Olen hakenut töitä, mutta yrittäjät vain lähettelee viestiä, että älä viitsi häiritä heidän työnhakuprosessia tuollaisella iällä ja kunnolla.
Orpo on hyvä ja työllistää sitten minutkin
1
88
Vastaukset
Nykyinen hallitus haluaa kannustaa hakemaan kokoaikatöitä ja vielä vakituisia pestejä. Mutta miten niitä hakea, jos niitä ei ole aina tarjolla? Eniten on tarjolla aosa-aikatöitä ja määräaikaisia pätkiä. Sitä paitsi monella alalla osa-aikatyöt ovat nykyään yleisempiä. Etenkin asiakaspalvelualoilla kuten kaupan ala ja hoitoalalla osa-aikaisia työskentelee paljon. Toimistotöihinkö meidän kaikkien on haettava, jossa istutaan konttorissa 5 päivää viikossa ma-pe 8-16 tai 9-17 ja viikonloppuna nautitaan vapaa-ajasta? Hyvä tuollainenkin systeemi, mutta eivät kaikki voi olla toimistotyöläisiä.
Sitä paitsi nykyajan elämänrytmi tarvitsee osa-aikaisiakin työntekijöitä. Esim. kauppojen aukiolojen vapautuminen on vähentänyt kaupan alalta kokoaikatyötä. Jos esim. kauppoihin haluttaisiin enemmän kokoaikaisia, olisi kauppojen alettava taas sulkeutua aikaisemmin, esim. kello 21, olemaan kiinni sunnuntaisin ja juhlapyhinä ja vähennettävä opiskelijoiden käyttöä, varsinkin niiden, jotka eivät opiskele kaupan alaa. Mutta ihmiset haluavat käydä kaupassa 24/7, koska monilla töissä käyvillä asiakkaillakin on vuorotyö ja kaupassa on käytävä milloin ehditään. Yhteiskunta on muuttunut ja nykyään eletään jopa öisin. Tätä Orpo ja kumppanit eivät vissiin ole tajunneet, vaan he olettavat yhteiskunnan vieläkin toimivan toimistotyöläisten rytmiin. Monilla tehdastyöläisilläkin on nykyään vuorotyö ja töitä saatetaan joissain tehtaissa tehdä jopa yöllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1826614- 1481824
- 1131608
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️481049Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41985Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5889Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248881- 41839