Sosiaalisessa keskustelussa pelottaa tilanteen moniulotteisuus, monipuolisuus.
Kirjoittelussa helpottaa valikoitu tilanne, jossa keskittyy pieneen asiaan, kuten verbalisaatioon ja kirjoitusasuun, sekä sanomaan.
Kirjoittelu näyttää olevan helpommalta kuin puhuminen.
Olenko kirjoittaja?
Tahtoisin olla hyvä sosiaalinen puhuja, mutta en ole. Kärsin ja vetäydyn kirjoittamaan harmissani siitä, miksi olen huono puhuja ja muut jotkut ovat hyviä. Kirjoitan hyvän tekstin ja voin paremmin hetkeksi, että minäkin olen hyvä jossakin.
Pitääkö minusta tulla kirjailija tai riittää, että osan vähäsen kirjoittaa, koska kirjailijat osaavat liian hyvin kirjoittaa ja se taas vaatisi yliluonnollisia kykyjä, johon ei ole riittävästi aikaa suotu?!
Lisäkseen kun kirjoittelee kestokyvyn ylitse, alkaa pää kipeytyä (ja sitähän me emme tahdo sillä viisin)!
Miten paljon puhuminen sosiaalisesti sisältää ny-ansseja!! Kuin teatteri, jossa on monia aisteja läsnä samaan aikaan ja miten älykäs on teatterilainen, joka kuitenkin kuolee 60-70 vuotiaana isoon kuluneisuuteen stagella.
Sen valossa on nautinnollista omata työhuone, kirjahylly, tietokone, ikkuna ja hiljaisuus esimerkiksi metsäisessä salapaikassa.
Hyvä kirjoittamaan, huono puhumaan
Anonyymi-ap
1
431
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232628- 1361999
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151321Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631296- 971196
HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio291174En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771151Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351142Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451109Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841068