Olen syntynyt Suomessa, vanhempani olivat suomalaisia, eikä kummankaan
vanhemman suvussa ollut yhtään ulkomaalaista, ei sitten yhtään, vaikka mentäisi sukupuussa miten pitkälle tahansa. Silti, siitä huoimatta sain mm.aurinkoa kestävä ihon. Koko elämäni olen joutunut kokemaan myös jossain mielessä suoranaista
rasismia. On haukuttu milloin miksikin. 90-luku oli vaikeaa aikaa, kun tuntui että
piti ajan todistella olevansa suomalainen ja tuntuu että pitää jotenkin kulkea kyyryssä seiän vierustaa, ettey vaan nyt taas ärsyttäisi jota kuta. Nyt 2020- luvulla tuntuu vähitellen helpommalta. Minun ei tarvitse enää kyyristellä, Myös lastani oli aikoinaan haukuttu. Huom! Lapset eivät ole luonnostaan rasisteja,, vaan he oppivat kaiken vanhemmiltaan! Mutta nyt voin lopultakin olla ylpeästi se mikä olen. Kerran joku poika tässä ihan hiljatten sanoi yhden sanan ja olin heti, että mitä sä sanoit, mitä en olisi voinut tehdä 90-luvulla tai ei vielä 2000-luvun alussakaan. Nyt älähdän kyllä heti, jos joku sanoisi jotain ikävää. ETTÄ NYT RIITTÄÄ! SAATTE RASISTIT IHAN
VAPAASTI SANOA TÖRKEYKSIÄNNE, NE EIvät TEHOA MUHUN ENÄÄ!
ELI LOPETTAKAA JO!. OLEN SAANUT TARPEEKSENI RASISMISTA.
Olen kyllästynyt rasismiin
Anonyymi-ap
0
204
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi
Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.1266400Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies
Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk3766195Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?
Työmatkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotellisurmasta tie716183Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"
sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni3443992Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten
Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril1482415Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.42355Orpo pihalla kuin lumiukko
Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA1311456- 131299
- 1871128
- 64960