Jeesus ennustettiin Vanhassa Testamentissa

Anonyymi-ap

70

1423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarinoiden yhteensovittaminen jälkikäteen on helppoa ja ilmeistä. Varsinkin kun tämä kiertävä sirkuspellehermanni Jeesus tiesi mitä itsensä brändäämiseen** tarvittiin. Törkein temppu oli tietysti tämän huijaritoverin Laasaruksen "kuolleistaherättämis"-performance.

      ** Ei viittaa brändiin, sillä tislaaminen kehitettiin vasta myöhemmin. Jeesus kyllä killitti viiniä mutta oli jo pienestä pitäen enempi sellainen pilviveikko.

      • Anonyymi

        Ei tänä päivänä tuollaisilla kuolleistaherättämis tempuilla huijaaminen onnistuisi.


      • Anonyymi

        "Tarinoiden yhteensovittaminen jälkikäteen on helppoa ja ilmeistä. "

        Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tarinoiden yhteensovittaminen jälkikäteen on helppoa ja ilmeistä. "

        Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa.

        "Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa."

        Ja niitä kirjoituksia Jeesus opetti oppilailleen.
        Ja hänen piti kerrata niitä monta kertaa, kuten tämäkin kohta Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen tuo esiin.

        Luuk24:44Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.» 45Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. 46Hän sanoi heille: »Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, 4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tarinoiden yhteensovittaminen jälkikäteen on helppoa ja ilmeistä. "

        Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa.

        Niinpä. Mutta sille, joka ei halua uskoa, ei riitä mikään perustelu uskon puolesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mutta sille, joka ei halua uskoa, ei riitä mikään perustelu uskon puolesta.

        Se on just noin. Ihminen voi myös kieltäytyä uskomasta, sillä synti pitää kahleissa heitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mutta sille, joka ei halua uskoa, ei riitä mikään perustelu uskon puolesta.

        Se on just noin. Ei ole usko joka miehen, eikä naisen. Portti on ahdas, joka johtaa taivaaseen.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä. Mutta sille, joka ei halua uskoa, ei riitä mikään perustelu uskon puolesta.

        Se on just noin!


    • Anonyymi

      Emme ole kuulleet Jeesuksesta yli kahteen tuhanteen vuoteen mitään.
      Sopii olettaa, ettemme tule kuulemaan edelleenkään hänestä mitään.

      • Anonyymi

        Tulet yllättymään.


      • Anonyymi

        "Emme ole kuulleet Jeesuksesta yli kahteen tuhanteen vuoteen mitään."

        Minä olen kuullut Jeesuksesta varsin usein.
        Kirkossakin käydessä joka kerta....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulet yllättymään.

        Pitää paikkansa.


      • Anonyymi

        "Emme ole kuulleet Jeesuksesta yli kahteen tuhanteen vuoteen mitään."

        Mene sitten kirkkoon niin kuulet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Emme ole kuulleet Jeesuksesta yli kahteen tuhanteen vuoteen mitään."

        Mene sitten kirkkoon niin kuulet.

        Mutta heppua vain ei näy eikä kuulu.


      • Anonyymi00068

        Saatpa vielä nähdä…


      • Anonyymi00073

        Ikävä kun et ole kuullut evankeliumia Jeesuksesta, vaikka Suomessa vielä sitä julistetaan.


      • Anonyymi00074
        Anonyymi kirjoitti:

        "Emme ole kuulleet Jeesuksesta yli kahteen tuhanteen vuoteen mitään."

        Minä olen kuullut Jeesuksesta varsin usein.
        Kirkossakin käydessä joka kerta....

        Jeesus Kristus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.


      • Anonyymi00082
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Ikävä kun et ole kuullut evankeliumia Jeesuksesta, vaikka Suomessa vielä sitä julistetaan.

        Suomi on pakanamaa.


    • Anonyymi

      Ehkä luut jöytyvät vielä joskus aavikon hiekasta.

      • Anonyymi

        Jos Jeesuksen luut löytyvät, niin silloin on helppo selvittää, oliko Jeesus todellakin Jumalan poika.

        Asia selviää muutamassa päivässä, kun verrataan Jeesuksen luista löytynyttä DNA:ata Jumalan DNA:ahan.


    • Anonyymi

      Kaikki raamatun profetiat eivät silti viittaa juuri Jeesukseen. Jeesus on Hoosean Jisreel, mutta tulee vielä lo Ammi ja lo Ruhama.

      Kyllä raamatun profetioissa riittää viitteitä moniin Messiaisiin. Eikä vain yhteen.

      • Anonyymi

        Raamatun profetioissa viitataan jopa Messias Halla-ahoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun profetioissa viitataan jopa Messias Halla-ahoon.

        ...ja Kekkosseen.
        Pienissä profeetoissa sanotaan: "Urho on röyhkeä, mutta hän ei ole pysyväinen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja Kekkosseen.
        Pienissä profeetoissa sanotaan: "Urho on röyhkeä, mutta hän ei ole pysyväinen."

        3 päivää vaille 86:n vuoden eli, kuitenkin huomattavasti kauemmin, kuin Jeesus.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ja Kekkosseen.
        Pienissä profeetoissa sanotaan: "Urho on röyhkeä, mutta hän ei ole pysyväinen."

        Ihmisen elämä on tosi lyhyt.


    • Anonyymi

      Hakusana: toteen

      https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=toteen&kaannos=fi-38&kirjat=ut


      Hakusana: kävi

      https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=k%E4vi&kaannos=fi-38&kirjat=ut


      Johanneksen evankeliumi:
      19:28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".
      19:29 Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä; niin he täyttivät sillä hapanviinillä sienen ja panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat sen hänen suunsa eteen.
      19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.
      <<<--->>>
      Psalmit:
      22:16 Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.


      Psalmit:
      41:10 Ystävänikin, johon minä luotin, joka minun leipääni söi, nostaa kantapäänsä minua vastaan.
      <<<!!!>>>
      Johanneksen evankeliumi:
      13:18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan'.
      13:19 Jo nyt minä sanon sen teille, ennenkuin se tapahtuu, että te, kun se tapahtuu, uskoisitte, että minä olen se.
      13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt."
      13:21 Tämän sanottuaan Jeesus tuli järkytetyksi hengessään ja todisti ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: yksi teistä on minut kavaltava".
      13:22 Niin opetuslapset katsoivat toisiinsa epätietoisina, kenestä hän puhui.
      13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
      13:24 Simon Pietari nyökäytti hänelle päätään ja sanoi hänelle: "Sano, kuka se on, josta hän puhuu".
      13:25 Niin tämä, nojautuen Jeesuksen rintaa vasten, sanoi hänelle: "Herra, kuka se on?"
      13:26 Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle.
      13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".

      Jeesus KÄSKI Juudaksen "pettämään" itsensä, jotta sejin vanha kirjoitus "kävisi toteen"!

      Juudas parka!
      Se oli Juudas jota petettiin!

    • Anonyymi

      Immanuel?

    • Anonyymi

      Jo on omituisia tarinoita.
      Pitäiskö noita oikeasti uskoa.

      • Anonyymi

        Mitkä tarinat? Tarkista Raamatusta!


      • Anonyymi

        No ei tietenkään, nehän on vain lapsen asteelle jääneiden uskisten hupsuttelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä tarinat? Tarkista Raamatusta!

        Ei raamattu ole minkään arvoinen lähdeteos. Sille nauraa naurismaan aidatkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä tarinat? Tarkista Raamatusta!

        H C Andersenin satukirjasta asian voi myös tarkistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tietenkään, nehän on vain lapsen asteelle jääneiden uskisten hupsuttelua.

        Vieläkö sulle tulee A. Ankkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä tarinat? Tarkista Raamatusta!

        Joosuan kirjassa pysäytetään Aurinko ja Kuu päiväksi.
        Tämäkö pitäisi vielä uskoa!


      • Anonyymi00070

        Jeesus pelastaa.


      • Anonyymi00072
        Anonyymi kirjoitti:

        Joosuan kirjassa pysäytetään Aurinko ja Kuu päiväksi.
        Tämäkö pitäisi vielä uskoa!

        Ethän sinä usko, kun et tajua, millainen Jumala on.


      • Anonyymi00080
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei tietenkään, nehän on vain lapsen asteelle jääneiden uskisten hupsuttelua.

        Lasten on taivasten valtakunta, 😊


    • Anonyymi

      Menneen ennustaminen on helppoa.

      • Anonyymi

        Se on muistelemista…


    • Anonyymi

      Raamatun Vanhan Testamentin profetiat Israelin valtion perustamisesta ovat käyneet toteen. Tällä hetkellä olemme pedon merkin ottamisen kynnyksellä. Suuri tuho on tulossa, ilmeisesti 3. Maailmansota, ydinsota ja sen vaikutuksesta lisää jälkituhoa. Vielä on aika pelastua, ainakin hetken. Jeesus tulee takaisin ja tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, kaikki kansat kootaan Hänen eteensä. Tämä kaikki on profetoitu Raamatussa useassa kohdassa.

    • Anonyymi

      Kun sepittelee tarpeeksi sekaisia ja avoimia satuja, niin aina niitä voi tulkita mielelleen sopiviksi. Aina tulee joku, ei voi olla tulematta ketään, muuten kuolemme sukupuuttoon.

    • Anonyymi

      Jeesus tunsi vanhat kirjoitukset, joten oli helppo asettua valmiiseen muottiin ja huijata yksinkertaisimpia.

    • Anonyymi

      Raamattu on kirja, joka kehuu kaikissa käänteissä Jeesusta.

    • Anonyymi

      Tuota pitäisi kysyä juutalaisilta uskonoppineilta. En usko, että monikaan heistä pitää kristittyjen Jeesusta profeettojen lupaamana messiaana.

      • Anonyymi

        "Tuota pitäisi kysyä juutalaisilta uskonoppineilta. En usko, että monikaan heistä pitää kristittyjen Jeesusta profeettojen lupaamana messiaana."

        Sitä Jeesuskin ihan itki.
        Kun eivät tahtoneet ottaa Jeesusta Messiaana vastaan. Mt 23:37-39


      • Anonyymi

        "Tuota pitäisi kysyä juutalaisilta uskonoppineilta. En usko, että monikaan heistä pitää kristittyjen Jeesusta profeettojen lupaamana messiaana."

        Jeesuksen ja uskonoppineiden väliset keskustelut paljastavat hyvin syyt tähän Jeesuksen tietoiseen kieltämiseen.
        Kannattaa lukea evankeliumeita myös tästä näkökulmasta.


    • Anonyymi

      Ei VT pystynyt näkemään avaruuden tutkimuksen kehitystä.
      Se eli omassa ajassaan.

    • Anonyymi

      Se ennustus on toteutunut. Seuraava.

    • Anonyymi

      Ei syntynyt, voin todistaa Raamatulla.

    • Anonyymi

      Niinpä! Ihmeellistä!

    • Anonyymi

      Kirjassa Sensuroitu raamattu kuvataan tapahtuma.
      Kirjoitusten kopioija laittoi Jeesuksen riittävän kauas historiaan. Vanhan pergamentin syrjään oli hyvä piirtää ennustuksia. Oma mielipidekään ei jäänyt kirjaamatta.
      Eipä ihme, että prognoosit täsmäävät ällistyttävän hyvin.

    • Anonyymi

      Raamattu on kirjoitettu paljon jeesuksen mahdollisen olemassa olon jälkeen.
      Eli oli helppo lisätä sinne kaikenlaisia ennustuksia.

    • Anonyymi

      Kuten sanottu: menneen ennustaminen on helppoa.

    • Anonyymi

      Hyvä!

    • Anonyymi

      Ihmeiden aika on ohi.

      • Anonyymi00076

        Eipä olekaan. Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti!


    • Anonyymi

      Äärimäisen helppoa tuolla tarkkuudella. Jeesus oli sen verran ketku, että käytti ihmisten odotusarvoa härskisti hyväkseen. Itsensä brändääminen kaverinsa Lasaruksen ja kuolleen kalan kanssa oli helppoa ja härskiä jopa uskontokauppiaalle.

    • Anonyymi

      Tottakai Jeesus on Vanhassa Testamentissa, Kristinusko ja Islam on ennustettu.
      Mutta se ei tarkoita sitä, että Jeesus tai Mohammad on messias.

    • Anonyymi

      Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. 24Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' 25Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. 26Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' 27Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon 28— sillä minulla on viisi veljeä — todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. 29Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. 30Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. 31Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

      • Anonyymi

        Lasarus elää!
        On nähty nakkikioskilla. Oli ostanut makkaraperunat!
        Mitäs sanotte pakant!


      • Anonyymi00066
        Anonyymi kirjoitti:

        Lasarus elää!
        On nähty nakkikioskilla. Oli ostanut makkaraperunat!
        Mitäs sanotte pakant!

        Tuo väitteesi on yhtä uskottava, kuin erään tyypin väite, että vuosia sitten kuollut vainaja kirjoittaa edelleen palstalle.


    • Anonyymi

      Koko raamattu on kirjoitettu kymmeniä vuosia jeesuksaen mahdollisen olemassa olon jälkeen.

      • Anonyymi

        Vanhan liiton kirjoitukset oli jo Vanhan liiton aikana , ja niitä Apostolitkin tutki,

        "tutkivat joka päivä kirjoituksia , oliko asia niin" Apt: 17: 11

        myös Jeesus luki "kirjoituksia"
        "Ja hän saapui Nasaretiin , jossa hänet oli kasvatettu , ja meni tapansa mukaan synagoogaan
        ja nousi lukemaan." Luuk: 4: 16

        mitään Uutta testamenttia ei heillä edes vielä ollut , vaan Vanhan liiton kirjoitukset.


    • Anonyymi

      Kiitos!

    • Anonyymi

      Raamattua sorvattiin tuhat vuotta.
      Luulen, että joillakin kirjoittajilla oli kiusaus laittaa sopivasti omaa tarinaa mukaan.

    • Anonyymi

      ei juutalaiset sitä uskoneet 🤣
      aina kun ennustetaan jotain niin joku ottaa todesta

      • Anonyymi00065

        Eipä niin ole. On myös väärää profetointia. Kaikki pitää osata arvioida.


    • Anonyymi00067

      Aamen!

    • Anonyymi00075

      Väännetään nyt rautalangasta, kun tämä tuntuu olevan niin hankalaa jostain syystä omaksua. Poika tuli jakamaan rakkauden sanomaa. Jonka seurauksena hänet tapettiin, ja hakattiin ristille. Ihmiset omassa itsepetoksensa heijauksessa käänsivät asian omassa päässään niin että Jeesus tuli ja otti synnit vapaaehtoisesti kaikilta kannettavaksi. "Jee, ihana jeesus kun uhrautu meidän puolesta."

      Ei uhrautunut. "Jeesus kuoli syntiemme vuoksi". Ei. Syntienne takia. Ei tullut ottamaan mitään syntejä kantaakseen ja uhrautuakseen. Tuli puhumaan järkeä tälle marakattilaumalle. Ja syntiä tehtiin siinä kun tämä mies tapettiin. Syntiä ei viety pois, vaan sitä tehtiin.

      Ja nyt ajatellaan että Jeesus tulee taas ja kunhan vaan tapetaan se, niin saadaan taas synnit anteeksi. Vitun... sanonko mitkä.

      Jeesus ei tule enää. Te tapoitte hänet. Tällä kertaa iskä tuli paikalle pitämään huolen siitä että ketään ei nakutella mihinkään. Iskä on vähän hermo kireellä, koska vaimo ei pitänyt siitä että hänen poikansa tapettiin. Ja kun vaimo on surullinen, mies on vihainen. Eikä vaimo aio pidätellä miestään, vaikka tietää miten temperamenttinen hän on.

      Tällä kertaa sitten käyttäydytään. Kärsivällisyys on olemassa vain vaimoni vuoksi. Ei ihmisten.

    • Anonyymi00077

      Pelastus on juutalaisista.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe