Raamattu varoittaa uskovaisista?

Uskovaiset ovat kovia rehentelemään uskollaan, mutta tietävätkö he, ettei raamattu moista touhua hyväksy?

”Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.”

”Kun rukoilette, älkää tehkö sitä tekopyhien tavoin. He asettuvat mielellään synagogiin ja kadunkulmiin rukoilemaan, jotta olisivat ihmisten näkyvissä.”

56

486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä hurskaita - sanan alkuperä todellisuudessa on sanassa 'oikeudenmukainen' - tekoja?!

Eihän uskonnossa nimenomaan ole mitään merkitystä teoilla - sen takiahan Jeesus juuri on teurastettu uhrilammas, ja mitä tulee oikeudenmukaisuuteen, niin sehän on koko Jeesuksen opetuksen pääpointti, toimia oikeudenmukaisesti?!

• Anonyymi

Mutta aloitusviesti on oikein hyvä esimerkki Jeesuksen vastustamasta farisealaisesta ulkokultaisuudesta, joka on kirjoitettu jopa Jeesuksen itsensä sanomaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta aloitusviesti on oikein hyvä esimerkki Jeesuksen vastustamasta farisealaisesta ulkokultaisuudesta, joka on kirjoitettu jopa Jeesuksen itsensä sanomaksi.

Kyllä Jeesus käski nyppiä niitä halkoja vain omista silmistä, eikä tikkuja fariseusten silmistä.

• Anonyymi

"Uskovaiset ovat kovia rehentelemään uskollaan, mutta ..."

Näin on sillä pelastus Jeesuksessa on tottatosiaan suorastaan valtava asia ihmisen elämässä, tarkastiottaen ihmisen ikuisessa elämässä. Amen

Fil. 4:4

Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!

• Anonyymi

Näin sinä kuvittelet mutta se ei pienessäkään määrin tarkoita että se olisi totta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin sinä kuvittelet mutta se ei pienessäkään määrin tarkoita että se olisi totta.

Ei ainakaan, jos Jumalana onkin Jeesuksen sanoma Saatana.

• Anonyymi

Narsismista parantuminen on pitkä prosessi, kuten elämänpelosta.

• Anonyymi

Narsismista ei voi parantua.

• Anonyymi

Monet äidit ja isät huolehtii lapsistaan ylitsevuotavaisesti. Kristittyjen vanhurskaus siihen nähden on usein heppoista. Sotilaat vaarantaa henkensä kymmeniä kertoja mutta kristitty ehkä kerran elämässään.

Ei ole syytä kellään rehennellä.

• Anonyymi

"Ei ole syytä kellään rehennellä."

Jeesus on myös jopa rehentelyjen arvoinen sillä Hän on mahdollista meidänkin eheytymisen ja Jumalan lapseuden. Amen

Ylpeyteen eli pride ei tule mennä sillä se on wokettajien etuoikeus, mutta ilo Herrassa on väkevyytemme. Amen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ei ole syytä kellään rehennellä."

Jeesus on myös jopa rehentelyjen arvoinen sillä Hän on mahdollista meidänkin eheytymisen ja Jumalan lapseuden. Amen

Ylpeyteen eli pride ei tule mennä sillä se on wokettajien etuoikeus, mutta ilo Herrassa on väkevyytemme. Amen

Vain siinä tapauksessa, jos ei eksy 'raatelevaisen suden' tielle (Matt.7).

Raatelevainen susi VT:n mukaan on Benjamin, joka syö saalista aamulla ja jakaa saaliin illalla, ja Paavali oli Benjaminin heimosta.

• Anonyymi

Kuka oikeasti rehentelee uskollaan ateistisessa Suomessa? Edes Päivi Räsänen ei rehentele uskollaan vaan hän vain yrittää noudattaa alkuseurakunnan ajoista asti periytyvää ja maapallon yli 1,5 miljardin jäsenen valtakirkkojen yhä noudattamaa klassisen kristinuskon käsityksiä ja siitä hyvästä Päivi Räsänen joutui Suomen uskonnonvapauslain vastaisesti oikeuteen.

• Anonyymi

Ja on valinnut raatelevaisen suden tien Raamatusta (Matt.7).

• Anonyymi

ei Jumalakaan lähettänyt Poikaansa tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan maailman.

"Jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata , niin häntä en minä tuomitse ; sillä en minä
        tullut maailmaa tuomitsemaan , vaan pelastamaan maailman:" Joh: 12: 47

tuskin Jumala on lähettänyt Päivi Räsästäkään tuomitsemaan maailmaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ei Jumalakaan lähettänyt Poikaansa tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan maailman.

"Jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata , niin häntä en minä tuomitse ; sillä en minä

Päivi Räsäsen Jumala onkin juutalaisten kuningas Salomon syntiin perustuva uhrikulttijumala, ei Jeesuksen puhuma taivasten valtakunnan isä Jumala.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirja:

20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
        20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
        20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja on valinnut raatelevaisen suden tien Raamatusta (Matt.7).

Ja sanomasi mukaan 1,5 miljardia hönen lisäkseen valitsi, vaikka Jeesuksen sanoin (Joh.8) juutalaisten uhrikulttijumala on Saatana ja kaiken valheen isä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"ei Jumalakaan lähettänyt Poikaansa tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan maailman."

Tämä on ihana lupaus Jeesukselta, Hän ei tullut tänne tuomitsemaan vaan pelastamaan. Ongelmaksi on vaan muodostunut että niin harva ihminen ottaa tämän pelastuksen vastaan itselleen. Kuitenkin Jeesuksen tuomiot tulevat sitten myöhemmin ja kohdistuu heitä vastaan joille uskoontulo Jeesukseen ei kelvannut sitten millään kun piti toteuttaa itseään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sanomasi mukaan 1,5 miljardia hönen lisäkseen valitsi, vaikka Jeesuksen sanoin (Joh.8) juutalaisten uhrikulttijumala on Saatana ja kaiken valheen isä.

Et näytä tunnistavan itseäsi ja kenen palveluksessa olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"ei Jumalakaan lähettänyt Poikaansa tuomitsemaan maailmaa, vaan pelastamaan maailman."

Tämä on ihana lupaus Jeesukselta, Hän ei tullut tänne tuomitsemaan vaan pelastamaan. Ongelmaksi on vaan muodostunut että niin harva ihminen ottaa tämän pelastuksen vastaan itselleen. Kuitenkin Jeesuksen tuomiot tulevat sitten myöhemmin ja kohdistuu heitä vastaan joille uskoontulo Jeesukseen ei kelvannut sitten millään kun piti toteuttaa itseään.

>>>"ei kelvannut"<<<

"Jos joku kuulee minun sanani EIKÄ NIITÄ NOUDATA , niin EN MINÄ HÄNTÄ TUOMITSE"
        Joh: 12: 47

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et näytä tunnistavan itseäsi ja kenen palveluksessa olet.

Niin 'palveluksessa olemiseen' tarvitaankin tietoa, että ketä käsketään palvella.

Ja Raamatun tapauksessa se löytyy Matteus 7, kun Jeesus varoittaa, että väärä profeetta on 'rastelevainen susi'.

Kyseessä on VT:stä Benjamin, joka syö saalista aamulla ja jakaa saaliin illalla, ja juutalaiset ovat Benjaminin heimoa - jos nyt oma järki Jeesuksen sanojen lisäksi riitä päättelemään, että juutalaisten Jumala on itse Saatana ja kaiken valheen isä, kuten Jeesus sanoo (Joh.8), tai Jeremia 7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin 'palveluksessa olemiseen' tarvitaankin tietoa, että ketä käsketään palvella.

Ja Raamatun tapauksessa se löytyy Matteus 7, kun Jeesus varoittaa, että väärä profeetta on 'rastelevainen susi'.

Kyseessä on VT:stä Benjamin, joka syö saalista aamulla ja jakaa saaliin illalla, ja juutalaiset ovat Benjaminin heimoa - jos nyt oma järki Jeesuksen sanojen lisäksi riitä päättelemään, että juutalaisten Jumala on itse Saatana ja kaiken valheen isä, kuten Jeesus sanoo (Joh.8), tai Jeremia 7.

