12 viikkoa nyt selvinpäin

Anonyymi-ap

Kohta tulee 3 kuukautta täyteen. On ollut tavattoman helppoa eikä ole ollut lainkaan vaikeaa ohittaa välillä tulevia mielitekoja. En ajattele, että minun täytyy olla päivä kerrallaan raitis. Tilanne ei ole niin huono. Pystyn hyvinkin olemaan kk kerrallaan selvinpäin ja niin olen matkaani tehnyt. Enkä sitäkään ajattele tietoisesti. En tee joka viikko tai päivä päätöstä että en juo. En vain juo eikä minun tarvitse asiaa ajatella sen enempää.
Tulevaisuudessa näen vain kaksi mahdollista uhkakuvaa jota varten nytkin raitistun ettei silloin tarvitse juoda. Ne on äitini kuolema ja koirani kuolema. Jos en nyt raitistu niin tulevaisuudessa ratkean kun kohtaan suru- uutiset. Koiran kuolemaan ei mene enää pitkä aika, ehkä pari vuotta ja äitini kuolemaan voi olla vielä vuosia.
Varsinkin äitini tuleva kuolema on syy raitistumiseen. Tiedostin että jos en lopeta alkoholin käyttöä sitä ennen en onnistu sitä mielitekoa ohittamaan sinä päivänä kun äitini kuolee. On valmistauduttava nyt, jotta olen kasvanut ihmisenä tuohon päivään mennessä.

Vuosina 2009-2012 join kännit joka toinen ilta. Samoin kävi 2015-2016 jonka jälkeen ryhdyin taistelemaan alkoholin käyttöä vastaan tietoisesti. Matka on ollut pitkä. Vähensin juomistani niin että join kerran kk ja kun siihen totuin niin lopetin senkin juomisen. Ei ole ollut helppoa. Mutta työ minkä olen tehnyt raitistumisen eteen on ollut sen arvoista.
Juhannuspäivänä kun heräsin niin myönsin olevani alkoholisti. Tuona aamuna tein päätöksen etten juo enää ikinä. En lähtenyt päivä kerrallaan ajatukseen vaan heitin alkoholin kokonaan pois vaihtoehdoista.

En käy a-a kokouksissa. Kävin muutaman kerran ja siellä touhu keskittyy siihen että joka päivä tehdään päätös olla juomatta. Minun tilanne ei ole niin huono että joka päivä tarviisi tehdä päätöstä etten juo. Pystyn olemaan kk raittiina kerrallaan ja niin olen toiminut. Tässä kuussa en juo ja se riittää. Ei tarvitse taistella tai ajatella alkoholia päivittäin.

Äitini teki raitistumispäätöksen v 2016. Hän päätti ettei juo enää ikinä eikä ole juonut. Hän on esikuvana minulle

3

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siis äitini raitistui 2006

    • Anonyymi

      Hyvä ja tsemppiä olla jatkossakin selvinpäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      71
      1388
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      373
      713
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe