Uushenkisyydestä

Anonyymi-ap

Tämä on laaja aihe, ja varmasti on mielipiteitä yhtä paljon kuin ihmisiäkin. Tietysti voisin kysyä tätä alkavalla katekumeenikurssillakin, mutta kysynpä nyt täällä. Onko ortodoksisella kirkolla yksiselitteistä kantaa joogaan, energiahoitoihin, tarot- kortteihin, astrologiaan jne? En kysy tätä aloittaakseni riitaa, tai mitä kenenkin omatunto mainituista asioista sallii. Vain puhtaasti; onko kirkolla yleistä linjaa uushenkisyyteen?

10

618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

On. Uushenkisyys on ehdottomasti kiellettyä, ja se on demonista toimintaa. Ortodoksi ei saa missään nimessä harjoittaa uushenkisyyden muotoja.

• Anonyymi

Sydämellinen kiitos vastauksestasi!

• Anonyymi

Demoneihin en kyllä usko. Kyllä se on ihminen itse se demoni, jos se jossain esiintyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Demoneihin en kyllä usko. Kyllä se on ihminen itse se demoni, jos se jossain esiintyy.

Et siis usko Raamattuun, jossa Jeesus karkoittaa pahoja henkiä?
        Ihminen kykenee kyllä pahaan ilman apuakin, mutta henkivallat ovat valitettavan todellisia.

• Anonyymi

Aihe on mielenkiintoinen. Uushenkisyys on tässä ajassa ja keskustelu ortodoksisuuden ja uushenkisyyden välilla voisi tuoda jotakin uutta luovaa henkisyyteen. Odotan keskustelua mielenkiinnolla.

• Anonyymi

Aikoinaan kävin akupunktiossa. Nykyään olen tullut siihen tulokseen että se ei sovi minulle taustalla olevan ihmiskäsityksen vuoksi. Siis uskomus kehon energiakeskuksiin . Mutta kukin tyylillään, tämä oli vain minun kokemukseni asiasta.

• Anonyymi

Akupunktio on minulla auttanut vammaperäisiin hermosärkyihin, niinpä käyn siellä. Uskon, että ilmiön toimivuudelle löytyisi myös tieteellinen selitys, jos tutkittaiiin. Minun ei tarvitse uskoa mihinkään energiakeskuksiin saadakseni siitä apua.

Samoin teen hathajoogan fyysisiä harjoitteita, mutta en yhdistä niihin mitään meditaatiota tai mantran hokemista. Sopivan hidas liikuntaharjoite minulle.

• Anonyymi

Suhtautuminen esim. joogaan vaihtelee, jos puhutaan joogasta sellaisena kuin sitä harrastetaan länsimaissa. Suurin osa joogatunneistahan on puhdasta liikuntaa. Kaikki ei hyväksy mitään joogan nimeä kantavaa, mutta moni suhtautuu joogaliikuntaan niin kuin minä: Ei nimi miestä pahenna, ellei mies nimeä.

• Anonyymi

Tämä on aihe, josta saa ja oikeastaan pitääkin puhua oman rippi-isän kanssa. Kuten kaikesta muustakin mieltä askarruttavasta. Mikäli tulet katekumeeniaikana siihen tulokseen että ortodoksinen kirkko on sinulle oikea tie, tulee sinun valita itsellesi rippi-isä. Tämä voi kuulostaa hieman oudolta ensialkuun, mutta lupaan että tulet huomaamaan, kuinka paljon siunausta ja voimaa tällainen luottamuksellinen suhde tulee antamaan monissa elämän käänteissä.

• Anonyymi

Uushenkisyys ei ole oikeastaan lähelläkään kristillisyyttä. Se on nykyaikaista harhautusta. Todella hapatusta, joka pilaa kokonaisuuden. Varovaisuus kannattaa sellaisen kanssa aina, varsinkin kun on kyseessä sellainen uskomuskuvio, joka on itselle lähes tuntematon. Sen kautta voidaan sumuttaa tosi pahasti.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe