https://www.uusisuomi.fi/uutiset/us/f8187082-68b8-446a-bae2-a808cfecdcb5?ref=ampparit:db79
Diarra kertoi puheessaan lapsena kohtaamastaan rasismista.
”Kulunut kesä oli todella raskas minun näköisilleni suomalaisille. Kulunut kesä nimittäin paljasti kaikille sen hyytävän arvopohjan, mille monen valtaapitävän ajatusmaailma todellisuudessa pohjautuu. Sellaisen arvopohjan, jossa ihmisen arvo ei ole jakamaton.”
”Minun, Suomessa syntyneen ja Helsingissä kasvaneen lapsen päälle on syljetty bussipysäkillä. Minua on kehotettu palaamaan sinne, mistä olen tullutkin. Aikuiset ovat huudelleet perään ollessani nuori ja minä jouduin juoksemaan heitä pakoon. Vastuuta näiden tekojen tuomitsemisesta ei voi sälyttää kansalaisille bussipysäkeillä tai opettajille koulujen pihoilla. Päinvastoin. Teidän tulisi valtioneuvostosta käsin omalla esimerkillänne näyttää, että nämä rasistiset teot ovat tuomittavia.”
Diarra tulee persreijästä juu
10
189
Vastaukset
- Anonyymi
Diarra tuntee sisäsiittoisuuden, vaikkakin somaleilla on keskimääräinen ÄO huomattavasti muuta yhteiskuntaa matalampi.
Kuitenkin somalit ovat ylivertaisia ihmisiä suomalaisessa yhteiskunnassa. Hyvä, että Diarrakin taistelee rasismia vastaan. Diarra on kohdannut rasismia, mm päästessään kiintiöihmisenä eduskuntaan. Sisäsiittoisena polkupyöräkiristäjänä ja somalina sekä kiintiöihmisenä hän ylivertaisena voitti itselleen paikan eduskunnassa. Diarra rasistina ja rasistin kohteena( kiintiöihmisenä) antaa hyvän kuvan vihreistä. Vihreiden ongelmana on se, että puolueella ei ole yhtään puhekykyistä, selkeäsanaista miespolitikkoa. Sinisilmäisiä, pitkiä liinapäitä puolueessa on paljon, kuitenkin jokainen on vienyt puoluetta alamäkeen tukka hulmuten.
Diarra on siinä joukossa ihana poikkeus, josta tullee pian vihreiden uusi puheenjohtaja, ellei puolue heittäydy rssistiseksi. - Anonyymi
harvinaisen tyhmä akka, ei taida olla fiksuja häntä äänestäneetkään...
- Anonyymi
Diarra unohtaa tyystiin miten katujengit ryöstävät lapsilta ja nuorilta, vaatteen, kengät, puhelimet, rahat ja nöyryytetään nuolemaan rikollisten kenkiä. Maahanmuuttajat ovat tappaneet ja raiskanneet suomalaisia, mutta montako tapausta mahtaa olla toisinpäin.
- Anonyymi
Diarran hyvä ja selkeä puhe eduskunnassa näköjään osui ja upposi ... !
- Anonyymi
Tyrmäsi samalla oman poliittisen jatkon.
Teki al taeet
- Anonyymi
kamala akka, ihmisjätettä, palautettava lähtöruutuunsa, missä se lieneekään, toivottavati kaukana Suomesta.
- Anonyymi
oletko ramismin kannattaja? lelu rami kysyy sdp
- Anonyymi
iteppä puhui ulkonäeöstään emakkonorsu..
- Anonyymi
jos täällä on niin vaikeaa, niin lähtisi pois, tuskin kukaan jäsi kaipaamaan.
- Anonyymi
Peltokangas aikanaan puheli reikäpoliitikoista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2104154
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921966Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek321702- 1671467
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.101404Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251376Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1041203Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121180- 391172
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331125