raivostuttavat itkijänaiset

roni

mua raivostuttaa joidenkin naisten reagointi arvosteluun - he alkavat itkeä! Omassa työssäni joudun joskus antamaan pyyhkeitä ihmisille ja on joitakin naisia jotka reagoivat siihen kirjaimellisesti itkemällä ja sanomalla "voivoi kun naisparkaa kiusataan". Tulee itsellekin paskamainen olo. Tämäkö on naisten tapa suhtautua arvosteluun?

20

1173

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hertha

      Tiesitkö, että itkeminen helpottaa? Ainakin itkijää. Neuvoisin, että itsekin itkisit, jos kerran tulee "paskamainen olo".

      Tottakai arvostelu voi satuttaa. Itkeminen ovi olla ensireaktio - ehkä jossain vaiheessa tulee ajateltua asiaa tyynemmin, ja arvostelun perusteetkin (jos sellaisia on) tulevat selkeämmin mieleen.

      Jos "epärationaalisista" reaktioista saisit valita, kummanko ottaisit mieluummin vastaan: itkun vai lyönnin haukkumiset?

      • Kurre_Orava

        Vollaaminen ei kuulu työympäristöön.

        Rinnastit väivallan ja itkemisen...

        Voisiko ajatella, että itkemisestä olisi samat sanktiot kuin väkivallasta työpaikalla?


      • Hertha
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Vollaaminen ei kuulu työympäristöön.

        Rinnastit väivallan ja itkemisen...

        Voisiko ajatella, että itkemisestä olisi samat sanktiot kuin väkivallasta työpaikalla?

        Ei voisi ajatella, että itkemisestä olisi samat sanktiot kuin lyömisestä. Ei niin.

        Rinnastaisin itkemisen ja nauramisen. Jos nauraminen on sallittua työpaikalla, niin olkoon itkeminenkin.

        Vielä pari-kolmesataa vuotta sitten mannermaisessa kulttuurissa sivistyneen ja jalosukuisen miehen itkemistä pidettiin asiaankuuluvana; itkeminen tietyissä tilanteissa osoitti ylevyyttä.


      • cisma
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Vollaaminen ei kuulu työympäristöön.

        Rinnastit väivallan ja itkemisen...

        Voisiko ajatella, että itkemisestä olisi samat sanktiot kuin väkivallasta työpaikalla?

        Voi kai sitä kotonaankin itkeä.

        Ehkä jäisi monen miehen itsemurha tekemättä, jos niitä tunteitaan uskaltaisi ilmaista?


      • Kurre_Orava
        cisma kirjoitti:

        Voi kai sitä kotonaankin itkeä.

        Ehkä jäisi monen miehen itsemurha tekemättä, jos niitä tunteitaan uskaltaisi ilmaista?

        Oikein. Kotonaan tehköön kukin mitä tykkää. Työpaikoilla on hiukan eri asia.

        Puhuit taas miesten itsemurhista...

        Kerropa minulle, ihmiselle joka en tajua, mitä ihmeen ongelmallista on itsemuthassa.
        Ketä häiritsee jos jonninjoutava vaimonsa pahoinpidellyt ja ties mitä tehnyt ukonkutale hirttää itsensä.


      • Nari Säre
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Vollaaminen ei kuulu työympäristöön.

        Rinnastit väivallan ja itkemisen...

        Voisiko ajatella, että itkemisestä olisi samat sanktiot kuin väkivallasta työpaikalla?

        ...ettei sitä kovin herkästi itkuun tyrskähtelevää tyyppiä kovin vaativiin paikkoihin voi pistää... Sen enempää kuin toiselle raivoilevaakaan...

        Johonkin varastoon enempi itsekseen istuilemaan. Pois ihmisten läheltä stressaantumasta.


      • roni

        et jos on suruja niin itkee..jos lähimmäinen on kuollut tai jotain..mut että kun joutuu arvostelun kohteeksi? Kuka mies itkee silloin?


      • reiska
        Hertha kirjoitti:

        Ei voisi ajatella, että itkemisestä olisi samat sanktiot kuin lyömisestä. Ei niin.

        Rinnastaisin itkemisen ja nauramisen. Jos nauraminen on sallittua työpaikalla, niin olkoon itkeminenkin.

        Vielä pari-kolmesataa vuotta sitten mannermaisessa kulttuurissa sivistyneen ja jalosukuisen miehen itkemistä pidettiin asiaankuuluvana; itkeminen tietyissä tilanteissa osoitti ylevyyttä.

        luonnetta etenkään naiselta mut ehkä mieheltä kyllä


      • reiska
        roni kirjoitti:

        et jos on suruja niin itkee..jos lähimmäinen on kuollut tai jotain..mut että kun joutuu arvostelun kohteeksi? Kuka mies itkee silloin?

        ei koske sitä, vaan turhan päiväistä turvan pärskimistä


      • ave.maria
        Kurre_Orava kirjoitti:

        Oikein. Kotonaan tehköön kukin mitä tykkää. Työpaikoilla on hiukan eri asia.

        Puhuit taas miesten itsemurhista...

        Kerropa minulle, ihmiselle joka en tajua, mitä ihmeen ongelmallista on itsemuthassa.
        Ketä häiritsee jos jonninjoutava vaimonsa pahoinpidellyt ja ties mitä tehnyt ukonkutale hirttää itsensä.

        Naisten tapa itkeskellä vessoissa on kai aika yleistäkin. Siis työpaikkojen vessassa.
        Se lasti on raskas, jonka joutuu tässä yhteiskunnassa kantamaan siksi, että halusi pois kodin lämmöstä kylmään mieten maailmaan, työtä tekemään. OIemaan yhtä vahva, jos ei vahvempi.

