Ja nyt vaihdetaan taas. Ja kuluttaja maksaa. Täällä meillä sähkönsiirtomaksut on Suomen suurimpia ja siitä huolimatta sähkönsiirtoyhtiöllä ei ole itse varaa maksaa uusia mittareita ja muita investointeja. Mahtaa olla tehoton organisaatio. Eikös yksityistämisen yksi perusidea on jatkuva toiminnan tehostaminen. Eikä suinkaan jatkuva asiakkaiden kustannusten nostaminen? Ai niin, koska luonnollinen monopoli....
vastahan se sähkömittari vaihdettiin
11
347
Vastaukset
- Anonyymi
Kiukkuahan se herättää
https://yle.fi/a/74-20046219 - Anonyymi
Ei niitä huvikseen aleta nykyaikaisempiin vaihtelemaan. Ota selvää miksi ne on hyvä vaihtaa, ennen kuin uliset. Et ole ilmeisesti kovinkaan kauaa vielä joutunut elinkustannuksistasi maksamaan kun et ymmärrä että aina on pitänyt maksaa siitä mitä kuluttaa.
- Anonyymi
Ei minua haittaisi yhtään jos sähköyhtiö mittarin maksaisi. Mutku ei maksa. Miksi saman asian joutuu maksamaan monta kertaa? Ai niin, luonnollinen monopoli....
- Anonyymi
Pakko ulista vaikka en omista aurinkopaneeleita enkä tule. Onhan tämä väärin niitä kohtaan jotka siinä toivossa hankkivat aurinkopaneelit , että säästää ja voi saada muutaman roposen ylijäämästä joka ajoittuu kauteen milloin kulutus on muutoinkin alhaisempi. Mutta omapa on valinta ja seuraukset sen mukaiset siitä jos tuottoa menee ulos.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/22d29ef4-3452-4806-96be-5f852fde0bc5- Anonyymi
Luonnollinen monopoli mahdollistaa tämänkin kusetuksen.
- Anonyymi
Mittarit vaihdetaan, että pystytään laskuttamaan sähköä 10 minuutin jaksoissa. Nyt mittausjakso on yksi tunti.
- Anonyymi
Sitten kun on tarvetta pystyä laskuttamaan 5 tai 1 minuutin jaksoissa, mittarit vaihdetaan taas, eikös vain? Ja asiakas maksaa.
Mistä löytyy perustelut, miksi sähkönkulutus pitää pystyä näkemään tiheämmin kuin tunneittain? Mittari tietysti mittaa koko ajan, mutta sähkönmyyjälle lähetetään tunnin kulutus. Miksi sähkönmyyjän tarvitsee tietää kulutus tiheämmin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten kun on tarvetta pystyä laskuttamaan 5 tai 1 minuutin jaksoissa, mittarit vaihdetaan taas, eikös vain? Ja asiakas maksaa.
Mistä löytyy perustelut, miksi sähkönkulutus pitää pystyä näkemään tiheämmin kuin tunneittain? Mittari tietysti mittaa koko ajan, mutta sähkönmyyjälle lähetetään tunnin kulutus. Miksi sähkönmyyjän tarvitsee tietää kulutus tiheämmin?"Miksi sähkönmyyjän tarvitsee tietää kulutus tiheämmin?" Että saa rahastetuksi enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miksi sähkönmyyjän tarvitsee tietää kulutus tiheämmin?" Että saa rahastetuksi enemmän.
Perusmaksut nousee sen jälkeen kun uudet mittarit tulee käyttöön. Eli asiakkaalta otetaan niiden vaihtokulut korkoineen takaisin.
- Anonyymi
Jos sossu maksaa asumiskulut aivan sama paljonko sähkö maksaa, ei tule kylmä .
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18045141/somali-perhe-lammitti-kylmaa-asuntoa-saunankiukaalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579