Onko Paavali todellinen vai väärä apostoli! (DEBATTI)

Anonyymi-ap

*Messianinen Paavalin puolustaja Tohtori Douglas Hamp vastaan *Paavalin kieltäjä lainoppinut Lavern Gooding!

Tohtori Douglas Hamp ja Lavern Gooding käyvät väittelyä kysymyksestä: Onko Paavali todellinen vai väärä apostoli? Tohtori Hamp puolustaa väitettä, että Paavali on TODELLINEN apostoli. Herra Gooding puolustaa väitettä, että Paavali on VÄÄRÄ apostoli. Tämä tulee olemaan moderoitu väittely. Debatti on kaksi tuntia pitkä, englanninkielinen. Kun olette katsoneet, kertokaa mitä tykkäätte ja kumpi teidän mielestänne voitti tämän väittelyn//Apostoli Paavali ja hänen valheensa

https://www.youtube.com/watch?v=2EuuF3yc548

21

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jeesus ei missään vaiheessa puhunut eläissään 12 oikealla apostolille kuolemansa jälkeen tulevasta uudesta 13. Paavali-nimisestä apostolista.

      Eihän Jeesus olisi ystäviään pitänyt salassa niin keskeisestä asiasta.

      Jeesus nimenomaa varoitti apostoleita hänen kuoleman jälkeensä tulevista uusista "miehistä", jotka esiintyvät apostoleina, Jumalan lähettäminä evankeliumin palvelijoina, mutta ovat valheen ja eksytyksen asialla. Ja sitä on vaikea edes todeta.

      Matt. 24:24

      Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

      • Anonyymi

        Jeesuksen nimessä tehtävät ihme- ja tunnusteot ovat sekä oikeiden että väärien profeettojen tunnusmerkkejä, minkä vuoksi heitä molempia pidetään oikeina profeettoina.

        Siksi viisaat vertaa kaikkia Jeesuksen elämän jälkeen ilmestyneitä kirjoituksia Jeeuksen omiin puheisiin ja VT:n kirjoituksiin. Eikä ota kaikkea mahdollista uutta hyvältä kuulostavaa vastaan "evankeliumina, vaikka se jostain kijoitettuna "Uuteen Testamenttiin", mikä ei ole koko Raamattu.

        Ap. t. 17:11

        Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.


      • Anonyymi

        Ei tietenkään puhunut. Paavalille Jumala ilmoitti salaisuuden jonka hän oli pitänyt kaikilta. Profeetat eivät ennustaneet että tulee 2000-vuotta joina pakanat ja juutalaiset kuuluvat tasa-arvoisesti samaan seurakuntaan kun uskovat Jeesukseen. Israelille profetioitiin valtakuntaa ja maailman hallintoa.


    • Anonyymi

      On paha harha ajatella, että ne eksytykset, väärät opit ja harhaoppiset porukat ja uskonlahkot, ihmeiden kuuluttajat ilmestyvät vasta joskus tulevaisuudessa maailmalopun tiimellyksessä.

      Kyllä Jeesus varoitti eksyttäjistä omia apostoleitaan ja tarkoitti silloista ja nykyistä menossa olevaa aikaa.

      Johannes sanoo, että antikristukset oli sisällä siellä alkuseurakunnssa.

      1. Joh. 2:18

      Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.

    • Anonyymi

      Videota katsomatta Douglas Hamp voitti.

    • Anonyymi

      Jeesuksella ei ollut 12 apostolia pelkästään vaan yli 500 apostolia. Nuo 12 olivat kylläkin ydinjoukkoa.
      Ydinjoukko uskoi Jeesuksen olevan ihminen joka nousi kuolleista ylös. Ja sen saarna ei ollut muuta kuin että Jeesus oli ylösnoussut.
      Paavali uskoi Jeesuksen olevan Jumala joka oli väliaikaisessa alennustilassa.
      Tämä sai alkunsa kun ylipapit tunnustivat sen jälkeen kun näkivät omin silmin monien pyhien ruumiiden nouseen ylös kuolleista että Jeesus oli Jumala. Gamaliel ja ylipapit päättivät lähettää Paavalin matkaan julistamaan Jeesuksen Jumaluutta. He määräsivät hänelle jopa varamiehen tuohon tehtävään.

      Tämä käy ilmi eräästä apokryfisestä tekstistä.

      Ylipapit eivät uskoneet Jeesuksen olevan pelkkä ihminen joka nousi kuolleista, vaan Jumalan joka kykenee saamaan aikaan ruumiin ylösnousemuksen. Sen tähden he lähettivät Paavalin matkaan.

      Jeesus myöhemmin ilmestyksessä hyväksyi Paavalin apostolikseen. Jokainen jolle Jeesus ilmestyy on myös Apostoli. Se ei ole kovin suuri asia. Paavali ei ollut pelkkä Apostoli eli viestin viejä vaan jo kohdussa pyhän Hengen saanut Jeesuksen työtoveri ja KANSOJEN OPETTAJA.
      Hän oli apostolin virkaa suuremmassa virassa.

      • Anonyymi

        Johannes Kastaja oli saanut Pyhän Hengen jo kohdussa ollessaan. (=nasiiri)
        Ei Paavali.

        Pavali oli omatekoinen tekonasiiri. Ajoi päänsä kaljuksi ja meni temppeliin tekemään nasiirilupausta, vaikka Jumala oli silloin jo poistunut Temppelin kaikkein pyhimmästä osasta.
        Loistavapukuinen ja kielitaitoinen Saatana oli siinä vaiheessa uusi temppelinherra.

        Ap. t. 18:18

        Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][ [4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]

        Paavali myöntää olevansa luonteeltaan valheellinen eli epärehellinen
        "min lögnaktighet"

        Room. 3:7 "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Svenska Bibeln 1917
        Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?


      • Anonyymi

        Jeesus ei koskaan edes väittänyt olevansa itse Jumala:

        Luuk. 18:19

        Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.


    • Anonyymi

      Apostolihan se on Juudaskin. Tehtävä vaan poikkesi muiden apostolien tehtävistä.

      Paavali ei ollut niiden oikeiden "pakanoiden apostolien" joukossa, joille Jeesus antoi viimeisen päiväkäskyn ja valtakirjan kastaa kaikki ihmiset omikseen maan päällä ollessaan ennen taivaaseen nousemista Galilean vuorella. Matt.28:16-20

      • Anonyymi

        Paavalille ei kelvannut Jeesuksen aikaisempi julistus.

        Se piti ensin kirkastaa paremmaksi.

        "Paavalin kirkasta" kun naukkailee, niin se kihahtaa hyvin päähän?

        Room. 3:7

        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalille ei kelvannut Jeesuksen aikaisempi julistus.

        Se piti ensin kirkastaa paremmaksi.

        "Paavalin kirkasta" kun naukkailee, niin se kihahtaa hyvin päähän?

        Room. 3:7

        "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Paavali oli paha mies luonteeltaan, eikä siitä miksikään muuttunut.

        Room. 7:19 "En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo."

        Paavali kehui fyysistä voimaansa, harrasti nyrkkeilyä ja miekkailua.
        Kertoi mikä miekka on paras tappoase, lyhyt pistomiekka (gladius).

        Jos Ananiaan ja Safiiran murha olisi ilmoitettu viranomisille, niin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli paha mies luonteeltaan, eikä siitä miksikään muuttunut.

        Room. 7:19 "En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo."

        Paavali kehui fyysistä voimaansa, harrasti nyrkkeilyä ja miekkailua.
        Kertoi mikä miekka on paras tappoase, lyhyt pistomiekka (gladius).

        Jos Ananiaan ja Safiiran murha olisi ilmoitettu viranomisille, niin kyllä Paavali olisi ollut pääepäilty ?

        Paavali oli tappaja luonnoltaan. Harrasti taistelulajeja. Fyysisesti hyvin vahva.
        Rooman kansalaisuuden rahalla ostanut. Sympatiat sinne suuntaan.

        " vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"
        (Fil.3:4)

        "Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. "
        (1. Kor. 9:26)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali oli tappaja luonnoltaan. Harrasti taistelulajeja. Fyysisesti hyvin vahva.
        Rooman kansalaisuuden rahalla ostanut. Sympatiat sinne suuntaan.

        " vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä"
        (Fil.3:4)

        "Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan. "
        (1. Kor. 9:26)

        PAAVALIN KÄYTTÄMÄT ja TUNTEMAT FYYSISET MIEKAT (Hepr.4:12)

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana: machaira makh'-ahee-rah


        Translitteroitu


        Strongin koodi 3162

        μαχαιρα


        Sanan tausta


        Sanaluokka

        from a presumed derivative of 3163


        subst. (fem.)

        King James Version käännökset sanasta

        AV-sword 29

        Merkitys

        1) a large knife, used for killing animals and cutting up flesh

        2) a small sword, as distinguished from a large sword

        2a) curved sword, for a cutting stroke

        2b) a straight sword, for thrusting


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PAAVALIN KÄYTTÄMÄT ja TUNTEMAT FYYSISET MIEKAT (Hepr.4:12)

        Thayer's Greek Lexicon

        Sana: machaira makh'-ahee-rah


        Translitteroitu


        Strongin koodi 3162

        μαχαιρα


        Sanan tausta


        Sanaluokka

        from a presumed derivative of 3163


        subst. (fem.)

        King James Version käännökset sanasta

        AV-sword 29

        Merkitys

        1) a large knife, used for killing animals and cutting up flesh

        2) a small sword, as distinguished from a large sword

        2a) curved sword, for a cutting stroke

        2b) a straight sword, for thrusting

        Sekä kuningas Saulille, että Paavalille kävi ihan samalla tavalla. Jumala ei katso henkilöön.

        Job 4:18 "Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja"

        1. Sam. 16:14 "Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."

        Paavalin saama "The messenger of Sathan" -demoni on henkiolento, ihmisen lihan mielessä, ei mikään puinen piikki Paavalin takalistossa, kuten sekin kohta huumorilla nopeasti sivuutetaan.

        "Sillä lihan teot ovat ilmeiset....

        2. Kor. 12:7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN ENKELIN kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        Saatanan enkelin saaminen uudeksi henkioppaaksi ja mies alkoi valehdella tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä.
        Korintto ja Delfoin oraakkelin enkelin kielet (glossolalalia) koitui Paavalin kohtaloksi.
        Siellä hän hyväksyi jopa sitten Mormonien käyttöön ottamat ns. sijaiskasteet kuolleitten puolesta.
        Korintossa Paavali kirjoitti tunnustuskirjeen Roomaan valehtelustaan ja valheellisuudestaan, joka eräs nainen vei kuriiripostina sieltä Roomaan.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Paavali oli rahalla ostanut Rooman kansalaisuuden, joten sympatiat oli sinne suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä kuningas Saulille, että Paavalille kävi ihan samalla tavalla. Jumala ei katso henkilöön.

        Job 4:18 "Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja"

        1. Sam. 16:14 "Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä."

        Paavalin saama "The messenger of Sathan" -demoni on henkiolento, ihmisen lihan mielessä, ei mikään puinen piikki Paavalin takalistossa, kuten sekin kohta huumorilla nopeasti sivuutetaan.

        "Sillä lihan teot ovat ilmeiset....

        2. Kor. 12:7 Jotta nämä valtavat ilmestykset eivät tekisi minua ylpeäksi, olen saanut pistävän piikin ruumiiseeni, SAATANAN ENKELIN kurittamaan itseäni, etten ylpistyisi.

        Saatanan enkelin saaminen uudeksi henkioppaaksi ja mies alkoi valehdella tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä.
        Korintto ja Delfoin oraakkelin enkelin kielet (glossolalalia) koitui Paavalin kohtaloksi.
        Siellä hän hyväksyi jopa sitten Mormonien käyttöön ottamat ns. sijaiskasteet kuolleitten puolesta.
        Korintossa Paavali kirjoitti tunnustuskirjeen Roomaan valehtelustaan ja valheellisuudestaan, joka eräs nainen vei kuriiripostina sieltä Roomaan.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

        Paavali oli rahalla ostanut Rooman kansalaisuuden, joten sympatiat oli sinne suuntaan.

        Ei Jeesus tälläisia kuolleille tehtäviä sijaiskasteita (rituaalikasteita) käskenyt tekemään.

        Paavali hyväksyi sijaiskasteet siellä Kreikan Delfoin maakunnan Korintin kaupungissa.

        1. Kor. 15:29

        Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus tälläisia kuolleille tehtäviä sijaiskasteita (rituaalikasteita) käskenyt tekemään.

        Paavali hyväksyi sijaiskasteet siellä Kreikan Delfoin maakunnan Korintin kaupungissa.

        1. Kor. 15:29

        Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

        Paavali antoi valmiit valheen aseet ja eväät käteen ja suuhun erilaisille eksyttäjille, hurmostelijoille, kaatajille ja lumoojille, eksyttäjille, kristinuskon ja Jeesuksen- nimissä.

        "Myös jotkut kiertelevät juutalaiset henkienmanaajat alkoivat loitsiessaan lausua Herran Jeesuksen nimeä. Karkottaessaan sairaista pahoja henkiä he sanoivat: "Minä vannotan teitä sen Jeesuksen nimessä, jota Paavali julistaa."

        "Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota Paavali saarnaa." (Biblia 1776)


    • Anonyymi

      Paavalin keksimien antikristillisten väitteiden perustelu Paavalin omilla selityksillä johtaa ihmisen tiukasti kiinni valheiden verkkoon.

      Aina silloin kun Paavalin väitteet eivät saa tukea muualta Jumalan sanan ilmoituksesta, kuten Jeesukse itsensä sanomista totuuksista,
      silloin Pavalin opit pitää hylätä omaan arvoonsa.

      Johannes oli harvoja, jotka säilytti oikean uskon loppuun asti. Siksi muu seurakunta, Paavali mukaan lukie karkotti hänet sieltä pois Patmos-nimiselle saarelle. Vain hänelle Jumala uskoi Ilmestyskirjan profetiat.

      Johannes kehottaa tutkimaan kaikki, myös henget ja henkien voimavaikutukset pitää tutkia, sillä lopun ajassa niitä ihmeitä ja tunnustekoja tekee pahat henget.

      Ilm. 16:14 "Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä"

      Jeesus ei edes tunne tässä ajassa vaikuttavia karismaattisia hurmoslahkoja, joiden perässä ihmiset kulkevat etsimässä aina vaan voimakkaampia hurmoskokemuksia.
      Hurmoslahkot opettavat Paavalin tavoin, että pelkkä irrallinen "usko" on autuuden peruste ilman tekojen osuutta. Jeesus on asiasta täysin eri mieltä.

      Matt.7
      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • Anonyymi

      Pelkällä omalla uskolla, siihen vetoamalla taivaaseen pyrkiminen on sitä väkisin sinne tunkeutumista, mistä Jeesus varoittaa.

      Matt. 7:21

      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka TEKEE taivaallisen Isäni tahdon. [Luuk. 6:46, 13:25-27 : Hoos. 8:2; Matt. 25:11]

      Matt. 7:24

      "Jokainen, joka kuulee nämä sanani JA TEKEE NIIDEN MUKAAN, on kuin järkevä mies, joka rakensi talonsa kalliolle. [Luuk. 6:47-49]

    • Anonyymi

      Lahkosaarnaajien käännyttämällä aikaansaatu aistien kautta tuleva uskontila, mielentila , päänusko (kreikaksi metanoia) on vain este päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

      "Jokainen istutus, mikä ei ole minun taivaallisen Isäni tekemä, on juurinensa revittävä pois." (Jeesus)

      "Joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, se ei ole sovelian Minun seuraajakseni."
      (Jeesus)

      Raamatun mukaan sydämen eli Hengen tason uskon ihminen voi saada vain kun Jumala ensin kasteessa puhdistaa ihmisen sielun ja sydämen kaikesta synnistä perisynnnin kadotustuomio mukaan lukien. Ja sitten vuodattaa puhdistettuun sydämeen kasteen lahjan, Pyhän Hengen lahjan ihmisen sydämeen sisälle asuvaiseksi.

      Kasteessa puhtaaseen sydämeen lahjaksi saatu Pyhä Henki pitää yhteyttä Jumalan kanssa, joka on Henki.

      Gal. 5:22

      Mutta Hengen hedelmä on: rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävyys, hyvyys, usko, hiljaisuus, puhtaus.

      Room. 8:26

      Myös Henki auttaa meitä, jotka olemme heikkoja. Emmehän tiedä, miten meidän tulisi rukoilla, että rukoilisimme oikein. Henki itse kuitenkin puhuu meidän puolestamme sanattomin huokauksin.

      Sanattomat huokaukset ovat hiljaista Hengen yhteyttä ihmisen ja Jumalan välillä.

      Ei mitään hurmoskielistä sekavaa ja äänekästä molotusta ja kirkumista, mitä hurmoslahkoissa esiintyy.

    • Anonyymi

      Aikalailla epämääräisä on Paavalin puheet taivaassa käymisestään. Oliko ruumiissaan vai ei ollut, tuumailee, oliko pelkkänä henkiolentona, jolloin ruumiissa olevat silmät, korvat, aivot, olisi jääneet tänne maan maan päälle?

      --------------------------------------------------------------------------------------------------
      Johanneksen mukaan ihmisillä ei ole mitään asiaa Jumalan taivaaseen, eikä sinne ole Jeesuksen lisäksi kukaan ihminen mennyt.

      Joh. 3:13

      "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3988
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2541
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      198
      1571
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe