"Silloin Pietari otti Hänet erilleen, ja rupesi Häntä nuhtelemaan."

Anonyymi-ap

Niin hän sanoi heille: "Ettekö vieläkään ymmärrä?" Ja he tulivat Beetsaidaan. Ja hänen tykönsä tuotiin sokea, ja he pyysivät, että hän koskisi häneen. Niin hän tarttui sokean käteen, talutti hänet kylän ulkopuolelle, sylki hänen silmiinsä ja pani kätensä hänen päälleen ja kysyi häneltä: "Näetkö mitään?" Tämä katsahti ylös ja sanoi: "Näen ihmiset, sillä minä erotan käveleviä, ne ovat puiden näköisiä". Sitten hän taas pani kätensä hänen silmilleen; ja nyt mies näki tarkkaan ja oli parantunut ja näki kaikki aivan selvästi. Ja hän lähetti hänet hänen kotiinsa sanoen: "Älä edes poikkea kylään". Ja Jeesus lähti opetuslapsinensa Filippuksen Kesarean kyliin. Ja tiellä hän kysyi opetuslapsiltaan ja sanoi heille: "Kenen ihmiset sanovat minun olevan?" He vastasivat hänelle sanoen: "Johannes Kastajan, ja toiset Eliaan, toiset taas jonkun profeetoista". Niin hän kysyi heiltä: "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Kristus". Ja hän varoitti vakavasti heitä puhumasta kenellekään hänestä. Ja hän alkoi opettaa heille, että Ihmisen Pojan piti kärsimän paljon ja joutuman vanhinten ja ylipappien ja kirjanoppineiden hyljittäväksi ja tuleman tapetuksi, ja kolmen päivän perästä nouseman ylös. Ja tämän hän puhui peittelemättä. Silloin Pietari otti hänet erilleen ja rupesi häntä nuhtelemaan. Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiinsa ja nuhteli Pietaria sanoen: "Mene pois minun edestäni, saatana, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten". Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden, hän pelastaa sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi vahingon sielullensa? Sillä mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi? Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."
Markus 8:21‭-‬38 FB38

https://bible.com/fi/bible/365/mrk.8.21-38.FB38

17

201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä haluaisit tästä sanoa?

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

🔞 ­­N­­y­m­­­f­­o­m­a­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

"Kenen ihmiset sanovat minun olevan?"
      "Kenen ihmiset sanovat minun olevan?" He vastasivat hänelle sanoen: "Johannes Kastajan, ja toiset Eliaan, toiset taas jonkun profeetoista".

Vähän aikaisemmin oli Johannes Kastaja ja suuri kansanjoukko NÄHNYT PYHÄN HENGEN LASKEUTUVAN JEESUKSEN PÄÄLLE JA KUULLEET JUMALAN ÄÄNEN SANOVAN ETTÄ JEESUS ON HÄNEN POIKANSA, mutta silti kansa sanoo uskovansa Jeesuksen olevan joku uudelleen syntynyt profeetta???
      Myös Johannes oli unohtanut Jumalan äänen ja sen pulun laskeutumisen Jeesuksen päälle!

Matteuksen evankeliumi:
      11:2 Mutta kun Johannes vankilassa ollessaan kuuli Kristuksen teot, lähetti hän opetuslapsiansa
      11:3 sanomaan hänelle: "Oletko sinä se tuleva, vai pitääkö meidän toista odottaman?"

Johanneksen evankeliumi:
      3:22 Sen jälkeen Jeesus meni opetuslapsineen Juudean maaseudulle ja oleskeli siellä heidän kanssaan ja kastoi.
      3:23 Mutta Johanneskin kastoi Ainonissa lähellä Salimia, koska siellä oli paljon vettä; ja ihmiset tulivat ja antoivat kastaa itsensä.

• Anonyymi

Mitä SINÄ sanot?

• Anonyymi

Niin, Raamatun tarinointi evankeliumeissa ei pysy alkuunsakaan balanssissa. Tutkijoiden mukaan Johanneksen evankeliumi mm. sisältää tasan 0 Jeesuksen aitoa puhetta, ja siinä onkin tekemistä, että Raamatusta löytää totuuden siemenen.

Mutta minun nähdäkseni se Jeesuksen opetus taivasten valtakunnasta meissä ja meidän ympärillämme, olisi täysin uniikkia sen ajan opetusta ihmeidentekokykyineen, vai tietääkö joku jonkun silloin eläneen filisofin opettaneen jotakin vastaavaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, Raamatun tarinointi evankeliumeissa ei pysy alkuunsakaan balanssissa. Tutkijoiden mukaan Johanneksen evankeliumi mm. sisältää tasan 0 Jeesuksen aitoa puhetta, ja siinä onkin tekemistä, että Raamatusta löytää totuuden siemenen.

Mutta minun nähdäkseni se Jeesuksen opetus taivasten valtakunnasta meissä ja meidän ympärillämme, olisi täysin uniikkia sen ajan opetusta ihmeidentekokykyineen, vai tietääkö joku jonkun silloin eläneen filisofin opettaneen jotakin vastaavaa?

Se on sinun mieliteesi mihin ei kristityt usko.

• Anonyymi

Apostolien tekojen 19. luvun mukaan Paavali lanseerasi Pyhä henki termin vasta vuonna 53, jolloin Jeesuksen väitettiin olleen kuolleenakin jo noin parikymmentä vuotta, joten Jeesus ja käsite 'Pyhä henki' eivät sovi yhteen, eikä se kuulu Jeesuksen opetukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:
        17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        17:21 ej heller skall man kunna säga: 'Se här är det', eller: 'Där är det.' Ty se, Guds rike är invärtes i eder."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luukkaan evankeliumi:
        17:20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
        17:21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
        17:21 ej heller skall man kunna säga: 'Se här är det', eller: 'Där är det.' Ty se, Guds rike är invärtes i eder."

Juuri näin, ja tämän taivasten valtakunnan ihmisessä jopa Paavali tunnustaa, koska kerran käskee perkaamaan sen ensiksi pois, ja muuttumaan syntiseksi.

Löytyy Matt.13:33 Jeesuksen sanoin ja Paavalilta 1.Kor.5:7.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on sinun mieliteesi mihin ei kristityt usko.

Heh, loppuuko usko jo Jumalan sanaankin?!

• Anonyymi

Ja sitten kun luemmeTuomaan evankeliumin, joka on kirjoitettu ennen Paavalin kirjeitä, niin Jeesusta ei sanottu eläessään Herraksi, ei Kristukseksi, ei Jumalan pojaksi, vaan ainoastaan Jeesukseksi.

Eikä koko evankeliumissa ole yhtään synti-sanaa, kuten ei myöskään Raamatun Matteuksen evankeliumin 7. luvussa, missä on Jeesuksen tärkeimmät opetukset.

Ja jos te ette ymmärrä, että miksi taivasten valtakunnassa, joka Jeesuksen opetuksin on meissä ja meidän ympärillämme, ei ole mitään käsitettä 'synti', niin te ette ymmärrä tuon taivaallista koko Jeesuksen opetuksesta.

• Anonyymi

Samoin käsite 'perisynti' on vain Paavalin yhden kirjeen, yhdestä jakeesta peräisin. Paratiisissa ei ollut mitään syntiinlankeemusta, ja Saatana ja synti Luojajumalan paratiisissa on jo itsessäänkin korni tarina, eikä sellaista ole Raamatun luomiskertomuksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samoin käsite 'perisynti' on vain Paavalin yhden kirjeen, yhdestä jakeesta peräisin. Paratiisissa ei ollut mitään syntiinlankeemusta, ja Saatana ja synti Luojajumalan paratiisissa on jo itsessäänkin korni tarina, eikä sellaista ole Raamatun luomiskertomuksessa.

Ja se mikä on nyt tosiasia, niin kirkko muuttuu ja on muututtava Jahven uhrikultista Jeesuksen opetuksia vastaavaksi uskonnoksi, jos ylipäätään kirkko aikoo selvitä

Eikä tämä ole mikään liberaalien ja konservatiivien köydenvedon rarkaisu, vaan koko syntikäsitteen juutalaisuuteen perustuvasta uhrikultista muuttuminen taivasten valtakunnaksi meissä Jumalan ollessa taivasten valtakunnan Isä, eikä Jeesuksen jo Raamatussa sanomaksi kirjoitetun Saatanan.

Ja tämä on myös selviö Raamatun mukaan - Jeesuksen opastama tie vie takaisin paratiisiin (Ilm.2:7 ja 2:17), ja juutalaisen tie vie Raamatun mukaan tulenliekkeihin (1.Kor.3:13)..

Paavalin tie oli väärän profeetan tie, joka sisältä olikin 'raatelelevainen susi' Benjaminin heimosta.

Paavali ei ollut Israelilainen, eikä opettanut uhrikultilla edes Israelin Jumalasta, vaan Paavali oli Benjaminin heimosta, josta VT sanoo, että Benjamin on raatelevainen susi, joka syö saalista aamulla ja jakaa saaliin illalla.

Jeesuksen suuhun Matt. 7 on kirjoitettu tämä varoitus jo vihjeenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja se mikä on nyt tosiasia, niin kirkko muuttuu ja on muututtava Jahven uhrikultista Jeesuksen opetuksia vastaavaksi uskonnoksi, jos ylipäätään kirkko aikoo selvitä

Eikä tämä ole mikään liberaalien ja konservatiivien köydenvedon rarkaisu, vaan koko syntikäsitteen juutalaisuuteen perustuvasta uhrikultista muuttuminen taivasten valtakunnaksi meissä Jumalan ollessa taivasten valtakunnan Isä, eikä Jeesuksen jo Raamatussa sanomaksi kirjoitetun Saatanan.

Ja tämä on myös selviö Raamatun mukaan - Jeesuksen opastama tie vie takaisin paratiisiin (Ilm.2:7 ja 2:17), ja juutalaisen tie vie Raamatun mukaan tulenliekkeihin (1.Kor.3:13)..

Paavalin tie oli väärän profeetan tie, joka sisältä olikin 'raatelelevainen susi' Benjaminin heimosta.

Paavali ei ollut Israelilainen, eikä opettanut uhrikultilla edes Israelin Jumalasta, vaan Paavali oli Benjaminin heimosta, josta VT sanoo, että Benjamin on raatelevainen susi, joka syö saalista aamulla ja jakaa saaliin illalla.

Olisitte nyt viisaita, jos yrittäisitte oikeasti perehtyä siihen, että mitä Jeesus todellisuudessa opetti, ja yrittäisitte erottaa, että mitkä evankeliumeissa on vain Paavalin saarnaajien syntiopin lisäyksiä,mutta eivät Jeesuksen opetusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matteuksen evankeliumi:
        7:1 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi;
        7:2 sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
        7:3 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?
        7:4 Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Annas, minä otan rikan silmästäsi', ja katso, malka on omassa silmässäsi?
        7:5 Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä.

7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Apostolien teot:
      9:36 Mutta Joppessa oli naisopetuslapsi, nimeltä Tabita, mikä kreikaksi käännettynä on: Dorkas; hän teki paljon hyviä töitä ja antoi runsaasti almuja.
      9:37 Ja tapahtui niinä päivinä, että hän sairastui ja kuoli; ja he pesivät hänet ja panivat yläsaliin.
      9:38 Ja koska Lydda oli lähellä Joppea, niin opetuslapset, kun kuulivat Pietarin olevan siellä, lähettivät kaksi miestä hänen luoksensa pyytämään: "Tule viipymättä meidän tykömme".
      9:39 Niin Pietari nousi ja meni heidän kanssansa. Ja hänen sinne saavuttuaan he veivät hänet yläsaliin, ja kaikki lesket tulivat hänen luoksensa itkien ja näytellen hänelle ihokkaita ja vaippoja, joita Dorkas oli tehnyt, ollessaan heidän kanssansa.
      9:40 Mutta Pietari toimitti kaikki ulos ja laskeutui polvilleen ja rukoili; ja hän kääntyi ruumiin puoleen ja sanoi: "Tabita, nouse ylös!" Niin tämä avasi silmänsä, ja nähdessään Pietarin hän nousi istumaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      180
      8316
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4518
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4088
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      51
      3365
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3106
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2860
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2546
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      31
      2139
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2003
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1996
    Aihe