Pääministeri Orpo lupasi Ruotsissa lehdistötilaisuudessa turvata ruotsin kielen aseman ja suomalaisten ruotsin kielen taidon Suomessa.
Tämän lupauksen hän luki paperista ja alkoi sen jälkeen puhua englantia.
Mutta, kenelle hän antoi tällaisen lupauksen, että suomalaiset puhuvat ruotsia. Kuka tällaista vielä vaatii Ruotsissa?
Sanna Marin ei tällaisia lupauksia antanut, vaan sanoi
I don't speak Swedish.
Kuka Ruotsissa vaatii suomalaisia puhumaan ruotsia?
Ruotsin media, Ruotsin pääministeri vai kenties Ruotsiin muuttaneet - suomenruotsalaiset?
Onko täällä tietoa, kenelle Orpon viesti oli suunnattu?
RKP:lle?
Kenelle Orpo antoi lupauksensa?
16
359
Vastaukset
- Anonyymi
Vaatimuksen kävi 2014 uusimassa kohtelian sanakääntein myös Ruotsin kuningas...
- Anonyymi
Virallisesti Ruotsi ei enää sekaannu Suomen kielipolitiikkaan, mutta epävirallisesti siis sekaantuu.
Vaatiko Ruotsin pääministeri Suomen pääministeriltä kielipoliittisen uskontunnustuksen, jonka hän sitten luki paperista vai kuka Orpolle tuon paperin antoi? Kenen aloitteesta tuo omituinen episodi tapahtui? Kenen painostuksesta? - Anonyymi
Ai piik onli ralli-inklis!
- Anonyymi
No mutta taas väliin kommentoi RKP ja sen aito suomalaisviha!
- Anonyymi
Kuka Orpolle tuon paperin antoi?
On selvää, ettei Orpo kirjoittanut sitä itse.- Anonyymi
Ja kuka käski lukea...
- Anonyymi
RKP:lle
- Anonyymi
Virallinen Ruotsi on kiristänyt Suomelta Suomen heikoimmilla hetkillä sisällissodan jälkeen ja jatkosodan jälkeen lupaukset ruotsinkielisten ja ruotsinkielen suosituimmuusasemasta .
Ruotsin käytös on ollut aina ollut törkeää suomalaisia kohtaan , Ruotsin ja Suomen asenteita oli muokannut vuosisatainen Suomen alamaissuhde ruotsalaisia kohtaan .
Suomi oli satoja vuosia Ruotsin riistomaa !! - Anonyymi
Naurettava näytelmä
- Anonyymi
RKP:lle
- Anonyymi
Outo näytelmä
- Anonyymi
RKP vaatii näytelmää
- Anonyymi
Tietysti RKP:lle suomenruotsalaiselle edunvalvonnalle folktingetissä.
- Anonyymi
Orpo hyvittelee pakkoruotsiverkostoja
- Anonyymi
RKP:lle tietysti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818387
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543562
- 513136
- 502870
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 352288
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043