Alkuvuodesta eläkkeet nousi ja taas on luvassa eläkkeiden nousu ensivuonna. Asumistukea ei leikata eikä oteta pois eläkeläisiltä. Työtä voi tehdä niin paljon kun haluaa eikä se vähennä eläktettä. Ei tarvi siis mennä töihin jos ei halua joka pivä ja joka viikkokaan. Eläkettä karttuu 1,5 % joka vuosi työstä. Ty ei raisita kun menee töihin sillon kun itse haluaa.
Kyllä kelpaa, sanoisin että hunajaa. Meillä on oma asunto josta maksamme alle 300 e yhtiövastiketta. Rahaa on kun roopeankalla. Kaikki rhat jää omaan kytöön. Kyllä onnistaa.
Nyt on hyvä aika olla eläkkeellä
19
383
Vastaukset
- Anonyymi
Itsekin odottelen eläkkeelle pääsyä joskus tulevaisuudessa. Ikävää, että eläkkeelle jäämisen jälkeen ei yleensä montaa vuotta eletä ja ihan viimeiset vuodet joutuu pitämään vaippoja ja olemaan muitten hoidettavana. Montakos vuotta olet jo itse eläkkeellä ollut?
- Anonyymi
Älä odota! Päätä itse ajankohta!
23 vuotta eläkkeellä. 57v > 80v.
Viime viikon labrakokeiden tulokset moitteettomat ml. eturauhasen PSA:n.
Fyysinen puoli on kunnossa. Lähimuisti heikkenee.
Myönteisenä puolena se, että "virkistäytyminen" tulee aikaisempaa halvemmaksi. Tarvittava nestemäärä vähenee ja laatu laimenee.
Eukon sairauden vuoksi on matkustelu loppunut noin 3 vuotta sitten. Vuosi sitten kokeilin lomailua kaksi viikkoa Espanjassa yksin mutta meni juopotteluksi. Sitä voi harrastaa kotonakin mutta ei sovi lihaskuntoilun lomaan. On "joko / tahi" asia.
Aloitimme eläköitymisen suunnittelun ollessani noin 40v ja valmistelun valmistelun 50v ikäisenä.
Metallin sekatyöläinen ja sen osa-aikainen marketin kassaeukko. - Anonyymi
Olen ollut nyt 9 kk eläkkeellä. Töitä teen huvikseni ja kuntoa yllä pitämiseksi, ja siitä saa vielä rahaa. Teen sijaisuuksia, ja saan itse valita mitä otan vastaan. Aivan ainutlaatuista. Olen niin hyvässä kunnossa, että jos jäisin ihan kotiin eläköitymään niin en varmasti kauaa jaksaisi enää menna ja tulla minnekkään. Aivan vallottavaa, töissä olo ei väsyä kun voi itse päättää työpäivät ja työajat.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
🍑 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Eläkkeellä olo on loistava vaihtoehto, ollut jo yli 10 vuotta.
Odottelen suu lopallaan vuodenvaihdetta, jolloin taas tulee se
5,5, %:n korotus ja sitten netto alkaakin kakkosella.
Tämä on loistava kiitos siitä, että on työelämässä sen 40 vuotta.- Anonyymi
Mun eläke alkaa 5:sella ja perässä 999.... jeee mitäs sie käyhä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyhä vajakki urputtaa taas .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se toisen eläkkeen nousu voi noin kovin kirpaista ?
- Anonyymi
Köyhyys on eri kuin köyhäys.
- Anonyymi
Köyhäys on sun aivoissa
- Anonyymi
Demokratiasta ero on kovempaa kuin pikaisesti luulisikaan.
- Anonyymi
Työeläkkeeni perustuu 27:n vuoden kertymään.
Leikattu indeksi on syönyt tuota vajaatakin eläkettä jo parikymmentä ( ? ) vuotta.
Asumistukea ei oteta pois koska en ole sitä koskaan saanutkaan. - Anonyymi
Suomessa ei ole työ koskaan kannattanut. valtivalta tekee kaikkensa ettei duunari pärjää koskaan. He ovat niitä muurahaisia jotka tekee orjatyöt, se on tullut selväksi.
Teit mitä tahansa tai olet kuin hyvin koulutettu tahnasa, aina valtiovallalle on syy tulla duunarin palkkapussille ja nostaa veroja, ellei ole niitä keksitään.
Siksi työ ei kannata.- Anonyymi
Kuka hourii taas. Hallitushan lupasi nimenomaan keventää verotusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heheeeeee... lupasi???? Joo niinhän ne lupaa kaikkeee.... koska ne lupaukset on toteutuu, ei muut kun omien palkkojen kymppitonnien nosto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän se tekikin. Viime vuonna vero oli 24% ja nyt vähän alhaisempi.
- Anonyymi
Asumistuki otetaan pois jos on työtuloja ja eläke + työtulo menee yli rajan. Asumistuki myös pienenee kun eläkkeitä nostetaan. Näin kävi viimeksikin ja nyt jää vahemmän käteen kuin ennen eläkkeiden nostoa.
- Anonyymi
Työeläkkeiden korotusprosentti on Kevan mukaan 5,7 %, mikä on ihan hyvä tulos.
Eläke lisääntyi 157 € ja käteenkin jää TODELLISUUDESSA yli 100 € ENEMMÄN.
Työeläke on oivallinen kiitos siitä, että teit töitä yli 40 vuotta putkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442470Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961157Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131071Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi296888- 66858
- 53841
- 89837
- 46829
- 51743