Se on kaksiliittiminen ja symmetrinen eli kummin päin vaan menee. Mutta: se hehkulangan muoto sisällä vaikuttaa kuvioon, koska se on aivan eri paikassa eri polttimon asennoissa. (H4 oli kolmella liittimellään mukava: se meni aina oikein.)
Mistä tietää kummin päin H7 -polttimo on oikein?
28
2014
Vastaukset
- Anonyymi
Ei se mene kuin yhteen asentoon kunnolla.
- Anonyymi
Niin pitäisikin olla, mutta kyllä ne kummatkin lattaliittimet uppoavat siihen kantaan..no pitää katsoa
- sekin pistää vihaksi kun kädestänsä saa nahan nirhattua omassa kotterossa, kun sinne koettaa sen liittimen lopulta kääntää umpioon kiinni, toinen murhe! Ei tilaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin pitäisikin olla, mutta kyllä ne kummatkin lattaliittimet uppoavat siihen kantaan..no pitää katsoa
- sekin pistää vihaksi kun kädestänsä saa nahan nirhattua omassa kotterossa, kun sinne koettaa sen liittimen lopulta kääntää umpioon kiinni, toinen murhe! Ei tilaa.Kannatta jättää ammattilaisen asennettavaksi jos ei osaa itse, ei mene väärinpäin kuin väkisin,,,. Minun autossakin ahtaat paikat!
- Anonyymi
Laittaa sen valopuolen osoittamaan eteenpäin.
- Anonyymi
Opin muilta palstoilta että ongelmia on ollut muillakin ja tuo kulmikas kieli (kuvassa) pitäisi kai sitten olla ylimpänä, niin kuviosta tulee selkeä......
https://media.pkwteile.de/360_photos/944731/h-preview.jpg - Anonyymi
Paskaako tuolla on väliä. Jos valoa riittävästi niin mitä helvetin väliä tuollaisella vouhotuksella on.
- Anonyymi
Maailma kehityy ja ihminen tyhmenyyy joissakin asioissa,,,
Olen joutunyt opettamaan "city nuorille" kädestä pitäen kuinka naula lyödään lautaan. No en minäkään osaa kaikkia tietokoneen hienouksia!!!- Anonyymi
Johan ammoin todettu että maapallolla viisaus on vakio joten tietysti porukka tyhmenee kun väki lisääntyy
- Anonyymi
Nuijasodan jälkeen ihmeteltiin, kun nuoret eivät osaa enää käyttää nuijaa. Osaavat kyllä kaikki musketin hienoudet…
- Anonyymi
Ohtalamppu päässä minä ajelen.
- Anonyymi
h7 polttimoissa on kohdistusmuotoilu jonka pitäsi estää väärin asennus vaikka johdot sopivatkin kummin päin vain. mutta ahtaassa tilassa ilman näköyhteyttä saattaa käsikopelolla homma mennä pieleen.
itse ähräsin kia cee'diin h7 polttimon vahingossa väärin päin. meni katsastuksestakin läpi, mutta katsastusukko oli sitä mieltä että polttimessa on jotain vikaa, mutta ei hän jostain syystä tajunnut, että väärinpäinhän se poltin siellä möllötti. kotipihalla sitten tutkin hommaa hetken niin ymmärsin mikä oli vialla ja oli näin ollut jo puoli vuotta.
se hommassa oli erikoisinta, että katsastusukko ei tajunnut vikaa, vaikka se aika selkeästi olisi näkynyt jos olisi muutakin kuin valokuviota tuijottanut, poltin oli nimittäin useita millejä liian takana, se kun oli puristuksissa polttimen kiinnitysjousen ja ajovaloumpion välissä ilman. että se olisi kohdistuslovissa lainkaan.- Anonyymi
Ok...joo kyllä sen väärinkin saa tosiaan, kun sitä hommaa ei sinne näe vaan menee kaikki käsikopelolla. Nyt pitäisi olla oikea valokuvio, kun se valoreuna nousee oikealle päin lievästi.
(Tuo kohdistusmuotoilu tuntuu ilman muuta tärkeältä jutulta, pitää tutkia tarkemmin.) - Anonyymi
vai olisi katsastusukon pitänyt heti tajuta kun et itse tajunnut puoleen vuoteen. Voi teitä penttejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vai olisi katsastusukon pitänyt heti tajuta kun et itse tajunnut puoleen vuoteen. Voi teitä penttejä.
Katsastajiksihan valitaan maallikkoja tasapuolisuuden vuoksi ( vrt. maallikkotuomari)
- Anonyymi
Kaiken maailman PETTERIT ei aina tajua että ihnisillä on eri taitoja, joku osaa eräilyn ja joku on pesialisti tietoteknikassa,,,
- Anonyymi
"Laittaa sen valopuolen osoittamaan eteenpäin"
Itse laitoin niin päin että nastat on umpioon päin, hyvin on toiminut, ainoa vika on ettei pimeällä näe mitään mutta eihän tässä iässä muutenkaan enää mitään näe. - Anonyymi
Perstuntumalla selviää. Jos on kuuma, niin sitten on oikein.
- Anonyymi
Meidän autossa on niin vähän tilaa lampunvaihtoon ettei pers mahdu millään sinne.
- Anonyymi
Kaksiliittimisen sähköpistokkeen voi asentaa kummin päin tahansa, aivan kuten tavallisen sähkölaitteen johdon pistokkeen pistorasiaan. Hehkulanka ja lampun asennussuunta on sitten ihan eri asia. H7-polttimossa on yksi hehkulanka keskellä putkea ja joka puolelta avoimena, joten on ihan yksi lysti, miten päin se on asennettu. Valokuvioon se ei vaikuta. H4-polttimot on eri asia, koska niissä on kaksi hehkulankaa, josta toinen on peitetty toiselta sivulta kupilla ohjaamaan valonsädettä. Se lamppu asentuu kannan ohjureiden avulla vain yhdellä tavalla.
- Anonyymi
Onko jollain autossaan vielä tuollaisia polttimoita, mulla on kaikki Ledejä, niitä vaihdetaan sitten kun auto vaihtuu.
- Anonyymi
Miksi ne ledit pitää vaihtaa silloin kun auto vaihtuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ne ledit pitää vaihtaa silloin kun auto vaihtuu?
Uusissa noi valot on lisävaruste.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uusissa noi valot on lisävaruste.....
Bemareissa vilkut on lisävaruste.
- Anonyymi
Halogeenilappuauto kestää ja kulkee vielä senkin jälkeen kun ledilamppuauton korjaus ei enää ole kannattavaa.
Ehkä. - Anonyymi
Meillä on autossa öljylamput.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bemareissa vilkut on lisävaruste.
En meinannut tottua siihen ,että Bemarissa (ainakin) vilkku kytketään pois herätekosketuksella, ei siis mekaanisella viiksen siirrolla.
Sitten pienellä kosketuksella sen saa myös triplasti vilkkumaan esim. liikenneympyräst poistuttaessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En meinannut tottua siihen ,että Bemarissa (ainakin) vilkku kytketään pois herätekosketuksella, ei siis mekaanisella viiksen siirrolla.
Sitten pienellä kosketuksella sen saa myös triplasti vilkkumaan esim. liikenneympyräst poistuttaessa.Täälläpäin bemareissa ei ole vilkkuja.
- Anonyymi
Väärinpäin se ei pala, helppoa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192198Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632