https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/f8187082-68b8-446a-bae2-a808cfecdcb5?ref=ampparit:db79
Diarra kertoi puheessaan lapsena kohtaamastaan rasismista.
”Kulunut kesä oli todella raskas minun näköisilleni suomalaisille. Kulunut kesä nimittäin paljasti kaikille sen hyytävän arvopohjan, mille monen valtaapitävän ajatusmaailma todellisuudessa pohjautuu. Sellaisen arvopohjan, jossa ihmisen arvo ei ole jakamaton.”
”Minun, Suomessa syntyneen ja Helsingissä kasvaneen lapsen päälle on syljetty bussipysäkillä. Minua on kehotettu palaamaan sinne, mistä olen tullutkin. Aikuiset ovat huudelleet perään ollessani nuori ja minä jouduin juoksemaan heitä pakoon. Vastuuta näiden tekojen tuomitsemisesta ei voi sälyttää kansalaisille bussipysäkeillä tai opettajille koulujen pihoilla. Päinvastoin. Teidän tulisi valtioneuvostosta käsin omalla esimerkillänne näyttää, että nämä rasistiset teot ovat tuomittavia.”
Diarra tulee persreijästä juu
10
195
Vastaukset
- Anonyymi
Diarra tuntee sisäsiittoisuuden, vaikkakin somaleilla on keskimääräinen ÄO huomattavasti muuta yhteiskuntaa matalampi.
Kuitenkin somalit ovat ylivertaisia ihmisiä suomalaisessa yhteiskunnassa. Hyvä, että Diarrakin taistelee rasismia vastaan. Diarra on kohdannut rasismia, mm päästessään kiintiöihmisenä eduskuntaan. Sisäsiittoisena polkupyöräkiristäjänä ja somalina sekä kiintiöihmisenä hän ylivertaisena voitti itselleen paikan eduskunnassa. Diarra rasistina ja rasistin kohteena( kiintiöihmisenä) antaa hyvän kuvan vihreistä. Vihreiden ongelmana on se, että puolueella ei ole yhtään puhekykyistä, selkeäsanaista miespolitikkoa. Sinisilmäisiä, pitkiä liinapäitä puolueessa on paljon, kuitenkin jokainen on vienyt puoluetta alamäkeen tukka hulmuten.
Diarra on siinä joukossa ihana poikkeus, josta tullee pian vihreiden uusi puheenjohtaja, ellei puolue heittäydy rssistiseksi. - Anonyymi
harvinaisen tyhmä akka, ei taida olla fiksuja häntä äänestäneetkään...
- Anonyymi
Diarra unohtaa tyystiin miten katujengit ryöstävät lapsilta ja nuorilta, vaatteen, kengät, puhelimet, rahat ja nöyryytetään nuolemaan rikollisten kenkiä. Maahanmuuttajat ovat tappaneet ja raiskanneet suomalaisia, mutta montako tapausta mahtaa olla toisinpäin.
- Anonyymi
Diarran hyvä ja selkeä puhe eduskunnassa näköjään osui ja upposi ... !
- Anonyymi
Tyrmäsi samalla oman poliittisen jatkon.
Teki al taeet
- Anonyymi
kamala akka, ihmisjätettä, palautettava lähtöruutuunsa, missä se lieneekään, toivottavati kaukana Suomesta.
- Anonyymi
oletko ramismin kannattaja? lelu rami kysyy sdp
- Anonyymi
iteppä puhui ulkonäeöstään emakkonorsu..
- Anonyymi
jos täällä on niin vaikeaa, niin lähtisi pois, tuskin kukaan jäsi kaipaamaan.
- Anonyymi
Peltokangas aikanaan puheli reikäpoliitikoista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli275324Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123885Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403197IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512810Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851312Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308- 601193
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2141091