Jeesus ennustettiin Vanhassa Testamentissa

Anonyymi-ap

35

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarinoiden yhteensovittaminen jälkikäteen on helppoa ja ilmeistä. Varsinkin kun tämä kiertävä sirkuspellehermanni Jeesus tiesi mitä itsensä brändäämiseen** tarvittiin. Törkein temppu oli tietysti tämän huijaritoverin Laasaruksen "kuolleistaherättämis"-performance.

      ** Ei viittaa brändiin, sillä tislaaminen kehitettiin vasta myöhemmin. Jeesus kyllä killitti viiniä mutta oli jo pienestä pitäen enempi sellainen pilviveikko.

      • Anonyymi

        Ei tänä päivänä tuollaisilla kuolleistaherättämis tempuilla huijaaminen onnistuisi.


      • Anonyymi

        "Tarinoiden yhteensovittaminen jälkikäteen on helppoa ja ilmeistä. "

        Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tarinoiden yhteensovittaminen jälkikäteen on helppoa ja ilmeistä. "

        Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa.

        "Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa."

        Ja niitä kirjoituksia Jeesus opetti oppilailleen.
        Ja hänen piti kerrata niitä monta kertaa, kuten tämäkin kohta Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen tuo esiin.

        Luuk24:44Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.» 45Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. 46Hän sanoi heille: »Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, 4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tarinoiden yhteensovittaminen jälkikäteen on helppoa ja ilmeistä. "

        Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa.

        Niinpä. Mutta sille, joka ei halua uskoa, ei riitä mikään perustelu uskon puolesta.


    • Anonyymi

      Emme ole kuulleet Jeesuksesta yli kahteen tuhanteen vuoteen mitään.
      Sopii olettaa, ettemme tule kuulemaan edelleenkään hänestä mitään.

      • Anonyymi

        Tulet yllättymään.


      • Anonyymi

        "Emme ole kuulleet Jeesuksesta yli kahteen tuhanteen vuoteen mitään."

        Minä olen kuullut Jeesuksesta varsin usein.
        Kirkossakin käydessä joka kerta....


    • Anonyymi

      Ehkä luut jöytyvät vielä joskus aavikon hiekasta.

      • Anonyymi

        Jos Jeesuksen luut löytyvät, niin silloin on helppo selvittää, oliko Jeesus todellakin Jumalan poika.

        Asia selviää muutamassa päivässä, kun verrataan Jeesuksen luista löytynyttä DNA:ata Jumalan DNA:ahan.


    • Anonyymi

      Kaikki raamatun profetiat eivät silti viittaa juuri Jeesukseen. Jeesus on Hoosean Jisreel, mutta tulee vielä lo Ammi ja lo Ruhama.

      Kyllä raamatun profetioissa riittää viitteitä moniin Messiaisiin. Eikä vain yhteen.

      • Anonyymi

        Raamatun profetioissa viitataan jopa Messias Halla-ahoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun profetioissa viitataan jopa Messias Halla-ahoon.

        ...ja Kekkosseen.
        Pienissä profeetoissa sanotaan: "Urho on röyhkeä, mutta hän ei ole pysyväinen."


    • Anonyymi

      Hakusana: toteen

      https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=toteen&kaannos=fi-38&kirjat=ut


      Hakusana: kävi

      https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=k%E4vi&kaannos=fi-38&kirjat=ut


      Johanneksen evankeliumi:
      19:28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".
      19:29 Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä; niin he täyttivät sillä hapanviinillä sienen ja panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat sen hänen suunsa eteen.
      19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.
      <<<--->>>
      Psalmit:
      22:16 Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.


      Psalmit:
      41:10 Ystävänikin, johon minä luotin, joka minun leipääni söi, nostaa kantapäänsä minua vastaan.
      <<<!!!>>>
      Johanneksen evankeliumi:
      13:18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan'.
      13:19 Jo nyt minä sanon sen teille, ennenkuin se tapahtuu, että te, kun se tapahtuu, uskoisitte, että minä olen se.
      13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt."
      13:21 Tämän sanottuaan Jeesus tuli järkytetyksi hengessään ja todisti ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: yksi teistä on minut kavaltava".
      13:22 Niin opetuslapset katsoivat toisiinsa epätietoisina, kenestä hän puhui.
      13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
      13:24 Simon Pietari nyökäytti hänelle päätään ja sanoi hänelle: "Sano, kuka se on, josta hän puhuu".
      13:25 Niin tämä, nojautuen Jeesuksen rintaa vasten, sanoi hänelle: "Herra, kuka se on?"
      13:26 Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle.
      13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".

      Jeesus KÄSKI Juudaksen "pettämään" itsensä, jotta sejin vanha kirjoitus "kävisi toteen"!

      Juudas parka!
      Se oli Juudas jota petettiin!

    • Anonyymi

      Immanuel?

    • Anonyymi

      Jo on omituisia tarinoita.
      Pitäiskö noita oikeasti uskoa.

      • Anonyymi

        Mitkä tarinat? Tarkista Raamatusta!


      • Anonyymi

        No ei tietenkään, nehän on vain lapsen asteelle jääneiden uskisten hupsuttelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä tarinat? Tarkista Raamatusta!

        Ei raamattu ole minkään arvoinen lähdeteos. Sille nauraa naurismaan aidatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä tarinat? Tarkista Raamatusta!

        H C Andersenin satukirjasta asian voi myös tarkistaa.


    • Anonyymi

      Menneen ennustaminen on helppoa.

    • Anonyymi

      Raamatun Vanhan Testamentin profetiat Israelin valtion perustamisesta ovat käyneet toteen. Tällä hetkellä olemme pedon merkin ottamisen kynnyksellä. Suuri tuho on tulossa, ilmeisesti 3. Maailmansota, ydinsota ja sen vaikutuksesta lisää jälkituhoa. Vielä on aika pelastua, ainakin hetken. Jeesus tulee takaisin ja tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, kaikki kansat kootaan Hänen eteensä. Tämä kaikki on profetoitu Raamatussa useassa kohdassa.

    • Anonyymi

      Kun sepittelee tarpeeksi sekaisia ja avoimia satuja, niin aina niitä voi tulkita mielelleen sopiviksi. Aina tulee joku, ei voi olla tulematta ketään, muuten kuolemme sukupuuttoon.

    • Anonyymi

      Jeesus tunsi vanhat kirjoitukset, joten oli helppo asettua valmiiseen muottiin ja huijata yksinkertaisimpia.

    • Anonyymi

      Raamattu on kirja, joka kehuu kaikissa käänteissä Jeesusta.

    • Anonyymi

      Tuota pitäisi kysyä juutalaisilta uskonoppineilta. En usko, että monikaan heistä pitää kristittyjen Jeesusta profeettojen lupaamana messiaana.

      • Anonyymi

        "Tuota pitäisi kysyä juutalaisilta uskonoppineilta. En usko, että monikaan heistä pitää kristittyjen Jeesusta profeettojen lupaamana messiaana."

        Sitä Jeesuskin ihan itki.
        Kun eivät tahtoneet ottaa Jeesusta Messiaana vastaan. Mt 23:37-39


      • Anonyymi

        "Tuota pitäisi kysyä juutalaisilta uskonoppineilta. En usko, että monikaan heistä pitää kristittyjen Jeesusta profeettojen lupaamana messiaana."

        Jeesuksen ja uskonoppineiden väliset keskustelut paljastavat hyvin syyt tähän Jeesuksen tietoiseen kieltämiseen.
        Kannattaa lukea evankeliumeita myös tästä näkökulmasta.


    • Anonyymi

      Ei VT pystynyt näkemään avaruuden tutkimuksen kehitystä.
      Se eli omassa ajassaan.

    • Anonyymi

      Se ennustus on toteutunut. Seuraava.

    • Anonyymi

      Ei syntynyt, voin todistaa Raamatulla.

    • Anonyymi

      Niinpä! Ihmeellistä!

    • Anonyymi

      Kirjassa Sensuroitu raamattu kuvataan tapahtuma.
      Kirjoitusten kopioija laittoi Jeesuksen riittävän kauas historiaan. Vanhan pergamentin syrjään oli hyvä piirtää ennustuksia. Oma mielipidekään ei jäänyt kirjaamatta.
      Eipä ihme, että prognoosit täsmäävät ällistyttävän hyvin.

    • Anonyymi

      Raamattu on kirjoitettu paljon jeesuksen mahdollisen olemassa olon jälkeen.
      Eli oli helppo lisätä sinne kaikenlaisia ennustuksia.

    • Anonyymi

      Kuten sanottu: menneen ennustaminen on helppoa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3699
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2118
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1594
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1444
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1401
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1218
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe