Hän lupasi tulla takaisin saman sukupolven aikana mutta eipä ole herraa näkynyt. Joten missä hän on luuhastellut?
Mitä Jeesus on tehnyt viimeiset 2000 vuotta?
112
650
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus meni taivaaseen rakentamaan sijaa omilleen ja rukoilee siellä omiensa puolesta.
Oliko vielä muuta?- Anonyymi
Oliko vielä muuta?
Oli.
Hohhoijaa, - Anonyymi
Oli.
Milloin tulee maailmanloppu ja Jeesuksen toinen tulo?
Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
Lukijaa muistutetaan, että Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten.
Mark. 13:30 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat."
Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu." - Anonyymi
Oli.
Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu." - Anonyymi
Oli.
Matt. 16:28 -- Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa;
Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan. - Anonyymi
Oli.
Mark. 14:61-62 -- Jeesus uhittelee papille, että myös tämä tulee näkemään Jeesuksen toisen tulon vielä elinaikanaan. - Anonyymi
Oli.
Raamatun muut profeetat ovat myös liikuttavan yksimielisiä maailmanlopun välittömyydestä;
1. Joh. 2:17-18 -- Johannes tietää varoittaa mm. että "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika."
1. Tess. 4:15-18 -- Kirjoitettu muodossa "me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen."
Paavali valistaa korinttilaisia, ettei heidän kannata enää mennä naimisiin maailmanlopun välittömyyden vuoksi, "Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa." Paavali jatkaa;
1. Kor. 7:29-31 "Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää, ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa."
Lisää esimerkkejä maailmanlopun uskotusta välittömyydestä;
Matt. 4:17 "Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
Mark. 1:15 "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle."
1900 vuotta luvatun maailmanlopun jälkeen voimme vain ihmetellä, minne Ihmisen Poika jäi. - Anonyymi
Löytyykö Raamatusta ristiriitaisia selontekoja?
Se, että Raamattu olisi "virheetön Pyhän Hengen inspiroima teos", on yhä tänäkin päivänä uskovaisten tahojen keskuudessa yleinen käsitys. Kanta on ymmärrettävä - jos Raamattu havaitaan ristiriitaiseksi, se merkitsee myös, että Raamatun luotettavuus niin historiallisten kuin "hengellistenkin" tietojen lähteenä kyseenalaistuu.
Tarkennettuna, Raamatun ristiriitaiseksi ja puutteelliseksi toteaminen merkitsisi joko;
Sitä, että kristinuskon jumala, tai "Pyhä Henki", omaa ristiriitaisia tietoja itsestään, teoistaan ja Lähi-idän historiasta. Tällaisia vakavia puutteita ei odottaisi "täydelliseltä" ja "äärettömältä" henkiolennolta. - Anonyymi
Sitä, että Raamatun takana ei ole Pyhiä Henkiä, vaan pikemminkin muinaisen aavikkokansan puutteellinen informaatio, taikauskoinen mielikuvitus ja varhaisen väestönhallinnan tähden suoritettu fabrikointi. Tällöin koko Raamattuun, sekä sen tarjoamaan tietoon mm. Jumalan olemassaolosta tulisi suhtautua varauksellisesti.
Löytyykö Raamatusta ristiriitaisia selontekoja? Tähän dokumenttiin on koottu Raamatun kohtia, jotka objektiivisen, uskonnollisesti sitoutumattoman henkilön silmissä voivat omata ristiriitaisia piirteitä.
Ajoittain uskonnolliset tahot yrittävät selittää ilmeisiä ristiriitoja, useasti mielikuvitusta venyttävillä selityksillä. Esimerkkejä yleisimmistä selityksistä;
Tiedetään varoittaa, että "tekstiä ei tule ottaa sananmukaisesti", eli toisin sanoen, "Pyhä Henki" ei aina tarkoita kirjoittamaansa. On viihdyttävää, että "Pyhää Henkeä" edustavilla tahoilla on useasti varsin eriäiviä mielipiteitä siitä, mitkä kohdat tulisi tulkita sananmukaisina "Jumalan sanoina", ja mitkä eivät. - Anonyymi
https://vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Löytyykö Raamatusta ristiriitaisia selontekoja? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Löytyykö Raamatusta ristiriitaisia selontekoja?Kaikki nuo on kymmeneen kerran selvitetty,
Kun et ymmärrä niin et ymmärrä. - Anonyymi
Oliko vielä muuta?
Totta kai.
Ville Mäkipelto: Tutkimus tuo nöyryyttä raamatuntulkintaan
https://www.kotimaa.fi/artikkeli/ville-makipelto-tutkimus-tuo-noyryytta-raamatuntulkintaan/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko vielä muuta?
Totta kai.
https://www.kotimaa.fi/artikkeli/ville-makipelto-tutkimus-tuo-noyryytta-raamatuntulkintaan/Ristiriitaisuuksien kirjasta tuli myös Ville Mäkipellon väitöstutkimusaihe.
– Minua kiinnostavat laajat erot Vanhan testamentin käsikirjoituksissa. Valitsin Joosuan kirjan lopun tutkimusaiheekseni, koska siinä eroja on paljon, Mäkipelto kertoo. Hän väitteli Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa helmikuun alussa.
Se, mitä nyky-Raamatusta luetaan Joosuan kirjana, on lukuisten historian kerrosten synnyttämää.
– Mitään Vanhan testamentin teksteistä ei ole kirjoitettu yhdeltä istumalta. Niiden taustalla on monia lähteitä, ja tekstejä on muokattu useita sukupolvia, Ville Mäkipelto sanoo.
Joosuan puhe on vaihtunut Jumalan puheeksi
Mäkipelto tutkiikin tekstien toimitushistoriaa, sitä, miten tekstit ovat aikojen saatossa muovautuneet. Joosuan kirjan kirjureista, jotka ovat kopioineet ja muokanneet käsikirjoituksia, tiedetään henkilöinä hyvin vähän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ristiriitaisuuksien kirjasta tuli myös Ville Mäkipellon väitöstutkimusaihe.
– Minua kiinnostavat laajat erot Vanhan testamentin käsikirjoituksissa. Valitsin Joosuan kirjan lopun tutkimusaiheekseni, koska siinä eroja on paljon, Mäkipelto kertoo. Hän väitteli Helsingin yliopiston teologisessa tiedekunnassa helmikuun alussa.
Se, mitä nyky-Raamatusta luetaan Joosuan kirjana, on lukuisten historian kerrosten synnyttämää.
– Mitään Vanhan testamentin teksteistä ei ole kirjoitettu yhdeltä istumalta. Niiden taustalla on monia lähteitä, ja tekstejä on muokattu useita sukupolvia, Ville Mäkipelto sanoo.
Mäkipelto tutkiikin tekstien toimitushistoriaa, sitä, miten tekstit ovat aikojen saatossa muovautuneet. Joosuan kirjan kirjureista, jotka ovat kopioineet ja muokanneet käsikirjoituksia, tiedetään henkilöinä hyvin vähän.Onko tekstin arvovalta tekstissä vai sitä tulkitsevassa yhteisössä?
Kirjurit ovat myös muuttaneet paikannimiä uskonnollisesti soveliaammiksi. Varhaisissa käsikirjoituksissa puhutaan Sikemistä, mutta myöhemmin kaupunki onkin vaihtunut Siloksi. Taustalla on juudealaisten ja samarialaisten kissanhännänveto.
– Sikemissä oli samarialainen temppeli. Juudealaisten ja samarialaisten välillä oli jännitteitä, ja siksi juudealainen Silo oli parempi kaupunki, Mäkipelto selittää muutosta.
Viimeiset muokkaukset Ville Mäkipellon tutkimaan Joosuan kirjaan tehtiin hasmonealaisajalla eli noin 100 vuotta ennen ajanlaskun alkua. Nykylukijasta tekstisisällön muokkaaminen voi tuntua epäeettiseltä peukaloinnilta, joka pahimmillaan vähentää pyhien kirjoitusten arvoa.
Joosuan kirjan syntyaikoina tekstistä ajateltiin toisin.
– Se, että tekstit nähtiin arvokkaina, on osaltaan aiheuttanut muutokset. Silloin ajateltiin, että tekstejä voidaan tulkita ajankohtaisesti kulloisellekin sukupolvelle muokkaamalla itse tekstiä. Ajatus muuttumattomasta tekstistä heräsi vasta myöhemmin, Mäkipelto sanoo. - Anonyymi
Mäkipelto on teologian tohtori, joten on turha väittää, ettei hänellä ole pätevyyttä. Hän hallitsee alkukielet: muinaiskreikan ja muinaisheprean, joten hän tutkii kaiken alkukielellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ristiriitaisuuksien kirjasta tuli myös Ville Mäkipellon väitöstutkimusaihe.
Mäkipelto tutkiikin tekstien toimitushistoriaa, sitä, miten tekstit ovat aikojen saatossa muovautuneet. Joosuan kirjan kirjureista, jotka ovat kopioineet ja muokanneet käsikirjoituksia, tiedetään henkilöinä hyvin vähän.Mäkipelto ei ole pätevä henkilö puolustamaan Raamattua,
Mikset kysy uskovaiselta teologilta? - Anonyymi
Käytkö ehtoollisella syömässä Jeesuksen teurastettuna uhrilampaana pahojen tekojesi puolesta, kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, juutalaisen antamin ehtoollisen asetussanoin, Herran kuoleman julistamiseksi?
Löytyy 1.Kor.11:23 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkipelto on teologian tohtori, joten on turha väittää, ettei hänellä ole pätevyyttä. Hän hallitsee alkukielet: muinaiskreikan ja muinaisheprean, joten hän tutkii kaiken alkukielellä.
Jeesus oli hyvä, mutta hänen seuraajansa ovat vääristäneet koko kristinuskon tunnistamattomaksi.
Missä on rakkaus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkipelto ei ole pätevä henkilö puolustamaan Raamattua,
Mikset kysy uskovaiselta teologilta?Mäkipelto on erittäin, erittäin pätevä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkipelto on erittäin, erittäin pätevä.
Pätevä jumalankieltäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli.
https://vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.htmlMutta nerokkaat vapaasti ajattelevat eivät kuitenkaan Raamatusta vapaasti luettuaankaan huomanneet, että se Jumala olikin Saatana ja itse ilmestyskirjan Pedon kuva?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pätevä jumalankieltäjä.
Ei, vaan pätevä teologian tohtori.
- Anonyymi
Onhan siellä taivaassa porukkaa. Arkki-, Erkki ja perusenkeleitä. Tarvitaanko Jesseä työnjohtajaksi.
Omat? Vain ne jotka uskovat Jeesukseen eli vauvana kuolleetkin joutuvat helvettiin. Tervetuloa reilukerhoonn. Anonyymi kirjoitti:
Jeesus oli hyvä, mutta hänen seuraajansa ovat vääristäneet koko kristinuskon tunnistamattomaksi.
Missä on rakkaus?Tarkoitatko tällä vääristelijöillä nyt sitten esim aito-laista....
- Anonyymi
Taisi Jeesus olla sen verran tumpelo kirvesmies että rakennusurkku on kussut pahemman kerran. Sen kyhäämiin pytinkeihin nyt kukaan halua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli.
Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
Lukijaa muistutetaan, että Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten.
Mark. 13:30 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat."
Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."Alkuaineet kuumuudessa sulaa ja sodoman egypti on Ilmestyskirjassa luku 11 Palestiinassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli.
Matt. 16:28 -- Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa;
Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan.Joo tulihan Jeesus omilleen siellä helluntaina
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli.
Raamatun muut profeetat ovat myös liikuttavan yksimielisiä maailmanlopun välittömyydestä;
1. Joh. 2:17-18 -- Johannes tietää varoittaa mm. että "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika."
1. Tess. 4:15-18 -- Kirjoitettu muodossa "me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen."
Paavali valistaa korinttilaisia, ettei heidän kannata enää mennä naimisiin maailmanlopun välittömyyden vuoksi, "Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa." Paavali jatkaa;
1. Kor. 7:29-31 "Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää, ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa."
Lisää esimerkkejä maailmanlopun uskotusta välittömyydestä;
Matt. 4:17 "Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
Mark. 1:15 "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle."
1900 vuotta luvatun maailmanlopun jälkeen voimme vain ihmetellä, minne Ihmisen Poika jäi.Kyllä poika tuli vietämme helluntaina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki nuo on kymmeneen kerran selvitetty,
Kun et ymmärrä niin et ymmärrä.Juutalaisilla on peite ei ne voi nähdä
- Anonyymi
jeesus pelasti minut, täytti Pyhällä hengellä ja ilolla.Hän auttoi, nosti ja kantoi 40 vuotta, jolloin olin työelämässä. Hän auttoi nuoruuden kovassa kriisissä. nyt kun olen jo eläkkeellä Hän on antanut lisää onnea ja iloa, niin että en ole kuin uneksinut tallaisesta elämästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli.
https://www.youtube.com/watch?v=bhpaZm9mDAM
Onko Raamattua sensuroitu?Juutalainen PEITE
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko vielä muuta?
Totta kai.
https://www.kotimaa.fi/artikkeli/ville-makipelto-tutkimus-tuo-noyryytta-raamatuntulkintaan/Apinalauma sokea ei näe ei jäi ulos pilkkaavat Jeesusta loppuun asti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI JUUTALAINEN VOI NÄHDÄ ON PEITE SE ON HEILTÄ PEITETTY
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytkö ehtoollisella syömässä Jeesuksen teurastettuna uhrilampaana pahojen tekojesi puolesta, kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, juutalaisen antamin ehtoollisen asetussanoin, Herran kuoleman julistamiseksi?
Löytyy 1.Kor.11:23TÄÄ DEMONILAUMA OITÄÄ AJAA SIKALAUMAAN
Anonyymi kirjoitti:
Mäkipelto ei ole pätevä henkilö puolustamaan Raamattua,
Mikset kysy uskovaiselta teologilta?Mäkipelto kirjoittaa asiaa mikä muka oli väärin ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli.
Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."Siinähän se lukee- kaikki sukukunnat, eli polovet -- poloooovet herräävät, jokkkaaanen.
Vaikka ajassa - iänkaikkisesti, ei iankaikkisesti kello länsimaissa käy, tik . tok ja juutalaisilal aika taitaa virrata - he ei tikuta ja tokuta länsimaisen harmaa-aivosoluilla, niin sielläkin se paluu koskee sukupolvea, Tuskin täällä jälleensyntymässä on ollut ateisteja, että märisevät monesta polvesta.
Hyvä että ei maailmaan synnytä tungoksen välttämiseksi kaikki yhtä'aikaa, vaan peräkanaa nämä polvien esittäyminen on. On ontuvaa polvea, urheilevaa polvea, miehen ja naisen polvea, mutta jokaisen polven kohdalla käy, että yllätys, yllätys, Jeesus saapuu.
Siksihän on ne ylösnousemisetkin. Ensimmäinen ja sitten tuhat- vuotta se toinen, tuomion otto. Siinä se polvet lonkkasoo, kun jokkaanen polovistuu ja sannoo, että Jeesus Kristus on Herra. Alottajankin polvi taipuu kummasti siinä vaiheessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli.
Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan.Pietari, Johannes ja Jaakob näkivät Jeesuksen valtakuntansa kirkkaudessa.
Ja kuuden päivän kuluttua Jeesus otti mukaansa Pietarin sekä Jaakobin ja hänen veljensä Johanneksen ja vei heidät korkealle vuorelle, yksinäisyyteen. Ja hänen muotonsa muuttui heidän edessään, ja hänen kasvonsa loistivat niinkuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niinkuin valo. Ja katso, heille ilmestyivät Mooses ja Elias, jotka puhuivat hänen kanssansa. Niin Pietari rupesi puhumaan ja sanoi Jeesukselle: "Herra, meidän on tässä hyvä olla; jos tahdot, niin minä teen tähän kolme majaa, sinulle yhden ja Moosekselle yhden ja Eliaalle yhden". Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä". Kun opetuslapset sen kuulivat, lankesivat he kasvoilleen ja peljästyivät kovin. Niin Jeesus tuli heidän tykönsä, koski heihin ja sanoi: "Nouskaa, älkääkä peljätkö". Ja kun he nostivat silmänsä, eivät he nähneet ketään muuta kuin Jeesuksen yksinään.
(Mat 17:1-8) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäkipelto on erittäin, erittäin pätevä.
Niin, hän tutkii Jumalan syvyydetkin tämä Mäkipelto ja kertoo luomakunnasta, avaruudesta - maan merien syvyydestäkin kaiken selityksen ja myös viestii, miten ne linnut osaa navigoida valtavat matkat toiseltapuolen maapallon, ilman satelliittipainakkunta.
On se Mäkipelto viisas mies, Eiköhän kumarrella sitä shamaania ja pyllistetä taivaaeen.
Täällä on monta mäkipellon pappia äänessä ja profetoivat päänotsa punasena, merkkiä omasta jumalastaan.
Voi pyhä sylvi miten tyhmää tuo ateismikin on. Luullaan että kaikki on hallussa, vaikka ei se tieteellekään ole selvä ja monet siellä sanovat, että jokin käsittämätön viisaus on kaiken takana, eli nämä matemaatikotkin.
Savolaiset profeetat täällä on vapaana kulkiessa - syönyt paljon herneitä, että aivopierettää heidän suunsa älyttömyyksiä ja luulevat olevansa sellaisia kynttilöitä, että oksat pois.
No, kirves on puunjuurella ja tuli poltaa kuivat oksat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan siellä taivaassa porukkaa. Arkki-, Erkki ja perusenkeleitä. Tarvitaanko Jesseä työnjohtajaksi.
Omat? Vain ne jotka uskovat Jeesukseen eli vauvana kuolleetkin joutuvat helvettiin. Tervetuloa reilukerhoonn.Olet samahenkinen, kuin vauvakasteeseen uskovat. Ulkonaista pulinaa paljon.
- Anonyymi
On uskovaisten kiroamana tosi Jumalana helvetissä. Todistaa kirouksen voimaa.
Löytyy Paavalin Galatalaiskirje 3:13.- Anonyymi
Vai, syytettäisiinkö välillä Jeesusta vaikka tästä kirouksen päälleen saamisesta, kun meni sanomaan juutalaisten ja uskovaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi?
Löytyy Joh.8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai, syytettäisiinkö välillä Jeesusta vaikka tästä kirouksen päälleen saamisesta, kun meni sanomaan juutalaisten ja uskovaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi?
Löytyy Joh.8Kertokaapa minulle, että miten nyt ateistit ja vapaasti ajattelevat erosivat uskovaisista, kun uskoivat uskovaisten puhuvan Jumala nimisestä entiteetistä, eivätkä itsekään tajunneet edes, että se onkin Saatana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertokaapa minulle, että miten nyt ateistit ja vapaasti ajattelevat erosivat uskovaisista, kun uskoivat uskovaisten puhuvan Jumala nimisestä entiteetistä, eivätkä itsekään tajunneet edes, että se onkin Saatana?
Joten lukekaapa nyt todella tuo vapaa-ajattelijoiden sivu, että miten he todistavat Jumalan olevan umpi paha entiteetti.
Ja tässä teille luomiskertomuksen vastaus, että miksi ikuinen elämä (ihmeiden tekokyky) oli suojattava, kun ihminen tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi, sitomalla ihminen materian kautta aikaan.
Kukaan, ei yksikään, erottanut edes Saatanaa - itse ilmestyskirjan Petoa - Jumalasta Raamatun tiedon perusteella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joten lukekaapa nyt todella tuo vapaa-ajattelijoiden sivu, että miten he todistavat Jumalan olevan umpi paha entiteetti.
Ja tässä teille luomiskertomuksen vastaus, että miksi ikuinen elämä (ihmeiden tekokyky) oli suojattava, kun ihminen tuli hyvällä tiedolla ja pahalla tiedolla jumalien kaltaiseksi, sitomalla ihminen materian kautta aikaan.
Kukaan, ei yksikään, erottanut edes Saatanaa - itse ilmestyskirjan Petoa - Jumalasta Raamatun tiedon perusteella.Löytyy Raamatusta 1.Mooseksen kirja ja luku 3 sekä jae 22.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Löytyy Raamatusta 1.Mooseksen kirja ja luku 3 sekä jae 22.
Luojajumala oli oikeassa ja Raamattu todisti sen. Raamattu on Jumalan sanaa.
- Anonyymi
Istuu jumalan, isän kaikkivaltiaan oikealla puolella,
parantelee karmeaa kankkusta,
kärsii jumalattomasta ummetuksesta
ja chattailee veljelleen pirulle.- Anonyymi
Ei istu. On Raamatun mukaan kirottuna helvetissä..
- Anonyymi
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_messiah_claimants
Jeesus on palannut montakin kertaa. Nuo tuolla listalla ovat suurimmalta osin Jumalan lähettämiä, aitoja Messiaita.
Kristityistä vain on tullut samanlaisia ylikriittisiä epäilijöitä kuin juutalaisista, jotka ilman kummempia perusteita kieltävät profeetta Elian jälkeen tulleiden profeettojen ja messiaiden aitouden, ja ihmettelevät, miksei Jumala enää lähetä lisää messiaita vaikka niitä tuli paljon vielä reilu 2000 vuotta sitten.- Anonyymi
Ei ole palannut, koska teidän lukema kirous on edelleen voimassa.
Gal.3:13 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole palannut, koska teidän lukema kirous on edelleen voimassa.
Gal.3:13Tuohan on Paavalin tekstiä. Paavalia ei lasketa profeetaksi eikä messiaaksi.
- Anonyymi
Missä kaksi tai kolme on koolla minun nimessäni siellä minä olen heidän keskellään.
Joka ottaa luokseen yhden tällaisen pienokaisen ottaa vastaan minut....
Minkä olette tehneet yhdelle näistä vähäisistä sen te olette tehneet minulle....
Totisesti tänä päivänä sinä olet minun kanssani paratiisissa ......
Ensin on poistuttava sen joka pidättelee tulemusta sitten tapahtuu uskosta luopumus ja tulee kadotuksen ihminen jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa HENKÄYKSELLÄ.
Antikristus toisensa jälkeen?
Nostradamuksen Napoleonia seurasi sosialismi Jeesuksena, ja Hitleriä seurasi YK ja ihmisoikeuksien julistus Jeesuksena.
Nytkin on vallassa Mabusher antikristus monipäinen. Kun joku kukistaa Mabusherin seuraa jälleen uusi tulemus Jeesuksen.
SANANA TMS.- Anonyymi
Miksi palviot sitten Jeesuksen kiroamista ristiin ja teurastamista uhrilampaana (Gal.3:13 ja 1.Kor.5:7)?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi palviot sitten Jeesuksen kiroamista ristiin ja teurastamista uhrilampaana (Gal.3:13 ja 1.Kor.5:7)?
Koska Herra Jeesus oli Luoja joka tuli ihmiseksi antaen elämänsä syntisten edestä.
Ja koska Kristus oli Jumalan Poika joka tuli ihmiseksi noustakseen esikoisena kuolleista ylösnousemuksen kautta.
Barnabaan kirje kertoo näistä asioista.
Luoja antoi elämänsä ja järjesti mallin ylösnosemusta koskevan. Kristus on ylösnoussut Jumalan Poika mutta Herra Jeesus antoi elämänsä. Nyt Herra Jeesus on kirkkona, joka on hänen ruumiinsa sekä Pyhässä Ehtoollisessa sekä Henkenä ja HENKÄYKSENÄ.
Herran kasvojen kirkkaus ja lämpö yms. On noussut fragmentteina ylös Intian puolijumaliksi. Äly, Ego, mieli, rakkaus yms. Sitä kuvastaa Ilmestyksen sateenkaari jonka smaragdinhohde paistaa. Noin 2000 vuoden kuluttua Ihmisen Poika saapuu Voiman oikealla puolella KIRKKAUDESSA tuomitsemaan. Tuo kirkkaus on ylösnousseet fragmentit joita sateenkaari ja smaragdi kuvastavat.
Poika on lopulta tarkka Herran olemuksen kuva. Heprealaiskirjeessä on enemmän siitä.
Nämä ajatukset on taivaasta saatua evankeliumia eikä Paavalin ristin evankeliumia mutta......
- Anonyymi
Ja ne, jotka nyt edeltä tietävät koko tarinan juonen, niin seuratpaa nyt tätä suurta järjen valon ilotulitusta, kun jälleen kerran olisi tietoakin tarjolla, niin tajuatte oikein hyvin miksi ihmiiselle kävi kuten kävi.
- Anonyymi
Ja sitä samaa järjen ilotulitusta niin uskovaisilta kuin ateisteiltakin on tämä, ja tuhannet ja tuhannet uskontopalstat, täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitä samaa järjen ilotulitusta niin uskovaisilta kuin ateisteiltakin on tämä, ja tuhannet ja tuhannet uskontopalstat, täynnä.
Ja - voin kertoa - tällä järjen valolla ei maailmalla ole mitään mahdollisuutta edes selvitä. Ainoa mahdollisuus olisi ihme.
- Anonyymi
Jeesus on pääsääntöisesti rukoillut ja auttanut yli miljardia uskovaista viimeisen 2000 vuoden aikana!!
- Anonyymi
Varsinaisen auttamistyön tekee kylläkin hyväntekeväisyysjärjestöt. Esim. Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry. He ansaitsevat kaiken kiitoksen, ei Jeesus.
- Anonyymi
Miksi te palvotte sitten Jeesusta tosi Jumalana kirottuna ja teurastettuna uhrilampaana? Tajuatteko, tämä juttu ei ole balanssissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi te palvotte sitten Jeesusta tosi Jumalana kirottuna ja teurastettuna uhrilampaana? Tajuatteko, tämä juttu ei ole balanssissa.
Jeesushan oli kirvesmiehen poika, joten Hän meni valmistamaan omilleen sijaa:
Joh 14
""Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen."
- Anonyymi
> Hän lupasi tulla takaisin saman sukupolven
Tai sitten olet ymmärtänyt asian väärin.
Toisaalta, Jeesus kyllä palasi kuolleista kolmen päivän kuluttua.
"Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."
2 Piet. 3:3-4- Anonyymi
Eikös Jeesus ollut myöhässä jo silloin kuin Pietarin kirjeet kirjoitettiin? Eli tuo on sellaista jälkikäteistä selittelyä, kun lahkon palvoma saarnaaja ei täyttänytkään lupaustaan.
Ei tuo Jeesuksen toinen tuleminen tarkoittanut sitä, että pari hänen seuraajaansa näkee jotain harhoja vaan koko maailman piti huomata tämä:
Markus 13:
” »Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät. Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan.
»Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella. Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös Jeesus ollut myöhässä jo silloin kuin Pietarin kirjeet kirjoitettiin? Eli tuo on sellaista jälkikäteistä selittelyä, kun lahkon palvoma saarnaaja ei täyttänytkään lupaustaan.
Ei tuo Jeesuksen toinen tuleminen tarkoittanut sitä, että pari hänen seuraajaansa näkee jotain harhoja vaan koko maailman piti huomata tämä:
Markus 13:
” »Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät. Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan.
»Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella. Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.”> »Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella. Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.”
Itse ymmärrän tuon niin, että "tämä sukupolvi" tarkottaa sitä sukupolvea, joka näkee ne asiat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> »Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. Samalla tavoin te nähdessänne tämän tapahtuvan tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella. Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.”
Itse ymmärrän tuon niin, että "tämä sukupolvi" tarkottaa sitä sukupolvea, joka näkee ne asiat.Ymmärrät väärin. Asia tulee täysin selväksi esimerkiksi seuraavasta (Mark. 9) kohdasta:
”Hän sanoi vielä: »Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät, että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan.»”
- Anonyymi
2000 vuotta nyt ei ole Jeesukselta mikään paha myöhästyminen. Jos hän olisi ollut ajoissa ensimmäisellä kerralla, niin hän olisi ilmestynyt jo Aatamille ja Eevallle sovittaen näiden synnit. Sen sijaan ihmiset uhrasivat eläimiä Jumalalle tuhansien vuosien ajan täysin turhaan…
- Anonyymi
Paratiisissa synti?! Miten ihmisten pahat teot sovitetaan - viattomien kuolemalla ja kiroamisellako? Oletko tosissasi.
- Anonyymi
Riippuu mitä ajattelee turhaksi. Ei katolinen kirkko ideaa varmasti ajatellut turhaksi, kun bisnes pyöri anekaupalla, eikä kuningas Salomo, joka keräsi syntiuhri-idealla 666 talenttia kultaa rakentamalla Jahvelle Jerusalemin temppelin, eikä syntiuhribisnes siihen loppunut, että Jeesus on kyt syntiuhrina teurastettu uhrilammas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu mitä ajattelee turhaksi. Ei katolinen kirkko ideaa varmasti ajatellut turhaksi, kun bisnes pyöri anekaupalla, eikä kuningas Salomo, joka keräsi syntiuhri-idealla 666 talenttia kultaa rakentamalla Jahvelle Jerusalemin temppelin, eikä syntiuhribisnes siihen loppunut, että Jeesus on kyt syntiuhrina teurastettu uhrilammas.
Hyöty on tämän uskonnon toinen puoli ja toinen puoli on ahneudella kiristäminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paratiisissa synti?! Miten ihmisten pahat teot sovitetaan - viattomien kuolemalla ja kiroamisellako? Oletko tosissasi.
Raamatussa on ohjeet syntien sovittamiseksi. Esimerkiksi aikoinaan homma hoitui näin:
”pirskottakoon syntiuhrin verta alttarin kylkeen; loppu veri on puserrettava alttarin juureen. Tämä on syntiuhri. Toisesta linnusta hän tehköön polttouhrin säädetyllä tavalla. Kun pappi on toimittanut sovitusmenot, rikkomuksen tehneelle annetaan anteeksi.”
- Anonyymi
Jeesus sanoo: ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät. Toisin sanoen Herran profetiat: Jerusalemin hävitys juutalaisten hajaantuminen kansojen sekaan ja pakanoitten aika, täytyi ennen toteutua, ja vasta sitten Jeesus lupasi palata. Siis aloittaja tulkitsee Sanaa väärin väittäessään Jeesuksen luvanneen palata saman sukupolven aikana.
- Anonyymi
Ei Jeesus puhunut omasta sukuplvestaan, vaan Hän puhui siitä supolvesta, jolloin kaikki nämä tapahtumat ja merkit toteutuvat. Yksi ensimmäisistä. merkeistä on Israelin itsenäistyminen 1948 ja sen kansan paluu omaan maahansa. Siis näkeekö 48 syntyneet nämä Kaikki Jeesuksen kertomat lopun ajan tapahtumat? Voi hyvin Olla että näkee. Lue tarkasti nämä Jeesuksen seuraavat tekstissä olevat sanat. Mieluummin vielä useampaan kertaan.
Ja kun hän meni ulos pyhäköstä, sanoi eräs hänen opetuslapsistaan hänelle: "Opettaja, katso, millaiset kivet ja millaiset rakennukset!" Jeesus vastasi hänelle: "Sinä näet nämä suuret rakennukset. Niistä ei ole jäävä kiveä kiven päälle maahan jaottamatta." Ja kun hän istui Öljymäellä, vastapäätä pyhäkköä, kysyivät Pietari ja Jaakob ja Johannes ja Andreas häneltä eriksensä: "Sano meille: milloin tämä tapahtuu, ja mikä on merkki siitä, että kaikki tämä alkaa lopullisesti toteutua?" Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua. Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille. Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille. Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki. Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät. Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. Mutta kun näette hävityksen kauhistuksen seisovan siinä, missä ei tulisi — joka tämän lukee, se tarkatkoon — silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; joka on katolla, älköön astuko alas älköönkä menkö sisään noutamaan mitään huoneestansa; ja joka on mennyt pellolle, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Mutta rukoilkaa, ettei se tapahtuisi talvella. Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule. Ja ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät. Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut. Mutta olkaa te varuillanne. Minä olen edeltä sanonut teille kaikki. Mutta niinä päivinä, sen ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoilevat taivaalta, ja voimat, jotka taivaissa ovat, järkkyvät. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmalta, maan äärestä hamaan taivaan ääreen. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä. Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee. On niinkuin muille maille matkustaneen miehen: kun hän jätti talonsa ja antoi palvelijoilleen vallan, kullekin oman tehtävänsä, käski hän myös ovenvartijan valvoa. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla, ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta. Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."
Markus 13:1-37 FB38
https://bible.com/fi/bible/365/mrk.13.1-37.FB38 Anonyymi kirjoitti:
Ei Jeesus puhunut omasta sukuplvestaan, vaan Hän puhui siitä supolvesta, jolloin kaikki nämä tapahtumat ja merkit toteutuvat. Yksi ensimmäisistä. merkeistä on Israelin itsenäistyminen 1948 ja sen kansan paluu omaan maahansa. Siis näkeekö 48 syntyneet nämä Kaikki Jeesuksen kertomat lopun ajan tapahtumat? Voi hyvin Olla että näkee. Lue tarkasti nämä Jeesuksen seuraavat tekstissä olevat sanat. Mieluummin vielä useampaan kertaan.
Ja kun hän meni ulos pyhäköstä, sanoi eräs hänen opetuslapsistaan hänelle: "Opettaja, katso, millaiset kivet ja millaiset rakennukset!" Jeesus vastasi hänelle: "Sinä näet nämä suuret rakennukset. Niistä ei ole jäävä kiveä kiven päälle maahan jaottamatta." Ja kun hän istui Öljymäellä, vastapäätä pyhäkköä, kysyivät Pietari ja Jaakob ja Johannes ja Andreas häneltä eriksensä: "Sano meille: milloin tämä tapahtuu, ja mikä on merkki siitä, että kaikki tämä alkaa lopullisesti toteutua?" Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua. Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille. Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille. Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki. Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät. Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu. Mutta kun näette hävityksen kauhistuksen seisovan siinä, missä ei tulisi — joka tämän lukee, se tarkatkoon — silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; joka on katolla, älköön astuko alas älköönkä menkö sisään noutamaan mitään huoneestansa; ja joka on mennyt pellolle, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa. Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Mutta rukoilkaa, ettei se tapahtuisi talvella. Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule. Ja ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät. Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut. Mutta olkaa te varuillanne. Minä olen edeltä sanonut teille kaikki. Mutta niinä päivinä, sen ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoilevat taivaalta, ja voimat, jotka taivaissa ovat, järkkyvät. Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmalta, maan äärestä hamaan taivaan ääreen. Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä. Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee. On niinkuin muille maille matkustaneen miehen: kun hän jätti talonsa ja antoi palvelijoilleen vallan, kullekin oman tehtävänsä, käski hän myös ovenvartijan valvoa. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla, ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta. Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."
https://bible.com/fi/bible/365/mrk.13.1-37.FB38Et ymmärrä lukemaasi.
Tuossa annetaan toimintaohjeet niille kuulijoille.
Miten saat sen koskemaan jotain muuta aikaa?- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Et ymmärrä lukemaasi.
Tuossa annetaan toimintaohjeet niille kuulijoille.
Miten saat sen koskemaan jotain muuta aikaa?Voi sinua!
Siellä kaksi nàismaista! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua!
Siellä kaksi nàismaista!Eihän Jeesuksen sukupolven aikana voitu viedä ilosanomaa Jeesuksen pelastyösta Goltalla kaikkeen maailmaan. Korintoon Efesoon ja Roomaan asti vasta päästiin Eikä maailman sotia, jolloin kansa nousi kansaa vastaan. Oltu vielä käyty. Nyt ne on käyty, mutta kolmas on vielä käymättä, onko se oven edessä? Voi olla. Kun se on käyty, ollaankin jo lähellä loppua, sen toki ymmärmme ilman Raamattuakin. Siis eihän meidän pidäkään tietää aikoja eikä hetkiä, mutta valmiina on silti aina oltava. Koska henkilökohtainenkin Loppu voi tulla meille milloin tahansa.
Jos Jeesus olis sanonut suoraan kuulijoilleen, että tämä aika mistä kerroin tapahtuu vasta joskus yli kahden tuhannen vuoden päästä. Niin kansa olis sanonut, jaa, no eihän meidän sitten tarvitse mistään mitään välittää, eihän ne meitä eikä muitakaan koske vielä tuhansiin vuosiin. Vaikka varmasti tämä puhe herätti ajatuksia esim. Kuinka voi tämän sanoman viedä sen sukupolven aikana kävelypelillä kaikkeen maailmaan. Siis varmaan suurin osa kuulijoista ymmärsi, että tämä ei nyt välttämättä tarkoita kyllä ihan heidän päiviään. Anonyymi kirjoitti:
Eihän Jeesuksen sukupolven aikana voitu viedä ilosanomaa Jeesuksen pelastyösta Goltalla kaikkeen maailmaan. Korintoon Efesoon ja Roomaan asti vasta päästiin Eikä maailman sotia, jolloin kansa nousi kansaa vastaan. Oltu vielä käyty. Nyt ne on käyty, mutta kolmas on vielä käymättä, onko se oven edessä? Voi olla. Kun se on käyty, ollaankin jo lähellä loppua, sen toki ymmärmme ilman Raamattuakin. Siis eihän meidän pidäkään tietää aikoja eikä hetkiä, mutta valmiina on silti aina oltava. Koska henkilökohtainenkin Loppu voi tulla meille milloin tahansa.
Jos Jeesus olis sanonut suoraan kuulijoilleen, että tämä aika mistä kerroin tapahtuu vasta joskus yli kahden tuhannen vuoden päästä. Niin kansa olis sanonut, jaa, no eihän meidän sitten tarvitse mistään mitään välittää, eihän ne meitä eikä muitakaan koske vielä tuhansiin vuosiin. Vaikka varmasti tämä puhe herätti ajatuksia esim. Kuinka voi tämän sanoman viedä sen sukupolven aikana kävelypelillä kaikkeen maailmaan. Siis varmaan suurin osa kuulijoista ymmärsi, että tämä ei nyt välttämättä tarkoita kyllä ihan heidän päiviään.Jeesus oli sitä mieltä, että opetuslapset eivät ehdi käydä läpi kaikkia Israelin kaupunkeja ennenkuin hän tulee takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän Jeesuksen sukupolven aikana voitu viedä ilosanomaa Jeesuksen pelastyösta Goltalla kaikkeen maailmaan. Korintoon Efesoon ja Roomaan asti vasta päästiin Eikä maailman sotia, jolloin kansa nousi kansaa vastaan. Oltu vielä käyty. Nyt ne on käyty, mutta kolmas on vielä käymättä, onko se oven edessä? Voi olla. Kun se on käyty, ollaankin jo lähellä loppua, sen toki ymmärmme ilman Raamattuakin. Siis eihän meidän pidäkään tietää aikoja eikä hetkiä, mutta valmiina on silti aina oltava. Koska henkilökohtainenkin Loppu voi tulla meille milloin tahansa.
Jos Jeesus olis sanonut suoraan kuulijoilleen, että tämä aika mistä kerroin tapahtuu vasta joskus yli kahden tuhannen vuoden päästä. Niin kansa olis sanonut, jaa, no eihän meidän sitten tarvitse mistään mitään välittää, eihän ne meitä eikä muitakaan koske vielä tuhansiin vuosiin. Vaikka varmasti tämä puhe herätti ajatuksia esim. Kuinka voi tämän sanoman viedä sen sukupolven aikana kävelypelillä kaikkeen maailmaan. Siis varmaan suurin osa kuulijoista ymmärsi, että tämä ei nyt välttämättä tarkoita kyllä ihan heidän päiviään.Juuri, järjen käyttö sallittu.
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jeesus olis sanonut suoraan kuulijoilleen, että tämä aika mistä kerroin tapahtuu vasta joskus yli kahden tuhannen vuoden päästä. Niin kansa olis sanonut, jaa, no eihän meidän sitten tarvitse mistään mitään välittää, eihän ne meitä eikä muitakaan koske vielä tuhansiin vuosiin. Vaikka varmasti tämä puhe herätti ajatuksia esim. Kuinka voi tämän sanoman viedä sen sukupolven aikana kävelypelillä kaikkeen maailmaan. Siis varmaan suurin osa kuulijoista ymmärsi, että tämä ei nyt välttämättä tarkoita kyllä ihan heidän päiviään.Turhaa keksiä selityksiä. Jeesus puhui opetuslapsilleen. He saivat tarkat ohjeet toimia.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Turhaa keksiä selityksiä. Jeesus puhui opetuslapsilleen. He saivat tarkat ohjeet toimia.
Että siellä kaksi nàismaista!
Anonyymi kirjoitti:
Että siellä kaksi nàismaista!
Lisänä, että Jeesus sanoi niille opetuslapsilleen vielä, että he eivät ehdi käydä läpi kaikkia Israelin kaupunkeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://bible.com/fi/bible/365/mrk.13.1-37.FB38Markus 9: ”Hän sanoi vielä: »Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät, että Jumalan valtakunta on tullut voimassaan.»”
Eli kyllähän tästä on täysin selvää, että Jeesus lupasi tulla takaisin vielä joidenkin seuraajiensa eläessä. Puhuiko Jeesus diasporaa vastaan ? Jeesuksen aikana jo valtaosa juutalaisista eli vapaaehtoisesti diasporassa ja Rooma miehitti Palestiinan aluetta, Jeesus kuitenkin käski maksaa miehittäjälle veroa, ei pyrkiä johonkin uuteen Israelin kuningaskuntaan. Mitään juutalaiskansallista poliittista tai muuta julistusta hänellä ei ollut. Köyhien ystävä ja syrjittyjen hän oli. Se oli ainoa poliittinen kannanotto häneltä.
Jeesus lupasi että tuolloin elävät näkisivät hänen paluunsa ja Paavalikin uskoi ettei kuolisi ennen Jeesuksen paluuta. Nyt sitten jotkut teistä ovat hirttäytyneet Israelin valtion syntyyn mutta kohta ovat 1948 syntyneet kuolleet. Mitä sitten?
- Anonyymi
Tselentski on Jeesus, omasta mielestään. Tapattaa omaa kansaansa Herodeksen (NATOn) hommissa, 30 hopearahaa on vasta etumaksu.
Ristiriipuntaan tommonen jude.
Huh huh. - Anonyymi
Kivaa nooanpäivää. Paperinen arkki ei enää riitä.
- Anonyymi
Aikanaan jo koulussakin kerrotaan opettajien tahoilla, että Jeesusmyytti on tarua.
Silti miljoonat ihmiset ovat saaneet häneltä laastaria epätoivoonsa.
Kun elämä nousi alkumerestä maalle, mukana oli myös Jeesuksen esivanhemmat. - Anonyymi
Mitä Jeesus puuhastelee just nyt? Nukkuuko hän, syökö, juoko, itkeekö, nauraako, puhuuko tai kuunteleeko? Onko hän fyysisesti jossakin?
Hän on siellä samassa paikassa missä on joulupukkikin ja mustanaamio. Hän on joidenkin ihmisten korvien välissä. Aivojen harmaaseen massaan piiloutuneena. Tilannetta arvioidaan uudestaan siinä vaiheessa kun saamme hänestä konkreettisen havainnon. Eikä hän meiltä sellaista uskomista edellytä, että meidän pitäisi pitää häntä todellisena näillä nykyisillä heikkoakin heikommilla todisteilla. Kyllä hän todistaa itse itsestään jos katsoo sen aiheelliseksi. Siis jos hän ylipäätään on olemassa.- Anonyymi
typerälle aloitukselle taas kerrotaan se, mitä viimeksiksin.
Olitko aasi silloin lupauksen aikana täällä ja istunut jöllöttänyt tämän väliajan ja sitten märiset. Ettteeei sitää jeeeeeeeustras nävy, vaikka oooooonb toootanut koko ajan ja sukupolovet vaihtuu koko ajan!
Mietihän paavo taas aivopieruasi.
Kun paavona synnyit ja kohta laatikkoon vaippavaari pannaan, menikö sukupolovesi siinä, vain montako polvea sinun lahkeissasi on?
Eli kun synnyit ja kuolet, sinun sukupolvesi näkee Jeesustelusi tulon. Älyäkkönä pahvi.
Oon sulle selittänyt ennenkin. Anoppi kuoli ja haudattiin 1976, se oli hänen sukupolventa ikä. Appiukko 1980 se oli hänen sukuolvensa ikä ja molemmat polvet oli lahkeissa kun läksi.
Isäpappa 1986 hänkin läksi molemmilta polviltaan hautaan, tuhkauksen kautta.
Eli oliko niin sukupolvia monta. Eli jokainan sukupolvi kokee Jeesuksen paluun.
Vaikka äitimuorini jälkipolvia oltiin viidessa sukupolvessa yhtä'aikaa elonkirjoissa, niin jokainen sukupolvi aivan henkilökohaisesti kokee, sen sukupolvensa tuloksen, eli joutuu tuomiolle.
Pitää vain niitä harmaita aivosoluja savolaistenkin käytettävän, ettei noita aivopieruja tarvii jatkuvasti rupsutella, jos ei älyä muutoin.
Tuskin sinä paljoa yli 100 menet- ja se oli sinun loppusi, vaikka olisi tekonivelpolvet lahkeissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olitko aasi silloin lupauksen aikana täällä ja istunut jöllöttänyt tämän väliajan ja sitten märiset. Ettteeei sitää jeeeeeeeustras nävy, vaikka oooooonb toootanut koko ajan ja sukupolovet vaihtuu koko ajan!
Kun paavona synnyit ja kohta laatikkoon vaippavaari pannaan, menikö sukupolovesi siinä, vain montako polvea sinun lahkeissasi on?
Eli kun synnyit ja kuolet, sinun sukupolvesi näkee Jeesustelusi tulon. Älyäkkönä pahvi.
Oon sulle selittänyt ennenkin. Anoppi kuoli ja haudattiin 1976, se oli hänen sukupolventa ikä. Appiukko 1980 se oli hänen sukuolvensa ikä ja molemmat polvet oli lahkeissa kun läksi.
Vaikka äitimuorini jälkipolvia oltiin viidessa sukupolvessa yhtä'aikaa elonkirjoissa, niin jokainen sukupolvi aivan henkilökohaisesti kokee, sen sukupolvensa tuloksen, eli joutuu tuomiolle.
Pitää vain niitä harmaita aivosoluja savolaistenkin käytettävän, ettei noita aivopieruja tarvii jatkuvasti rupsutella, jos ei älyä muutoin.
Tuskin sinä paljoa yli 100 menet- ja se oli sinun loppusi, vaikka olisi tekonivelpolvet lahkeissa.Jopas on melkoinen kommentti tällä sanasepolla. Yritäpä saada selkeämpi vastaus vaikkapa kysymykseen: onko Jeesus tällä hetkellä fyysisesti jossakin paikassa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sinä paljoa yli 100 menet- ja se oli sinun loppusi, vaikka olisi tekonivelpolvet lahkeissa.Jumala joka oli Jeesuksessa, on sama eilen tänään ja iankaikkisesti. Jeesus pelastaa ja antaa yhä syntejä anteeksi. Hän tekee sitä samaa mitä Hän teki lihansa päivinäkin, siis ihmeitä ilman määrää. Minulle ja sinulle. Hän antaa aurinkonsa paistaa, niin hyville kuin pahoillekin. Hän on tullu pelastamaan syntisiä, sillä eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
Anonyymi kirjoitti:
Jumala joka oli Jeesuksessa, on sama eilen tänään ja iankaikkisesti. Jeesus pelastaa ja antaa yhä syntejä anteeksi. Hän tekee sitä samaa mitä Hän teki lihansa päivinäkin, siis ihmeitä ilman määrää. Minulle ja sinulle. Hän antaa aurinkonsa paistaa, niin hyville kuin pahoillekin. Hän on tullu pelastamaan syntisiä, sillä eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
Ja sitten Jeesus meni taivaaseen istumaan Jumalan oikealle puolelle.
Mitään muuta se ei tee. Ukrainassa kuollaan pommeihin. Ihmeitä ei tule.- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Ja sitten Jeesus meni taivaaseen istumaan Jumalan oikealle puolelle.
Mitään muuta se ei tee. Ukrainassa kuollaan pommeihin. Ihmeitä ei tule.Jos Jeesus nyt lopettaisi pahan, sinä kuolisit välittömästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopas on melkoinen kommentti tällä sanasepolla. Yritäpä saada selkeämpi vastaus vaikkapa kysymykseen: onko Jeesus tällä hetkellä fyysisesti jossakin paikassa?
Jeesus on taivaassa. Etkö edes sitä tiedä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on taivaassa. Etkö edes sitä tiedä?
Ei, kyllä Jeesus Raamatun mukaan on kirottuna helvetissä - Paavalin sanoin lunnaina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, kyllä Jeesus Raamatun mukaan on kirottuna helvetissä - Paavalin sanoin lunnaina.
Ai niin löytyy Gal.3:13
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niin löytyy Gal.3:13
Ja myös 1.Timoteuksen kirje 2:6. Tämä lunnaina oleminen. Lunnasaathan liittyvät kiristämiseen.
- Anonyymi
torre3 kirjoitti:
Enpä usko.
Se ei ole uskostasi kiinni.
- Anonyymi
Eihän mielikuvitusolento mihinkään tule.
Uskovaisia on kusetettu.- Anonyymi
Missähän se kusetus todellisuudessa tarinassa on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missähän se kusetus todellisuudessa tarinassa on?
Mutta, mutta - mielipiteillään ateistit kertovat ihan samasta uskosta kuin uskovaisetkin, mutta vain sen peilikuvana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, mutta - mielipiteillään ateistit kertovat ihan samasta uskosta kuin uskovaisetkin, mutta vain sen peilikuvana.
Yle Areenassa on hyvä sarja nimeltään loppua odotellessa. Kannattaa katsoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yle Areenassa on hyvä sarja nimeltään loppua odotellessa. Kannattaa katsoa.
Kyllä se loppu tulee aikanaan jokaiselle vaikkei odotakaan.
- Anonyymi
Jos olisit sivistynyt tietäisit Jeesuksen olleen historiallinen henkilö.
Eri asia uskooko hänen olleen jumalallinen ja esimerkiksi tulevan takaisin maan päälle.
- Anonyymi
Onhan se uskomatonta miten ja ennen kaikkea miksi vieläkin tämän hiekka-ajan kansankiihottajan nimeen julistetaan.
Ikuista elämää kuoleman jälkeen jossakin taivaan lalalaa paratiisissa.
Lapsia virvotaan ja varvotaan vesiastiassa kastaen johonkin satuolennon yhteyteen ja "pyhyyteen."
On syntiä ja perisyntiä mitä pitää kantaa mukanaan, väistellä ja sitä anteeksi alvariinsa toisiltaan pyydellen, että olisi sitten puhdas synnistä ja valmis lammas jumalalleen teuraaksi kun tämä Jeesus suvaitsee taas maanpäälle tulla.
Voi voi kun tulisi jo se Jeesus...
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6122246- 1081098
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,251095Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki5944Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101855- 86845
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?89752- 63725
- 65573