintansa laatuinen, ja toinen ostaa useita halpoja ja tekee itse niistä hyviä, mutta siihen puuhaan voidaan sitten innostua liikaakin ja ostaa vaan niitä lisää. Ei niitäkään kitaroita tarvitse laadukkaiksi muutettuina enää sen enempää säädellä kuin niitä kalliina ostettujakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku ostaa yhden kalliin maksaen merkistä, joka ei kuitenkaan ole hintansa laatuinen, ja toinen ostaa useita halpoja ja tekee itse niistä hyviä, mutta siihen puuhaan voidaan sitten innostua liikaakin ja ostaa vaan niitä lisää. Ei niitäkään kitaroita tarvitse laadukkaiksi muutettuina enää sen enempää säädellä kuin niitä kalliina ostettujakaan.
Laatu ja hinta eivät ole sama asia. Usein korreloivat, mutta eivät aina. Halvallakin voi hyvin saada laadukkaan kitaran. Laadukas kitara tarvitsee vähemmän säätöä, oli se sitten halvempi tai kalliimpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laatu ja hinta eivät ole sama asia. Usein korreloivat, mutta eivät aina. Halvallakin voi hyvin saada laadukkaan kitaran. Laadukas kitara tarvitsee vähemmän säätöä, oli se sitten halvempi tai kalliimpi.
Laadukkaaksi itse muokattu kitara ja jo ostettaessa laadukkaaksi muokattu kitara ovat molemmat yhtä laadukkaita kun ovat, edes riippumatta hinnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laadukkaaksi itse muokattu kitara ja jo ostettaessa laadukkaaksi muokattu kitara ovat molemmat yhtä laadukkaita kun ovat, edes riippumatta hinnasta.
Toki. Tehtaalta valmiiksi laadukkaasti valmistetun kitaran kanssa on kenties helpompi elää. Vähemmän työtä jälkikäteen (omalta osalta). Toiset toki tykkäävät siitäkin hommasta, että saavat itse säädellä asioita. Jokainen tyylillään.
- Anonyymi
Ihminen on luonnostaan keräilijä ja kitara on siinä mielessä hankala soitin, että on niin paljon eri malleja ja jokainen kitara on vielä yksilö, väkisinkin niitä tulee hankittua useampia, jos vaan rahaa riittää.
- Anonyymi
Olisi ikävä soittaa jatkuvasti yhdellä ja samalla kalliilla kitaralla, joka on kallis lähinnä vain sen tuotemerkkinsä vuoksi, ja jatkuvasti pelätä arvoesineensä kolhiutumista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi ikävä soittaa jatkuvasti yhdellä ja samalla kalliilla kitaralla, joka on kallis lähinnä vain sen tuotemerkkinsä vuoksi, ja jatkuvasti pelätä arvoesineensä kolhiutumista.
Jos on oikein laadukas peli, niin se voi riittää ainoaksi kitaraksi, oma budjettini ei ole koskaan riittänyt, kuin korkeintaan parin tonnin kitaraan ja vaikka on puoli tusinaa sähköskebaa. niin yksikään ei ole ns. unelmieni kitara, on tullut vain aika randomina ostettua niitä vuosikymmenten saatossa. Jos nyt saisin vapaasti mennä hankkimaan uusia kitaroita, niin kaikki vanhat saisivat lähteä myyntiin. Kerran oli liikkeessä Gibsonin esittelijä, jolla oli viiden tonnin Lespoja esittelyssä, sellaista kun kokeilin, niin täytyi todeta, että hiton hyviä pelejä, ainakin ne muutama yksilö, joita kokeilin, jotain vosseja taisivat olla, oliko pientä relikointiakin. Kun on korkeintaan keskinkertaisia tullut aina soiteltua, niin jotenkin on oppinut heti huomaamaan, jos laadukas vehje tulee vastaan. Ihmetyttää tämän ketjun höpinät, että halvat olisivat mukamas niin hyviä, toki ovat paljon parempia, kuin aikoinaan, kun isä Vesterin osti, mutta laatu on aina laatua, puu on puuta, ja puussa on suuriakin laatueroja, kuten viuluistakin tiedetään. Työn laatu tietenkin, kaikki osat, sun muut. Mielestäni maksavat kyllä aivan liikaa nykyisin, mutta minähän en valitettavasti hinnottelupolitiikasta päätä, kaikki maksaa nykyisin muutenkin liikaa.
Kolhiutuminen ei ole ongelma, jos et ole keräilijä. Metallican Hammet soittaa Peter Greenin lespalla, joka oli ennen myös Gary Mooren käytössä, siinä on kerran kaula katkennut, ja Kirk tais onnistua katkomaan sen uudelleen, skeba kuitenkin korjattiin, väitetään vielä, että katkeaminen vain parantaa kitaraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on oikein laadukas peli, niin se voi riittää ainoaksi kitaraksi, oma budjettini ei ole koskaan riittänyt, kuin korkeintaan parin tonnin kitaraan ja vaikka on puoli tusinaa sähköskebaa. niin yksikään ei ole ns. unelmieni kitara, on tullut vain aika randomina ostettua niitä vuosikymmenten saatossa. Jos nyt saisin vapaasti mennä hankkimaan uusia kitaroita, niin kaikki vanhat saisivat lähteä myyntiin. Kerran oli liikkeessä Gibsonin esittelijä, jolla oli viiden tonnin Lespoja esittelyssä, sellaista kun kokeilin, niin täytyi todeta, että hiton hyviä pelejä, ainakin ne muutama yksilö, joita kokeilin, jotain vosseja taisivat olla, oliko pientä relikointiakin. Kun on korkeintaan keskinkertaisia tullut aina soiteltua, niin jotenkin on oppinut heti huomaamaan, jos laadukas vehje tulee vastaan. Ihmetyttää tämän ketjun höpinät, että halvat olisivat mukamas niin hyviä, toki ovat paljon parempia, kuin aikoinaan, kun isä Vesterin osti, mutta laatu on aina laatua, puu on puuta, ja puussa on suuriakin laatueroja, kuten viuluistakin tiedetään. Työn laatu tietenkin, kaikki osat, sun muut. Mielestäni maksavat kyllä aivan liikaa nykyisin, mutta minähän en valitettavasti hinnottelupolitiikasta päätä, kaikki maksaa nykyisin muutenkin liikaa.
Kolhiutuminen ei ole ongelma, jos et ole keräilijä. Metallican Hammet soittaa Peter Greenin lespalla, joka oli ennen myös Gary Mooren käytössä, siinä on kerran kaula katkennut, ja Kirk tais onnistua katkomaan sen uudelleen, skeba kuitenkin korjattiin, väitetään vielä, että katkeaminen vain parantaa kitaraa.Laitan vielä tällaisen hauskan linkin, jossa voi nähdä miten rikki menneestä kitarasta saadaan taas oikein hieno, jopa parempi versio itsestään, kuin ehjänä, näinhän näistä kaula katkenneista Zipsöneista aina sanotaan.
https://www.youtube.com/watch?v=gzckZcYdDHI - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on oikein laadukas peli, niin se voi riittää ainoaksi kitaraksi, oma budjettini ei ole koskaan riittänyt, kuin korkeintaan parin tonnin kitaraan ja vaikka on puoli tusinaa sähköskebaa. niin yksikään ei ole ns. unelmieni kitara, on tullut vain aika randomina ostettua niitä vuosikymmenten saatossa. Jos nyt saisin vapaasti mennä hankkimaan uusia kitaroita, niin kaikki vanhat saisivat lähteä myyntiin. Kerran oli liikkeessä Gibsonin esittelijä, jolla oli viiden tonnin Lespoja esittelyssä, sellaista kun kokeilin, niin täytyi todeta, että hiton hyviä pelejä, ainakin ne muutama yksilö, joita kokeilin, jotain vosseja taisivat olla, oliko pientä relikointiakin. Kun on korkeintaan keskinkertaisia tullut aina soiteltua, niin jotenkin on oppinut heti huomaamaan, jos laadukas vehje tulee vastaan. Ihmetyttää tämän ketjun höpinät, että halvat olisivat mukamas niin hyviä, toki ovat paljon parempia, kuin aikoinaan, kun isä Vesterin osti, mutta laatu on aina laatua, puu on puuta, ja puussa on suuriakin laatueroja, kuten viuluistakin tiedetään. Työn laatu tietenkin, kaikki osat, sun muut. Mielestäni maksavat kyllä aivan liikaa nykyisin, mutta minähän en valitettavasti hinnottelupolitiikasta päätä, kaikki maksaa nykyisin muutenkin liikaa.
Kolhiutuminen ei ole ongelma, jos et ole keräilijä. Metallican Hammet soittaa Peter Greenin lespalla, joka oli ennen myös Gary Mooren käytössä, siinä on kerran kaula katkennut, ja Kirk tais onnistua katkomaan sen uudelleen, skeba kuitenkin korjattiin, väitetään vielä, että katkeaminen vain parantaa kitaraa.Jos se kaulan katkaiseminen ja vielä useampaan kertaan, ja liimaliitoksien suuri lukumäärä nähdään soitinta parntavana asiana, niin ei sitten puulaaduillakaan ole mitään väliä, ja sähkökitara on varsin yksinkertainen laite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos se kaulan katkaiseminen ja vielä useampaan kertaan, ja liimaliitoksien suuri lukumäärä nähdään soitinta parntavana asiana, niin ei sitten puulaaduillakaan ole mitään väliä, ja sähkökitara on varsin yksinkertainen laite.
Ehkä laadukasta puuta voi työstää paremmin, ei pitäs olla henkimaailman juttuja.
Voihan sitä tehdä halvoilla kitaroilla testejä, katkoo kaulat ja vie ammattimiehelle korjattavaksi, tuskin kukaan kuitenkaan viitsii lähteä moiseen leikkiin.
Aika hyviä videoita tekee eräs suomalainen kaveri, ostelee halpoja skeboja, tekee niistä esittelyn ja myy pois. Ihmiset tuntuu tällä palstalla olevan kovin kallellaan näihin halpoihin soittimiin, niin ehkä kiinnostaa?
https://www.youtube.com/watch?v=dM9zKKiZoxc
Parin tonnin Fendereitä ja Gibsoneita usein suositaan, ja ne eivät mielestäni ole laadultaan oikein hintansa väärtejä, pitää pistää hintaa lisää, ennen kuin aletaan puhua laadusta. Kaksi viimeisintä kitaraani ovat juuri näitä parin tonnin luokkaa, strato ja lespa, jotka oli välittömästi takuuhuollossa. Nämä valmistajat ilmeisesti keskittyvät nykyään enemmänkin kalliisiin malleihin, perusmallit tehdään samoin kuin halpiskitarat, näköjään.
Fenderin tehtaalla Californiassa meksikaanit kuulemani mukaan rakenteleekin näitä perusmalleja, Ihmekös se laatu sitten ei enää pahemmin Mehikon malleista poikkea. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laitan vielä tällaisen hauskan linkin, jossa voi nähdä miten rikki menneestä kitarasta saadaan taas oikein hieno, jopa parempi versio itsestään, kuin ehjänä, näinhän näistä kaula katkenneista Zipsöneista aina sanotaan.
https://www.youtube.com/watch?v=gzckZcYdDHIMelkein kuka tahansa korjaisi sen yhtä hyvin sopivilla Bilteman työkaluillaan ja käyttämällä siihen riittävästi aikaansa. Korjaaja sanoi korjaamiseen menneen 5 minimissäänkin 10 -tuntista työpäivää. Suomessa ammattilaisella teetettynä se maksaisi varmaankin 4 tonnia, joten ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Melkein kuka tahansa korjaisi sen yhtä hyvin sopivilla Bilteman työkaluillaan ja käyttämällä siihen riittävästi aikaansa. Korjaaja sanoi korjaamiseen menneen 5 minimissäänkin 10 -tuntista työpäivää. Suomessa ammattilaisella teetettynä se maksaisi varmaankin 4 tonnia, joten ei.
Jaa, mihin niitä ammattilaisia sitten tarvitaan?
Halpaa voi kuka tahansa säätää niin paljon kuin sielu sietää, mutta arvokkaampi on parempi antaa kokeneemman käsiin, joka tietää heti miten homma tehdään, ei mene aikaa ihmettelemiseen ja kokeiluihin, yritys ja erehdys tyyliin. Youtubessa on kaikenlaisia kitarakorjaus- ja rakennusvideoita, joissa homma hoituu erittäinkin sukkelaan, ei sellaisesta voi tuhansia euroja veloittaa, ellei kyseessä ole joku antiikkikitara, jonka arvo pyörii jopa kymmenissä tuhansissa euroissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, mihin niitä ammattilaisia sitten tarvitaan?
Halpaa voi kuka tahansa säätää niin paljon kuin sielu sietää, mutta arvokkaampi on parempi antaa kokeneemman käsiin, joka tietää heti miten homma tehdään, ei mene aikaa ihmettelemiseen ja kokeiluihin, yritys ja erehdys tyyliin. Youtubessa on kaikenlaisia kitarakorjaus- ja rakennusvideoita, joissa homma hoituu erittäinkin sukkelaan, ei sellaisesta voi tuhansia euroja veloittaa, ellei kyseessä ole joku antiikkikitara, jonka arvo pyörii jopa kymmenissä tuhansissa euroissa.Ammattilainen eli tottunut tekee sen vaan nopeammin. Videossa ammattilaisella kului siihen viisi pitkää työpäivää. Kyllä koko työviikon työstä joutuu Suomessa vaan pulittamaan paljon kun sille tekijälle jää lopulta siitä käteen vain kolmannes.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on oikein laadukas peli, niin se voi riittää ainoaksi kitaraksi, oma budjettini ei ole koskaan riittänyt, kuin korkeintaan parin tonnin kitaraan ja vaikka on puoli tusinaa sähköskebaa. niin yksikään ei ole ns. unelmieni kitara, on tullut vain aika randomina ostettua niitä vuosikymmenten saatossa. Jos nyt saisin vapaasti mennä hankkimaan uusia kitaroita, niin kaikki vanhat saisivat lähteä myyntiin. Kerran oli liikkeessä Gibsonin esittelijä, jolla oli viiden tonnin Lespoja esittelyssä, sellaista kun kokeilin, niin täytyi todeta, että hiton hyviä pelejä, ainakin ne muutama yksilö, joita kokeilin, jotain vosseja taisivat olla, oliko pientä relikointiakin. Kun on korkeintaan keskinkertaisia tullut aina soiteltua, niin jotenkin on oppinut heti huomaamaan, jos laadukas vehje tulee vastaan. Ihmetyttää tämän ketjun höpinät, että halvat olisivat mukamas niin hyviä, toki ovat paljon parempia, kuin aikoinaan, kun isä Vesterin osti, mutta laatu on aina laatua, puu on puuta, ja puussa on suuriakin laatueroja, kuten viuluistakin tiedetään. Työn laatu tietenkin, kaikki osat, sun muut. Mielestäni maksavat kyllä aivan liikaa nykyisin, mutta minähän en valitettavasti hinnottelupolitiikasta päätä, kaikki maksaa nykyisin muutenkin liikaa.
Kolhiutuminen ei ole ongelma, jos et ole keräilijä. Metallican Hammet soittaa Peter Greenin lespalla, joka oli ennen myös Gary Mooren käytössä, siinä on kerran kaula katkennut, ja Kirk tais onnistua katkomaan sen uudelleen, skeba kuitenkin korjattiin, väitetään vielä, että katkeaminen vain parantaa kitaraa.Jos kuvittelee että useammat liimaliitokset vaan parantavat sointia niin sittenhän kannattaa hankkia lastulevykitara. Tässä etsitään lastulevyä kitaroista:
https://youtu.be/o0tCx8_nfq4?si=w--O9VOLbVVDZ6Ui - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on oikein laadukas peli, niin se voi riittää ainoaksi kitaraksi, oma budjettini ei ole koskaan riittänyt, kuin korkeintaan parin tonnin kitaraan ja vaikka on puoli tusinaa sähköskebaa. niin yksikään ei ole ns. unelmieni kitara, on tullut vain aika randomina ostettua niitä vuosikymmenten saatossa. Jos nyt saisin vapaasti mennä hankkimaan uusia kitaroita, niin kaikki vanhat saisivat lähteä myyntiin. Kerran oli liikkeessä Gibsonin esittelijä, jolla oli viiden tonnin Lespoja esittelyssä, sellaista kun kokeilin, niin täytyi todeta, että hiton hyviä pelejä, ainakin ne muutama yksilö, joita kokeilin, jotain vosseja taisivat olla, oliko pientä relikointiakin. Kun on korkeintaan keskinkertaisia tullut aina soiteltua, niin jotenkin on oppinut heti huomaamaan, jos laadukas vehje tulee vastaan. Ihmetyttää tämän ketjun höpinät, että halvat olisivat mukamas niin hyviä, toki ovat paljon parempia, kuin aikoinaan, kun isä Vesterin osti, mutta laatu on aina laatua, puu on puuta, ja puussa on suuriakin laatueroja, kuten viuluistakin tiedetään. Työn laatu tietenkin, kaikki osat, sun muut. Mielestäni maksavat kyllä aivan liikaa nykyisin, mutta minähän en valitettavasti hinnottelupolitiikasta päätä, kaikki maksaa nykyisin muutenkin liikaa.
Kolhiutuminen ei ole ongelma, jos et ole keräilijä. Metallican Hammet soittaa Peter Greenin lespalla, joka oli ennen myös Gary Mooren käytössä, siinä on kerran kaula katkennut, ja Kirk tais onnistua katkomaan sen uudelleen, skeba kuitenkin korjattiin, väitetään vielä, että katkeaminen vain parantaa kitaraa.Kolhiutunut ei saa olla aidosti kolhiutunut säilyttääkseen arvonsa vaan mahdollisten kolhujen pitää olla sitten uutena valmistajan tekemiä tekokolhuja. Itse en tekokolhittua arvosta enkä haluaisi. Aidot kolhut laskevat arvokitaran arvoa elleivät ne ole Peter Greenin tai vastaavan erittäin kuuluisan kitarasankarin tekemiä kolhuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos kuvittelee että useammat liimaliitokset vaan parantavat sointia niin sittenhän kannattaa hankkia lastulevykitara. Tässä etsitään lastulevyä kitaroista:
https://youtu.be/o0tCx8_nfq4?si=w--O9VOLbVVDZ6UiHyvä, että joku jaksaa näitäkin videoita nettiin tehdä, ihan hauskaa analyysia asiasta.
Olispas ollut tämä netti silloin, kun Vesterini ostin vuonna jotain -85. Netti on varsinainen tiedon aarrearkku, Pandoran lipaskin ehkä välillä.
Nykyään halvatkin kitarat tehdään kalliin näköisiksi, ennen halpa kitara oli ruma kuin piru.
Ihan kaikkein halvimpia kitaroita en lähtisi ostelemaan, sellanen 700 euron budjetilla saa jo aika vaikuttavankin skeban linnunsilmävaahterakaulalla, lukkovirittimilläkin, et sillai. Laitetaan laiskoille pari omaa ehdotustani mikä kannattaisi ostaa.
https://www.gear4music.fi/fi/Kitarat-ja-bassot/Cort-G290-Fat-II-Antique-Violin-Burst/4NIK?msclkid=bc23fb2937ce1bba3f299fc6b8160e83&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=DSA | Multi target&utm_term=gear4music&utm_content=Upper | All Products
Tai
https://eartguitar.com/collections/all - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolhiutunut ei saa olla aidosti kolhiutunut säilyttääkseen arvonsa vaan mahdollisten kolhujen pitää olla sitten uutena valmistajan tekemiä tekokolhuja. Itse en tekokolhittua arvosta enkä haluaisi. Aidot kolhut laskevat arvokitaran arvoa elleivät ne ole Peter Greenin tai vastaavan erittäin kuuluisan kitarasankarin tekemiä kolhuja.
Paras relikointi saadaan tietenkin vetämällä kitaraa mopon perässä soratiellä.
En minäkään oikein lämpene tehdasrelikoinnille, maltillinen kevyempi relikointi voisi vielä mennä, mutta heviosasto menee jo liian raiskatuksi. Hintakin relikoiduilla on niin hirvittävä, että jätän suosiolla väliin.
Oma esteettinen silmäni kyllä kertoo parhaiten mikä näyttää hyvältä ja mikä ei, en esimerkiksi pidä yhtään lespoista, joissa kannen kuviointi menee vähän miten sattuu, en ottais edes ilmaiseksi 5000 euron lespaa, jonka kansikuviointi on aivan vinksin vonksin, enkä taida olla edes ainoa, aika usein kuitenkin näkee niitäkin rumiluksia. Enkä tykkää ollenkaan mustista kitaroista, jos niissä ei ole vaahteraotelautaa, sopii pimeämpään metalliin varmasti äärimmäisen hyvin, vaikka metallifani olenkin, niin kaikkein mustin osasto ei vaan nappaa.
Siitä Peter Greenin kitarasta taidettiin muuten pyytää jopa miljoonaa, mutta hinta tippuikin sitten melkoisesti. Hammetiltahan kysyttiin, että haluaako hän ostaa sen, Hammet kieltäytyi kohteliaasti, koska oletti kitarasta pyydettävän aivan hirmuisia, sai sitten sopuhintaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paras relikointi saadaan tietenkin vetämällä kitaraa mopon perässä soratiellä.
En minäkään oikein lämpene tehdasrelikoinnille, maltillinen kevyempi relikointi voisi vielä mennä, mutta heviosasto menee jo liian raiskatuksi. Hintakin relikoiduilla on niin hirvittävä, että jätän suosiolla väliin.
Oma esteettinen silmäni kyllä kertoo parhaiten mikä näyttää hyvältä ja mikä ei, en esimerkiksi pidä yhtään lespoista, joissa kannen kuviointi menee vähän miten sattuu, en ottais edes ilmaiseksi 5000 euron lespaa, jonka kansikuviointi on aivan vinksin vonksin, enkä taida olla edes ainoa, aika usein kuitenkin näkee niitäkin rumiluksia. Enkä tykkää ollenkaan mustista kitaroista, jos niissä ei ole vaahteraotelautaa, sopii pimeämpään metalliin varmasti äärimmäisen hyvin, vaikka metallifani olenkin, niin kaikkein mustin osasto ei vaan nappaa.
Siitä Peter Greenin kitarasta taidettiin muuten pyytää jopa miljoonaa, mutta hinta tippuikin sitten melkoisesti. Hammetiltahan kysyttiin, että haluaako hän ostaa sen, Hammet kieltäytyi kohteliaasti, koska oletti kitarasta pyydettävän aivan hirmuisia, sai sitten sopuhintaan.Tässä on yksi esimerkki:
https://www.thomann.de/fi/fender_ltd_53_tele_sh_relic_an_blonde.htm
Sitä on tekosotkettu isolla rahalla. Ei ikinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on yksi esimerkki:
https://www.thomann.de/fi/fender_ltd_53_tele_sh_relic_an_blonde.htm
Sitä on tekosotkettu isolla rahalla. Ei ikinä.Täytyy olla kyllä aika erikoinen esteettinen silmä sillä, joka tuollaisen rumiluksen ostaa, kuin olis roviolla poltettu, ehkä joku death metal mies vois saada tuosta kiksit, vaikea uskoa, että kukaan haluaisi tuon näköisen telen.
Sitten on tämä ns. karkkiosasto, esim. Carvin, tai kotimainen Ruokangas. kuka niitäkin soittaa? Onhan ne kauniita, mutta ehkä jo liiankin kauniita.
Jason Becker soitti Carvinilla, muita en tiedä, luulisi että kelpaisivat monille muillekin?
Heepin Box soitti aikoinaan Ruokankaan kitaroilla, mutta ei enää, miksei?
Ainakaan netin videoiden mukaan.
Jos nyt vaikka ostaisin Ruokankaan hienon kitaran, niin se voisi näyttää muiden kitaroideni rinnalla hieman hassulta, liian hienolta ja se saattaisi tökkiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä on yksi esimerkki:
https://www.thomann.de/fi/fender_ltd_53_tele_sh_relic_an_blonde.htm
Sitä on tekosotkettu isolla rahalla. Ei ikinä.Siinä vasta onkin kitaroiden "spurgu"!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä vasta onkin kitaroiden "spurgu"!
Lainausmerkeissä joo, feikkispurgu on ei edes spurgu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä vasta onkin kitaroiden "spurgu"!
Yhtä tyhmää kuin esittää alkoholistia muovioksennus rinnuksilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täytyy olla kyllä aika erikoinen esteettinen silmä sillä, joka tuollaisen rumiluksen ostaa, kuin olis roviolla poltettu, ehkä joku death metal mies vois saada tuosta kiksit, vaikea uskoa, että kukaan haluaisi tuon näköisen telen.
Sitten on tämä ns. karkkiosasto, esim. Carvin, tai kotimainen Ruokangas. kuka niitäkin soittaa? Onhan ne kauniita, mutta ehkä jo liiankin kauniita.
Jason Becker soitti Carvinilla, muita en tiedä, luulisi että kelpaisivat monille muillekin?
Heepin Box soitti aikoinaan Ruokankaan kitaroilla, mutta ei enää, miksei?
Ainakaan netin videoiden mukaan.
Jos nyt vaikka ostaisin Ruokankaan hienon kitaran, niin se voisi näyttää muiden kitaroideni rinnalla hieman hassulta, liian hienolta ja se saattaisi tökkiä.Toivottavasti tuollaiset kalliit tekovauriot pinnassa on myös suojattu hyvin vaurioilta.
- Anonyymi
Kitara taitaa olla laumaeläin. Viihtyy kaltaisensa joukossa.
- Anonyymi
Ehkä olis sittenkin pitänyt alkaa pianistiksi, tämä kitarahulluus on ärsyttävää, miksi hienoja kitaramalleja ja -merkkejä pitää olla niin paljon, ahdistaa...
- Anonyymi
Yksi humbucker mikeillä oleva kitara, yksi single coil mikeillä oleva kitara ja yksi akustinen kitara. Kolmella pärjää hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksi humbucker mikeillä oleva kitara, yksi single coil mikeillä oleva kitara ja yksi akustinen kitara. Kolmella pärjää hyvin.
Hiton hyvä strato ja lespa, siinäpä se voisi olla.
Monet soittavat vain tietyllä kitaralla, aika monet vaihtelee näiden kahden edellä mainitun välillä. Heviosasto on sitten ihan oma juttunsa suunnikkaineen ja muine kummallisine muotoineen. Onneksi ne muodot eivät nappaa, jotain rajaa sentään onneksi tulee, ettei nyt ihan 50 kitaraa tarvitse olla. Kymmenen olisi ehkä ideaali omalla kohdallani, tietyt ikuiset perusmallit, ne jotka ovat olleet jo 70 vuotta kuvioissa ja moderneja niiden sekaan sopivasti.
Joillain on vain liikaa rahaa, eräät herrat Malmsteen ja Vai soittavat lähinnä yhdellä kitaramallilla ja tietyllä värilläkin vielä.
Itse en oikein osaa päättää mikä kitarani on kaikista kivoin, jonain päivänä innostun soittamaan jotain kitaraani ja toisena päivänä jotain toista, jokainen tuntuu olevan oma juttunsa, en osaa päättää mikä kitaroistani olisi täysin suveriini. Luulisi olevan vaan hyvä juttu, että soittelee erilaisia kitaroita, tekniikka vaan paranee tai sitten asia onkin päinvastoin. Mitä siellä opistossakin sanotaan tästä asiasta?
- Anonyymi
Pelko pois kun tekee hyvän kaupan se auttaa.
- Anonyymi
Humalatila auttaisi, ja ettei ajattele.
- Anonyymi
Itse säädin kaulat suoraan hioin paikat ja hyvä tulee...
- Anonyymi
Fantastista
- Anonyymi
Kysyttävää?
- Anonyymi
Miksi Gibson yhä käyttää sitä vanhaa huonekalulakkaa? Siinä alkaa heti näkyä kuluminen eikä se suojaa kolhuilta. Saako edes heidän custom shopista paremman lakkauksen, tai saako ostaa ilman lakkausta ja lakata itse? Väite huonekalulakan muka paremmasta soinnista olisi kyllä jo liikaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764