Orpo on hyvä ja työllistää sitten minutkin

Anonyymi-ap

Olen hakenut töitä, mutta yrittäjät vain lähettelee viestiä, että älä viitsi häiritä heidän työnhakuprosessia tuollaisella iällä ja kunnolla.

1

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyinen hallitus haluaa kannustaa hakemaan kokoaikatöitä ja vielä vakituisia pestejä. Mutta miten niitä hakea, jos niitä ei ole aina tarjolla? Eniten on tarjolla aosa-aikatöitä ja määräaikaisia pätkiä. Sitä paitsi monella alalla osa-aikatyöt ovat nykyään yleisempiä. Etenkin asiakaspalvelualoilla kuten kaupan ala ja hoitoalalla osa-aikaisia työskentelee paljon. Toimistotöihinkö meidän kaikkien on haettava, jossa istutaan konttorissa 5 päivää viikossa ma-pe 8-16 tai 9-17 ja viikonloppuna nautitaan vapaa-ajasta? Hyvä tuollainenkin systeemi, mutta eivät kaikki voi olla toimistotyöläisiä.

Sitä paitsi nykyajan elämänrytmi tarvitsee osa-aikaisiakin työntekijöitä. Esim. kauppojen aukiolojen vapautuminen on vähentänyt kaupan alalta kokoaikatyötä. Jos esim. kauppoihin haluttaisiin enemmän kokoaikaisia, olisi kauppojen alettava taas sulkeutua aikaisemmin, esim. kello 21, olemaan kiinni sunnuntaisin ja juhlapyhinä ja vähennettävä opiskelijoiden käyttöä, varsinkin niiden, jotka eivät opiskele kaupan alaa. Mutta ihmiset haluavat käydä kaupassa 24/7, koska monilla töissä käyvillä asiakkaillakin on vuorotyö ja kaupassa on käytävä milloin ehditään. Yhteiskunta on muuttunut ja nykyään eletään jopa öisin. Tätä Orpo ja kumppanit eivät vissiin ole tajunneet, vaan he olettavat yhteiskunnan vieläkin toimivan toimistotyöläisten rytmiin. Monilla tehdastyöläisilläkin on nykyään vuorotyö ja töitä saatetaan joissain tehtaissa tehdä jopa yöllä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      182
      6614
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      148
      1824
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1608
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1320
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      48
      1049
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      41
      985
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      98
      952
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      5
      889
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      248
      881
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      839
    Aihe