Ja vastaavasti vaikka raamattuhaulla löytyy, että Benjaminin heimo tappoi Israelin heimon. Sitten asettamalla uhrikultyi-iljetyksensä Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin, he varastivat israelilaisten identiteetin Jeesuksen nimeä hyväksikäyttäen ja lopuksi vielä itselleen maa-alueen Palestiinasta Israel-nimistä valtiota varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"ei kelvannut"<<<

"Jos joku kuulee minun sanani EIKÄ NIITÄ NOUDATA , niin EN MINÄ HÄNTÄ TUOMITSE"
        Joh: 12: 47

Ja pidemmästi, niin vaikeampi vääristellä:

12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
        12:48 Joka KATSOO MINUT YLEN EIKÄ OTA VASTAAN MINUN SANOJANI, HÄNELLÄ on TUOMITSIJANSA: SE SANA, JONKA minä OLEN PUHUNUT, se on TUOMITSEVA HÄNET VIIMEISENÄ PÄIVÄNÄ.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Kyllä pedon merkki löytyy Raamatusta ja siitä ajasta, jolloin ilmestyskirja on kirjoitettukin.

Kuningas Salomo keräsi kristittyjen ja Mooseksen uhrikulttijumala Jahven syntikiristyksellä 666 talenttia vuodessa kultaa lasten hengen säästämisellä lunastusmaksuina (2.Moos.13).

Kristittyjen uhrikulttijumala Jahve on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva (ilm.13), ja pedon merkki otsaan on kaste ja käteen vihkisormus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä pedon merkki löytyy Raamatusta ja siitä ajasta, jolloin ilmestyskirja on kirjoitettukin.

Kuningas Salomo keräsi kristittyjen ja Mooseksen uhrikulttijumala Jahven syntikiristyksellä 666 talenttia vuodessa kultaa lasten hengen säästämisellä lunastusmaksuina (2.Moos.13).

Kristittyjen uhrikulttijumala Jahve on ilmestyskirjan puhuva Pedon kuva (ilm.13), ja pedon merkki otsaan on kaste ja käteen vihkisormus.

Tuon kirjoittaja ei tiedä, mitä eroa on hurskailla teoilla ja uskolla:
        "Varokaa tuomasta hurskaita tekojanne ihmisten katseltavaksi, muuten ette saa palkkaa taivaalliselta Isältänne.”

Hurskaita tekoja ovat esim kaste, sapatin pitäminen, nöyristely, paastoaminen jne.

Usko Herraan Jeesukseen taas on Jumalan teko eikä se näy ulospäin hurskaana tekona tai rituaalina.

• Anonyymi

Kun kerran kaikki ovat syntisiä ja kaikki tekevät väärin, kuka sitten kertoo miten se oikein pitäisi tehdä ellei uskovat.

• Anonyymi

Kenen mukaan kaikki ovat syntisiä j sea millä perusteella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noh, olipa virheitä. Kaikki syntisiä, kenen mukaan ja millä perusteella??

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>"kenen mukaan "<<<

Paavalin.

"Niinkuin yhden ihmisen kautta , synti tuli maailmaan ja synnin kautta kuolema , niin
        kuolema on tullut KAIKKIEN osaksi , koska KAIKKI ovat syntiä tehneet"
        Room: 5: 12

"Ei ole ketään vanhurskasta , ei ainoatkaan" Room: 3: 10

• Anonyymi

En tunne yhtään uskollaan rehentelijää. Mitä se tarkoittaa. Kerron uskovani Jumalaan, jos joku kysyy, muuten en puhu uskosta mitään. Kuka nyt julkisilla paikoilla näkyvästi rukoilisi, en ole nähnyt sellaistakaan.

• Anonyymi

Kumpaanko Jumalaan uskot - juutalaisten uhrikulttijumalaan, kristinuskon Jumalaan, vai Jeesuksen puhumaan taivasten valtakunnan isä Jumalaan?

• ”En tunne yhtään uskollaan rehentelijää. Mitä se tarkoittaa.”

Hyvin harva uskova on sellainen. Ikävä kyllä niitäkin löytyy, jotka kerskailevat ”parantavansa” muita ja kehuvat itseään siitä, miten ”oikea” uskoisia ovat.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

”En tunne yhtään uskollaan rehentelijää. Mitä se tarkoittaa.”

Hyvin harva uskova on sellainen. Ikävä kyllä niitäkin löytyy, jotka kerskailevat ”parantavansa” muita ja kehuvat itseään siitä, miten ”oikea” uskoisia ovat.

Noita mielestään oikeassa olevia löytyy sekä liberaaleista että uskovaisista.Näkeehän sen tälläkin palstalla, että eräät liberaaleiksi itseään kutsuvat ovat äänessä kaikkein eniten ja rehentelevät historiantuntemuksellaan ja löysällä moraalillaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Noita mielestään oikeassa olevia löytyy sekä liberaaleista että uskovaisista.Näkeehän sen tälläkin palstalla, että eräät liberaaleiksi itseään kutsuvat ovat äänessä kaikkein eniten ja rehentelevät historiantuntemuksellaan ja löysällä moraalillaan.

”Noita mielestään oikeassa olevia löytyy sekä liberaaleista että uskovaisista.”

Tuota, millaista liberaalia tuossa mahdat tarkoittaa? Yleensä liberaali on liberalismia ei vapautta korostan ideologian kannattaja. Eli jos kannatat vaikka oikeutta yksityisomistukseen, sananvapautta, elinkeinovapautta, uskonnon vapautta jne. olet liberaali.
        Tai se tarkoittaa talousliberalismia, missä valtio hyvin vähän ohjaa yritysten toimintaa.

”Näkeehän sen tälläkin palstalla, että eräät liberaaleiksi itseään kutsuvat ovat äänessä kaikkein eniten ja rehentelevät historiantuntemuksellaan ja löysällä moraalillaan.”

Niin, kyse oli nyt ”uskollaan rehentelijästä”. Suurin osa uskovista ei rehentele vaan ymmärtää ottaa huomioon myös toisenlaiset käsitykset kristinuskosta. Moni myös ei pidä sitä omaa uskonnäkemystään ainoana oikeana ja kaikkia muita väärinä.

Nämä uskollaan rehentelijät ovat mielestäni niitä, jotka lupaavat kymmen hyvää ja kaunista, uskottelevat muille että aivan kaikki ongelmat ratkeaa, kuhan vain alat uskoa juuri siten, kuten he itse tekevät.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Tuota, millaista liberaalia tuossa mahdat tarkoittaa? Yleensä liberaali on liberalismia ei vapautta korostan ideologian kannattaja. Eli jos kannatat vaikka oikeutta yksityisomistukseen, sananvapautta, elinkeinovapautta, uskonnon vapautta jne. olet liberaali.
        Tai se tarkoittaa talousliberalismia, missä valtio hyvin vähän ohjaa yritysten toimintaa.

”Näkeehän sen tälläkin palstalla, että eräät liberaaleiksi itseään kutsuvat ovat äänessä kaikkein eniten ja rehentelevät historiantuntemuksellaan ja löysällä moraalillaan.”

Niin, kyse oli nyt ”uskollaan rehentelijästä”. Suurin osa uskovista ei rehentele vaan ymmärtää ottaa huomioon myös toisenlaiset käsitykset kristinuskosta. Moni myös ei pidä sitä omaa uskonnäkemystään ainoana oikeana ja kaikkia muita väärinä.

Nämä uskollaan rehentelijät ovat mielestäni niitä, jotka lupaavat kymmen hyvää ja kaunista, uskottelevat muille että aivan kaikki ongelmat ratkeaa, kuhan vain alat uskoa juuri siten, kuten he itse tekevät.

>>>"kaikki ongelmat ratkeaa"<<<

"ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua" Luuk: 9:
        "kullekin päivälle riittää oma vaivansa" Matt: 6:

Jeesus ei edes sano missään , että: >"kaikki ongelmanne ratkeaa, jne.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Mummonmuori on tyypillinen "uskollaan rellestävä", joka kuvittelee aina olevansa oikeassa ja siksi hän hyökkää uskovaisia vastaan kaikissa viesteissään.
        Hän on tyypillinen fariseus, jossa ei ole nöyryyttä vaan hän rehentelee teologisilla tiedoillaan tai Wikipediasta kopioimillaan jutulla.
        Liberaaliteologeille on ominaista tuollainen Jumalan sanan halveksiminen ja oman oppineisuuden korostaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mummonmuori on tyypillinen "uskollaan rellestävä", joka kuvittelee aina olevansa oikeassa ja siksi hän hyökkää uskovaisia vastaan kaikissa viesteissään.
        Hän on tyypillinen fariseus, jossa ei ole nöyryyttä vaan hän rehentelee teologisilla tiedoillaan tai Wikipediasta kopioimillaan jutulla.
        Liberaaliteologeille on ominaista tuollainen Jumalan sanan halveksiminen ja oman oppineisuuden korostaminen.

Hyvin Mummo kuitenkin sai sinutkin tulemaan kolostasi esiin osoittamaan "oikeamielisyytesi".
        Mitä arvelet, onko Jumalan pilkkaamista ja halveksimista väittää rakastavansa Häntä koko sydämestään, vaikka ei vaivaudu noudattamaan kaikessa elämässään Herran antamia käskyjä jotka eivät ole raskaat?

• Anonyymi kirjoitti:

>>>"kaikki ongelmat ratkeaa"<<<

"ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua" Luuk: 9:
        "kullekin päivälle riittää oma vaivansa" Matt: 6:

Jeesus ei edes sano missään , että: >"kaikki ongelmanne ratkeaa, jne.

Eipä niin sano. Mutta tuollaisia vain jotkut lupailee.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Eipä niin sano. Mutta tuollaisia vain jotkut lupailee.

Jeesus tosiaan lupaa että kaikki ongelmat ratkeaa jos alkaa seuraamaan Häntä, sillä ...

Joh. 6:35

Jeesus sanoi heille: "Minä olen elämän leipä; joka tulee minun tyköni, se ei koskaan isoa, ja joka uskoo minuun, se ei koskaan janoa.

... ja näin katoaa kaikki ongelmat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kumpaanko Jumalaan uskot - juutalaisten uhrikulttijumalaan, kristinuskon Jumalaan, vai Jeesuksen puhumaan taivasten valtakunnan isä Jumalaan?

Juutalaisten Jumala on sama kuin Isä Jumala, josta Jeesus puhui. Paholainen on ihan eri kaveri.

• Anonyymi

Jumalako ei hyväksy Räsäsen itsensä kohottamista muiden yläpuolelle?

• Anonyymi

Räsänen voisi raamatusta avata ,
        Room: 3: 9
        "Olemmeko me muita parempia ? Emme lainkaan . Olenhan jo esittänyt sen syytöksen , että
        KAIKKI , niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin ovat synnin vallassa."

siis Jumalan edessä ei ole Räsänen muita parempi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Olemmeko me muita parempia ? Emme lainkaan . Olenhan jo esittänyt sen syytöksen , että

Oletkohan sinä täysin ajattelukyvytön vai tahallasiko laitat vääriä sanoja Räsäsen suuhun?
        Räsänen on AINA korostanut sitä, että hän ei ole yhtään sen parempi kuin muutkaan vaan on syntinen ja tarvitsee Jumalan armoa.
        Jos hän uskoo ja luottaa Jumalan sanaan, niin ei se tee hänestä yhtään muita parempia.
        Koeta edes pysyä totuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletkohan sinä täysin ajattelukyvytön vai tahallasiko laitat vääriä sanoja Räsäsen suuhun?
        Räsänen on AINA korostanut sitä, että hän ei ole yhtään sen parempi kuin muutkaan vaan on syntinen ja tarvitsee Jumalan armoa.
        Jos hän uskoo ja luottaa Jumalan sanaan, niin ei se tee hänestä yhtään muita parempia.
        Koeta edes pysyä totuudessa.

kunhan esittää ja kuitenkin olevinaan ihmisten edessä muita parempi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kunhan esittää ja kuitenkin olevinaan ihmisten edessä muita parempi !

Miksi levität hänestä tuollaista perätöntä juttua, jolle ei ole mitään perustetta.
        Ei ole reilua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi tuomitset Räsäsen? Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi.

• Anonyymi

Uskollaan rehentelee ne, jotka sanovat, että vain meillä on Jumalan käskyt ja vain me niitä noudatamme. Muut ovat laittomuuden tekijöitä. Se sinällään aika rehentelyä, kun ei tuomita vain jotain ryhmää tai ihmistä, vaan lähes kaikki maailman uskonnot ja ihmiset.

• Anonyymi

Mutta eihän uskovaiset sano noudattavansa käskyjä vaan saavansa syntinsä anteeksi. Tee sinä samoin.

• Ei ole syytä rehenellä uskolla, koska kaikki on armosta saatu.

• Anonyymi

"Uskovaiset ovat kovia rehentelemään uskollaan, mutta ..."

No tätä ei ole todettu täälläkään tapahtuneen, mutta Jumalan tahdon olemme tosi päättäväisesti kertoneet kaikelle kansalle ja samaan hengenvetoon kehoittaneet ottamaan vastaan usko Jeesukseen.

• Anonyymi

"Uskollaan rehentelee ne, jotka sanovat, että vain meillä on Jumalan käskyt ja vain me niitä noudatamme. "

No tässä kirjoittaja on oikeassa, että uskovat vain otamme Jumalan tahdon vastaan kuten se on kirjoitettu. Muut ovat enemmän tai vähemmän erilaisten teologien eli kirjanoppineiden varassa. Se noudatammeko näitä käskyjä, niin sataprosenttiseen suoritukseen emme yllä mutta meillä on luja tahto toteuttaa Jumalan tahtoa ja tähän pyydämme päivittäin voimavaroja. Amen

• Anonyymi

te itsehän olette juuri niitä kirjanoppineita.
        "hakaisette" Sanan puolikkaankin niin soikeeks , ettei ota "errkikään selvää" teidän selistyksistänne.

Jeesus meni sapattina pyhäkköön ja nousi LUKEMAAN , - ei selittämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"hakaisette" Sanan puolikkaankin niin soikeeks , ettei ota "errkikään selvää" teidän selistyksistänne.

Toden totta ei voi olla soikeampaa selitystä kuin se että noudattaa lakia kyllä, mutta ei sataprosenttisesti. Mikä ero sitten lopulta on siihen, joka noudattaa sitä vain prosentin verran. Ei mikään.

Jeesus meni ennen kuin aloitti julkisen toiminnan pyhäkköön ja luki tietenkin Tooraa. Eihän muuta vaihtoehtoa ollut ja se oli sillä hetkellä ja siinä ajassa oikea kirja.

Kun Jeesus aloitti toiminnan, he kulkivat opetuslasten kanssa siellä täällä opettaen ja suuri siitä tuli kinaa, kun ei olisi pitänyt kulkea pitkin viljavainioita sapattina, vaan olla siellä pyhäkössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mitäs siitä lukemisesta ja selityksestä seurasikaan, sopii lainata vähän raamattuakin.⁹

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jeesus meni sapattina pyhäkköön ja nousi LUKEMAAN , - ei selittämään."

Miksi unohdat miten se kohta jatkuu?

"Hän kääri kirjan kokoon, antoi sen palvelijalle ja istuutui. Kaikkien synagogassa olevien katseet kohdistuivat häneen. Silloin hän alkoi puhua heille: ”Tänään tämä raamatunkohta on toteutunut teidän korvienne kuullen.”

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3215
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2273
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1849
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      28
      1735
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1401
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1371
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1266
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      29
      1251
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1177
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1167
    Aihe