https://yle.fi/a/74-20047043
Oktomurske syö jakohihnoja. Eikö sitä saisi pestyä pois? Tai sitten vaihtoehtoisesti suojattua jakohihnaa jollain ylimääräisellä suojalla?
Onko palstalla autoasiantuntijoita?
Eikö oktomursketta saa pestyä pois?
3
168
Vastaukset
- Anonyymi
Asiaa on tutkittu vuosikausia eikä käytännöllisiä keinoja ole löytynyt. Jo se, että asiaa kysellään tältä palstalta, osoittaa äärimmäistä epätoivoa.
Ei minulla ole oktomursketta jakohihnassani eikä epätoivoa siitä. Olinpahan vain laiska mutta utelias.
- Anonyymi
Oktomurske on siitä mielenkiintoinen aine että se osaa mennä vain VAG ryhmän jakopäihin, muissa merkeissä ei ole ongelmia.
2000 luvun alussa VAG:n jakopään rattaat muuttuivat puristamalla jonkinlaisesta pulverista tehdyiksi, eli eivät ole valettuja/koneistettuja. Silloin alkoi niitten jakopääongelmat. -90 Luvun Volkkarin koneilla pääsi 300-500tkm jakopään hammaspyörillä, kun valmistustapa muuttui on pyörät käytännössä entiset 120tkm jälkeen. On ihan lapsellista väittää että asfaltista irtoaisi niin paljon jonkin yksittäisen komponentin osia että pölyn määrä riittäisi kulkeutumaan jakopään koteloon ja kuluttamaan hammaspyörät pilalle. Sellaisen pölymäärän pitäisi näkyä myös ilmassa ja tuota samaa ruskeaa pölyä pitäisi löytyä myös moottorin ja sisäilmasuodattimista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa843072Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3162730Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1911506Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621202Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2401141Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281011- 117960
- 70948
- 77945
- 72914