Yksinhuoltajuus ei ole valtion aiheuttama. Ihmiset itse päättävät perhesuhteistaan ja lapsia hankkivien vastuulla on talouden suunnittelu niin, että selviää.
Yleensä kahden huoltajan perheet ovat vakavaraisempia kuin yksinhuoltajat, joten ei pitäisi suosia yksinhuoltajuutta vaan vaatia perheitä sitoutumaan yhdessä hankkimiensa lasten ja yhteisen kodin kustantamiseen. Avioero on ihan oma valinta. Parisuhdetta solmittaessa pitää valita kumppani, josta ei tule heti eroamaan. Etenkin naisten kannattaa työttömien ja kaiken maailman kitaraa rämpyttävien renttujen sijasta valita vakavarainen työssä käyvä kumppani
Ammatinvalintakin on oma valinta. Tietysti jos Helsinki haluaa pitää pienipalkkaiset työntekijät, kannattaa siellä harkita palkankorotuksia tai työsuhdeasuntoja. Työntekijä taas voi harkita muuttamista halvemmille asuinsijoille, ympäri maata on pulaa päivähoidon työntekijöistä.
Jos asumisen hinta ylittää maksukyvyn, on hankkiuduttava halvempaan ratkaisuun. Ennen asuttiin paljon mm. alivuokralaisena.
Yksinhuoltajien tuet pitää lopettaa
146
1660
Vastaukset
- Anonyymi
Veronmaksajien ei tarvitse kustantaa sinkkunaisten holtitonta seksielämää. Isättömiä lapsia ei tule, jos niitä haarojaan ei levittele miehille avioliiton ulkopuolella.
- Anonyymi
Mutta, kun naisten ja vasemmiston tekemä lainsäädäntö pakottaa kunnat ja Kelan sen kustantamaan.o
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta, kun naisten ja vasemmiston tekemä lainsäädäntö pakottaa kunnat ja Kelan sen kustantamaan.o
Ainakin muslimeita yksinhuoltajana suoja rasismi ja suomen puhtaan kuvan säilyttäminen!Monen yksinhuoltajan lapsilla kun saattaa olla sama iskä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin muslimeita yksinhuoltajana suoja rasismi ja suomen puhtaan kuvan säilyttäminen!Monen yksinhuoltajan lapsilla kun saattaa olla sama iskä?
Somalien tuet kaikki lopetettava turhana rahan tuhlauksena. Menkööt Somaliaan loisimaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On oikein että lapsista huolehditaan. Lapset ei ole syyllisiä mihinkään. Olet varmasti boomeri persu. Joka kaiken lisäksi kuuluu johonkin hihhuli uskontoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Somalien tuet kaikki lopetettava turhana rahan tuhlauksena. Menkööt Somaliaan loisimaan.
Mene sinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nokikeppien kikkarapää pennut ovat pelkkää tulevaa katujengiä.
- Anonyymi
Tästä samaa mieltä! Ihmisen velvollisuus on kantaa vastuu itsestään, eikä suinkaan yhteiskunnan!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hehän ovat nimenomaisesti tulleeta tänne loisimaan ja hyvin on vastaanotettu ja parasta tarjottu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On oikein että lapsista huolehditaan. Lapset ei ole syyllisiä mihinkään. Olet varmasti boomeri persu. Joka kaiken lisäksi kuuluu johonkin hihhuli uskontoon.
Tietysti lapsista pitää pitää huolta ja se on ensisijaisesti huoltajan velvollisuus, ei yhteiskunnan. Jos tietää ettei siihen kykene niin ei hanki lapsia!!
- Anonyymi
Kitaraa rämpyttävät onkin aika renttuja, mutta entä jos onkin basisti?
- Anonyymi
Verovaroin ei myöskään pidä tukea yksinasumista, eli yksinäisyyttä. Kallista ja epätarkoituksenmukaista.
- Anonyymi
Yhteiskunnan ei pidä myöskään tukea yli 10 päistä lapsiperhettä. Eikä oikeastaan yli 5. Kaksikin on jo liikaa maan kantokyvyn ja saastumisen vuoksi. Enintään 0.75 lasta siis sallittakoon. Ylimenevän osan perhe saa kustantaa itse täysimääräisesti.
- Anonyymi
Suomi tarvitsee normaalissa heteroydinperheessä kasvaneita lapsia. Monilapsiset heteroydinperheet ovat juuri sitä mitä Suomi tarvitsee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi tarvitsee normaalissa heteroydinperheessä kasvaneita lapsia. Monilapsiset heteroydinperheet ovat juuri sitä mitä Suomi tarvitsee
Saa perheessä olla vaikka 20 lasta, kunhan itse kustantaa elämisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi tarvitsee suomalaisia lapsia. Syntyvyys on liian alhainen.
Anonyymi kirjoitti:
Montako lasta sinulla on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäiskö yhteiskunnan sitten maksaa paneskelusta?
Lasten tekemisen harjoittelu ja varsinainen tekeminen ja hoitaminen olkoot yksilön kustannettavia. Niin makaat kuin petaat. - Anonyymi
Ei yhteiskunnan pidä tukea lapsiperheitä mitenkään, jokaisen on itse huolehdittava jälkeläisistään. m ikäli tähän ei pysty, on lapset syytä jättää tekemättä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei yhteiskunnan pidä tukea lapsiperheitä mitenkään, jokaisen on itse huolehdittava jälkeläisistään. m ikäli tähän ei pysty, on lapset syytä jättää tekemättä.
Suomi tarvitsee jokaisen valkoisen suomalaisen lapsen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapset on suomalaisia ,muualtakin tulleiden lapset. He ovat automaattisesti suomalaisia. Se on sama Kuka sinun perseesi pyyhkii ,ja syöttää kun et itse jaksa. Apu kelpaa varmasti hoitajalta joka on täällä koulunsa käynyt,olkoon vanhemmat mistä tahansa tulleet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vaikka minkä värisen.
- Anonyymi
Jotta suomalaiset eivät häviäisi maailman kartalta, niin on tehtävä 2,7 lasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaisiko sinuakaan olla olemassa jos olisi lapsiperheitä ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mahtaisiko sinuakaan olla olemassa jos olisi lapsiperheitä ?
Siis jos ei olisi lapsiperheitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hulluja hihhuleita niistä tulee!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin se niitä tarvitsee?
- Anonyymi
Yksinhuoltajuus on yleensä seurausta holtittomasta pillunjakamisesta. Lesket ovat tietysti asia erikseen. Heitä voi minun puolestani tukea,
- Anonyymi
Meinaatko että niillä siittäjillä ei ole mitään osuutta asiaan? Tai raiskaajilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaatko että niillä siittäjillä ei ole mitään osuutta asiaan? Tai raiskaajilla?
Jos lapsen isä on selvillä, häneltä on kiskottava rahat elätykseen, muussa tapauksessa pakkotyö. Ja valtion on valvottava rahan käyttöä.
- Anonyymi
Mitä on holtiton pillunjakaminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on holtiton pillunjakaminen?
Sitä että harrastetaan seksiä aviosuhteen ulkopuolella
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä että harrastetaan seksiä aviosuhteen ulkopuolella
2000-luvulla on vähän erilaista, kuin sinun nuoruudessasi 60-luvulla.
Anonyymi kirjoitti:
Ja jäljet näkyvät, tosin viiveellä, sitten kun niistä aviottomista lapsista kasvaa aikuisia rikollisia, tai muita yhteiskunnasta pudonneita.
- Anonyymi
joopajoogi kirjoitti:
Ja jäljet näkyvät, tosin viiveellä, sitten kun niistä aviottomista lapsista kasvaa aikuisia rikollisia, tai muita yhteiskunnasta pudonneita.
Minun avoliitossa ha myöhemmin yksinhuoltaja perheessä kasvaneista tuli monen juopon elättäjä jo heti amiksen jälkeen. Säästyivät isän väkivallalta. Myöskään isäpuolia ei talossa ravannut. Hyvin meni kaikki. Älkääpä tollot neuvolo kun ette toisten elämästä mitään tiedä. Lapseni oli klo 22 illalla kotona jo viikonloppuisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämässä on ihan samat säännöt nykyisin kuin 60-luvulla! Vastuu tekemisistään pitää itse kantaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minun avoliitossa ha myöhemmin yksinhuoltaja perheessä kasvaneista tuli monen juopon elättäjä jo heti amiksen jälkeen. Säästyivät isän väkivallalta. Myöskään isäpuolia ei talossa ravannut. Hyvin meni kaikki. Älkääpä tollot neuvolo kun ette toisten elämästä mitään tiedä. Lapseni oli klo 22 illalla kotona jo viikonloppuisin.
Siihen aikaan ei ollutkaan yksinhuoltajille erityistukia. Vanhemman oli pakko käydä töissä että sai elätettyä lapsensa. Lapsi näki ja oppi vastuullista elämää; työ, turvallisuus ja säännöt.
Nykyään rahaa tulee tekemättä mitään, joten lapsi ei opi arvostamaan työtä.
Kaiken maailman tuet ovat loppujen lopuksi lapselle karhunpalvelus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lapsen isä on selvillä, häneltä on kiskottava rahat elätykseen, muussa tapauksessa pakkotyö. Ja valtion on valvottava rahan käyttöä.
On olemassa isiä ja sitten "isiä" jotka eivät sitten enää niin kauheasti välitäkään lapsisistaan kun ensin ovat niitä halunneet ja sitten todenneet ettei tämä olekaan kivaa, erotaan ja sinä saat kyllä pitää lapsen/t ja minä haen uuden akan eikä sitten lapsia enkä paljon maksa entisistäkään vaikka rahaa olisikin, että semmoista porukkaa.
- Anonyymi
Yksinhuoltajille lienee samantekevää syökö niiden lapset jätteitä jne. Asia ei siis koske yksinhuoltajia vaan lapsia? Mihin hintaan siis itse katselisit lasta 24h vuorokaudessa ja kantasit siittä vastuuta.
Tulee siis taloudellisesti edullisemmaksi heittää joku 6 tonnia yksinhuoltajalle kuin järjestää lapselle valtion taholta hoitajat jne.- Anonyymi
Jos sille yksinhuoltajalle heittää sen 6tonnia, se kyllä kuluu muuhun kuin lapsen huoltamiseen.
Minäminäminä.
- Anonyymi
Kaksinhuoltajuutta pitäisi tukea yksinhuoltajuuden sijaan, niin silloin syntyisi taloudellinen kannustin löytää kumppani.
- Anonyymi
Eikö ainakin venäläisillä naisilla ole sellainen kannustin, hehän etsivät mahdollisimman rikasta ja vanhaa miestä.
- Anonyymi
Jos yhteiskuntamme päättää, että lapset ovat ylellisyyttä, josta yksilö vastatkoot itse, eikä yhteiskuntamme tarvitse enää uusia kansalaisia lasten kautta, niin tämä on päätös, jonka voi tehdä.
Silloin on lisäksi valittava joko se, että annamme kansamme hiljaa hiipua pois ja vanhenevan väestömmä pärjätä omillaan, taikka on houkuteltava ulkomaisista uusia, aikuisia kansalaisia huolehtimaan jatkuvuudesta.
Valita saa.Tulevien rikollisten ja yhteiskunnasta pudonneiden kasvattaminen yksinhuoltajaperheissä, ei pelasta Suomen taloutta.
Suomen kielessä on ruma sana kuvaamaan aviotonta lasta, ja englannin kielessä on vastaava sana: "bastard". Ei ole sattumaa, että sana on varsin negatiivinen. Raaimmat rikolliset kun ovat useinkin olleet juuri näitä.- Anonyymi
Näin se on. Joko tai
- Anonyymi
joopajoogi kirjoitti:
Tulevien rikollisten ja yhteiskunnasta pudonneiden kasvattaminen yksinhuoltajaperheissä, ei pelasta Suomen taloutta.
Suomen kielessä on ruma sana kuvaamaan aviotonta lasta, ja englannin kielessä on vastaava sana: "bastard". Ei ole sattumaa, että sana on varsin negatiivinen. Raaimmat rikolliset kun ovat useinkin olleet juuri näitä.Onko sinulla tilastot ?
- Anonyymi
Kyllä lapsistaan vastuun kantaa nimenomaan se yksilö itse! Ei se ole, eikä tule ikinä olemaan kenenkään muun velvollisuus!!
- Anonyymi
Myös homoilta tuet pois. Kun eivät lapsia voi saada muutenkaan.
- Anonyymi
Homous pitäisi lailla kieltää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homous pitäisi lailla kieltää
No turhaan pösilö toivot.
- Anonyymi
Nykyäänhän yksinhuoltajalla saattaa olla kaksikin lastensa elämisen kustantajaa, uusi ja vanha puoliso, sen lisäksi yhteiskunnan tuet.
- Anonyymi
Mihin hintaan itse vastaisit lapsesta 24h vuorokaudessa. Tuo lienee eri asia jos lakia muutetaan niin että lapsi voidaan asianmukaisesti lopettaa kuten koirakin jos omistaja ei kykene asianmukaiseen huolenpitoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin hintaan itse vastaisit lapsesta 24h vuorokaudessa. Tuo lienee eri asia jos lakia muutetaan niin että lapsi voidaan asianmukaisesti lopettaa kuten koirakin jos omistaja ei kykene asianmukaiseen huolenpitoon.
Mitrn niin 24 h? Kapakassa kuluu ainakin 8 h vuorokaudessa.
- Anonyymi
EI niitä yksinhuoltajatukia makseta, jos on aviossa uuden kanssa. Hoopojahan te olette! Kyllä ne rahakirstun vartijat ovat hyvin tarkkoja tukien jakamisissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai kukaan normaali vanhempi ajattele noin, että itselle pitäisi maksaa palkkaa lasten hoitamisesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EI niitä yksinhuoltajatukia makseta, jos on aviossa uuden kanssa. Hoopojahan te olette! Kyllä ne rahakirstun vartijat ovat hyvin tarkkoja tukien jakamisissa.
On noita pimeitä kaksinhuoltajia, jotka saavat kaikki yksinhuoltajatuet- Nykyään on paljon avoliittoja, etkö sitä tiedä. Äijä asuu pimeästi ns. yksinhuoltajamuijan kanssa ja käy työssä ja osallistuu elatukseen. Lasten isä maksaa lapsista elatusmaksua ja on yhteishuoltajuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, sinulle pitäisi maksaa lapsistasi? Normaalit naiset ja miehet hankkii lapsia jonkun muun kuin rahan takia. Sairaaksi on tämä yhteiskunta mennyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hulluhan täällä nyt sylkee pahaaoloaan. Kaksi hullua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisit aikoinaan miettinyt, mitä haluat tehdä 24/7/365. Ei se ole yhteiskunnan ongelma, kun haaroväliään käyttää eikä aivojaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yksinhuoltajat ovat "terassiluutia" rööki poskessa ja viinilasi/kaljatuoppi toisensa perään kumoavia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HYVÄ LUOJA! Lapsi on SINUN sen 24 tuntia vuorokaudessa jokaisena päivänä, kuukautena ja vuotena niin kauan kuin elät!! Kuinka kukaan voi edes uneksia kysellä hinnoista oman lapsen hoitamisessa!!
Ja vastuun kannat huoltajana juuri sinä! Eikä ikinä kukaan muu!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järkyttäviä kirjoitat. Tottakai vanhemmilla on vastuu lapsistaan, ei sitä voida ulkoistaa muille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on.
Missä umpiossa elät? Nykyään on avoliittoja enemmän kuin avioliittoja ja myös pimeitä avoukkoja naisilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
HYVÄ LUOJA! Lapsi on SINUN sen 24 tuntia vuorokaudessa jokaisena päivänä, kuukautena ja vuotena niin kauan kuin elät!! Kuinka kukaan voi edes uneksia kysellä hinnoista oman lapsen hoitamisessa!!
Ja vastuun kannat huoltajana juuri sinä! Eikä ikinä kukaan muu!!Ja se vastuunkantaja on enimmäkseen nainen tosin on niitä kunnon miehiäkin mutta harvemmassa.
- Anonyymi
Kitaraa rämpyttämällä ei tarvitse tyytyä almuihin eikä yhteen naiseen
"Parisuhdetta solmittaessa pitää valita kumppani, josta ei tule heti eroamaan. Etenkin naisten kannattaa työttömien ja kaiken maailman kitaraa rämpyttävien renttujen sijasta valita vakavarainen työssä käyvä kumppani."
Naiset ovat jo tainneet noin paljolti tehdäkin. Maa on täynnä sinkkuja. Syntyvyys on romahtanut.- Anonyymi
Valtion pitää elättää kaikki lapset ja kouluttaa. Ruoka koulun puolesta.
No eikö niin ole tänäkin päivänä?
Miksi ihmiset yleensä eroavat silloin kun lapset ovat pahimmassa kulutusiässä eivätkä vielä itse tienaa?
Vastuuttomat vanhemmat. Omien mielihalujensa mukaan eletään.
Ei ole todellakaan pakko olla yksinhuoltajana.
Lukunsa erikseen juoppo ja hakkaava äijä. Silloin laitetaan se äijä pakkotyöhön ja rahat valtion kautta lasten elatukseen.- Anonyymi
Valtion, eli veronmaksajien, ei pidä elättää yhtään lasta. Se on vanhempien tehtävä ja vastuulla!!
- Anonyymi
Kauhea miten kateellisia täällä ollaan, kun puututaan kaikkiin ihmisten etuuksiin. Yksinhuoltajan tuki on eduskunnan hyväksymä. Eduskunnan puolestaan valitsee kansa, joten tuella on ihan demokraattinen kansan tuki olemassa. Yksinhuoltaja saa tukea lapsilisään liitetystä lapsikorotuksesta. Se ei ole edes satasta kuussa. Ja niinkuin näette, on Purran leikkuri iskenyt siihenkin vieden 5 euroa siitäkin vähästä. 2 euroa päivässä, mitä sillä nykyisin saa? Maitopurkin!
Yksinhuoltajakorotus lapsilisässä.
63,30 e/kk 31.12.2022 asti
68,30 €/kk 1.1.2023-31.12.2023
63,30 €/kk 1.1.2024 alkaen.- Anonyymi
Maan taloutta ei koskaan saada kuntoon, jos ei aloiteta karsimaan turhia menoja.
Anonyymi kirjoitti:
Maan taloutta ei koskaan saada kuntoon, jos ei aloiteta karsimaan turhia menoja.
Miten käy taloudelle, jos uusia kansalaisia ei synny?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa sulla hyvin uponnut poliittinen propaganda. Mitä kuntoon laittamista se on, että Orpo-Purra ottaa ennätyssuuren lisävelan heti ensimmäisessä budjetissaan (11,4 mijardia)? Yritystuet kun lopetetaan, niin siitä tulee enemmän säästöä, kuin mitä on otettava lisää ulkomaanvelkaa! Niitä maksetaan vuodesta toiseen ja mitään kehitystä ei näy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa sulla hyvin uponnut poliittinen propaganda. Mitä kuntoon laittamista se on, että Orpo-Purra ottaa ennätyssuuren lisävelan heti ensimmäisessä budjetissaan (11,4 mijardia)? Yritystuet kun lopetetaan, niin siitä tulee enemmän säästöä, kuin mitä on otettava lisää ulkomaanvelkaa! Niitä maksetaan vuodesta toiseen ja mitään kehitystä ei näy.
Paljon on Suomessa kuntoon laittamista Marinin hallituksen Suomen laiminlyönnin vuoksi ja siihen tarvitaan rahaa. Onneksi tuo raha menee Suomen hyvinvointiin eikä muun maailman ihmisten hyvinvoinnin ja oikeuksien lisäämiseen meillä ja muualla ja kalliiseen Suomen edun vastaiseen Vihreään siirtymään Marinin hallituksen tavoin.
- Anonyymi
TruthStillHurts kirjoitti:
Sitä vartenhan kokkareet nyt hilaa tänne niitä ulkomaalaisia, kun lapsia ei synny tarpeeksi maksamaan veroja. Kaikki konstit lasten lukumäärän lisääntymiseen on käytettävä, ettei ulkomaalaiset valtaa Suomea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon on Suomessa kuntoon laittamista Marinin hallituksen Suomen laiminlyönnin vuoksi ja siihen tarvitaan rahaa. Onneksi tuo raha menee Suomen hyvinvointiin eikä muun maailman ihmisten hyvinvoinnin ja oikeuksien lisäämiseen meillä ja muualla ja kalliiseen Suomen edun vastaiseen Vihreään siirtymään Marinin hallituksen tavoin.
Älysitkö rassukka, että vihreä siirtymä perustuu kansainvälisiin ilmastosopimuksiin. Jos Suomi ei saavuta sille asetettuja tavoitteita, niin joudumme maksamaan sakkoja miljardeja euroja. Eikö olisi parempi käyttää nuo rahat nyt täällä kotimaassa ilmastotoimiin, kuin jakaa ulkomaille ilman vastiketta?
- Anonyymi
TruthStillHurts kirjoitti:
Harvoin niistä yksinhuoltajien lapsista on talouden pelastajiksi. Sen voi todeta täällä itähelsingissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvoin niistä yksinhuoltajien lapsista on talouden pelastajiksi. Sen voi todeta täällä itähelsingissä.
Kaikki ei asu siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älysitkö rassukka, että vihreä siirtymä perustuu kansainvälisiin ilmastosopimuksiin. Jos Suomi ei saavuta sille asetettuja tavoitteita, niin joudumme maksamaan sakkoja miljardeja euroja. Eikö olisi parempi käyttää nuo rahat nyt täällä kotimaassa ilmastotoimiin, kuin jakaa ulkomaille ilman vastiketta?
Etkö tajua sitä, että jokainen maa toteuttaa Vihreää siirtymää omalla tavallaan ja ajallaan? Marinin hallitus tahallaan tilasi ylimääräisiä päästömaksuja EU:lta mm. määritellessään turpeen uusiutumattomaksi luonnonvaraksi, kun se muualla on uusiutuva luonnonvara. Ja hyväksyi mukisematta kaikki Suomelle epäedulliset tarjoukset, muut esimerkiksi Ruotsi ei hyväksynyt niitä.
Vihreää siirtymää pitää tehdä, mutta järkevällä Suomen edun mukaisella tavalla eikä älyvapaasti Suomen edun vastaisesti kuten Marinin vihreä hallitus teki, aatekahjo kun on, mitään muuta ei ota toimissaan huomioon kuin hölmön aatteensa.
- Anonyymi
Mikä rangaistus pariskunnalle joka ei saa lapsia fyysisten ongelmien takia? Entä yksinäiselle jolla psyykkisiä ongelmia? Entä huume/päihde/väkivaltaisille?
- Anonyymi
Lukekaas kokoomuksen ja perussuomalaisten puolueohjelmat.
- Anonyymi
Siellä pidetään heikoimmista hyvää huolta.
- Anonyymi
Esittävät olevansa sivistyneitä!
- Anonyymi
Hahahahahaaaaa.
- Anonyymi
Mistä heikommista?? Ärsyttää totisesti tämä ainainen melu "heikommassa asemassa olevista"
Nythän jokainen, jolla ei ole varaa ulkomaan reissuihin tms katsoo olevansa heikommassa asemassa!!
Ihmisten pitää ymmärtää, että jokainen on vastuussa itsestään eikä suinkaan veronmaksajat!!
- Anonyymi
Entä sitten jos ei ole itse valinnut yksinhuoltajuuttaan vaan on joutunut siihen olosuhteiden pakosta. Usein näin käy pienituloiselle naiselle. Kyllä yksinhuoltajaa pitää tukea.
- Anonyymi
Ongelma suomessa tuo että yksinhuoltajaa kyllä tuetaan jos sillä alaikäisiä lapsia. Tuonjälkeen henkilö saattaa viellä elää vuosia vaikkei sillä enää olekkaan alaikäisiä lapsia.
Tukea tarvinnee kuitenkin jopa enempi kuin silloin kun sillä viellä oli alaikäisiä huollettavia.
- Anonyymi
Aloittaja vissiin huomannut elättävänsä käenpoikaa pesässään. Moni mies elättää tietämättään avioliitossaan toisen miehen lasta.
- Anonyymi
Pitää ehkäistä että ei synny äpäriä
- Anonyymi
Tänne on kertynyt älymystö keskustelemaan. Kohta jaetaan joukkohautojen teko-ohjeet, lasten nahkojen parkisemistiedot, ihosta tehtyjen valaisimien tyyppipiirustuksen.
Vammaisten lopetusohjeet, yksinhuoltajien raiskaustiimien perustaminen.
Ei persuilta hommat lopu. Arbeit mach frei!- Anonyymi
Ei tosiaankaan lopu.
- Anonyymi
Juu. Seuraavaksi varmaan tehdään elokuva -Jussin valinta. Siinä mestari-Jussi saa valita, kummat lapset antaa kaasukammioon, aviossa tehdyt vai jalkavaimolle siitetyt. Jännä juoni, voi veljet.
- Anonyymi
Varsinkin kun teki lapsen vaimon ystävättären kanssa. Miten käy sille lapselle ?
- Anonyymi
Juomarien taloudessa ei juuri korvauksia heru. Ihmissuhteilla ei ole koskaan hintaa.
- Anonyymi
Omaa tyhmyyttä yksinhuoltajuus. Miksi se on valtion vika. Jos valitsee ulkonäön perusteella puolisonsa. Välittämättä vähääkään muusta.
- Anonyymi
Totta. Ei pidä katsoa karsaasti, jos mies on pari kertaa pudonnut mopon kyydistä lyöden päänsä kallioon. Katse harottaa ja kallo on voimakkaasti toispuoleinen.
No persupa tietennii. Jes jes ja jes.
- Anonyymi
Haista sinä aloittaja paska.voihan toinen olla vaikka sairauteen menehtynyt,tai jotain sellaista.
- Anonyymi
Lesket ovat ihan eri asia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lesket ovat ihan eri asia
Lesket ja lesken eläke!!!!
- Anonyymi
Aloitus onkin ragebait..joka hienosti toimii!
- Anonyymi
Valtion vika toki, jos valitsee väärän puolison. Eihän se voi olla kenenkään muun syy.
- Anonyymi
Pitääkö naisten päästää päällensä ähkimään kaiken naailman renttuja, jotka eivät lapsistaan huolehdi
- Anonyymi
Pitää ehkäistä että ei synny äpäriä
- Anonyymi
Älä horise hölmö. Haluat siis lisää nälkää lapsille.
- Anonyymi
Yksinhuoltajat saavat jo oikeuden päätöksellä ihan mukavia kuukausittain tapahtuvia elatusmaksuja exiltään ja lapsethan lähes aina ovat vuoroviikoin sillä vanhemmalla joka joutuu exälleen korvauksia lapsistaan ja niiden aiheuttamista kuluista maksamaan.
Yhdestä lapsesta jopa maksetaan 400 e/kk. Mahtaa olla kovia kuluttava lapsonen, kun kahdesta viikosta/kk kuluttaa noinkin messevän summan?Taitaa mennä huoltajan röökeihin, viinoihin ja muodin mukaisiin vaatteisiin suurin osa.- Anonyymi
Ex-muijiaan ei tasa-arvon nyky Suomessa ex-aviomiehen ei tule elättää eikä tarvitse elättää!
Molemmat exät voi itse rahoittaa tuotostensa elämän koska nopeasti laskettuna usein lapset ovat puolet kuukaudessa sillä puolisolla jonka Suomen kummalliset lait ovat kuitenkin määränneet maksettavaksi toiselle "tyhjistä kuukausistakin".
- Anonyymi
Valtion aiheuttamaa tuo on. Ei mikään estä tekemästä lakia että jos vanhemmat tekee lapsia niin ovat yhdessä (ainakin taloutensa) osalta kunnes jälkikasvu täysi ikäisiä.
Muslimi naiset ei esimerkiksi hae avioeroa koska sharai lain ansiosta (vai pitäisikö sanoa takia?) ne kunniamurhattaisiin. Eli ihan on valtion syytä tuo yksinhuoltajuus.
Lailla ja asetuksilla helppo ohjata ihmisiä oikeaan suuntaan. - Anonyymi
Kun äiti vie 1-, 2- ja 3-vuotiaat lapset päiväkotiin ja menee itse pienipalkkaiseen työhön, niin kuka voittaa???
- Anonyymi
se vie niin vähän aikaa noita muksujaan päiväkotiin ennenkuin ne ovat täysiikäisiä että tuleehan sen säilyttää kosketuspinta työelämään. Tuskin tuo että on tekemisissä lasten kanssa on se juttu joka pitää ihmisen haluttuna työmarkkinoille?
10 vuottakin työttömänä ollut siis olisi kova sana työmarkkinoille jos se sen ajan mitä on työttömänä ollut oleskelee lasten kanssa? - Anonyymi
Kuinka paljon on äitejä, joilla on 1, 2, ja 3-vuotiaat lapset?
Taitaapa olla harvinaisuus, tai sitten ovat eri kulttuuria.
Jotain rajaa näissä jutuissakin. - Anonyymi
Tälläinen työllistää kaksi hoitajaa.
Onko järkeä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain rajaa näissä jutuissakin.Tuskin montaa.
Kertoisi enemmän äidistä jos hän on 1, 2, ja 3-vuotiaiden yh. Varsinkin jos jokaisella on eri isä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain rajaa näissä jutuissakin.Kaduilla huuhailevat "mustat roskasäkit" kikkarapääletkue perässään eivät käsiään töissä kuluta. Kela hoitaa elättämisen veroeuroillamme.
- Anonyymi
Keskiluokan tehtävä ei ole kustantaa sosiaalitukia maksamalla työkykyisiä, työikäisiä ihmisiä ulos köyhyydestä.
Yksinhuoltajuus on vanhempien oma valinta. Muilla ei ole velvollisuutta kustantaa yksinhuoltajien elämää.
Leskeksi jääneiden osalta yksinhuoltajakorotus lapsilisässä voisi olla perusteltu.
Parasta olisi toki lopettaa lapsilisät kokonaan kaikilta. Nyt lapsilisät kasvattaa lähinnä vääränväristen syntyvyyttä.- Anonyymi
Tuossa ilmeisesti tuo "lapsen etu" jos yksinhuoltaja ei suostu alta 6000 katsomaan kakaraansa ja huostaanotto maksaa 10 000 kuussa niin ? No halvin vaihtoehto otetaan.
Vähäkin lastaan ajatteleva kyllä luopuu lapsestaan jos tietää ettei liian pienien tulojensa takia kykene siittä huolehtimaan lienee selviö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa ilmeisesti tuo "lapsen etu" jos yksinhuoltaja ei suostu alta 6000 katsomaan kakaraansa ja huostaanotto maksaa 10 000 kuussa niin ? No halvin vaihtoehto otetaan.
Vähäkin lastaan ajatteleva kyllä luopuu lapsestaan jos tietää ettei liian pienien tulojensa takia kykene siittä huolehtimaan lienee selviö.Lemmikinomistajat on vastuussa lemmikkiensä tekemistä tuhoista.
Vanhempien pitäisi olla vastuussa alle 15-vuotiaiden lastensa tekemistä tuhoista ja rikoksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lemmikinomistajat on vastuussa lemmikkiensä tekemistä tuhoista.
Vanhempien pitäisi olla vastuussa alle 15-vuotiaiden lastensa tekemistä tuhoista ja rikoksista.Onhan poliisinkin tehtävä estää pahoinpitelyt nyt esimerkiksi. Pitäisikö poliisit pistää henkilökohtaiseen vastuuseen jos eivät hommiaan hoida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lemmikinomistajat on vastuussa lemmikkiensä tekemistä tuhoista.
Vanhempien pitäisi olla vastuussa alle 15-vuotiaiden lastensa tekemistä tuhoista ja rikoksista.Nykyisinhän ihmiset ottaa vakuutuksen tuon varalle jos lemmikit tekee tuhoja. Eli tarkoitanet tuolla vastuunotolla ilmeisesti että vakuutus pitää olla mikäli hommaa lapsen joka saattaa tehdä tuhoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan poliisinkin tehtävä estää pahoinpitelyt nyt esimerkiksi. Pitäisikö poliisit pistää henkilökohtaiseen vastuuseen jos eivät hommiaan hoida.
Poliisin tehtävä ei ole estää pahoinpitelyjä.
Poliisin tehtävänä on saattaa rikolliset oikeuden eteen tuomiolle. - Anonyymi
Parasta olisi lopettaa lapsien teko. Prkl tähän yhteiskuntaan ei lapsia tarvita t.persu
- Anonyymi
sehän menee nykyään niin että nainen haluaa miehen jotta saa lapsia ja ison kodin ja lastenhoitoapua. sitten mies pihalle koira tilalle elarit ja muut tuet juoksemaan ja aletaan sidukkalepakoksi ja nuoria mamumiehiä narraamaan
- Anonyymi
Tuohan menee jotenkin niin, että yhteiskunta kannustaa yksinhuoltajuuteen.
Lasten- ja nuorten palvelut ovat yleensä äitien oikeuksiin päin kallellaan olevia. Toiset enempi, toiset vähempi. Ei ole ollenkaan tavatonta, että lapsen ääni ja hyvinvointi negataan ihan täysin, koska äitin oikeudet. Sitten poliisi ja oikeus on paikkakunnasta riippuen äitien oikeuksiin kallellaan. Varsinkin sossut ovat oikeusjärjestelmän suojeluksessa suojellessaan äitejä lapsien asemesta.
Tähän päälle tulee vielä kannustimena tulonsiirrot ja sympatia kun miehet ja lapset on saatu vieraannutettua toisistaan.
On tämä tälläinen naisten yksinhuoltajuuteen kannustava systeemi. Suomi on iso maa ja olisi mielenkiintoista nähdä sukupuolijakaumaa paikkakunnittain yksinhuoltajista. Naisia ovat pääasiassa. Tähän tilasto olettamaan perustan yllä olevan spekulaation tilanteeseen johtaneista syistä.
Jos kerran naiset ovat pääasiassa yksäreitä, niin missä tasa-arvo ja lasten oikeudet ovat piilossa ;)- Anonyymi
niimpä. tasarvo on unohdettu kokonaan
- Anonyymi
Ensimmäisenä pitää luopua KOROTETTU LAPSILISÄ maksamisesta!
Sitä myöten sitten kaikkien yhteiskunnan etujen karsinta eron ottaneilta vanhemmilta - Anonyymi
Pitäskö sun tuet si lopettaa sillä perusteella että itse olet niin saamaton ettet onnistu itse itseäsi työllistämään ajatteleppa ny saatana jo aivoillas jos sulla sellasia edes on meinaatko että ihmiset pitäs toimeentulon perusteella pakottaa olemaan suhteissa jotka ei vaan toimi syystä tai toisesta
- Anonyymi
Saanks kyssyy mitä puoluetta äänestät? eli siis kysyn sinulta joka julkaisi tämän avauspostauksen&julkaisun.
- Anonyymi
Perussuomalaisia. Perussuomalaiset kannattavat normaalia ydinperhettä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perussuomalaisia. Perussuomalaiset kannattavat normaalia ydinperhettä
Arvasin sen että olet persu mutta olet tuossa asiassa pahasti väärässä jos oot sitä mieltä että tuet pois yksinhuoltajilta ja tuollainen kannanotto on hyvin raju itseasiassa.
- Anonyymi
Aloittaja on oikeassa, liiat valtiolle.
- Anonyymi
Yhden vanhemman perheitä oli vuonna 2020 lähes joka neljäs perhe Suomessa. Yksinhuoltajille maksettavat tuet siis ovat aika iso kuluerä yhteiskunnalle. Osahan ei taida olla oikeasti yksinhuoltajia, vaan kumppani asuu virallisesti eri osoitteessa.
Joka viides lapsiperhe oli yksinhuoltajaäidin perhe. - Anonyymi
Siis aloituspostauksen tekijä on paha ihminen.
- Anonyymi
enkelit täällä kirjottelee taivaasta
- Anonyymi
Ehei, ei kirjoiteta taivaasta vaan miesten ja lasten feministihelvaattanista ;)
- Anonyymi
Nooh, sitä ollaan vauhdilla menossa kohti
Perceleiden yhteiskuntaa
Abortit helpottuu ja jälkiehkäisy kohta voltilla kämpälle, kaljan kera.
Naiset kun tarpeeksi ahtaalle ajettu, niin voi sitä Perceleillekin pikkasen irrota yh lapsen ruokkijalta
Pese astiat ja mee halpoja siteitä hakee ensviikoks sit ja leipäjonon kautta missä nyt satutkaan majailla
Filantrooppi - Anonyymi
Hyvin moni nainen miettisi uudestaan ottaako eron, kun tietäisi että mitään Yhteiskunnan tukia ei hänelle eron jälkeen ole tulossa!
Nyt Isien maksamat Elatusmaksut ovat tosi korkeita. Moni Isä sinnittelee että kykenee maksamaan Ruokko maksut!
Joten ei ole mikään, ihme ettei Suomessa synny enempää lapsia!
Lapsi ei tarvitse tissimaitoa, vaan erilaisia vaihtoehtoja on käytössä- Anonyymi
Muslimeilla viellä tehokkaampaa. Nainen tietää että se kunniamurhataan jos ottaa eron.
Ero ei kai ole se pointti. On tuo ihme kumminkin. Yhdessä perheenä ne kykenee elämään ilman yhteiskunnan tukia? Sitten kun ero tulee tarvivat tonni kaupalla tukea.
Luulis että ei noilla eronkaan jälkeen kustannukset nouse kuin sen kuppasen toisen asunnon verran?
- Anonyymi
Ihmiset eivät enää edes häpeä elää muiden kustannuksella.
- Anonyymi
Näinpä. Onhan tuo houkutteleva vaihtoehto perheelle joka asuu yhdessä osotteessa mutta ei saa tukia. Vuokraa jonkun homekorsun ja ilmoittaa että ero tuli. Ja heti "perhe" (eihän niiden oikeasti erota tarvi?) saa tonni tolkulla tukea?
- Anonyymi
Yksinhuoltajuus on ansaintakeino useammalle duunin välttelijälle .
- Anonyymi
Sinut pitäisi hakata jokapäivä. Ei sellä järkikasva, mutta ei se kyllä vähemäänkään pääse.
- Anonyymi
Miksi eivät käyttäneet ehkäisyvälineitä
- Anonyymi
Ihmettelen jälleen kuinka erittäin kirjoitustaitoinen henkilö voi päätyä noin sairaaseen aloitukseen. Missä kohtaa meni kasvatuksessa tehtiin virhe tai mentiin elämässä vikapoluille? Ilmeisesti kyse on iäkkäästä ahdasmielisestä naisesta?
Onko kahden vanhemman naisilla yleensä ystäviä yksinhuoltajiassa? Onko siis jokin psykologinen juttu joka pakottaisi yksinhuoltajat ystävystymään vain toisten yksinhuoltajien kanssa? - Anonyymi
Niin jos ero tulee ja lapset jää äidille niin eikö isä joudu maksammaan elatusta ! Kylä tarkistukseen kaikki tuet niin omilta kuin maahan tulleilta! Ollaan vuositolkulla tuilla!! Joo ja töihin niin on pitäny tehdä ja elättää itte perheenssä ei sossun luukulta killinkiäkään vaan töis! Nyt lapset omillaan ja tulevat toimeen omilla tuloillla! Mutta kun on menty hyysäyksen linjalle niin sitä nyt sit niitetään!!!
- Anonyymi
Lasten tekeminen ei ylipäätään ole valtion aiheuttamaa minkä aloittajankin olisi hyvä hoksata!
Siis pois kaikki lapsiperheiden ja yksinhuoltajien tuet, pois lapsilisät jne. pois, pois.- Anonyymi
Lapsia tehdessä pitäisi jokaisen arvioida, että pystyykö ne elättämään. Se ei ole yhteiskunnan tehtävä. Minua ainenkin hävettäisi hakea jotain tukia itse olen kahden lapsen vanhempi mies kuollut en kertaakaan ole saanut muuta kuin lapsilisät yhteikunnalta. Olen yrittänyt elää omilla tuloilla ei ole pakkoa hankkia asioita joihin ei ole varaa sen takia, kun lapsi haluaa.
- Anonyymi
Akat tietävät eron ottaessaan saavansa lasten lähihuoltajuuden ja suuret elatusmaksut ja korotetut lapsilisät ja asumistuet ja kaiken muut edut veronmaksajien rahoista, joten siksi ottavat eron!
Kun on valinnut yksinhuoltajuuden tulee kantaa myös yksin kaikki vastuu!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762371Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2732021Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi60942Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �58923- 70858
- 68799
- 71785
- 54784
- 65777
- 107761