        Tilastojen mukaan itsemurhat lisääntyvät voimakkaasti juuri kolmekympisten naisten keskuudessa, niiden samojen jotka siellä vessoissa parkuvat surkeuttaaan ja jaksamattomuuttaan...

        Mitä tästä opimme? Pitäisikö varoja uhrata sen tutkimiseen miksi kyseiset naiset voivat huonosti, vai helpotetaanko lisää, että vielä useammat tarttuvat täkyyn ja pääsevät kiintiöineen työhön, joista eivät saa tyydytystä?


      • FNL
        ave.maria kirjoitti:

        Naisten tapa itkeskellä vessoissa on kai aika yleistäkin. Siis työpaikkojen vessassa.
        Se lasti on raskas, jonka joutuu tässä yhteiskunnassa kantamaan siksi, että halusi pois kodin lämmöstä kylmään mieten maailmaan, työtä tekemään. OIemaan yhtä vahva, jos ei vahvempi.

        Tilastojen mukaan itsemurhat lisääntyvät voimakkaasti juuri kolmekympisten naisten keskuudessa, niiden samojen jotka siellä vessoissa parkuvat surkeuttaaan ja jaksamattomuuttaan...

        Mitä tästä opimme? Pitäisikö varoja uhrata sen tutkimiseen miksi kyseiset naiset voivat huonosti, vai helpotetaanko lisää, että vielä useammat tarttuvat täkyyn ja pääsevät kiintiöineen työhön, joista eivät saa tyydytystä?

        Miehet tekevät silti enemmän itsemurhia, vastapainoksi itkemättömyydelleen. Kenties ne naiset, jotka eivät uskalla itkeä, eivät jaksa. "Ah olen liian nainen, en kestä tätä enää"?

        Pitääkö työelämässä olla hyvä jätkä, jolla on munaa, että on paikkansa ansainnut?


      • mies 22 vuotta

        Osaatteko itkeä ystävienne edessä? osaatteko itkeä julkisesti jos esim kadulla tai bussissa alkaa pala nousta kurkkuun niin taisteletteko vain vai saako se tulla? Miltä näytätte kun olette itkeneet? Mun kohdalla onneksi se ei jälkeenpäin näy kovin selkeästi, ellen oo tosi paljon ja pitkään itkenyt. Joillain ihmisillä se näkyy jo ennen ensimmäisiä kyyneliäkään kun silmien ja suun ympärillä oleva iho ja huulet alkavat punoittaa vahvasti...mikäköhän sen punoituksen aiheuttaa...Miten reagoitte kun näette että toinen on millä tahansa sekunnilla alkamassa itkeä?


      • Pomo pulassa.

        pelko, viha ja jopa "näytelmäitkua" jolla tavoitellaan tarkoitusperiä, karamelliä, hyväksyntää kun on tehty väärin. Sitten on se "aikuisten naisten" syyllistämis itku !!! Niin vain on.....itkijänaiset on kauheita työpaikalla, ne vääristää koko yhteisön........petoja, näyttelijöitä, narttuja.


    • FNL

      Sääli, että sinä paheksut itkemistä, ja pidät sitä naisten VIKANA. Olen ihan varma, että miehetkin itkisivät eikä siinä olisi mitään ihmeellistä, jos ei joku (mies)olisi luonut jotain ihme ihannetta miehestä, joka on hatkauttamaton. Eikö kritiikki saisi satuttaa? Eikö siihen saisi reagoida? Sittenpähän tiedät ainakin antaneesi pyyhkeitä niin, että toinenkin on ymmärtänyt, mitä sanoit.

      Ja luulenpa, että se on miehet itse, kun yrittävät pitää olemuksensa mahdollisimman erilaisena naisesta, ettei vain pidettäisi "naismaisena" tai "hintahtavana" - sillä se jos mikä olisi miehisyyden maailmanloppu...

    • mariamagda

      että jotkut miehet luulevat, että nainen itkee vaan ihan huvikseen, saadakseen huomiota tai jotain vastaavaa. Kun sattuu kovasti, niin silloin itkee.

      • mariamagda

        Kehunpa vielä, kun minä olen hyvin tunteellinen ihminen, (minulle on ainakin siunaantunut ihan molempien sukupuolien tyypillisiä ominaisuuksia),
        että olen tämän palstan takia hämmästynyt,suuttunut,nauranut tosi paljon ja kerran itkenyt.Itkin silloin kun luultiin etten olisi feministi. Se otti tosi koville.


      • öylen
        mariamagda kirjoitti:

        Kehunpa vielä, kun minä olen hyvin tunteellinen ihminen, (minulle on ainakin siunaantunut ihan molempien sukupuolien tyypillisiä ominaisuuksia),
        että olen tämän palstan takia hämmästynyt,suuttunut,nauranut tosi paljon ja kerran itkenyt.Itkin silloin kun luultiin etten olisi feministi. Se otti tosi koville.

        See me man, i`m nothing like you! Me naiset itkemme. kun tunne-elämä sitä vaatii, ja se siitä, ymmärtäkää se..... me emme turvaudu puukkoon! Ja jos miehet eivät sitä kestä, kenessä on vika?


    • Miekkonen orginal

      Onhan itkeminen ollut ihan ammatti naisille, notta kyllä se vaikuttas että tuossatapauksessa se syy on raha. työpaikan menettämisestä johtuva tulonmenetys.

    • Anonyymi

      Vaikutat aika kusipäältä. Eri tilanne jos on itkemässä useasti, mutta mielestäni tunteita saa näyttää työpaikalla.

    • Anonyymi

      huomion antaminen naiselle on seksuaalista ahdistelua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe