Olen miettimyt juutalaiseen seurakuntaan liitymisestä onko se mahdollista jos ei ole oikea juutalainen siis. uskonto kiinostaa minua ja olisi kiva olla jäsen esim. Pitääkö käydä millainen prossi läpi jos juutalaisuuteen kääntyy suomessa? olisin valmis siihen . Tällä hetkellä en kuulu kirkkoon ollenkaan
Kääntyminen juutalaiseksi miehellä .
11
386
Vastaukset
- Anonyymi
Ala kristityksi.
- Anonyymi
Jeesus sentään rakastaa kun rikot kaikkia käskyjä ei tarvi elää vihassa.
- Anonyymi
Ei juutalalaisuuteen voi kääntya. Se olisi sama kuin jos kansakoulun käynyt roskisdyykkari sanoisi olevansa lääketieteen tohtori.
- Anonyymi
Juutalaisuuteen on aina voinut kääntyä. Mutta kymmentä käskyä voi noudattaa kääntymättäkin.
- Anonyymi
Judet on itsekin arabeja Egyptistä ja lopunajan Sodoman.
- Anonyymi
Eli pystyy jos haluaa
- Anonyymi
Miksi haluat alkaa juutalaiseksi, kun voit tulla kristityksi?
Avaaja: Jos kiinnostaa suosittelen että menet paikalliseen synagoogaan puhumaan asiasta Rabbin kanssa.
Mutta pienenä varoituksena, juutalaisuuteen kääntymisessä ei kyse ole tyyliin jonkin litanian lausumisesta tai kasteesta jonka jälkeen olet jäsen, vaan kyseessä on pitkä prosessi jossa sinun pitää mm. todistaa sekä motivaatiosi että uskosi, että olet perehtynyt tarpeeksi syvästi juutalaisiin pyhiin kirjoituksiin.
Eli prosessi on lähempänä tyyliin ylppäreihin valmistelua, kuin muihin uskontoihin kääntymistä.- Anonyymi
Avaaja: suosittelen, että tulet järkiisi ja lopetat juutalaisuudesta haihattelun. Lue Raamattua, rukoile ja elä kristityn vapautta.
- Anonyymi
https://www.youtube.com/@2628342/videos
Juutalaisia on usempaa eri leiriä. Yhtälailla, kun sanoa kääntyvänsä juutalaiseksi, voisi kysyä kääntymystä kristityksi. Miksikä niistä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72498- 1161709
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371449Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221318Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641272- 1461240
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1511209- 521178
- 571103
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.47995