https://yle.fi/a/74-20047043
Oktomurske syö jakohihnoja. Eikö sitä saisi pestyä pois? Tai sitten vaihtoehtoisesti suojattua jakohihnaa jollain ylimääräisellä suojalla?
Onko palstalla autoasiantuntijoita?
Eikö oktomursketta saa pestyä pois?
3
179
Vastaukset
- Anonyymi
Asiaa on tutkittu vuosikausia eikä käytännöllisiä keinoja ole löytynyt. Jo se, että asiaa kysellään tältä palstalta, osoittaa äärimmäistä epätoivoa.
Ei minulla ole oktomursketta jakohihnassani eikä epätoivoa siitä. Olinpahan vain laiska mutta utelias.
- Anonyymi
Oktomurske on siitä mielenkiintoinen aine että se osaa mennä vain VAG ryhmän jakopäihin, muissa merkeissä ei ole ongelmia.
2000 luvun alussa VAG:n jakopään rattaat muuttuivat puristamalla jonkinlaisesta pulverista tehdyiksi, eli eivät ole valettuja/koneistettuja. Silloin alkoi niitten jakopääongelmat. -90 Luvun Volkkarin koneilla pääsi 300-500tkm jakopään hammaspyörillä, kun valmistustapa muuttui on pyörät käytännössä entiset 120tkm jälkeen. On ihan lapsellista väittää että asfaltista irtoaisi niin paljon jonkin yksittäisen komponentin osia että pölyn määrä riittäisi kulkeutumaan jakopään koteloon ja kuluttamaan hammaspyörät pilalle. Sellaisen pölymäärän pitäisi näkyä myös ilmassa ja tuota samaa ruskeaa pölyä pitäisi löytyä myös moottorin ja sisäilmasuodattimista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706