laskun lähettäminen yksityishenkilölle

Osaisiko joku sanoa, kieltääkö joku laki minua laittamasta laskua puolisoni lasten isälle minun hänen puolestaan maksamista laskuista ja esimerkiksi vaateostoista? Ja ei,kyse ei ole rahasta vaan siitä, että kyseinen henkilö jättää omalta osaltaan kaiken hoitamatta jos joku toinen maksaa. Kyseinen henkilö sellainen maanvaiva,että tekisi mieli periä takaisin tiettyjä kuluja,varsinkin kun hn on kieltänyt minua osallistumasta mihinkään,paitsi jos olen maksavana osapuolena. Kädet varmasti sidottu tämmöisessä. Vapaaehtoisesti ei suostu minulle takaisin maksamaan.

6

384

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mutta jos laitat sille laskun niin mistä sä oletat että hän maksaisi sen? Kun toteat tuossa tekstissäsi "Vapaaehtoisesti ei suostu minulle takaisin maksamaan."

• Anonyymi

Tarkoitus varmaan ensin hyvällä ja sitten hunajalla

• Anonyymi

Lasku on määrämuotoinen maksuohje. Siis sillä on periaattellisella tasolla ihan sama vaikutus kuin tekstiviestillä, jossa käsketään maksamaan xxx euroa tilille yyyyyy.

Eri asia sitten, jos vastaanottaja sattuu olemaan sitä ihmislaatua, joka maksaa saamansa laskut miettimättä yhtään, mihin ne liittyvät ja onko ne aiheellisia vai ei.

• Anonyymi

No eikä ole. Laskuttajan täytyy voida osoittaa, mistä hän on laskuttamassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eikä ole. Laskuttajan täytyy voida osoittaa, mistä hän on laskuttamassa.

Kuluttajansuojalain mukaan ”Jollei palvelusta suoriteta kiinteään hintaan, toimeksisaajan on tilaajan pyynnöstä annettava tälle kirjallinen erittely, jonka perusteella voi arvioida suorituksen sisällön ja sen, miten palveluksen hinta määräytyy. Tilaaja, joka on pyytänyt erittelyä ilman aiheetonta viivytystä palveluksen tultua suoritetuksi tai tilaajan saatua siitä laskun, on velvollinen maksamaan vasta erittelyn saatuaan.”

Nyt on kyse yksityishenkilöiden välisestä oikeussuhteesta, joten kuluttajansuojalakia ei silloin sovelleta. En kuitenkaan usko että laki on laskuttajan kannalta tiukempi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5703
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      13
      4182
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      196
      2379
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      166
      1770
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      79
      1696
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1477
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1375
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1355
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1204
    10. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1195
    Aihe