Päärata vai tunninrata tärkein ?

Anonyymi-ap

Tavaraliikenteessä, joka on vähintäin yhtä tärkeää kuin henkilöliikenne, tilanne on murskaava. Helsinki–Turku-välillä kuljetettiin tavaraa vain 60 000 tonnia, kun Seinäjoki–Tampere-välillä kuljetettiin 2,1 miljoonaa tonnia.
Ukrainan sodan johdosta Venäjän rautatieliikenne on loppunut ja tavaraliikenteen painopiste on siirtynyt pääradalle. Pääradan varrelle on keskittynyt Suomen teollisuuden selkäranka, joten paine radan käytölle lisääntyy.
Hallituksen linjaus on hylätä pääradan, Suomiradan, asettaminen ykköskohteesi rautateiden kehittämiseen hallituskaudella. Tilalle tuli ns. siltarumpupolitiikka, jossa sovittiin ns. sulle mulle -politiikassa Turun tunnin junan tärkeimmäksi kohteeksi vaikka tilastot kertovat muuta.

17

526

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kun tarkastellaan Väyläviraston tilastoja vuoden 2022 kaukoliikenteen matkustajamääristä ja tavaraliikenteessä kuljetettuja tonneja, joihin investointien pitäisi perustua, niin tulos on selkeä,

      Turun ns. tunnin junaan ei voi perustella matkustajamäärillä eikä tavaraliikenteellä. Helsinki –Turku-välillä oli vuonna 2022 vain 1,38 miljoonaa matkustajaa, kun Seinäjoki–Tampere-välillä oli matkustajia peräti 3 miljoonaa eli kaksinkertainen. Myös Kokkola–Seinäjoki-välillä matkusti peräti 1,85 milj. matkustajaa.

      Nykyinen kähmintä on ikävää Suomen valtiota kohtaan.

    • Anonyymi

      Valivali. Turku vie, muu Suomi vikisee.

    • Anonyymi

      Jäävit päättäjät juonittelevat !

    • Anonyymi

      VR:n mukaan sähköratavaurio oli tapahtunut Ylöjärven Karhejärven ja Ikaalisten Sisätön välillä.
      Lisäksi Helsingistä lähtevä junaliikenne seisahti aamuseitsemän aikaan kokonaan liikenteenohjausjärjestelmän vian takia.
      Junaliikenne keskeytyi tunniksi, kunnes vika saatiin korjattua. VR:n mukaan kahdella eri häiriöllä ei ollut tekemistä toistensa kanssa.
      Juttua päivitetty kello 5.34, kello 6.20 ja kello 8.29.

      Orpo alamäki on jyrkkä.

    • Anonyymi

      Korona-aika teki tunnin junan Turusta Helsinkiin tarpeettomaksi. Me opimme etätöihin ja liikkuviin palavereihin. Nykyään junassa käytetty aika ei ole vain matkustamista, vaan se on oikein hyvää toimistoaikaa. Junasta löytyy myös erillisiä työtilahyttejä ja seisomatyöpisteitäkin, jos niin haluaa.
      Toisekseen suuri osa työjutuista, jotka ennen vaativat matkustamista Turun ja Helsingin välillä siirtyivät kokonaan nettiin, ettei itse asiassa sitä junaa tarvitakaan edes matkan aikaiseksi toimistotilaksi, kun sitä matkaa ei tarvitsekaan tehdä.

      • Anonyymi

        Etätyö eliminio Etelän radan.


    • Anonyymi

      Päärata….käyttöaste paljon korkeampi kuin Petturi Petterin radalla.
      Petteri venkoilee taas.

    • Anonyymi

      ilman muuta rata Turkuun että saadaan 100 kertaistettua tavaran kuljetuskapasiteetti Turun ja Helsingin reitillä. Useampi rinnakkainen kiskopari, Nykyinen rataleveys on hyvä. Rataa ei saa kaventaa. Leveämmällä radalla on parempi kanto- ja kuljetuskyky kuin kapealla europpalaisella. Raskaampaa kalustoa (esim panssarivaunut, ohjukset,laivalohkot,laivat) . Make Turku (Åbo) great again. MÅGA

    • Anonyymi

      Linnanmäen voitot sosiaalitoimiston lahjakorteista

      Perheessämme on kolme poikaa. Kun he olivat pieniä, käytiin koko perhe Linnanmäellä. Se oli lasten huippuhetki kerran kesässä. Tänään meillä ei olisi siihen varaa. Perheemme yhden päivän liput maksaisivat 265 euroa.

      Maahanmuuttajilla voi olla kymmenenkin lasta. Jos isä ehtisi neljältä vaimoltaan mukaan, päivän riemut maksaisivat 636 euroa + ostetut limut ja välipalat päälle. Päivä maksaisi 800 euroa eli 4800 markkaa.

      Siksi useilla suomalaisperheillä ei enää ole varaa käydä Linnanmäellä.

      Maahanmuuttajaperheillä on, koska sossu maksaa liput harkinnanvaraisena toimeentulotukena eli lahjakortilla (kun maahanmuuttajat ostavat kodinkoneliikkeistä taulutv:n sosiaalitoimiston maksusitoumuksella, he puhuvat lahjakorteista).

      Linnanmäkeä pyörittää Lasten Päivän Säätiö. Linnanmäki avattiin sodan jälkeiseen Suomeen vuonna 1950. Säätiö perustettiin 1957 keräämään varoja lastensuojelutyöhön. Sen jälkeen säätiö on kerännyt lastensuojelutyölle yli 130 miljoonaa euroa.

      ”Huvittelemalla Linnanmäellä kaikki asiakkaat tukevat tärkeää lastensuojelutyötä.” Nyt on käynyt hassusti. Suomalaiset maksavat verorahoista lahjakortit maahanmuuttajien huvittelulle Linnanmäelle. Mutta suomalaisperheillä itsellä ei ole enää varaa käydä Linnanmäellä.

      Rahat menevät pääasiassa Mannerheimin Lastensuojeluliitolle, joka jakaa rahaa mm. tyttöjen koulunkäynnin ja terveyden edistämiseen Malawiin. Rahanjakoalueella jokaisella naisella on keskimäärin 6,1 lasta (Suomessa 1,3, S*m*liassa 6,2). Eli mutkan kautta Suomen veronmaksajat rahoittavat väestöräjähdystä Afrikassa.

      Huvipuistotoiminnan tuotto vuonna 2022 oli 37,3 miljoonaa euroa, josta tulokseksi jäi 8,4 miljoonaa euroa. Puolet voitoista jaettiin avustuksina. Säätiön tilinpäätös ei ole julkinen, eikä uudempia tietoja löytynyt. 2024 liikevaihto oli 34 miljoonaa euroa. Suomalaisten talouden ahdinko näkyy kävijämäärissä, mutta maahanmuuttajat paikkaavat vähenemisen.

      ”Jokaisesta 42 euron rannekkeesta säätiölle kertyi (2022) voittoa 9,32 euroa, eli 22,2 % (Kauppalehti). Tänä vuonna ranneke maksaa 53 euroa. Hinnankorotukseen osaltaan vaikutti arvonlisäveron nostaminen vuoden alussa 14 %:iin (viime vuonna 10 %).

      RKP:n ministeri kysyi lauantaina: ”Tiedättekö mikä Suomen ongelma on? Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja." Nämä rasistit tulevat RKP:n ja muiden vihervasemmistopuolueiden tekemisistä, joista Linnanmäen luovuttaminen tulijoiden diasporaksi on vain yksi esimerkki.

      ”Diaspora tarkoittaa kansan tai ryhmän hajoamista ja elämistä eri maissa tai alueilla, jotka eivät ole sen alkuperäistä kotiseutua. Sanaa käytetään usein kuvaamaan kansallisia tai uskonnollisia ryhmiä, jotka ovat muuttaneet pois kotimaastaan ja muodostaneet yhteisöjä muualla.”

      • Anonyymi

        satuja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        satuja

        Tuhannen ja yhden yön tarinat uppoaa sossukalkkunoihin


    • Anonyymi

      Tunninjuna on korruptiojuna.

    • Anonyymi

      Tunnin-rata on kallis projekti ja hyödytön

      • Anonyymi

        Etätyöt eliminoivat Orpon onnettoman, kalliin radan.
        Ei jatkoon.


    • Anonyymi

      tunnin juna. Ei kiitos, Siinä olisi takapuoli aivan liian kovilla.

      • Anonyymi

        Tunnin juna tulee kalliiksi saatuun hyötyyn nähden


    • Anonyymi

      Kyllä Petterin rata pitää saada, vaikka velkarahalla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaipaamasi miehen nimi?

      Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      21
      3560
    2. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      30
      3403
    3. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      50
      3371
    4. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

      Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      51
      3025
    5. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      122
      2849
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      19
      2594
    7. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      113
      2325
    8. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2135
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      28
      1737
    10. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

      "Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      132
      1348
    Aihe