Klamydia usvaputki DVD suosittelen todellakin!

Anonyymi-ap

Omistan kyseisen DVD levyn ja todellakin suosittelen sitä kaikille klamydian faneille. Sisältää tosi varhaista materiaalia livenä eli silloin kun kaikki alkoi eli ekoja keikkoja (muistaakseni vaasassa) ja siinä näkyy aika riehakastakin menoa yleisössä. Klamydia esitää mm pursiseuran pikkujoulupippalot laulun ja kappaleen sotaveteraani muistelee. Sitten hypätään mm livetilaan oisko jottain vuosmallia 1990 jossa veskulla on pitkälippainen lippalakki ja esittää bändinsä kanssa mm kappaleet mexico rock ja turha juttu. En muista tarkkaan mihin levyyn tai vuoteen tämäb usvaputken materia loppuu mut muistaakseni vuodet 1989-2004 . Ei ainakaan muistaakseni tyhmyytden ylistys levyn materiaa taija löytyä vai muistankohoan väärin? Ettei vaan ois ollu pienen pojan elämää usvaputki dvd:llä ? Paha muistaa nyt. Siinä kun kuuntelee eri aikakausia niin uskon hyvin vahavasti että miehistöllä on ollu vaikutusta paljon millaista musaa on tekeneet ja ku ikkää on tullu lissää mittariin niin myös tietynlainen kypsyminen kuuluu musassa eli seestyminen. Aika pahaa tekee kuulla osa usvaputki levyn kappaleista joista osa ei mene tosiaankaan putkeen eli esim kun astuu bändi 2000 luvulle niin jotenki livesoitosta puuttuu muna eli asenne. Komppikin taitaa pari kertaa laahata sekä muu soitto. Alkuaikoina soittotaito oli ihan eri luokkaa. Helinin tulo kitaraan oli eka merkki siitä että bändi alkoi mennä huonompaan suuntaan vaikka taidan tässä mielipitteessä kuuluu vähemmistöjen vähemmistöön. Helin on minusta parempi bassokitaristi kuin sähkökitaristi. Klamydian parhaat kitaristit on minusta marko vuokko vuorimaa ja vesa vesku jokinen. Paras basisti klamydian ryhymästä koko ajalta lienee joko helini tai hantta viinamäki, mut kyl muutki basistit ossaa soittaa. Hantta soittaa bassoa rytmikkäästio muuten zulun pohojalta levyllä! Hunajaa korville, mut taisi hantalla kaatua tuo meleko lyhytaikainen visiitti klamydiassa siihe ettei tainnu oikein soveltua niin hyvin klamydiaan kun soittotekniikka oli ristiriidassa muiden soittajien soittoon. Näin veikkaisin. Yhtye kaipasi runttaavampaa ja suoraviivaisempaa basistia ja sellaisen saivatkin kohtamäen severistä.

Suosittelen usvaputkea vahavasti jossa etenki levyn alkupuolella huikeaa kuunneltavaa. Etenki ne ihan ekat keikat ja ne mexico rock&turha juttu esitykset. Aika eri oli tyyli myös bändillä noihin aikoihin jos vertaa esim 2000 luvun klamydian tyyliä eli ihan pukeutumisesta lähtien tyyli oli eri. Jotenki toi meno ysärin lopulla ja siitä tähän päivään 2023 on minulle vähän tommosta suomileijonakitarajunttausta joka musiikillisesti on hyvin raskaan vaivaannuttavaa kuunneltavaa eli lähinnä pelkkää meteliä kun alkuaikoina bändi oli soitoltaan paljon harmonisempaa.

Makuasioista ei voi kiistellä.

Usvaputki kokoelma tuo esiin hyvin bändin eri vaiheet. Harmi vaan kun tietokoneessani ei toimi ihan kaikki jutut joten en voi kuunnella tota levyä eikä mun dvd soitinkaan toimi. Harmitus on iso!

0

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

        Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
        Maailman menoa
        577
        3846
      2. Muuttaisiko viesti mitään

        Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
        Ikävä
        48
        3298
      3. Jos sinulla kiinnostaisi

        Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
        Ikävä
        38
        2781
      4. Valpuri Nykänen elokapina

        Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
        Maailman menoa
        66
        2729
      5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

        Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
        Ikävä
        19
        2124
      6. Jospa me nähtäisiin

        Sinne suuntaan menossa🤣
        Ikävä
        32
        2071
      7. Se että tavattiin

        Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
        Ikävä
        12
        1947
      8. Elämä jatkuu

        Onneksi ilman sinua
        Ikävä
        29
        1845
      9. Oot pala mun sielua

        Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
        Ikävä
        17
        1790
      10. Hei T........

        Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
        Suhteet
        47
        1739
      Aihe