FIMLABilta...no en kyllä ala tuollaiseen kaapimiseen osallistumaan....
Tuli suolistoseurannan kysely kakkanäytesäiliöineen
128
3034
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole kuule iso homma.....eikun teet ja ole hiljaa, tuskin siinä sinun kuolemaa kukaan haluaa.
- Anonyymi
Vihreät kerää kakkaa pikkujoulujuhliin.
- Anonyymi
No sinä nyt oletkin vain persu.
- Anonyymi
Mitäpä se auttaa, jos näytteestä piilevää verta löytyy...menoxx..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä, että paksusuolisyöpä on helposti leikattavissa ja hoidettavissa kun se löydetään alkuvaiheessa, eli ennenkuin oireet tulevat esille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä, että paksusuolisyöpä on helposti leikattavissa ja hoidettavissa kun se löydetään alkuvaiheessa, eli ennenkuin oireet tulevat esille.
Juuri näin. Jos seulontaa suoliston syöpien osalta tarjotaan niin siihen kannattaa osallistua. Valitettavan yleinen tauti joka ilman seulontoja huomataan vasta kun levinnyt laajalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka täällä hyvin hoidetaan? Resurssit ei kaikkiin riitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä kukapa täältä selviää hengissä itse ainakin olen kokenut kun olen sydän sairas heitetään paikasta toiseen ja lääkäristä toiseen !! Ja siten kun on tosi kyseessä kyllä siten pistetään vauhtia 3lkuukautta oli kuumetta ja lapset kävi autammassa ja kunnalta kysyin apua ei saanut vetosivat teillä on lapsia kyllä alkoholista ja hyysätään kun on kyseessä yksin huoltaja ja vähävaraisten !!!! Mutta onneksi nyt on toisin voin hyvin tällä kertaan mutta muistan ikäni sen ihmisen keltä kysyin apua se mikä taakseen jättää eestäin löytää!! Eräs pikku myy
- Anonyymi
Ei kyllä minä olen vasemmistolainen, joka ei kehtaa edes oman terveyden eteen mitään tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Resurssit riittävät paremmin, jos päästään pienemmillä hoidoilla. kun päästään aloittamaan ajoissa, ennen kuin syöpä on levinnyt joka paikkaan ja puolelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harmi, ettei anonyymina voi tuosta noin vain peukuttaa. Asialliset vastaukset kun ansaitsisivat aina jonkin huomionosoituksen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No harvoin on. Kyllä sitä verta voi muutenkin esiintyä kuin syövästä. Jajos olisikin, niin jos se tästä löytyy, niin helposti hoidettavissa. Suolistosyöpähän on alussa oireeton, jolloin sen hoito onnistuu käytännössä aina. Sitten kun oirehtii niin että huomaat ja hakeudut lääkäriin, niin useinmiten silloin on sairaus jo pitkällä ja ennuste aina huonompi.
Olet onnekas, jos olet päässyt tuohon suolistoseurantaan, joten kannattaa ihan varmasti lähteä siihen mukaan. Typerää olisi olla lähtemättä.
Se ei maksa mitään ja vaivaa siitä sinulle ei ole nimeksikään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi juuri kannattaa tähän osallistua. Nämä hoidetaan kyllä niin nopeasti, kun on välttämätöntä…
Muuta kautta voipi olla hitaampaa, kun aikaa kuluu jo siihen, että pääsee edes tutkimukseen.
- Anonyymi
Typerää jättää käyttämättä seulonta.
- Anonyymi
Hmm... Mitä sitä seulomahan.Minun näytteessäni meni ainakin kypsymättömät puolukatkin mukana...Hmm.Haittakohan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmm... Mitä sitä seulomahan.Minun näytteessäni meni ainakin kypsymättömät puolukatkin mukana...Hmm.Haittakohan?
Vain verta tai verijäämiä etsitään. Muista ’jäämistä’ ei olla kiinnostuneita…
- Anonyymi
kunnon kansalainen antaa tarkistaa mitä on nauttinna
- Anonyymi
Huumeet ja lääkekäytön testaavat ainakin näytteestä, etkä ikinä tiedä mihin henkilökohtaiset tietosi tallentuvat.
Jos suolistossa on syöpää, varmasti se oireilee jotenkin, jos taas suoli pelaa kuten pitääkin, tuskin siellä syöpää on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huumeet ja lääkekäytön testaavat ainakin näytteestä, etkä ikinä tiedä mihin henkilökohtaiset tietosi tallentuvat.
Jos suolistossa on syöpää, varmasti se oireilee jotenkin, jos taas suoli pelaa kuten pitääkin, tuskin siellä syöpää on.Siinä vaiheessa, kun oirehtii niin, että huomaat sen, voi olla jo sairaus pitkällä, jopa liiankin pitkällä. Niin pitkällä, ettei hoidot enää tepsivän….
- Anonyymi
Ota ihmeessä osaa! Kakkakikkareesikin kiittää🍀
Eihän siihen tarvi ku topsy puikon.
Itselläni oli vatsaongelmia.
Lääkäri halusi tietää onko suolistossa verta?
Olin sitä ennen lähettäny uloste näytteen
seulontaan.
Tulos: negatiivinen.
Ilman näytteen ottoa minulle olisi tehty
paksunsuolen tähystys ja se se vasta SATTUU.
Kokemusta siitä itselläni on joskus 10v sitten.- Anonyymi
Ei siihen tarvitse edes topsy-puikkoa, jos on saanut Fimabilta paketin. Siinä on mukana kaikki välineet mitä tarvitaan. Helppo homma, kunhan saa pökäleen väännettyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siihen tarvitse edes topsy-puikkoa, jos on saanut Fimabilta paketin. Siinä on mukana kaikki välineet mitä tarvitaan. Helppo homma, kunhan saa pökäleen väännettyä.
Pökäleitä tulee jokaiselta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pökäleitä tulee jokaiselta.
No ei tule. Pelkkää juoksevaa vetistä mössöä tullut vuosikymmeniä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko alkoholisti? Jos et, etkä tiedä, miksi ulosteesi on "vetistä", niin kilikellojen päässä pitäisi kilkattaa siihen malliin, että ymmärtäisi lähteä käymään lääkärissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eikös se veteläkin käy siihen tikkuun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eikös se veteläkin käy siihen tikkuun?
Kaikki ’muodot’ käy…
- Anonyymi
Voi kunpa tuollainen seulonta olisi aloitettu jo 8 vuotta sitten. Lasteni isä olisi hyvin todennäköisesti vielä hengissä. Hänen syöpänsä huomattiin vasta sitten, kun se oli tehnyt tappavat etäpesäkkeet maksaan.
En todellakaan ymmärrä sellaisia, jotka vähättelevät omaa terveyttään ja kuvittelevat, että "ei mulle koskaan tuu mitään ja tollaset seulonnat on turhia".- Anonyymi
Surullista, että miehellesi kävi noin.
- Anonyymi
Onko sinussa jotain vikaa, kerrankin saat haistatella jollekin toiselle ja ihan luvan kanssa?
Seulontoja pitäisi tehdä laajemminkin, koska suolistosyöpä on varsin yleinen syy ennenaikaiseen kuolemaan. Olisihan se mukavaa jos seulonnan ansiosta voisi elää 10-30 vuotta pidempään kun mahdolliset kasvaimet voidaan ajoissa tunnistaa ja poistaa.- Anonyymi
Minä olen tuollaisen seulonnan vuoksi saanut monia vuosia lisää elinaikaa. Kannattaa kyllä ottaa osaa jos sellainen tarjotaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen tuollaisen seulonnan vuoksi saanut monia vuosia lisää elinaikaa. Kannattaa kyllä ottaa osaa jos sellainen tarjotaan.
Eikö sinulla ollut mitään oireita, kun menit seulontaan!?
Ymmärrän seulonnan, jos jotakin oireita vähänkin, mutta täysin toimiva suolisto? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän seulonnan, jos jotakin oireita vähänkin, mutta täysin toimiva suolisto?Seulonnan voisi ajatella ikäänkuin ennaltaehkäisynä. Sitten kun sulle tulee suolisto- tms. vatsan alueen taudista oireita, se on jo niiin pitkällä, että ... Osannetko arvella?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seulonnan voisi ajatella ikäänkuin ennaltaehkäisynä. Sitten kun sulle tulee suolisto- tms. vatsan alueen taudista oireita, se on jo niiin pitkällä, että ... Osannetko arvella?
Huonolla tuurilla tulee oireita pian seulontatestin jälkeen. Siitä on mainittu ohjeissa, että sitten heti lääkäriin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän seulonnan, jos jotakin oireita vähänkin, mutta täysin toimiva suolisto?Sinähän et näe suolistoosi! Ideahan on suurikin se, että pienet, verta tihkuttavat kasvaimet havaitaan ajoissa. Vatsa voi toimia ihan ok
Kokemusta on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän seulonnan, jos jotakin oireita vähänkin, mutta täysin toimiva suolisto?Ethän huomaa sitäkään välttämättä, että sinulla on kylmy rinnassa tai että gyn-alueella on solumuutos? Ne selviää juurikin näistä seulonnoista. Nämä siis naistenseulonnoista.
En tiedä, onko miehille muita yhteiskunnan tarjoamia seulontaa kuin paksunsuolen "kakkatesti". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän et näe suolistoosi! Ideahan on suurikin se, että pienet, verta tihkuttavat kasvaimet havaitaan ajoissa. Vatsa voi toimia ihan ok
Kokemusta on.Siis sinulla oli täysin oireeton suoliston toiminta ja verta tihkuvia kasvaimia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis sinulla oli täysin oireeton suoliston toiminta ja verta tihkuvia kasvaimia?
Täsmennetään: 2 todella pientä kasvannaista, ja vain testillä nähtiin tihkuveri. Verta ei näkynyt pyyhkiessä.
Nimenomaan testi kertoo silmille näkymättömän veren.
Ja jos kasvain on pieni, muutaman millin, se ei välttämättä vielä vaikuta suoliston toimintaan.
- Anonyymi
eikö se olisi parempi joku eutanasia tabu lähettää, että tulos oli mikä oli kagga näytteessä, ethä sä elä enää kauan..
palauta kirjekuori valmiiks maksettu jos olet kuollut kun se meillä, haemme ruumiin - Anonyymi
Kasva aikuiseksi ja toimi vastuullisesti äläkä persuile.
- Anonyymi
Tuolta voi katso minä vuosina kuuluu seulontaan.
https://fimlab.fi/palvelut/suolistosyovan-seulonta
https://fimlab.fi/wp-content/uploads/seulontamatriisi.pdf
Ensi vuonna on 1964 ja sitä ennen parillisina vuosina syntyneille.
2025 on 1965 ja sitä ennen parittomina vuosina syntyneille.- Anonyymi
Se otetaan joka toinen vuosi 74-vuotiaaksi asti, ei vain kerran.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se otetaan joka toinen vuosi 74-vuotiaaksi asti, ei vain kerran.
Onko totta? Olen mies 67v, synt. alkuvuodesta 1956 ja kävin antamassa paskanäytteen ja se oli OK. Oli tullut kutsu seulontaan. Terveysasemalla Helsingissä oli oma laatikko, mihin sen paketin paskaa sai antaa. En muista, milloin tämä tapahtui. Onko siitä jo yli vuosi?
Tuttavani joka on samanikäinen, oli heittänyt nuo kyselyt ja tyhjät pakkaukset roskiin. Ei kannattaisi. Jotain paksunsuolensyöpää siinä kai seulottiin. Ne kannattaa havaita ajoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko totta? Olen mies 67v, synt. alkuvuodesta 1956 ja kävin antamassa paskanäytteen ja se oli OK. Oli tullut kutsu seulontaan. Terveysasemalla Helsingissä oli oma laatikko, mihin sen paketin paskaa sai antaa. En muista, milloin tämä tapahtui. Onko siitä jo yli vuosi?
Tuttavani joka on samanikäinen, oli heittänyt nuo kyselyt ja tyhjät pakkaukset roskiin. Ei kannattaisi. Jotain paksunsuolensyöpää siinä kai seulottiin. Ne kannattaa havaita ajoissa.Meneillään oleva seulonta alkoi viime vuonna, ja oman näytteeni palautin viime vuonna postissa sen mukana tulleessa palautuskuoressa:
https://www.ilmansyopaa.fi/suolistoseulonnat-alkavat/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuttavani joka on samanikäinen, oli heittänyt nuo kyselyt ja tyhjät pakkaukset roskiin. Ei kannattaisi. Jotain paksunsuolensyöpää siinä kai seulottiin. Ne kannattaa havaita ajoissa.Olen syntynyt vuonna-55 ja nyt annoin näytteen seulontaan jo kolmannen kerran, näin täällä Keski-Suomessa.
- Anonyymi
mua tuota ajat sitten, reippaasti yli 10 v sitten kyseltiin ja en mennyt kagille, ja vuosia sen jälkeen taa s kaggia halusivat "vihreät"..
ei ole syöpiä tullut , miksihän?
sama ku kerran hammaslääkäri halus porata mutta ei osannut mitään syytä selittää, ei vieläkää oo reikää ? miksihän? - Anonyymi
Itse yritin taannoin saada "hyvinvointiyhtymältä" aikaa tuonne puljuun, muttei kuulema ruuhkautumisten takia onnistunut millään. Kävin sitten yksityisellä josta tuloksetkin tuli nopeasti.
Sain sitten myöhemmin myös tuon "kakkatikkupaketin", muttei ellei aiemmin ehtineet tutkia niin miksi sitten nytkään. Antakoot ajan sitten toisille... - Anonyymi
Se on vapaaehtoinen. Itse en viitsi siihhen alkaa, kun pari vuotta sitten tutkittiin, kun epäiltiin jotain, mutta ei sitten löytynyt vakavampaa. Kiireelliset tutkimukset oli loppu vasta kolmen kuukauden kuluttua a jos jinkinlaiatsa kuvausta ynnä muuta.
Joskus on ulosteessa verta. Joutuu jonkun peräpukaman takia helkatinmoisiin tutkimuksiin.- Anonyymi
Ei se tähystys nyt niin ihmeellinen tutkimus ole.
- Anonyymi
Tee vaan camoon! Omaa terveyttäsi ajatellen parasta ✌🏻❤️
- Anonyymi
-miksiköhän ohjeissa käsketään kakata esim. paperilautaselle..yääk. Sen tikun voi pyöräytellä wc-paperissa , jolla on pyyhkinyt.
- Anonyymi
Siksi käsketään kakata paperilautaselle että ei tule väärää hälytystä.
Jos on peräaukon pieni haavauma jota ei edes huomaa niin siitä ulostamisen jälkeen ehtii tulla pikkasen verta jota sitten paperilla pyyhkiessä kertyy näytteeseen paljon enemmän kuin ulostemassasta oikealla tavalla näyte otettaessa. Tulee väärä hälytys kaikkine ahdistuksineen ja turha tähystys.
Kun osallistutte niin noudattakaa ohjeita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi käsketään kakata paperilautaselle että ei tule väärää hälytystä.
Jos on peräaukon pieni haavauma jota ei edes huomaa niin siitä ulostamisen jälkeen ehtii tulla pikkasen verta jota sitten paperilla pyyhkiessä kertyy näytteeseen paljon enemmän kuin ulostemassasta oikealla tavalla näyte otettaessa. Tulee väärä hälytys kaikkine ahdistuksineen ja turha tähystys.
Kun osallistutte niin noudattakaa ohjeita.Aha,,,kumma juttu ettei tuosta wc-paprun virheestä mainittu mitään, vaikka oli paljon muuten ohjeita siinä paperissa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aha,,,kumma juttu ettei tuosta wc-paprun virheestä mainittu mitään, vaikka oli paljon muuten ohjeita siinä paperissa...
Siinä kielletään vaan ottamasta näytettä WC-säiliöstä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aha,,,kumma juttu ettei tuosta wc-paprun virheestä mainittu mitään, vaikka oli paljon muuten ohjeita siinä paperissa...
Minä kyykkäsin aamukakan tähän persujen Perussuomalaiset -sanomalehden avatulle aukeamalle. Siihen rassipuikon harjaksiin sitten koppasin näytteet. Viikonlopun jälkeen tuli tulokset jottei verta löytynnä sekä kehoitus kuitenkin tarkastella kakkimuksia josko mahdollisesti ilmaantuisi silminnähden havaittavia muutoksia.
Sen ison kakkimuksen sitten pudoitin vessanpyttyyn huuhdellen viemäristä alas ja se kakkainen persulehti meni yleisjätteen keräyskärryyn. Mitäköhän persut silläkin tiedolla tekee niin siitä asiasta en halua tietää mitään.
- Anonyymi
"–Suolistosyöpä on maamme kolmanneksi yleisin syöpä. Siihen sairastuu
vuosittain yli 3000 henkeä ja noin 1200 menehtyy siihen joka vuosi.
–Vuonna 2023 suolistosyövän seulontaa tarjotaan 60, 62, 64, 66, 68 ja
70 vuotta täyttäville. Kutsuja vuoden 2023 seulontaan aletaan lähettää
helmi-maaliskuun aikana."
https://fimlab.fi/palvelut/suolistosyovan-seulonta
Taitaa olla vaan paremmalle väelle lähetetty noita kutsuja, ei niitä näkäjään kaikki 60-vuotiaat saa. Jos on vuositulot tai eläke alle 30.000 € bruttona, niin niille ei kakkapuikkonäytepurkkeja lähetetä.- Anonyymi
Minä aloittaja olen takuueläkeläinen 60v....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä aloittaja olen takuueläkeläinen 60v....
Ne tarkoituksella muotoili sellaisella sanamuodolla sulle kutsukirjeen, että vit-tuunnuit yhdessä sekunnissa, per heti. Totesit jo, että sinähän et mitään pas-kapurkkeja ala minnekään postittelemaan.
Yhdenkin takuueläkeläisen kustannuksen kun saa pois Kelan niskoilta, se on kaikki kotiinpäin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne tarkoituksella muotoili sellaisella sanamuodolla sulle kutsukirjeen, että vit-tuunnuit yhdessä sekunnissa, per heti. Totesit jo, että sinähän et mitään pas-kapurkkeja ala minnekään postittelemaan.
Yhdenkin takuueläkeläisen kustannuksen kun saa pois Kelan niskoilta, se on kaikki kotiinpäin.Siis miten muotoilivat??...miten sinä voit sellaisen tietää. Kaikille on samat paperit lähetetty..hmm-
- Anonyymi
Ei niitä kutsuja teille Venäjälle lähetetäkään.
- Anonyymi
Höpön höpön, ei niihin tulot vaikuta kelle se näytekutsu tulee. Minäkin saan eläkettä alle köyhyysrajan ja niin vain tuli kutsu jo kolmanneen kerran. Sinullekin kerkee vielä loppuvuoden aikana tulla jos olet oikean ikäinen.
- Anonyymi
No jos et ala, niin sairastu vaikka siihen paksusuolen syöpään.
- Anonyymi
Kun minulle tuli tuo seulontanäytetarjous, niin tein heti kakit ja kiikutin näytteen sinne mihin se kuului viedä. Aika pian tuli vastaus että ei ollut mitään vakavaa.
- Anonyymi
Eiköhän hoitajat ole koulutettu tekemään,jos tulisi sitten teet ja lähetät,mutta pyörätuolissa ongelmallista ja postitus kilsan päässä joten näkisi hangessa kelaaminen tai vesisateessa melanko kanssa?Toisilla kädet ja jalat toimettomia,joten terveille toimintaa,mutta muille olisi aputarpeen.
- Anonyymi
eli kuolet pian hhahaha
- Anonyymi
Jos yhtään ymmärrän oikein tätä Fimlabin sivuston suolistosyövän seulontamatriisia, niin noita kutsuja tulee keikille 60...70 vuotiaille joka toinen vuosi.
Ei ole kyllä näkynyt ainoatakaan kutsua vanhempien taloudessa, jossa on kaksi tuohon ikäluokkaan kuuluvaa ihmistä. Koskaan ei ole kakkaa pyydetty eikä ole lähetetty. - Anonyymi
Varjele sydämesi sillä sen kaapiminen kuuluu Herralle
https://www.tv7.fi/arkki/love-israel-baruch-korman/matteus-5-osa-3-5_p83157/ - Anonyymi
Itse en enää luota terveydenhuoltoon joten jätin menemättä papa-kokeeseen. (Eipä ole tullut harrastettua irtosuhteita koskaan eikä muitakaan suhteita moniin vuosiin ja jatkossakin uskon riskit välttäväni.)
- Anonyymi
Huvittavia tuollaiset mielipiteet. Vai et luota? No, käytä kristallipalloa.
- Anonyymi
SE ON VAIKEA KAIVAA, JOS SE YLÄPÄÄSSÄ!
- Anonyymi
Multa löytyi peräsuolisyöpä.
Se kiireellisesti.
Tällä hetkellä siltä osin olen terve.
Seurannassa - Anonyymi
SUOSITTELEN VILPITTÖMÄSTI.
- Anonyymi
Sukulainen on odottanut jo monta kuukautta pääsyä tähystykseen, kun näytteessä oli havaittu verta. Suomen terveydenhuolto on pohjalla, tule heti, jos oireet pahenevat. Mihin pitäisi mennä, kun mihinkään ei pääse? Alkuvuodesta terveyskeskusmaksutkin tulivat vasta kuukausia käynnistä. Retuperän VPK nätisti netissä.
- Anonyymi
Mie laitoin 🐕 kakkaa saas nährä mitä tulokset näyttävät?
- Anonyymi
Muista valittaa suomalaisen terveydenhoidon piittaamattomuudesta, kun sinulta todetaan pitkälle edennyt suolistosyöpä.
- Anonyymi
Kyllä meitä on moneen lähtöön.Mie kyllä laittaisin jos tulisi edes kirje
ja purkki.Ole hyvilläsi kun sait kirjeen , mutta monet eivät osaa edes
arvostaa mitä yritetään terveyden eteen tehdä.No nyt saatkin sitten
elää pelko perseessä onko vai eikö ole ja jos onkin niin myöhäistä katua- Anonyymi
Jotain isoa häikkää tuossa Fimlabin postituksen järjestelmässä ja sen toimivuuden seurannassa on.
Tämän kaavion mukaan 1955 syntyneelle ihmiselle olisi pitänyt tulla kakkanäytteen kirje jo kolmeen kertaan, vuosina 2019, 2021 ja 2023.
Ilmeisesti FIMLAB kuittaa asian omassa päässään niin, että he ovat kyllä kirjeen jo kolmeen kertaan lähettäneet, mutta asianomaiset eivät ole niihin koskaan reagoineet. Fimlab Oy:n liikevaihto on 180 miljoonaa euroa.
Mutta kun niitä kirjeitä vaan ei ole tullut, ei kummallekaan vanhemmalle, eikä kertaakaan. - Anonyymi
Arvostan järkevää kommenttiasi..taidan muuttaa mieleni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvostan järkevää kommenttiasi..taidan muuttaa mieleni.
Hyvä että muutat mielesi.Toivottavasti on negatiivinen tulos.
eikun eteenpäin suomen pojat - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain isoa häikkää tuossa Fimlabin postituksen järjestelmässä ja sen toimivuuden seurannassa on.
Tämän kaavion mukaan 1955 syntyneelle ihmiselle olisi pitänyt tulla kakkanäytteen kirje jo kolmeen kertaan, vuosina 2019, 2021 ja 2023.
Ilmeisesti FIMLAB kuittaa asian omassa päässään niin, että he ovat kyllä kirjeen jo kolmeen kertaan lähettäneet, mutta asianomaiset eivät ole niihin koskaan reagoineet. Fimlab Oy:n liikevaihto on 180 miljoonaa euroa.
Mutta kun niitä kirjeitä vaan ei ole tullut, ei kummallekaan vanhemmalle, eikä kertaakaan.Jaa, eikös ne seulonnat vasta alkaneet? Ei kai niitä voi taannehtivasti tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa, eikös ne seulonnat vasta alkaneet? Ei kai niitä voi taannehtivasti tehdä.
Nämä seulonnat alkoivat viime vuonna. Se matriisitaulukko on siis ilmeisesti tehty jo ennen sitä. eli kun poistat siitä ne kolme ensimmäistä vuosisaraketta niin sitten ymmärrät sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun niitä kirjeitä vaan ei ole tullut, ei kummallekaan vanhemmalle, eikä kertaakaan.Minä kuulun kyseiseen ikäryhmään ja jo kolme kertaa olen sen kirjeen saanut, Jos vanhempasi ei ole saanut on joko jätetty kokonaan lähettämättä tai posti hukannut.
- Anonyymi
Lähetä Orpolle se paketti täytettynä sillä itsellään!
- Anonyymi
Miksei noita koko kansan seulontaan käytettäviä rahoja panna välttämättömään sairaanhoitoon hoitojonojen lyhentämiseksi? Haiskahtaa, että yksityiset hoiva-alan yritykset kuorivat kermat päältä helpoilla seurannoilla.
- Anonyymi
Mitähän muuta sulta on mahtanut jäädä väliin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän muuta sulta on mahtanut jäädä väliin.
Paljon. Paljon on jäänyt ymmärtämättä.
- Anonyymi
Sen testin mukaan mun villakoiralla on juoksuaika ja naapurin Musti oli polkassu sitä eilen pihalla. Että siinä.
- Anonyymi
Naapuril tuli toi ja se sano et pitää imasta se sielt. Sit mä menin polvilleni ja imasi.
Turuust - Anonyymi
Keväällä tuli minullekin tuo purkki ja lähetin, vaikka teki mieli lähettää Mariinin hallitukselle. Onneksi oli vaalit niin sai äänestämällä vaikuttaa, joten vaalitkin meni hyvin ja tuloskin oli osaltani puhdas.
- Anonyymi
Pasko aloittaja housuihisi ja lähetä ne tutkittavaksi ja lakkaa kitisemästä.
- Anonyymi
Ne paskotut housut kannattaa lähettää mv-lehteen katseltavaksi
- Anonyymi
Vasemmistolaiselle erittäin helppo tutkimus. Mennään vain labraan ja avataan suu. Paskaa tulee heti enemmän kuin tarpeeksi. Toinen juttu on se, että kokenutkaan laborantti tuskin löytää vasemmistolaisesta yhtään tervettä solua.
- Anonyymi
Niin, vasssarihan on kävelevä syöpäkasvain. Hyvänlaatuisten solujen määrän kasvu voi koitua vasssarin tuhoksi.
- Anonyymi
Laitoin palan fatserin sinistä
- Anonyymi
Suolistoseurannasta kieltäytyminen on yhtä tyhmää kuin kieltäytyisit koronarokotteesta.
- Anonyymi
On se vielä tyhmempää, kun ei tarvitse edes mahdollisia haittavaikutuksia pelätä.
- Anonyymi
Se kakkanäyte tulisi lähettää kelan kuoressa eteenpäin, menisi oikeaan osoitteeseen kerrankin..
- Anonyymi
Kiersin tikkua vessapaperissa, kätevämpää noin.
- Anonyymi
No ei kai ton helpompaa tutkimusta nyt olekaan, kun ei tarvitse omaa kehoaan altistaa millekään invasiiviselle epämiellyttävältä vaan muut saavat jätöksesi syynätä. Etenkin kun miettii miten ikävä tauti tuo on tuo suolistosyöpä. Ja luulisi sitten hieman tuon jälkeen pistävän miettimään siellä ruokakaupassakin. Että olisi ihan terveellistä ajoissa itsekullekin tuolla tapaa säännöllisin väliajoin saada muistutus kuolevsisuudestaan. Kun se sitten tuolla elämänehtoolla alkaa sisarusparvesta yks sun toinenkin mennä juuri tuohon tautiin niin siinä saattaa epätoivoissaan sitten heittäytyä lähes syömättömäksi viimeisiksi elinvuosikseen. Ettei ole herkkua sekään.
- Anonyymi
Täällä tulee tutkittavaa pas-kaa ihan joka päivä, kilokaupalla. Kun vaan saisi jostakin sellaisen näyteputkilon, jonka lähettää eteenpäin.
Tutkimusmateriaalia kyllä piisaa, ja sen väri ja koostumusklin vaihtelee joka päivä. - Anonyymi
Vaikea tähdätä noin pieneen purkkiin.
Peilin avulla voisi onnistua tai pyytää naapuri näyttämään käsillä suuntaa.- Anonyymi
Vuoraat kämpästä yhden huoneen lattiat sanomalehdillä kokonaan. Siinä voi sitten rauhassa käveleskellä, ja pudotella mennessään koekappaleita peräputkesta.
Parhaan näköisestä kokkareesta laappastaan pieni pala Fimlabin tyypeille tutkittavak,si. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoraat kämpästä yhden huoneen lattiat sanomalehdillä kokonaan. Siinä voi sitten rauhassa käveleskellä, ja pudotella mennessään koekappaleita peräputkesta.
Parhaan näköisestä kokkareesta laappastaan pieni pala Fimlabin tyypeille tutkittavak,si.Ulkona se kannattaa tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkona se kannattaa tehdä.
vessapaperiin sitä näyteainetta jää riittävästi.
- Anonyymi
Älkää nyt hyvät ihmiset pelleilkö tämänkin asian kanssa! Voin kertoa, että sairaus on viheliäinen. Leikkaus, sytostaatit. Sytostaattien vuoksi jatkuvasti labrassa. Ja kontrollit onkon polilla, paksunsuolen tähystykset. TT-kuvaukset 70 km päässä. Hyvässä tapauksessa saat pitää paksunsuolesi, huonossa tapauksessa avanne.
Jatkuva huono olo.
Sitten taloudellinen vaikutus, pitkä sairasloma, putoat sairauspäivärahalle. Toki heillä mitään vaikutusta ole, jos elää Kelan tuilla.
Ja jatkuva pelko takaraivossa.
Jos yhteiskunta maksaa seulonnat, käykää niissä tai tehkää testi.
Kakkatesti on helppo tehdä. Ei vaadi isoa ymmärrystä.
Jokainen sukulaiseni ja tuttuni on tehnyt testin varmaan siksikin, että näkivät hoitopolkuni. - Anonyymi
Pelottaako pikku vauvaa
- Anonyymi
>> Ulkona se kannattaa tehdä.
Omalal tontilla ei kannata alkaa kakkanäytteitä pihalle puristelemaan. Menee naapurin puolelle tai kaupungin katualueelle, niin siellä saa rauhassa ponnistella, eikä tarvii niin varoa, muuta kuin omia housujansa. - Anonyymi
Aloittajalle; juu, et tietenkään osallistu. Känise sitten ettei terveydenhuolto pelaa, mutta älä vain vahingossakaan osallistu silloin kun saat ilmaisen palvelun ihan kotiin saakka. Vaikutat uhmaikäiseltä kakaralta!
- Anonyymi
Päivitys: lähetin sen sittenkin..luin näitä kommenttejanne ja tajusin itsekin laiminlyönnin typeryyden.
Kiitos teille.
AP
- Anonyymi
Tärkeä näyte, on tapauksia tiedossa ettei olis kannattanut jättää ottamatta.
Joku älyvapaa löytänyt tähänkin ketjuun persut- Anonyymi
Sinun linkkisi ei avautunut, valitettavasti...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun linkkisi ei avautunut, valitettavasti...
Seuraa vaan mediaa niin opit jotain
- Anonyymi
Itse sain kakkanäytepurkin keväällä.
Omistan pahvilautasia ja purkki tuli oikealla hetkellä.
Sattui juuri olemaan Iso Hätä tulossa.
- Puhdas pahvilautanen käteen ja
- pöntöllä istuen pyllyn alle,
- kokkare / iso läjä lautaselle,
- sitten purkissa olevalla tikulla pieni näyte ohjeen mukaan,
- loput paskasta pönttöön ja huuhtelu. Sitten
- purkki pakettiin ja postilaatikkoon.
Jos ei omista pahvilautasta, asiaan käy vaikka paksusti vessapaperia käteen.
Ihan normaalia toimintaa esim. sairaanhoidossa, laboratoriossa.
Se on vaan kakkaa, ei sitä tarvitse pelätä.
Leiki lääkäriä / hoitajatätiä / laboranttia ja rohkeasti vaan paska talteen!- Anonyymi
Jos postitat useamman paketin muista tarkistaa osoitteet.
- Anonyymi
Ruskea liero kun pätkähtää niin siinä mitään oo.Tumma pätäkkä ? Vaalea?ruskea In.
- Anonyymi
Edellisenä päivänähän vielä maiskuttelit sitäkin ostostasi nautiskellen suussasi.
- Anonyymi
Käy vaikka kuuntelemassa Marinin puhetta demareiden kokouksessa, tai kenen demarin vaan. Säiliö mukaan avonaisesena, eiköhän paskaa rupea kertymään kun maltat hetken pitää säiliötä puhepöntön vieressä.
- Anonyymi
Marinhan jätti menemättä tilaisuuteen.
Ei vain viitsinyt? Näin vastuullinen demari.
Onko jauho- ja / tai tenuputki päällä ja se menee ohi kaiken vastuun?
- Anonyymi
Höpö,höpö. Heti potalle siitä. Ei käy niinkö äänestämättä jättäneet aatteen ihmiset. Nyt sitte jälkkeenpäin itketään kun leikataan etuuksia...et sillei.
- Anonyymi
Mitähän sääntöjenvastaista oli havainnollistaa suolistosyöpäisen arkipäivää kakkapusseineen?
Arkipäivää sairaaloissa.
Typerää poistaa realistinen kuvaus siitä, kuinka voi käydä. - Anonyymi
Se on tietysti oma valinta, minä osallistuin ja nopsasti tula vastaus ettei ole syytä huoleen.
- Anonyymi
Kannattaa.Saat nahdollisen syövän tietää hyvissä ajoin.
- Anonyymi
Digiöitynä joku palstavagu voi erehtyä salapolisioimaan viestit😂🤣😅
Cöndyctör - Anonyymi
Pikkujuttu. Tein kesällä ja vastaus tuli viikossa.
- Anonyymi
"Tuli suolistoseurannan kysely kakkanäytesäiliöineen"
Tuli tuli. Tuli vaan mieleen, että kun ne sulle sen lähettivät, niin miksi se suolistoloiselle lähetettiin? - Anonyymi
Rokotevastaiset vastustaa tätäkin, kuolkaa sit hölmöyttänne
- Anonyymi
Mitä tuossa ihmettelemään, kakkanäyte vaan menemään sinne labraan, jos kerta olet päässyt mukaan tutkimukseen.
Minulla oli viime vuonna ja vastaus tuli nopeasti. Vaimolla taisi olla tässä keväällä ja sama juttu vastaus tuli nopeasti.
Jos OMA terveys yhtään kiinnostaa, niin näytettä vaan menemään ohjeiden mukaisesti ilman epäröintiä!
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 253790
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5422772Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532300Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2122261Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131829Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191550Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip531522- 971409
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621261Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951214