Kun eivät yhtään osaa käyttää jotain grafiikkakiihdyttimiäkään ollenkaan, täyttä lapsen touhua koko Unitykin perustuu vain SGI:n alkuperäisiin softiin, ei ollenkaan mihinkään suoraan grafiikkakiihdyttimien käyttöön kuten DirectX, pelkästään niihin...
Oikeasti minua ärsyttävät nuo Unity-OpenGL-Commodore64 tyypit...
2
291
Vastaukset
- Anonyymi
Yleiskäyttöisten pelimoottorien (Unity, UE, Godot, etc.) on tarkoituskin olla yleiskäyttöisiä, eli kelpaavat sellaisenaan OK hyvin kaikkeen, mutteivät erinomaisesti oikein mihinkään.
Pelistudiot sitten joko muokkaavat yleismoottoreista itselleen sopivan version, tai koodaavat kokonaan oman moottorin (esim. Clausewitz Engine).
Indiet ja solot harvemmin tarvitsevat mitään kovin erityistä, joten ne käyttävät yleismoottoreita yleensä sellaisenaan.- Anonyymi
Itseasiassa soveltuvat erinomaisesti siihen mihin on tarkoitettukin, eli peliohjelmointiin.
Jos sitä pelimoottoria ei olisi, ennen pelin tekemistä pitäisi ensiksi tehdä se pelimoottori.
Pelistudiot tekevät omia pelimoottoreita lähinnä siksi että:
1. Ei tarvitse maksaa lisenssejä
2. Saavat tarjottua jotain erikoisempaa ominaisuutta
Pelimoottoria ei mieluusti muokata koska pelimoottorin päivittyessä, pitäisi ne muokkaukset siirtää uudelle versiolle peliä ylläpidettäessä. Ohjelmointityössä ennemminkin halutaan vähentää ylläpitotyötä kuin lisätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 917462
- 403602
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021836- 241040
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32923Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27901Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31722Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26652