heippa kirkolle.

Anonyymi-ap

kiitokset kun olette hallituksessa nyt sitten hallituksen teoilla on seurauksensa. Olen pienituloinen työssäkäyvä vanhempi jolla muutama teiniikäinen lapsi he aikovat erota kirkosta vastalauseena hallituksen leikkauksia vastaan. Mielipide teineillä et jos kirkko ja kristilliset ovat noin niin mitä väliä enään on. Miettikääs mitä vahinkoa saatte aikaan.

22

289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät näytä lapsesikaan ymmärtää hallitusohjelman sisältöä. Hallitusohjelma nimenomaisesti pyrkii turvaamaan sen, että heilläkin asiat ovat vielä hyvin kun ovat aikuisia. Näyttää siltä, että pyrit kasvattamaan lapsistasikin katkeroituneita aikuisia, jotka eivät ymmärrä kokonaisuuksia.

      Tälläkin kerralla sinun piti avata taas uusi keskustelu aiheesta, kun kaikissa aiemmissa menestyksesi on ollut kovin huono.

    • Anonyymi

      Ihme höpöttämistä hallitusohjelmasta.
      Tärkeämpää on mitä tekevät ja miten.
      Nyt kohteena väestömme köyhin osa.
      KD; hävetkää, jos osaatte.

      • Anonyymi

        Tämäkin viestisi paljastaa, ettet tunne hallitusohjelmaa etkä KD:n toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin viestisi paljastaa, ettet tunne hallitusohjelmaa etkä KD:n toimintaa.

        En tarvitse mitään puolueohjelmia. Minulle riittää tieto millaisessa hallituksessa olette ja mitkä ovat hallituksen arvot.
        Normaalille ihmiselle nykyhallituksen arvot kertovat kaiken hallituksesta ja sen tukijoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tarvitse mitään puolueohjelmia. Minulle riittää tieto millaisessa hallituksessa olette ja mitkä ovat hallituksen arvot.
        Normaalille ihmiselle nykyhallituksen arvot kertovat kaiken hallituksesta ja sen tukijoista.

        Et varmasti tarvitsekaan puolueohjelmia, mutta tutustu nyt edes siihen hallitusohjelmaan, jos sitä yrität moittia.

        Hallitusta tai sen arvojakaan et näytä tuntevan. Näyttää ihan siltä, että kirjoittelet opposision propagandan varassa.


    • Anonyymi

      Niin kai se on, mutta KD on valitettavasti lahkolaisten, ei ev.lut. kirkon toimivallassa.

      KD on pelkästään helluntaiseurakunta tai "räsäsläisten" äänenkannattaja.

      • Anonyymi

        Myönnän, etten ymmärrä viestiäsi. Mitä tarkoitat mm. sillä, että KD ei ole ev. lut kirkon toimivallassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myönnän, etten ymmärrä viestiäsi. Mitä tarkoitat mm. sillä, että KD ei ole ev. lut kirkon toimivallassa?

        Kuinka moni KD:n edustaja on Suomen virallisen ev.lut. kirkon jäsen?

        Tuntuu, että eri lahkot ovat enemmistönä.

        Ja miten on mahdollista, että uskovaiset ihmiset voivat hyväksyä köyhiltä leikkaamisen?

        Miten on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka moni KD:n edustaja on Suomen virallisen ev.lut. kirkon jäsen?

        Tuntuu, että eri lahkot ovat enemmistönä.

        Ja miten on mahdollista, että uskovaiset ihmiset voivat hyväksyä köyhiltä leikkaamisen?

        Miten on?

        "Lahko on nykyisessä päämerkityksessään vallitsevasta kirkosta eronnut uskonnollinen ryhmä.[1] Laajemmassa merkityksessään lahko on mistä hyvänsä kirkko- tai uskontokunnasta irrottautunut ryhmä tai liike.[2] Perinteisessä kristillisessä merkityksessään lahko on harhaoppisena pidetty liike, jonka ei katsota dogmissaan tunnustavan Jeesuksen statusta samalla tavalla kuin kristillinen kirkko.[3]"
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Lahko_(uskonto)

        En tiedä, että kukaan KD:n kansandustaja olisi minkään lahkon jäsen.

        Uskovaisista en tiedä, mutta osin kommentoin tuota leikkaamista linkitetyssä viestissä.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18028175/heippa-kirkolle-#comment-123400258


    • Anonyymi

      Kristillisyys taipuu moneen – vaikka alimmankin sosiaaliturvan leikkauksiin. Luulen kuitenkin, että aika moni äänestäjä kokee tuleensa petetyksi. Eihän KD:n kannattajat liikemiehiä ole vaikka heitäkin kristillisissä on.

      Olisi hyvä muistaa, että alimmassa sosiaaliturvassa ja tuloissa ei ole enää kyse pelkästään rahasta vaan kodista, mielenterveydestä ja kokonaisvaltaisesti hyvinvoinnista. Siitä ei leikata aiheuttamatta vahinkoa. Monesta muusta voi vähentää ilman että todellinen elämänlaatu tai elintaso laskee. Lainoissa pankitkin voivat tulla vastaan, jos niin halutaan.

      • Anonyymi

        Tutustuhan hallitusohjelmaan ja kaiva siitä esiin tarkoittamasi kohdat. Huomioi myös muut kohdat kuin mahdolliset leikkaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutustuhan hallitusohjelmaan ja kaiva siitä esiin tarkoittamasi kohdat. Huomioi myös muut kohdat kuin mahdolliset leikkaukset.

        No esimerkiksi asumistuesta on esitetty leikkauksia. Sitä saavat vain kaikkein pienituloiseimmat. Jo pelkästään 50 euron vähennys vie ruokajonoon ja estää hammashoidon. Omistusasuvan asumistuen poistaminen johtaa katastrofiin, sillä vanhojen asuntojen korkeat yhtiövastikkeet vastaavat vuokraa. Toimentulotukea ei ole tapana saada jos on varallisuutta. Minulle ja monelle muulle on menty rajan yli kun alinta sosiaaliturvaa leikataan. Ja pitää muistaa Grahn-Laasosen ilmoitus, voiko perustuslaista poiketa epäämällä joilatkin jopa toimeentulotuki.

        Siinä sinulle hallitusohjelmaa. On paljon muita leikkauskohteita jotka eivät hetkeuta asianomaisen elämää millään lailla ja investointeja jotka voivat odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No esimerkiksi asumistuesta on esitetty leikkauksia. Sitä saavat vain kaikkein pienituloiseimmat. Jo pelkästään 50 euron vähennys vie ruokajonoon ja estää hammashoidon. Omistusasuvan asumistuen poistaminen johtaa katastrofiin, sillä vanhojen asuntojen korkeat yhtiövastikkeet vastaavat vuokraa. Toimentulotukea ei ole tapana saada jos on varallisuutta. Minulle ja monelle muulle on menty rajan yli kun alinta sosiaaliturvaa leikataan. Ja pitää muistaa Grahn-Laasosen ilmoitus, voiko perustuslaista poiketa epäämällä joilatkin jopa toimeentulotuki.

        Siinä sinulle hallitusohjelmaa. On paljon muita leikkauskohteita jotka eivät hetkeuta asianomaisen elämää millään lailla ja investointeja jotka voivat odottaa.

        Tämä harhautuu nyt kovin kauas keskustelun aiheesta. Mikäli haluat jatkaa aiheesta keskustelua, siirrytään aiheeseen liittyvään keskusteluun.

        "No esimerkiksi asumistuesta on esitetty leikkauksia. Sitä saavat vain kaikkein pienituloiseimmat. Jo pelkästään 50 euron vähennys vie ruokajonoon ja estää hammashoidon."

        Elleivät tulot riitä sellaiseen asuntoon missä asuu, pitänee miettiä halvempaan asuntoon muuttamista. On hyvä, että asumistukea remontoidaan. Nythän on julkisuudessa ollut useita henkilöitä valittamassa, etteivät tuet enää riitä sellaiseen asuntoon, joihin melko harvalla työssäkäyvällä on varaa.

        "Omistusasuvan asumistuen poistaminen johtaa katastrofiin, sillä vanhojen asuntojen korkeat yhtiövastikkeet vastaavat vuokraa."

        Ei liene tarkoituksenmukaista, että tuilla kerrytetään tukien saajien varallisuutta. Tyypillisesti vanhojen asuntojen korkeat vastikkeet muodostuvat yhtiölainoista, jotka on otettu sellaiseen tarkoitukseen, joilla korotetaan tai ylläpidetään asuntojen arvoa.

        "Toimentulotukea ei ole tapana saada jos on varallisuutta."

        On ikävää käyttää kertynyttä varallisuutta normaaleihin elinkustannuksiin. Toisaalta, miksi muiden pitäisi maksaa sellaisten elinkustannuksia, jotka pärjäävät ilman tukeakin?

        "Minulle ja monelle muulle on menty rajan yli kun alinta sosiaaliturvaa leikataan."

        Jotain leikataan ja jotain toista kautta se saatetaan kompensoida. Katsotaan nyt, millaisia lakiesityksiä tulee käytännössä. Tärkeää olisi saada nyt mahdollisimman moni ihminen töihin, jotta edes jonkinlainen sosiaaliturva kyetään takaamaan jatkossakin. Rinteen/Marinin hallituksen malliin Suomella ei ole varaa. Sen seuraaminen johtaisi tilanteeseen, jossa sosiaaliturvaan pitäisi tehdä erittäin rajuja leikkauksia.

        Kuinka suhtaudut tilanteeseen, jossa pariskunnasta toinen tienaa esim. 6000 €/kk ja toisen tulot koostuvat tulonsiirroista ja näitä tulonsiirtoja leikataan tältä "köyhältä"?


    • Anonyymi

      Kirkolle kyllä raha kelpaa, eikä eronneet haittaa koska saavat verorahoja valtiolta myös kirkosta eronneilta.

      • Anonyymi

        Taitavat ne rahat mennä lähinnä väestökirjanpitoon ja hautaustoimeen, joita kirkko pyörittää palveluna yhteiskunnalle.

        KD ei ole kirkon edustaja, eikä kirkko KD:n.


    • Anonyymi

      Jos tienaa vuodessa 10 000 €, niin kirkosta eroaminen säästää 150 €. Yksi tapa kompensoida hallituksen toimia ja laskujen maksamiseksi.

      • Anonyymi

        Kirkollisveroja on eri suuruisia eri seurakunnissa. Mikäli jäsenyys on tuosta kiinni, eikä koe saavansa kirkolta mitään, on varmasti hyvä erota kirkosta. Vaikeampi minun on ymmärtää niitä, jotka pyrkivät muokkaamaan kirkkoa täysin joksikin muuksi kuin sen pitäisi olla. Tätähän moni vihervasemmistolainen pyrkii tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkollisveroja on eri suuruisia eri seurakunnissa. Mikäli jäsenyys on tuosta kiinni, eikä koe saavansa kirkolta mitään, on varmasti hyvä erota kirkosta. Vaikeampi minun on ymmärtää niitä, jotka pyrkivät muokkaamaan kirkkoa täysin joksikin muuksi kuin sen pitäisi olla. Tätähän moni vihervasemmistolainen pyrkii tekemään.

        On totta, että prosentti vaihtelee. PK-seutu on prosentti, maakunnissa voi olla 1,8 %.

        Säästösumman voi laskea itse, jos hallituksen toimet tuovat tarvetta.
        https://eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/kirkollisvero/taulukko?summa=28000&kksumma=2240&kotikunta=Helsinki&organisaatio=evl&laske=Laske

        En muokkaa, enkä arvostele kirkkoa. Tuon esille, miten pienituloinen voi saada leivän pari pöytään.


    • Anonyymi

      Niin moni nuori ei enää näe mitään kirkon toiminnassa , osaavat ajatella itse mihin haluavat kuulua, siinä siinä mitään erikoista ole , sekin on kehitystä että nuoret ajattelevat asioita ja saavat päättää ihan itse mikä on heidän elämässään oikein .eimole vanhempien asia usuttaa mihinkään asiaan.omat lapseni eivät ole mitenkään perineet minun poliitistakaan näkökantaa eikä myöskään asioita mitä tulee uskon asioihin . En puutu heidän päätöksiinsä , koska en aikoinani olisi hyväksynyt että omat vanhemmat olisivat asettaneet minulle vaatimuksia siitä mitä minun pitäisi olla. Joten anna lasten tehdä kuten he näkevät asiat, sillä nyky nyky nuoret eivät mitenkään ole epätietoisia yhteiskunnallisista asioista .itse voit määrätä ainoastaan oman kantasi mitä tulee sinun mielipiteisiin olemalla kirkossa tai ei .

    • Anonyymi

      Onhan tämä outoa menoa Suomessa nykyisin. 1980- luvulla asiat oli hyvin, sen jälkeen kyyti on ollut kylmää ja näin kirkollisveroja koko työikäni maksaneena tuntuu hämmentävältä erota kirkosta eläkkeelle siirtyessä.
      Viimeiset 10 vuotta ovat olleet Suomelle karmaisevia. Ei ihme, että tässä tilanteessa ollaan kun veroparatiisiyhtiöiden avulla rapautetaan veropohja ja kv. suuryritykset eivät maksa lainkaan veroja Suomeen täältä keräämistä voitoistaan. Me vielä houkuttelemme niitä tänne kuppaamaan meitä, sillä kelpaamme vain kuluttajiksi ja tarjoamme sentään koulutettua työvoimaa, infran ja kannattavan bisneksen.

      Nykyinen hallitus Orpon johdolla antaa meille kurjan tulevaisuuden. Valtion velka on vuoden päästä jo 165 miljardia. Hienoa työtä.
      Ei pidä unohtaa Marinin ansiokasta pohjatyötä maamme talouden syöksyn vauhdittajana. Se syöksy on vain väärään suuntaan.

      • Anonyymi

        Marinille pohjatyön teki Katainen ja Korona.


    • Anonyymi

      Valtio maksaa kirkolle hautausmaiden hoidosta ja lisäksi omaiset maksavat hautapaikan sekä myös hautahoidosta. Varattoman hautauskulut maksaa sosiaalitoimi, eli veronmaksajat. Kirkollisveroilla ei kustanneta hautausmaiden ylläpitoa vaan jokainen joka maksaa valtiolle veroja osasallistuu myös hautausmaiden hoitokustannuksiin.
      Lähes kaikki hautausmaat on kuntien tai yksityisten kirkolle lahjoittamia maa-alueita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe