Olen ymmällä. Mauno Mattila, Mikko Satama, Leo Meller, Petri Paavola, Ida Bois, Pöivi Räsänen, Joonas Laajanen, Ano Turtiainen, Esa Heiska ja monet vanhakantaiset saarnaajat kumoavat usein kaikki muut kirkot ja opit ja tarjoavat omaa näkemystään ainoana oikeana uudestisyntymisen mallina. Muut on syntiä. Ei kaikilla. Korostukset vaihtelevat. Raamatusta löytyy kaikki tulkinnat. Ketä seuraat ja miksi? Olennollut uskova vuoden ja täyssekaisin.
Onko Mauno, Petri, Ano, Joonas vai Esa Heiska oikeassa?
28
425
Vastaukset
- Anonyymi
Petri Paavola ja Mauno Mattila ovat populistisia saarnaajia konservatiivisen seurakunnan korvasyyhyyn. He ovat kummatkin eksyttäjiä, jotka poikkeavat jatkuvasti Raamatun totuudesta. Voi niitä, jotka menevät uskomaan heitä. Paavolan ja Mattilan harhaopeilla ei voi kukaan pelastua.
Rauhan tervehdys.
Voisitko kertoa tarkemmin, että mikä se harhaoppi on, mikä minulla on? Onko se, että en hyväksy pride-liikettä? En hyväksy menestysteologiaa? Vai mikä harhaliike pitäisi hyväksyä, että en olisi harhaoppinen?
Siunauksin, MM.- Anonyymi
Niin, mikä harhainen eksyttävä oppi, johon Mauno on syyllinen.
Itse en hänestä löydä harhaopin kompastuskiveen jalkaansa satuttaneisuutta.
Olen melkoisen yllättynyt jos jotain järkevää syytä tuot julki. Juutalaisuuttako haluat Maunon alkavan opettamaan kristinuskona?
Maunon opetuksia olen kuunnellut ja vaivannäköä hankkia tietoa on selvästi nähty, jotta saisimme hyvää oppia kukin mahdollisuuden kuulla. - Anonyymi
En paljonkaan lue näitä helluntailaisia, nk. opettajia, koska tunnustan toisenlaista teologiaa.
Mutta mitä olen Mattilan kirjoituksia joskus lueskellut niin minusta hän opillisesti vaikuttaa nk. perinnehelluntailaiselta, eli ent. Helluntaiherätyksen opetuksia ja henkeä noudattavalta. Itselläni ei noin periaatteessa ole mitään hänen opetuksiaan vastaan, ovat hyvin vanhan ajan hengellisiä. Helluntaikansa?
En tiedä, onko hänellä joitain nimenomaisia harhaopetuksia, mutten itse häntä lukiessani ole havainnut mitään kovin hälyyttävää. Hänellä on omia näkökulmia, mutta harhaan vieviksi OPEIKSI en ole niitä havainnut.
- Harhaan perustuvan uskonopin omaksunut ei voi pelastua, koska hänen uskonsa ei perustu totuuteen, vaan eksytykseen. -
Te aika kepeästi käytätte noita "harhaoppi"- nimityksiä. Teidän mukaiset harhaopetukset edustavatkin yleensä jonkin kristinuskoisen kirkon oppia. Ette myöskään erittele "harhaoppia" johon viittaatte, koska ne ovat harhaoppeja yksin kunkin teikäläisen omien korvien välissä, mutta joita esim. kristinusko ei ole erikseen nimenomaisesti harhaopeiksi nimennyt.
Teologia tuntee muitakin termejä toisin uskovista kuin yksin "harhaopit", joista puhuessa vakavasti otettava sananselittäjä osaa heti osoittaa kyseessä olevan a) nimenomainen väärä, kadottava oppi, ei vain minkä tahansa kakan puhuminen, b) osaa nimetä esim. tuon opin nimen.
Kaikki uudemmatkin harhaopit ovat itseasiassa toisintoja joistain jo vuosisatoja, jopa jo alkukirkossa vaikuttaneista. 1700-luvun anabaptistien kiliasmi-, ym:n harhaoppien jälkeen ei kristinuskoon jollain tavoin liittyen ole syntynyt mitään uusia harha-OPPEJA tuon ajan jälkeen.
Mitä teologisesti määriteltyjä harhaoppeja Mattilan kirjoitukset edustavat? Ottaen huomioon, että hän on helluntailainen, ilmentää hän kristinuskon näkökulmasta harvinaisen vähän huolestuttavia opetuksia. Kun taas helluntailaisuudessa muutoin voi todeta ison ryppään nimenomaan kristinuskon määrittämiä, vanhoja harhaoppeja. Helluntailaisuus on suorastaan rakennettu niistä. Mattila on enemmän kristitty kuin useimmat teistä.
Petri Paavolasta tiedän vieläkin vähemmän. Joskus vilkaissut jotain hänen kirjoituksiaan. Ihan asiallisia ovat olleet ne, joita olen lukenut. En osaa ottaa häneen kantaa.
- Anonyymi
Päivi on aito kristtty, ei kuulu anabaptistisiin lahkolaisiin. Jenkkilän uskontoihin.
- Anonyymi
Jumala kutsuu ihmisiä yksilöllisesti, monin tavoin. Mainitsemasi henkilöt mahtuvat kyllä Jumalan syliin, sillä se on suuri, koska Hän näkee ihmisen koko historian. Me näemme vain putkinäköisesti sirpaleita, koska olemme vajavaisia, kuka mistäkin syystä. Mutta Pyhä Henki kasvattaa, avartaen näkemyksiämme, vuosien kuluessa. Johanneskin korosti vanhana rakkautta
- Anonyymi
Tarkoitatko: "Jumalan luo johtaa monta, eri tietä..."?
- Anonyymi
Kannattais totella ja uskoa Jeesuksen sanaa:
Älkää juosko heidän perässään!
Kun "syö" sitä Sanaa ravinnoksi, jonka jokainen voi lukea Raamatusta, erityisesti UT:sta - niin ei mene sekaisin! Terve Sanan ruoka pitää hengen elävänä ja päänupin kirkkaana!!
Ilmankos Jeesus sanoi Pietarille: Seuraa sinä minua! ( Joh 21:21-23)
"Minä olen maailman Valkeus, joka minua seuraa se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva vaan hänellä on oleva elämän valkeus." Joh 8:12.
Ihmisten tarjomat "menut"? Hengellisiksi mainostetut mutta sekavaa ihmistuotetta seassa - niistä on monelle tullu vatsanpuruja!
Sitä kai aloittajakin tarkoittaa - ettei oo hyvä!! - Anonyymi
"Olennollut uskova vuoden ja täyssekaisin."
Kirjoittaa aloittaja. MIksi?
Vastakääntyneen terve ravinto on, mikä?
"Sanan väärentämätön maito". Niin Sana opettaa.
Niinkuin luonnollisen lapsen paras ravinto on äidinmaito, niin on hengellisen lapsenkin paras ravinto autenttinen ja aito - aluksi UT:n sisältö.
Jos äskenkääntynyt saa ravinnoksi kuin "sillisalaattia" - joka sortin opetuksia ja sielullisia tulkintoja? On selvää että nuppi alkaa oireilla? - Anonyymi
1. Pietarin kirje 2:1-12 FB38
"Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,
- ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa,
että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen, jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".
Usko Jeesukseen ja Jumalaan kasvaa Sanan ravinnosta. Ei ihmisten tuhansistakaan puheista.
"Usko tulee kuulemisesta, kuuleminen - mistä YouTubeista, netin sillisalaatista?
Ei- SE tulee "kristuksen sanan kautta". ( Room 10:17)
Usko myös KASVAA Sanan leivällä! - Anonyymi
Aloittajalle:
Kirjoitat:
"Olennollut uskova vuoden ja täyssekaisin."
Olen pahoillani että tilanteesi on mikä on? Mutta jokainen vilpitön ja totinen Jeesuksen seuraajaksi lähtenyt, saa kyllä Häneltä apua ja valoa!
Hän itse lausui: Johan 10:27-30
"Ettei kukaan ryöstä Hänen lampaitaan Hänen ja Isän kädestä"
Ota nuo sanat itsellesi, ja rukoile johdatusta. Voin muistaa Sinua rukouksin! :)
Tämä aika on kovin sekavaa. Kun itse löysin Jeesuksen yli 50 vuotta sitten, taikka niin paremminkin - että Jeesus Hyvä Paimen etsi ja löysi minut!! - Niin oli kovin erilaista se kristikunnan meininki.
.Raamatun Sanan ”suorakulma”!
--------------------------------
Kun itse nuorena uskovana olin raamattukoululainen, oli suuri armo saada vankkaa ja vanhurskasten ”opettajien” tarjoamaa Sanan ruokaa! Se oli niin erilaista. Sitä ei voi verrata samana päivänäkään tämän päivän ”kevytkenkäisiin” hömppäpuheisiin ja pahoja patogeenejakin sisältäviin ”pika-ruoka-annoksiin” - joita tarjoillaan bisneskristillisyyden teattereissa! (Kyrie Eleison!)
Ne opetukset tekivät niin syvää kyntöä ja kylvöä, että niiden valaiseva ja varjeleva vaikutus koitui elämäksi, kun sittemmin Suomessakin nousi valheprofetioiden, valheveljien ja eksytysten buumi!
Eräskin opettaja otti esille ns. ”suorakulman”. Miehet ja rakentajat sen hyvin tietänevät? Se on L-kirjaimen mallinen metallinen työkalu. Sen avulla testataan, onko jonkin rakenne suora vai vino? Se asetetaan kulman ympärille.
Hän nosti sen ilmaan ja sanoi: Raamattu on kuin tämä ”suorakulma” jolla uskonelämän asiat pitää testata ja ojentaa. - Hyvä nuori! Älä koskaan edes harkitse, että rupeaisit vääntämään ”suorakulmaa” omien tai toisten mielipiteiden mukaan! - Vaan väännä ja ojenna KAIKKI asiat elämässäsi Raamatun ”suorakulman” mukaan! ( Eihän rakennusmieskään ryhdy vääntämään suorakulmaa, vaan KORJAA mahdolliset vääristymät sen mukaan!)
Nyt? Yli puolen vuosisadankin perästä kirkkaana ohjaavat nämä opetukset, jotka perustuivat terveeseen Sanan tasoon. Suolaisiakin ne olivat! Mutta suola estää mätäneminen.
Onneksi tuolloin 1970 luvulla ei esiintynyt viellä niitä ”makeita” makupaloja, joilla ruokitaan paljon tämän ajan Herran lampaita! Tuloksin? Terve ruokahalu turmeltuu. Juostaan aina vain uusien erikoisuuksien ja erikoistyyppien perässä! Kenellä olisi exstraa? Parenemisia, profetioita, ihmeitä ja näkyjä?
Kiitosaihe on, että kaikkina vuosikymmeninä Herra on hyvin johtanut ja varjellut, joka lajin "virtauksista"! Mutta se tarkoittaa myös että on tarpeen rajoittaa sitä, mitä "syö"? Pätee niin ruumiin ravintoon kuin hengellisiin tarjoiluihin...
Toki uskonelämän perusasioiden opetus ja oppiminen on tärkeää.
Erityisesti se "alkeiskasvatus". Että "syöty" ravinto, Sanan ravinto on MONIPUOLISTA ja kokonaista. Ettei hurmaannu ja innostu vain jostakin.
Tämä tarkoittaa, ettei ole viisasta ottaa opetuksia mistä tahansa.
On myös tarjolla raitista ja tervettä oppia ja opetusta.
Mutta - Jumalan Sana on se "leipä" joka ravitsee ja kasvattaa uskoa!
Ja niin valtava onkin Sanan Aarteisto Raamatussa - 66 kirjaa - että löytyy evästä!
Aloittajalle: siunausta matkaasi Jeesuksen kanssa! - Anonyymi
MM kysyy: "Voisitko kertoa tarkemmin, että mikä se harhaoppi on, mikä minulla on".
Ei ole kysymys varsinaisesta harhaopista vaan siitä mistä Jeesus opettaa:
Joh 13
"Siitä teidät minun opetuslapsikseni tunnetaan että te rakkauden keskenänne pidätte".
Meidän ajallemme on tyypillistä, että ihmiset kuvittelevat olevansa jotain superuskovaisia ja tietävät kaikki Raamatun salaisuudet ja siksi alkavat halveksimaan toisia uskovia. He alkavat opettaa toisia, mutta eivät itse alistu seurakunnan opetukseen, vaikka UT:n selvä ilmoitus on seurakuntakeskeinen uskovien joukko.
"Joh.1:7 sanoo näin; ”Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin Hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme,...."
Mattilalta puuttuu nöyryys seurakuntaa kohtaan eikä hän toimi seurakunnan yhteydessä vaan haalii itselleen kannattajia ja näin pyrkii hajoittamaan Jumalan laumaa.- Anonyymi
>>Mattilalta puuttuu nöyryys seurakuntaa kohtaan eikä hän toimi seurakunnan yhteydessä vaan haalii itselleen kannattajia ja näin pyrkii hajoittamaan Jumalan laumaa.<<
Jaaha. Tässä ongelma. Helluntaipastorien huoli vallan jakautumisesta, pois yksin heidän käsistään.
En tiedä, onko Mattilalla päämäärä hajoittaa "Jumalan lauma". Itselläni on hänestä parempi käsitys: hän opetuksillaan pyrkii vahvistamaan aitoa "Jumalan laumaa".
Helluntailaisuus muutoin itse on oikein malliesimerkki kristikuntaa jo 500 vuotta vainonneesta, hajottamaan pyrkineestä ja edelleen vieläkin kristittyjä vastaan taistelevasta, uskonnolliseen asuun pukeutuneesta, okkultistisesta ja väkivaltaisesta joukkiosta.
Jos Mattilalla on kuuntelijansa, miksi te noin hätäännytte? (Retorinen kysymys.)
a) Koska hän itse on kristitty, aitoa Jumalan laumaa kaitsemaan pyrkivä paimen.
b) Koska susilla on pelko rahan ja vallan valumisesta Mattilan taskuun.
Hyötyykö Mattila toiminnastaan jollain tavoin myuutoin, kuin omistamalla hyvän omantunnon?
Paljonko rahaa Helluntaikirkko laskee menettäneensä, "Mattilan taskuihin"? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Mattilalta puuttuu nöyryys seurakuntaa kohtaan eikä hän toimi seurakunnan yhteydessä vaan haalii itselleen kannattajia ja näin pyrkii hajoittamaan Jumalan laumaa.<<
Jaaha. Tässä ongelma. Helluntaipastorien huoli vallan jakautumisesta, pois yksin heidän käsistään.
En tiedä, onko Mattilalla päämäärä hajoittaa "Jumalan lauma". Itselläni on hänestä parempi käsitys: hän opetuksillaan pyrkii vahvistamaan aitoa "Jumalan laumaa".
Helluntailaisuus muutoin itse on oikein malliesimerkki kristikuntaa jo 500 vuotta vainonneesta, hajottamaan pyrkineestä ja edelleen vieläkin kristittyjä vastaan taistelevasta, uskonnolliseen asuun pukeutuneesta, okkultistisesta ja väkivaltaisesta joukkiosta.
Jos Mattilalla on kuuntelijansa, miksi te noin hätäännytte? (Retorinen kysymys.)
a) Koska hän itse on kristitty, aitoa Jumalan laumaa kaitsemaan pyrkivä paimen.
b) Koska susilla on pelko rahan ja vallan valumisesta Mattilan taskuun.
Hyötyykö Mattila toiminnastaan jollain tavoin myuutoin, kuin omistamalla hyvän omantunnon?
Paljonko rahaa Helluntaikirkko laskee menettäneensä, "Mattilan taskuihin"?Mitenkähän tuo toteutuu: "hän opetuksillaan pyrkii vahvistamaan aitoa "Jumalan laumaa".???
Tuo muutama kymmenen ihmistä tuskin on se Jumalan lauma, josta Raamattu puhuu. Yleensä tuollaiset sooloiliat ovat joutuneet riitaan seurakunnan kanssa ja alkavat pitää omia kokouksiaan.
Tuskin siitä kukaan hätääntyy, mutta nuoret uskovat ovat ymmällään tuollaisesta toiminnasta. Kyllä Mattilalle olisi käyttöä helluntaiseurakunnassakin, mutta hänen jääräpäinen asenteensa estää yhteistyön.
Kun nöyryys puuttuu niin tulos on tuo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkähän tuo toteutuu: "hän opetuksillaan pyrkii vahvistamaan aitoa "Jumalan laumaa".???
Tuo muutama kymmenen ihmistä tuskin on se Jumalan lauma, josta Raamattu puhuu. Yleensä tuollaiset sooloiliat ovat joutuneet riitaan seurakunnan kanssa ja alkavat pitää omia kokouksiaan.
Tuskin siitä kukaan hätääntyy, mutta nuoret uskovat ovat ymmällään tuollaisesta toiminnasta. Kyllä Mattilalle olisi käyttöä helluntaiseurakunnassakin, mutta hänen jääräpäinen asenteensa estää yhteistyön.
Kun nöyryys puuttuu niin tulos on tuo.>>>"Jumalan lauma"<<<
"ja katso , suuri joukko , jota ei yksikään lukea taitanut , kaikista pakanoista , ja sukukunnista , ja kansoista ja kielistä , seisovan istuimen edessä , ja Karitsan edessä , valkeilla vaatteilla
puetetut , ja palmut heidän käsissänsä." Ilm: 7:
"puetetut" , ei siis itse itseänsä pukeneita , vaan , - puetetut.
"Kaikki te, jotka olette Kristukseen KASTETUT , olette KRISTUKSEN päällenne
pukeneet" Gal: 3:
"Kristuksen " , - karitsan hääaterialle ei mennä omissa vaatteissa, vaan "Kristukseen
puetut" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkähän tuo toteutuu: "hän opetuksillaan pyrkii vahvistamaan aitoa "Jumalan laumaa".???
Kun nöyryys puuttuu niin tulos on tuo.>>Kun nöyryys puuttuu niin tulos on tuo.<<
Mattilalta ei puutu nöyryyttä Jumalan edessä, mutta teiltä puuttuu.
Teidän edessänne taas ei kenenkään pidä nöyrtyä.
Jumalinako te itseänne pidätte? Ette taida itse aidosti Jumalaan uskoakaan.
✨Jeesus On Herra. Ette te.
Vai löytyisi Mattilalle käyttöä myös helluntaiseurakunnassa? Tuolle "harhaopettajalle" !? Mites nyt noin? Mattilalla ja teillähän on eri usko!
Onhan teillä jo nytkin paljon käyttöä Mattilalle: on joku jota vihata, jonka joka sana tuomita.
Teidän motiivinne haisevat kauas ja Mattila itsekin on tämän taatusti havainnut.
Kaikille Jeesuksen omille:
Virsi 170:
1 Jumala ompi linnamme
ja vahva turva aivan,
on miekkamme ja kilpemme
ajalla vaaran, vaivan.
Se vanha vainooja,
kavala, kauhea,
on kiivas, kiukkuinen
ja julma, hirmuinen.
Vain Herra hänet voittaa.
2. On turha oma voimamme
vääryyden valtaa vastaan.
Me turman vallat voitamme
Herrassa ainoastaan.
Hän, Kristus, kuningas,
on voitonruhtinas,
lyö joukot helvetin,
ne tallaa jalkoihin
ja voiton meille saattaa.
3. Jos täyttyisikin maailma
nyt valheen enkeleistä,
niin pimeys ei voittoa
kuitenkaan saisi meistä.
Ne olkoot raivoissaan
ja syöskööt kiukkuaan.
Nyt valheen vallat on
jo saaneet tuomion.
Ne yksi sana kaataa.
4. Se sana seisoo vahvana,
ne ei voi sitä kestää.
Kun kanssamme on Jumala,
ken meiltä voiton estää?
Jos veis he henkemme,
osamme, onnemme,
ne heidän olkohon,
vaan meidän iät on
Jumalan Valtakunta.
Ein feste Burg ist unser Gott:
https://youtu.be/pIbEMp8EpCI?si=iY8xL-ywqJncSbw-
Anabaptistien, jo yli 500 vuotta syvästi vihaama M. Luther, 1528.
✨ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>Kun nöyryys puuttuu niin tulos on tuo.<<
Mattilalta ei puutu nöyryyttä Jumalan edessä, mutta teiltä puuttuu.
Teidän edessänne taas ei kenenkään pidä nöyrtyä.
Jumalinako te itseänne pidätte? Ette taida itse aidosti Jumalaan uskoakaan.
✨Jeesus On Herra. Ette te.
Vai löytyisi Mattilalle käyttöä myös helluntaiseurakunnassa? Tuolle "harhaopettajalle" !? Mites nyt noin? Mattilalla ja teillähän on eri usko!
Onhan teillä jo nytkin paljon käyttöä Mattilalle: on joku jota vihata, jonka joka sana tuomita.
Teidän motiivinne haisevat kauas ja Mattila itsekin on tämän taatusti havainnut.
Kaikille Jeesuksen omille:
Virsi 170:
1 Jumala ompi linnamme
ja vahva turva aivan,
on miekkamme ja kilpemme
ajalla vaaran, vaivan.
Se vanha vainooja,
kavala, kauhea,
on kiivas, kiukkuinen
ja julma, hirmuinen.
Vain Herra hänet voittaa.
2. On turha oma voimamme
vääryyden valtaa vastaan.
Me turman vallat voitamme
Herrassa ainoastaan.
Hän, Kristus, kuningas,
on voitonruhtinas,
lyö joukot helvetin,
ne tallaa jalkoihin
ja voiton meille saattaa.
3. Jos täyttyisikin maailma
nyt valheen enkeleistä,
niin pimeys ei voittoa
kuitenkaan saisi meistä.
Ne olkoot raivoissaan
ja syöskööt kiukkuaan.
Nyt valheen vallat on
jo saaneet tuomion.
Ne yksi sana kaataa.
4. Se sana seisoo vahvana,
ne ei voi sitä kestää.
Kun kanssamme on Jumala,
ken meiltä voiton estää?
Jos veis he henkemme,
osamme, onnemme,
ne heidän olkohon,
vaan meidän iät on
Jumalan Valtakunta.
Ein feste Burg ist unser Gott:
https://youtu.be/pIbEMp8EpCI?si=iY8xL-ywqJncSbw-
Anabaptistien, jo yli 500 vuotta syvästi vihaama M. Luther, 1528.
✨Sehän on hyvä että Mattila löysi venäläismielisen kannattajan joukkoihin.
Lightning
- Anonyymi
Päivi maksaa verorahoillaan liberaali valhepappien isoja palkkoja. Päivi kuuluu ev.Lut kirkkoon yhdessä jumalattomienkin kanssa.
Päiviä en silti soimaa vaan siunaan.Itse koin hengessäni pakkoa lähteä pois ev.Lut kirkosta kauan sitten jä lähdin liberaalivuohen kommenttien takia kun hän irvokkaasti iloitsi homoliittojen syntihyväksymisen tapahduttua paljolti Alexander Stubbin painostaessa poliitikkoja äänestämään homoliittojen syntihyväksymisen puolesta.
Todella iljettäviä rottia joukossa presidentiksi haluamassa. - Anonyymi
Päivi Räsänen on erityinen. Vaikka Hell ja muut vapaat kristityt suorastaan palvovat häntä hän on
Luterilainen lapsikasyteen suosija
NATOn kannattaja
Rokotuksia suosi
Mi usta hyviä asioita - Anonyymi
helppo käsittää , mitkä on eksytyksiä, kaikki ne , joissa on uudelleen -kaste.
se on "korvasyyhyyn" "tutkittu" , todellisuudessa ei ole tutkittu , vaan matkittu ,
pelkästään matkimalla Apostoleja ja vieläpä lisäksi pyyhitty Raamatun sanasta "perhekuntansa" / kaikki omaisensa" pois , kertoo jo , että hutiloiden tutkittu . . .
Raamattu: "yksi kaste" Ef: 4: 5 - Anonyymi
Maailmassa on 80000 Krist SRK. Netti lisää hajaannusta kun jokainen ukko voi keksiä omat opit ja tuomita muut. Lukekaa nyt esim Anon profetiat.
Valitettavan usein uskovien mieli menee sekaisin ja kyky ymmärtää todellisuutta hämärtyy, kun he törmäävät kaikenlaisten hengellisten jobbareiden opetuksiin. Itseään Jumalan voidelluiksi palvelijoiksi itseään kutsuvat opettajat ovat niin taitavia manipuloijia, ettei itselle tapahtuvaa manipulointia aina edes tajua.
Mitä neuvoksi tässä ikävässä ja sekavassa tilanteessa, ketä em. jobbareista pitää kuunnella? Vastaus on äärimmäisen yksinkertainen: ei ketään.
Ainoa asia, jonka uskovien tulee muistaa on Jeesuksen sanat: Seuraa sinä minua! Älkää siis seuratko harhaanjohtajia, seuratkaa Jeesusta niin vältytte ikäviltä yllätyksiltä.- Anonyymi
Jeesuksen tulon ennustajia on satoja 2000 vuodessa. Nytkin on suomalaisia Mauno ja Ano ja helluntaisaarnaajat.
Ano yhdistää sivuillaan kaikki ilmestyskirja ja Tukholman ennustus, Putinin valtaus tänne, VKK, Mikkelistä itsenäinen itaSuonen pääkaupunki, Hki poltetaan, me menemme Israeliin. En ymmärrä. Kova sirkus. - Anonyymi
Jeesus ei tule takaisin koskaan vaan istuupi Jumalan oikealla puolella!✨
MAUNO MATTILA on VÄKEVÄ saarnasmies jonka opetuksista olen tullut erittäin Siunatuksi<3<3<3 toinen on WEIJO LINDROOS, joka opettaa VÄKEVÄSTI Herran Seurakunnasta<3<3<3
- Anonyymi
Ei kaikki luettelossa ole varsinaisia sananjulistajia ja esim. Päivä Räsänen ja Ano Turtiainen eivät ole Raamatun opettajia vaan poliitikkoja ja tavallaan yhteiskunnallisia vaikuttajia. Anokin on ollut vähän aikaa uskossa ja perustaa uskonsa suppeaan pienen porukan tulkintoihin ja maakin on sitten muka litteä. Paavola ja Mattila ovat oman tiensä kulkijoita ja eivät tule juttuun keskenään teologisella rintamalla.
Ei kannata juuttua tällaisiin ääri-ilmiöihin.
Hyvä nuori uskova, ennen kaikkea onnittelen että olet tullut uskoon tänä vaikeana aikana. Julistajat ovat vajavaisia. Kannustan sinua hankkimaan yhteyden paikallisseurakuntaan ja netissä on hyviä opettajia. One Way Mission kautta tulee hyvää opetusta, Raimo Rahasto, Martti Ahvenainen, Markus Sainio, Teemu Lehtomäki, Pirkko Vesavaara. Juhani Laukkonen ja Pekka Sartola ovat hyviä julistajia jos lopunajat kiinnostaa. Radiopatmokselta tulee hyvää ohjelmaa.
Sami Sundqvist on nuori uskova mutta tekee jämäköitä Sanaan perustuvia videoita. https://youtu.be/tXsJiya6VXs - Anonyymi
Aloittaja !
Sanot itse olleesi uskova jo vuoden ajan.
Sopiiko kysyä näin alkuun, että miten sinusta tuli uskova / miten tulit uskoon.
Siis moni täälläkin sanoo olevansa uskova, vaikka ei koskaan ole uudestisyntynyt henk koht.
Jeesus näet sanoo, että jos ihminen ei uudestisynny, hän ei tule näkemään taivasten valtakuntaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1233134Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen372496Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302435Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631112159- 1141700
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1721406Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .261345Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2911239Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2791231- 621077