Yhden käskyn sapattikansa

Anonyymi-ap

Adventisteilla ei ole mitään sanottavaa 9 muusta käskystä, vaikka omasta mielestään ovat "uskollisia kaikille käskyille". Sapatti on ainoa, josta vaahdotaan.

37

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

      Luterilaiset ja Adventistit sanovat.
      1700-luvun Luterilainen virsi: Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, EI SILLE, OUTO, PEITETTY, SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.

      Adventistien Adventtilauluja 80. On Herra KAIKKI KÄSKYSI, Vakaat ja oikeat. ON TÄYDELLINEN LAKISI, SANASI VANHURSKAAT.

      1234567---

      • Anonyymi

        "Adventistien Adventtilauluja 80. On Herra KAIKKI KÄSKYSI, Vakaat ja oikeat."

        Mitä oikein halusit kertoa?
        Minäkin osaan kirjoittaa KAIKKI KÄSKYSI.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Adventistien Adventtilauluja 80. On Herra KAIKKI KÄSKYSI, Vakaat ja oikeat."

        Mitä oikein halusit kertoa?
        Minäkin osaan kirjoittaa KAIKKI KÄSKYSI.

        Herra antoi niissä tarinoissa Mooseksen kautta tuhansia eri käskyjä, joita Israelin kansan tuli noudattaa kuoleman uhallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra antoi niissä tarinoissa Mooseksen kautta tuhansia eri käskyjä, joita Israelin kansan tuli noudattaa kuoleman uhallakin.

        "tuhansia eri käskyjä, joita Israelin kansan tuli noudattaa kuoleman uhallakin."

        Muuttumaton kolmiyhteinen Jahve-Jeesus-PyhäHenki -Jumala on ajan kanssa muuttunut despootti-Isästä hyvin ymmärtäväiseksi luotujaan kohtaan, kun hybridi-Jeesus julisti ihmisenkin sapatin herraksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra antoi niissä tarinoissa Mooseksen kautta tuhansia eri käskyjä, joita Israelin kansan tuli noudattaa kuoleman uhallakin.

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tuhansia eri käskyjä, joita Israelin kansan tuli noudattaa kuoleman uhallakin."

        Muuttumaton kolmiyhteinen Jahve-Jeesus-PyhäHenki -Jumala on ajan kanssa muuttunut despootti-Isästä hyvin ymmärtäväiseksi luotujaan kohtaan, kun hybridi-Jeesus julisti ihmisenkin sapatin herraksi.

        Höpöhöpö.


      • Anonyymi

        Mooses ja vanhimmat tunnetusti lisäilivät lakiin kaikenlaista. Vain 10 käskyä on totta. lepopäivän/sapatin pyhittäminen tarkoittaa sitä ettei saa tehdä pahaa eli ei saa tehdä syntiä. Siihen myös sisältyy ajatus siitä että välillä pitää levätä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra antoi niissä tarinoissa Mooseksen kautta tuhansia eri käskyjä, joita Israelin kansan tuli noudattaa kuoleman uhallakin.

        Kuvittelet vain. Ei nyt sentään tuhansia. Noin 619 käskyä, eikä läheskään kaikkien niiden rikkomisesta seurannut kuolemaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mooses ja vanhimmat tunnetusti lisäilivät lakiin kaikenlaista. Vain 10 käskyä on totta. lepopäivän/sapatin pyhittäminen tarkoittaa sitä ettei saa tehdä pahaa eli ei saa tehdä syntiä. Siihen myös sisältyy ajatus siitä että välillä pitää levätä.

        Mielipide se on tuokin.


    • Anonyymi

      Sapatti on ainoa, josta SINÄ ja yksi tietty numerosarja vaahtoatte!

      • Anonyymi

        Ei näillä sivuilla montaa advaria ole. Jos haluat tietää enemmän mitä he puhuvat niin käy heidän Media7 sivuilla.


      • Anonyymi

        MINUA ei kiinnosta sapatista jauhaminen pätkääkään.

        Sen sijaan kiinnostaisi kovasti, miten adventistit kehuisivat muiden käskyjen pitämisillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MINUA ei kiinnosta sapatista jauhaminen pätkääkään.

        Sen sijaan kiinnostaisi kovasti, miten adventistit kehuisivat muiden käskyjen pitämisillään.

        Ei adventistit kehu yhtään minkään käskyn pitämisellä. Sinä vain haluat väittää moista soopaa.


    • Anonyymi

      Höpöhöpö.

      • Anonyymi

        Tämä on adventismin koko teologia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on adventismin koko teologia.

        Kyllä se teidän antiadventistien liirumlaarum.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on adventismin koko teologia.

        Adventistinen teologi on täysin ylivertainen sinun typeriin juttuihisi verrattuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistinen teologi on täysin ylivertainen sinun typeriin juttuihisi verrattuna.

        Ongelma on nyt siinä, että sinä painotat sanaa adventistinen. Voi Jospa se olisikin Raamatun teologiaa mutta sitä se ei näköjään ole


    • Anonyymi

      "Adventisteilla ei ole mitään sanottavaa 9 muusta käskystä"

      Onpas. Lukisit, mitä he sanovat.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtisitkö kadulle jakamaan traktaateja ja kertomaan Jeesuksesta !

        Sinua siunata tahdon !

        Terv, yks advari veli.

        Vastaa mieluummin kysymykseeni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaa mieluummin kysymykseeni.

        En lähtisi jakamaan, kun niissä traktaateissa ei kerrota selkeästi, minkä uskonnollisen suunnan traktaateista on kyse. Mainoksessa tulee selvästi kertoa, että adventtikirkko on mainoksen tiedon takana, eikä esim. että Media7 tai ETRA-säätiö jne. Aivan samoin teen kaikkien mainosten kanssa, mikäli yritys on piiloutunut toisella nimellä jonkun paperilappusen taakse, eikä ole tuotu esiin, mistä yrityksestä tai toimijasta on kyse.


    • Anonyymi

      Kymmenyskäskyä noudatetaan ahkerimmin, vaikka edes alkuseurakunnissa ei niitä kerätty eikä maksettu.

    • Anonyymi

      Adventistit myöntävät rikkoneensa kymmentä käskyä. Toiset myöntävät rikkoneensa ainoastaan yhdeksää käskyä.

      Kuka siis on suurempi itsepyhä?

      • Anonyymi

        Miten sinä olet rikkonut 3. käskyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinä olet rikkonut 3. käskyä?

        2.Moos.20:2-7 »Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.
        »Sinulla ei saa olla muita jumalia.

        »Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        »Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.


        Minä ainakin olen rikkonut näitä kaikkia kolmea käskyä vastaan. Olen rakastanut jotakin muuta enemmän kuin Jumalaa, olen jopa saattanut pitää jotain tärkeämpänä aarteena, olen ahnehtinut tavaroita. Pietari sanoo sitä epäjumalan palvelemiseksi.

        Olen myös varmasti joskus käyttänyt Jumalan nimeä silloinkin kuin ei tulisi. Olen siis rikkonut, en ainoastaan kolmatta, vaan myös toista ja ensimmäistä käskyä vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.Moos.20:2-7 »Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.
        »Sinulla ei saa olla muita jumalia.

        »Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        »Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.


        Minä ainakin olen rikkonut näitä kaikkia kolmea käskyä vastaan. Olen rakastanut jotakin muuta enemmän kuin Jumalaa, olen jopa saattanut pitää jotain tärkeämpänä aarteena, olen ahnehtinut tavaroita. Pietari sanoo sitä epäjumalan palvelemiseksi.

        Olen myös varmasti joskus käyttänyt Jumalan nimeä silloinkin kuin ei tulisi. Olen siis rikkonut, en ainoastaan kolmatta, vaan myös toista ja ensimmäistä käskyä vastaan.

        Millä tavoin olet rikkonut 2. käskyä vastaan?
        Kerro jokin konkreettinen esimerkki.

        Onko Adventtikirkko myös syyllistynyt kaikkien käskyjen rikkomiseen?
        Jos on, niin miten/milloin näin on tapahtunut?
        Milloin esim Adventtikirkko on valehdellut tai varastanut jonkun omaisuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2.Moos.20:2-7 »Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta.
        »Sinulla ei saa olla muita jumalia.

        »Älä tee itsellesi patsasta äläkä muutakaan jumalankuvaa, älä siitä, mikä on ylhäällä taivaalla, älä siitä, mikä on alhaalla maan päällä, äläkä siitä, mikä on vesissä maan alla. Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua. Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.

        »Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.


        Minä ainakin olen rikkonut näitä kaikkia kolmea käskyä vastaan. Olen rakastanut jotakin muuta enemmän kuin Jumalaa, olen jopa saattanut pitää jotain tärkeämpänä aarteena, olen ahnehtinut tavaroita. Pietari sanoo sitä epäjumalan palvelemiseksi.

        Olen myös varmasti joskus käyttänyt Jumalan nimeä silloinkin kuin ei tulisi. Olen siis rikkonut, en ainoastaan kolmatta, vaan myös toista ja ensimmäistä käskyä vastaan.

        "Olen myös varmasti joskus käyttänyt Jumalan nimeä silloinkin kuin ei tulisi."

        Kerro jotain konkreettisempaa eli milloin ei tulisi käyttää kolmiyhteisen Jahve-Jeesus-PyhäHenki -Jumalan nimeä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen myös varmasti joskus käyttänyt Jumalan nimeä silloinkin kuin ei tulisi."

        Kerro jotain konkreettisempaa eli milloin ei tulisi käyttää kolmiyhteisen Jahve-Jeesus-PyhäHenki -Jumalan nimeä?

        Jotta ei pääsisi unohtumaan, niin odottelen yhä opastusta 2. ja 3. käskyyn liittyen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotta ei pääsisi unohtumaan, niin odottelen yhä opastusta 2. ja 3. käskyyn liittyen...

        Et sinä tarvitse opastusta! Kuoska sinulla ei ole aavistustakaan siitä, että olisit rikkonut jotain käskyä, olet täydellinen, ja etuoikeutettu taivaaseen virheettömyytesi takia.

        Minä en ole rakastanut Jumalaa aina yli kaiken, enkä lähimmäistänikään niinkuin itseäni joka tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä tarvitse opastusta! Kuoska sinulla ei ole aavistustakaan siitä, että olisit rikkonut jotain käskyä, olet täydellinen, ja etuoikeutettu taivaaseen virheettömyytesi takia.

        Minä en ole rakastanut Jumalaa aina yli kaiken, enkä lähimmäistänikään niinkuin itseäni joka tilanteessa.

        "Et sinä tarvitse opastusta! Kuoska sinulla ei ole aavistustakaan siitä, että olisit rikkonut jotain käskyä"

        ?????

        No sitä suuremmalla syyllä kai tarvitsisin opastusta, mutta jostain syystä adventisteja ei kiinnosta mistään muusta käskystä kuin sapatista keskusteleminen.

        Siitä löytyy ketjukaupalla materiaalia myös muidenkin palstoilla, mutta muista käskyistä ei saa edes yhtä ketjua aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sinä tarvitse opastusta! Kuoska sinulla ei ole aavistustakaan siitä, että olisit rikkonut jotain käskyä, olet täydellinen, ja etuoikeutettu taivaaseen virheettömyytesi takia.

        Minä en ole rakastanut Jumalaa aina yli kaiken, enkä lähimmäistänikään niinkuin itseäni joka tilanteessa.

        "olet täydellinen, ja etuoikeutettu taivaaseen virheettömyytesi takia."

        Minulla ei ole pienintäkään harhakuvitelmaa "täydellisyydestäni", enkä näillä näkymin ole myöskään mihinkään taivaaseen menossa.

        "Minä en ole rakastanut Jumalaa aina yli kaiken, enkä lähimmäistänikään niinkuin itseäni joka tilanteessa."

        No minä taidan rakastaa eläimiä enemmän kuin Jumalaa, lähimmäisiäni tai itseäni...


        Äänestä


    • Anonyymi

      Sade on loppunut nyt voitaisiin mennä ulos lenkille !!

      • Anonyymi

        Hienosti sivuutettu...Herran siunausta sapattilenkillesi!


      • Anonyymi

        Minä otin sapatin kunniaksi saunalenkit. Grillissä kypsyivät rapean maittaviksi.
        Myös tumman oluen ystävänä join rukiista olutta, jota olivat pyhät miehet, munkit valmistaneet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe