Suomen elokuväsäätiö ei myöntänyt tuotantotukea Lapua 1976 elokuvalle. Vaikka perusarvomme Koti, Uskonto ja Isänmaa oli ilmeisen tarkoituksella pidetty elokuvassa taka-alalla.
Kulttuurimarxilainen elokuvasäätiö ei antanut tukea
33
410
Vastaukset
- Anonyymi
Vihervasemmisto suosii omiaan.
- Anonyymi
Oliko tämä Seinäjoella tämä ?
- Anonyymi
Kenen perusarvo on muka jokin uskonto?
- Anonyymi
Kristinusko on yksi suomalainen perusarvo. Muuten, Spede Pasanen teki aikoinaan huumorielokuvia. Ne saavuttivat suuren kansansuosion. Mutta koskaan perusarvoja Koti, Uskonto ja Isänmaa ei niissä kyseenalaistettu. Elokuvasäätiö jätti Speden ilman tuotantotukea pääsääntöisesti. Vasemmisto on aina halunnut horjuttaa yhteiskuntarauhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinusko on yksi suomalainen perusarvo. Muuten, Spede Pasanen teki aikoinaan huumorielokuvia. Ne saavuttivat suuren kansansuosion. Mutta koskaan perusarvoja Koti, Uskonto ja Isänmaa ei niissä kyseenalaistettu. Elokuvasäätiö jätti Speden ilman tuotantotukea pääsääntöisesti. Vasemmisto on aina halunnut horjuttaa yhteiskuntarauhaa.
Kristinusko ei ole suomalainen perusarvo. Eikö sinua hävetä valehdella?
- Anonyymi
Elokuvasäätiö sijaitsee nykyään Seinäjoella?
- Anonyymi
Koti: Kotihan on se paikka, missä käymme lähinnä nukkumassa. Ei kotona nykyään nyhjätä, vaan elämä tapahtuu usein kodin ulkopuolella. Työ vie aikaa, lisäksi on harrastuksia, ystäviä, matkustelua, yms. Nykyihminen viettää valtaosan ajastaan jossain muualla kuin kotona.
Uskonto: Se on enemmänkin tapakulttuuria ja perinteiden muistelua nykyään, silloin harvoin kun ehkä pari kertaa vuodessa jossain kirkollisessa tilaisuudessa pyörähdetään, häät, hautajaiset, rippi, jne. Muutoin ihminen elää täysin kristinuskon ulkopuolella.
Isänmaa: Niin, olemme osa Euroopan Unionia, se mikä on Saksan etu, ei ole välttämättä aina Suomen etu, esimerkkinä vaikka Uniper, kaasusekoilu, sähkön hinnat, jne. Se että olemme muodollisesti isänmaallisia, tarkoittaa lähinnä sitä, että pönkitämme ponnisteluillamme lähinnä Saksan ja muiden suurten eu-maiden etua. Ja kituutamme täällä juuri ja juuri selviytyen, samalla kun Saksassa nautitaan halvoista hinnoista ja helposta elämästä sekä naureskellaan tyhmille suomalaisille. Se on kai isänmaallisuutta sitten.- Anonyymi
Minä itse ja lähipiirini eivät elä kristinuskon ulkopuolella, vaan uskonto on koko ajan läsnä arjessa ja juhlassa. Rukoukset, hengellisissä tilaisuuksissa käyminen, hengelliset laulut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä itse ja lähipiirini eivät elä kristinuskon ulkopuolella, vaan uskonto on koko ajan läsnä arjessa ja juhlassa. Rukoukset, hengellisissä tilaisuuksissa käyminen, hengelliset laulut.
Entä nuo kaksi muuta? Koti, isänmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On teillä pienet kuplat. Ei ihme että sinulla ei ole lapsia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On teillä pienet kuplat. Ei ihme että sinulla ei ole lapsia.
Sinun pitäisi tehdä parannus ja ruveta käymään kirkossa useammin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun pitäisi tehdä parannus ja ruveta käymään kirkossa useammin.
Sinun pitäisi tehdä parannus ja opiskella tieteitä ja faktoja.
- Anonyymi
Kulttuurimarxilaisuus ei pitkälle auta.
- Anonyymi
Työn ja pääoman välistä ristiriitaa ei enää koeta , mutta valitettavana piirteinä on sekulaarisuus, globalismi ja yhteiskuntavastaisuus.
- Anonyymi
Sekulaarisuus pelasti Euroopan.
- Anonyymi
mitä tukee siihen tarvitaan? este muutama huutaa niinkun tapana on,sitte pamahtaa,sitte muutama itkee...the end. lyhyt elokuva. ketä kiinostaa
- Anonyymi
Aloittaja on Persun possu valehtelee!!
- Anonyymi
Oletko käynyt katsomassa Lapua 1976?
- Anonyymi
Suomen Oscar-ehdokkaaksi olisi pitänyt ehdottomasti valita Lapua 1976, eikä mitään kaurismäkeä.
- Anonyymi
No ei todellakaan.
- Anonyymi
Kävin kattomas, surkia elokuva, liian pitkäveteenen, hohhoijaa, lähdin puolivälis baariin kun oli niin tylsää kattottavaa.
- Anonyymi
Hyvä elokuva
- Anonyymi
1960-luvulta alkaen on suosittu vasemmistolaisia elokuvia.
- Anonyymi
Islam on todellakin muslimille perusarvo?Liiallinen kristinuskon esiintuonti voi loukata hurskasta muslimia ehkä rasismia ja samalla suomen kuvan tahraamista ulkomailla?
- Anonyymi
Marxilainen suosii aina vasemmistolaisuutta.
- Anonyymi
Ovatko lentävät lautaset niitä marxilaista?
- Anonyymi
Ei tukea ei, ei.
- Anonyymi
Onko vielä muita pitäjiä etelä-pohjanmaalla jonka, palstalta nämä sun jutut puuttuu.. Ähtärin palstalle käys vielä pistääs.
- Anonyymi
Elokuvasäätiö antaa tukea sellaisille elokuville, jotka eivät lipputuloilla saa kuluja katetuksi. Eli tappiollisille taide kuville. Kuten Kaurismäki.
- Anonyymi
Tukea pitää jakaa tasapuolisesti joka elokuvalle. Tai sitten ei tukea ollenkaan, kuten vielä 50-luvulla oli. Valitettavasti taide ja vasemmistolaisuus mielletään samaksi asiaksi.
- Anonyymi
Seinäjoellako tämä tapahtui?
- Anonyymi
Turhapuro-elokuvat ovat parhaita.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702002M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52892Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623