Mikä on todennäköisyys, että satoja vuosia myöhemmin syntyy juuri sellainen mies, josta kaikki nämä profetiat olivat? Osaako kukaan edes laskea todennäköisyyttä sille? https://www.newtestamentchristians.com/bible-study-resources/351-old-testament-prophecies-fulfilled-in-jesus-christ/
Jeesus ennustettiin Vanhassa Testamentissa
43
701
Vastaukset
- Anonyymi
Tarinoiden yhteensovittaminen jälkikäteen on helppoa ja ilmeistä. Varsinkin kun tämä kiertävä sirkuspellehermanni Jeesus tiesi mitä itsensä brändäämiseen** tarvittiin. Törkein temppu oli tietysti tämän huijaritoverin Laasaruksen "kuolleistaherättämis"-performance.
** Ei viittaa brändiin, sillä tislaaminen kehitettiin vasta myöhemmin. Jeesus kyllä killitti viiniä mutta oli jo pienestä pitäen enempi sellainen pilviveikko.- Anonyymi
Ei tänä päivänä tuollaisilla kuolleistaherättämis tempuilla huijaaminen onnistuisi.
- Anonyymi
"Tarinoiden yhteensovittaminen jälkikäteen on helppoa ja ilmeistä. "
Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa."Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa."
Ja niitä kirjoituksia Jeesus opetti oppilailleen.
Ja hänen piti kerrata niitä monta kertaa, kuten tämäkin kohta Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen tuo esiin.
Luuk24:44Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.» 45Nyt hän avasi heidän mielensä ymmärtämään kirjoitukset. 46Hän sanoi heille: »Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, 4 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhan Testamentin kirjoitukset olivat olleet luettavissa jo vuosisatoja ennen Jeesuksen aikaa.Niinpä. Mutta sille, joka ei halua uskoa, ei riitä mikään perustelu uskon puolesta.
- Anonyymi
Emme ole kuulleet Jeesuksesta yli kahteen tuhanteen vuoteen mitään.
Sopii olettaa, ettemme tule kuulemaan edelleenkään hänestä mitään.- Anonyymi
Tulet yllättymään.
- Anonyymi
"Emme ole kuulleet Jeesuksesta yli kahteen tuhanteen vuoteen mitään."
Minä olen kuullut Jeesuksesta varsin usein.
Kirkossakin käydessä joka kerta.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulet yllättymään.
Pitää paikkansa.
- Anonyymi
Ehkä luut jöytyvät vielä joskus aavikon hiekasta.
- Anonyymi
Jos Jeesuksen luut löytyvät, niin silloin on helppo selvittää, oliko Jeesus todellakin Jumalan poika.
Asia selviää muutamassa päivässä, kun verrataan Jeesuksen luista löytynyttä DNA:ata Jumalan DNA:ahan.
- Anonyymi
Kaikki raamatun profetiat eivät silti viittaa juuri Jeesukseen. Jeesus on Hoosean Jisreel, mutta tulee vielä lo Ammi ja lo Ruhama.
Kyllä raamatun profetioissa riittää viitteitä moniin Messiaisiin. Eikä vain yhteen.- Anonyymi
Raamatun profetioissa viitataan jopa Messias Halla-ahoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun profetioissa viitataan jopa Messias Halla-ahoon.
...ja Kekkosseen.
Pienissä profeetoissa sanotaan: "Urho on röyhkeä, mutta hän ei ole pysyväinen."
- Anonyymi
Hakusana: toteen
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=toteen&kaannos=fi-38&kirjat=ut
Hakusana: kävi
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=k%E4vi&kaannos=fi-38&kirjat=ut
Johanneksen evankeliumi:
19:28 Sen jälkeen, kun Jeesus tiesi, että kaikki jo oli täytetty, sanoi hän, että kirjoitus kävisi toteen: "Minun on jano".
19:29 Siinä oli astia, hapanviiniä täynnä; niin he täyttivät sillä hapanviinillä sienen ja panivat sen isoppikorren päähän ja ojensivat sen hänen suunsa eteen.
19:30 Kun nyt Jeesus oli ottanut hapanviinin, sanoi hän: "Se on täytetty", ja kallisti päänsä ja antoi henkensä.
<<<--->>>
Psalmit:
22:16 Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
Psalmit:
41:10 Ystävänikin, johon minä luotin, joka minun leipääni söi, nostaa kantapäänsä minua vastaan.
<<<!!!>>>
Johanneksen evankeliumi:
13:18 En minä puhu teistä kaikista: minä tiedän, ketkä olen valinnut; mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: 'Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan'.
13:19 Jo nyt minä sanon sen teille, ennenkuin se tapahtuu, että te, kun se tapahtuu, uskoisitte, että minä olen se.
13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt."
13:21 Tämän sanottuaan Jeesus tuli järkytetyksi hengessään ja todisti ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: yksi teistä on minut kavaltava".
13:22 Niin opetuslapset katsoivat toisiinsa epätietoisina, kenestä hän puhui.
13:23 Ja eräs hänen opetuslapsistaan, se, jota Jeesus rakasti, lepäsi aterioitaessa Jeesuksen syliä vasten.
13:24 Simon Pietari nyökäytti hänelle päätään ja sanoi hänelle: "Sano, kuka se on, josta hän puhuu".
13:25 Niin tämä, nojautuen Jeesuksen rintaa vasten, sanoi hänelle: "Herra, kuka se on?"
13:26 Jeesus vastasi: "Se on se, jolle minä kastan ja annan tämän palan". Niin hän otti palan, kastoi sen ja antoi Juudaalle, Simon Iskariotin pojalle.
13:27 Ja silloin, sen palan jälkeen, meni häneen saatana. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Minkä teet, se tee pian".
Jeesus KÄSKI Juudaksen "pettämään" itsensä, jotta sejin vanha kirjoitus "kävisi toteen"!
Juudas parka!
Se oli Juudas jota petettiin! - Anonyymi
Immanuel?
- Anonyymi
Jo on omituisia tarinoita.
Pitäiskö noita oikeasti uskoa.- Anonyymi
Mitkä tarinat? Tarkista Raamatusta!
- Anonyymi
No ei tietenkään, nehän on vain lapsen asteelle jääneiden uskisten hupsuttelua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei raamattu ole minkään arvoinen lähdeteos. Sille nauraa naurismaan aidatkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
H C Andersenin satukirjasta asian voi myös tarkistaa.
- Anonyymi
Menneen ennustaminen on helppoa.
- Anonyymi
Raamatun Vanhan Testamentin profetiat Israelin valtion perustamisesta ovat käyneet toteen. Tällä hetkellä olemme pedon merkin ottamisen kynnyksellä. Suuri tuho on tulossa, ilmeisesti 3. Maailmansota, ydinsota ja sen vaikutuksesta lisää jälkituhoa. Vielä on aika pelastua, ainakin hetken. Jeesus tulee takaisin ja tulee tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, kaikki kansat kootaan Hänen eteensä. Tämä kaikki on profetoitu Raamatussa useassa kohdassa.
- Anonyymi
Kun sepittelee tarpeeksi sekaisia ja avoimia satuja, niin aina niitä voi tulkita mielelleen sopiviksi. Aina tulee joku, ei voi olla tulematta ketään, muuten kuolemme sukupuuttoon.
- Anonyymi
Jeesus tunsi vanhat kirjoitukset, joten oli helppo asettua valmiiseen muottiin ja huijata yksinkertaisimpia.
- Anonyymi
Raamattu on kirja, joka kehuu kaikissa käänteissä Jeesusta.
- Anonyymi
Tuota pitäisi kysyä juutalaisilta uskonoppineilta. En usko, että monikaan heistä pitää kristittyjen Jeesusta profeettojen lupaamana messiaana.
- Anonyymi
"Tuota pitäisi kysyä juutalaisilta uskonoppineilta. En usko, että monikaan heistä pitää kristittyjen Jeesusta profeettojen lupaamana messiaana."
Sitä Jeesuskin ihan itki.
Kun eivät tahtoneet ottaa Jeesusta Messiaana vastaan. Mt 23:37-39 - Anonyymi
"Tuota pitäisi kysyä juutalaisilta uskonoppineilta. En usko, että monikaan heistä pitää kristittyjen Jeesusta profeettojen lupaamana messiaana."
Jeesuksen ja uskonoppineiden väliset keskustelut paljastavat hyvin syyt tähän Jeesuksen tietoiseen kieltämiseen.
Kannattaa lukea evankeliumeita myös tästä näkökulmasta.
- Anonyymi
Ei VT pystynyt näkemään avaruuden tutkimuksen kehitystä.
Se eli omassa ajassaan. - Anonyymi
Se ennustus on toteutunut. Seuraava.
- Anonyymi
Ei syntynyt, voin todistaa Raamatulla.
- Anonyymi
Niinpä! Ihmeellistä!
- Anonyymi
Kirjassa Sensuroitu raamattu kuvataan tapahtuma.
Kirjoitusten kopioija laittoi Jeesuksen riittävän kauas historiaan. Vanhan pergamentin syrjään oli hyvä piirtää ennustuksia. Oma mielipidekään ei jäänyt kirjaamatta.
Eipä ihme, että prognoosit täsmäävät ällistyttävän hyvin. - Anonyymi
Raamattu on kirjoitettu paljon jeesuksen mahdollisen olemassa olon jälkeen.
Eli oli helppo lisätä sinne kaikenlaisia ennustuksia. - Anonyymi
Kuten sanottu: menneen ennustaminen on helppoa.
- Anonyymi
Hyvä!
- Anonyymi
Ihmeiden aika on ohi.
- Anonyymi
Äärimäisen helppoa tuolla tarkkuudella. Jeesus oli sen verran ketku, että käytti ihmisten odotusarvoa härskisti hyväkseen. Itsensä brändääminen kaverinsa Lasaruksen ja kuolleen kalan kanssa oli helppoa ja härskiä jopa uskontokauppiaalle.
- Anonyymi
Tottakai Jeesus on Vanhassa Testamentissa, Kristinusko ja Islam on ennustettu.
Mutta se ei tarkoita sitä, että Jeesus tai Mohammad on messias. - Anonyymi
Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. 24Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!' 25Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa. 26Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.' 27Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon 28— sillä minulla on viisi veljeä — todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. 29Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. 30Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. 31Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
- Anonyymi
Koko raamattu on kirjoitettu kymmeniä vuosia jeesuksaen mahdollisen olemassa olon jälkeen.
- Anonyymi
Vanhan liiton kirjoitukset oli jo Vanhan liiton aikana , ja niitä Apostolitkin tutki,
"tutkivat joka päivä kirjoituksia , oliko asia niin" Apt: 17: 11
myös Jeesus luki "kirjoituksia"
"Ja hän saapui Nasaretiin , jossa hänet oli kasvatettu , ja meni tapansa mukaan synagoogaan
ja nousi lukemaan." Luuk: 4: 16
mitään Uutta testamenttia ei heillä edes vielä ollut , vaan Vanhan liiton kirjoitukset.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1344159Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3232116Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik31844Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481841- 1061760
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4411709Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4631568MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar531335Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441286Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4611280