Päärata vai tunninrata tärkein ?

Anonyymi-ap

Tavaraliikenteessä, joka on vähintäin yhtä tärkeää kuin henkilöliikenne, tilanne on murskaava. Helsinki–Turku-välillä kuljetettiin tavaraa vain 60 000 tonnia, kun Seinäjoki–Tampere-välillä kuljetettiin 2,1 miljoonaa tonnia.
Ukrainan sodan johdosta Venäjän rautatieliikenne on loppunut ja tavaraliikenteen painopiste on siirtynyt pääradalle. Pääradan varrelle on keskittynyt Suomen teollisuuden selkäranka, joten paine radan käytölle lisääntyy.
Hallituksen linjaus on hylätä pääradan, Suomiradan, asettaminen ykköskohteesi rautateiden kehittämiseen hallituskaudella. Tilalle tuli ns. siltarumpupolitiikka, jossa sovittiin ns. sulle mulle -politiikassa Turun tunnin junan tärkeimmäksi kohteeksi vaikka tilastot kertovat muuta.

12

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun tarkastellaan Väyläviraston tilastoja vuoden 2022 kaukoliikenteen matkustajamääristä ja tavaraliikenteessä kuljetettuja tonneja, joihin investointien pitäisi perustua, niin tulos on selkeä,

      Turun ns. tunnin junaan ei voi perustella matkustajamäärillä eikä tavaraliikenteellä. Helsinki –Turku-välillä oli vuonna 2022 vain 1,38 miljoonaa matkustajaa, kun Seinäjoki–Tampere-välillä oli matkustajia peräti 3 miljoonaa eli kaksinkertainen. Myös Kokkola–Seinäjoki-välillä matkusti peräti 1,85 milj. matkustajaa.

      Nykyinen kähmintä on ikävää Suomen valtiota kohtaan.

    • Anonyymi

      Valivali. Turku vie, muu Suomi vikisee.

    • Anonyymi

      Jäävit päättäjät juonittelevat !

    • Anonyymi

      VR:n mukaan sähköratavaurio oli tapahtunut Ylöjärven Karhejärven ja Ikaalisten Sisätön välillä.
      Lisäksi Helsingistä lähtevä junaliikenne seisahti aamuseitsemän aikaan kokonaan liikenteenohjausjärjestelmän vian takia.
      Junaliikenne keskeytyi tunniksi, kunnes vika saatiin korjattua. VR:n mukaan kahdella eri häiriöllä ei ollut tekemistä toistensa kanssa.
      Juttua päivitetty kello 5.34, kello 6.20 ja kello 8.29.

      Orpo alamäki on jyrkkä.

    • Anonyymi

      Korona-aika teki tunnin junan Turusta Helsinkiin tarpeettomaksi. Me opimme etätöihin ja liikkuviin palavereihin. Nykyään junassa käytetty aika ei ole vain matkustamista, vaan se on oikein hyvää toimistoaikaa. Junasta löytyy myös erillisiä työtilahyttejä ja seisomatyöpisteitäkin, jos niin haluaa.
      Toisekseen suuri osa työjutuista, jotka ennen vaativat matkustamista Turun ja Helsingin välillä siirtyivät kokonaan nettiin, ettei itse asiassa sitä junaa tarvitakaan edes matkan aikaiseksi toimistotilaksi, kun sitä matkaa ei tarvitsekaan tehdä.

      • Anonyymi

        Etätyö eliminio Etelän radan.


    • Anonyymi

      Päärata….käyttöaste paljon korkeampi kuin Petturi Petterin radalla.
      Petteri venkoilee taas.

    • Anonyymi

      ilman muuta rata Turkuun että saadaan 100 kertaistettua tavaran kuljetuskapasiteetti Turun ja Helsingin reitillä. Useampi rinnakkainen kiskopari, Nykyinen rataleveys on hyvä. Rataa ei saa kaventaa. Leveämmällä radalla on parempi kanto- ja kuljetuskyky kuin kapealla europpalaisella. Raskaampaa kalustoa (esim panssarivaunut, ohjukset,laivalohkot,laivat) . Make Turku (Åbo) great again. MÅGA

    • Anonyymi

      Linnanmäen voitot sosiaalitoimiston lahjakorteista

      Perheessämme on kolme poikaa. Kun he olivat pieniä, käytiin koko perhe Linnanmäellä. Se oli lasten huippuhetki kerran kesässä. Tänään meillä ei olisi siihen varaa. Perheemme yhden päivän liput maksaisivat 265 euroa.

      Maahanmuuttajilla voi olla kymmenenkin lasta. Jos isä ehtisi neljältä vaimoltaan mukaan, päivän riemut maksaisivat 636 euroa + ostetut limut ja välipalat päälle. Päivä maksaisi 800 euroa eli 4800 markkaa.

      Siksi useilla suomalaisperheillä ei enää ole varaa käydä Linnanmäellä.

      Maahanmuuttajaperheillä on, koska sossu maksaa liput harkinnanvaraisena toimeentulotukena eli lahjakortilla (kun maahanmuuttajat ostavat kodinkoneliikkeistä taulutv:n sosiaalitoimiston maksusitoumuksella, he puhuvat lahjakorteista).

      Linnanmäkeä pyörittää Lasten Päivän Säätiö. Linnanmäki avattiin sodan jälkeiseen Suomeen vuonna 1950. Säätiö perustettiin 1957 keräämään varoja lastensuojelutyöhön. Sen jälkeen säätiö on kerännyt lastensuojelutyölle yli 130 miljoonaa euroa.

      ”Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaat tukevat tärkeää lastensuojelutyötä.” Nyt on käynyt hassusti. Suomalaiset maksavat verorahoista lahjakortit maahanmuuttajien huvittelulle Linnanmäelle. Mutta suomalaisperheillä itsellä ei ole enää varaa käydä Linnanmäellä.

      Rahat menevät pääasiassa Mannerheimin Lastensuojeluliitolle, joka jakaa rahaa mm. tyttöjen koulunkäynnin ja terveyden edistämiseen Malawiin. Rahanjakoalueella jokaisella naisella on keskimäärin 6,1 lasta (Suomessa 1,3, S*m*liassa 6,2). Eli mutkan kautta Suomen veronmaksajat rahoittavat väestöräjähdystä Afrikassa.

      Huvipuistotoiminnan tuotto vuonna 2022 oli 37,3 miljoonaa euroa, josta tulokseksi jäi 8,4 miljoonaa euroa. Puolet voitoista jaettiin avustuksina. Säätiön tilinpäätös ei ole julkinen, eikä uudempia tietoja löytynyt. 2024 liikevaihto oli 34 miljoonaa euroa. Suomalaisten talouden ahdinko näkyy kävijämäärissä, mutta maahanmuuttajat paikkaavat vähenemisen.

      ”Jokaisesta 42 euron rannekkeesta säätiölle kertyi (2022) voittoa 9,32 euroa, eli 22,2 % (Kauppalehti). Tänä vuonna ranneke maksaa 53 euroa. Hinnankorotukseen osaltaan vaikutti arvonlisäveron nostaminen vuoden alussa 14 %:iin (viime vuonna 10 %).

      RKP:n ministeri kysyi lauantaina: ”Tiedättekö mikä Suomen ongelma on? Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja." Nämä rasistit tulevat RKP:n ja muiden vihervasemmistopuolueiden tekemisistä, joista Linnanmäen luovuttaminen tulijoiden diasporaksi on vain yksi esimerkki.

      ”Diaspora tarkoittaa kansan tai ryhmän hajoamista ja elämistä eri maissa tai alueilla, jotka eivät ole sen alkuperäistä kotiseutua. Sanaa käytetään usein kuvaamaan kansallisia tai uskonnollisia ryhmiä, jotka ovat muuttaneet pois kotimaastaan ja muodostaneet yhteisöjä muualla.”

      • Anonyymi

        satuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        satuja

        Tuhannen ja yhden yön tarinat uppoaa sossukalkkunoihin


    • Anonyymi

      Tunninjuna on korruptiojuna.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      128
      2210
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1820
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      39
      1504
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      29
      1305
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1173
    6. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1133
    7. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1035
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      877
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      810
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      722
    Aihe