Ihmettele eikö aikoinaan kotitalouskoulussa opetettu ihmiselle tekemään muuta ruokaa kuin perunoita kastikkeessa ja makaroonilaatikkoa, välillä herkkupäivinä hernekeittoa.
Onko ruokakulttuuri mennyt entistä enemmän helppoihin äkkiä hutaistuihin ruokiin laadun kustannuksella?.
Entinen kotitalouskoulu
7
738
Vastaukset
- Anonyymi
varmaan kyseessä sota-ajan ihmisiä. jotka ei oo pystynyt uusiutuun nykypäivään.
hernekeitton saa aivan erilaista makua lisäämällä pekonia, jauhelihaa, lihaa ylipäätään ja vaik sipulia esim punasipulia. ja vähän vettä keittämiseen. mikään ei oo luotaantyöntävää kuin herneet lillumassa puolessa litrassa vettä.
vesi minimiin ja paljon erilaisia höntsyjä mukaan ja on hyvää. kiinteetä sen olla pitää ei vesi saa olla pääaine.- Anonyymi
Joo, keitoista pitää saada kukkuralautasellisia. Hernepuuroa sen pitää olla eikä vettä yhtään.
- Anonyymi
pilliruuat on erikseen
- Anonyymi
Yläasteella kun aikoinaan olin kotitaloustunneilla tehtlln perunamuusia, lihapullia, lihakeittoa, verilettuja ja jälkiruuaksi lettuja kermavaahdolla ja hillolla.
- Anonyymi
nakit ja muusi
- Anonyymi
up
- Anonyymi
Kananmuna kastike uusilla perunoilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.683208Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91851- 1111740
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241259- 1291048
- 99992
- 60944
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6875- 84869