Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä

Anonyymi-ap

2.Korinttolaiskirje:
1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala,

Efesolaiskirje:
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,

1.Pietarin kirje:
1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,

Roomalaiskirje:
1:3 hänen Pojastansa - joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä

Daavidin > Joosefin siemenestä

Matteuksen evankeliumi:
(((1:1 Jeesuksen Kristuksen))), Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
-Joosefin, Daavidin pojan, Aabrahamin pojan, syntykirja.
1:2 Aabrahamille syntyi Iisak, Iisakille syntyi Jaakob, Jaakobille syntyi Juuda ja tämän veljet;
1:3 Juudalle syntyi Faares ja Sera Taamarista, Faareelle syntyi Esrom, Esromille syntyi Aram;
1:4 Aramille syntyi Aminadab, Aminadabille syntyi Nahasson, Nahassonille syntyi Salmon;
1:5 Salmonille syntyi Booas Raahabista, Booaalle syntyi Oobed Ruutista, Oobedille syntyi Iisai;
1:6 Iisaille syntyi Daavid, kuningas. Daavidille syntyi Salomo Uurian vaimosta;
1:7 Salomolle syntyi Rehabeam, Rehabeamille syntyi Abia, Abialle syntyi Aasa;
1:8 Aasalle syntyi Joosafat, Joosafatille syntyi Jooram, Jooramille syntyi Ussia;
1:9 Ussialle syntyi Jootam, Jootamille syntyi Aahas, Aahaalle syntyi Hiskia;
1:10 Hiskialle syntyi Manasse, Manasselle syntyi Aamon, Aamonille syntyi Joosia;
1:11 Joosialle syntyi Jekonja ja tämän veljet Babyloniin siirtämisen aikoina.
1:12 Babyloniin siirtämisen jälkeen Jekonjalle syntyi Sealtiel, Sealtielille syntyi Serubbaabel;
1:13 Serubbaabelille syntyi Abiud, Abiudille syntyi Eljakim, Eljakimille syntyi Asor;
1:14 Asorille syntyi Saadok, Saadokille syntyi Akim, Akimille syntyi Eliud;
1:15 Eliudille syntyi Eleasar, Eleasarille syntyi Mattan, Mattanille syntyi Jaakob;
1:16 Jaakobille syntyi Joosef(((, Marian mies, hänen, josta syntyi Jeesus, jota kutsutaan Kristukseksi.)))
-Jaakobille syntyi Joosef.

63

388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hebrealaiskirje:
      3:1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,

"kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen"

"meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen"

Tunnustan uskovani Jeesuksen syntyneen Joosefin siemenestä, ja tämän minun tunnustukseni apostoli ja ylimmäinen pappi, on Jeesus.

• Anonyymi

No no Josef oli vain isäpuoli JUMALAN poika sai alkunsa taivaasta.

• Anonyymi

Kartalla Babylon on eufratilla

• Eli Jeesus ei todellakaan ole mikään Jumala, eikä sen kolmasosa.

• Anonyymi
        torre3 kirjoitti:

Eli Jeesus ei todellakaan ole mikään Jumala, eikä sen kolmasosa.

Kuutio veteIee sinua nàismaista Bottomia pyIIyyn.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No no Josef oli vain isäpuoli JUMALAN poika sai alkunsa taivaasta.

No no Josef oli vain, niinkuin luulet , isäpuoli JUMALAN poika sai alkunsa taivaasta.

Luukkaan evankeliumi:
        3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, niinkuin luultiin, Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,

3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli, (((niinkuin luultiin))), Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,

Matteuksen evankeliumi:
        13:55 Eikö tämä ole se rakentajan poika? Eikö hänen äitinsä ole nimeltään Maria ja hänen veljensä Jaakob ja Joosef ja Simon ja Juudas?

Markuksen evankeliumi:
        kättensä kautta?
        6:3 Eikö tämä ole se rakentaja, Marian poika ja Jaakobin ja Jooseen ja Juudaan ja Simonin veli? Ja eivätkö hänen sisarensa ole täällä meidän parissamme?" Ja he loukkaantuivat häneen.
        6:4 Niin Jeesus sanoi heille: "Ei ole profeetta halveksittu muualla kuin kotikaupungissaan ja sukulaistensa kesken ja kodissaan".

Luukkaan evankeliumi:
        4:22 Ja kaikki lausuivat hänestä hyvän todistuksen ja ihmettelivät niitä armon sanoja, jotka hänen suustansa lähtivät; ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Joosefin poika?"

Johanneksen evankeliumi:
        1:45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".

Johanneksen evankeliumi:
        6:42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika, jonka isän ja äidin me tunnemme? Kuinka hän sitten sanoo: 'Minä olen tullut alas taivaasta'?"

• Anonyymi

Kyllä jumala pitää alistaa terveelle järjelle eikä mitenkään ylistää.

• Anonyymi

Luukkaan evankeliumi:
      3:23 Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli(((, niinkuin luultiin,))) Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
      -Ja hän, Jeesus, oli alottaessaan vaikutuksensa noin kolmenkymmenen vuoden vanha, ja oli Joosefin poika. Joosef oli Eelin poika,
      3:24 Eeli Mattatin, tämä Leevin, tämä Melkin, tämä Jannain, tämä Joosefin,
      3:25 tämä Mattatiaan, tämä Aamoksen, tämä Naahumin, tämä Eslin, tämä Naggain,
      3:26 tämä Maahatin, tämä Mattatiaan, tämä Semeinin, tämä Joosekin, tämä Joodan,
      3:27 tämä Johananin, tämä Reesan, tämä Serubbaabelin, tämä Sealtielin, tämä Neerin,
      3:28 tämä Melkin, tämä Addin, tämä Koosamin, tämä Elmadamin, tämä Eerin,
      3:29 tämä Jeesuksen, tämä Elieserin, tämä Joorimin, tämä Mattatin, tämä Leevin,
      3:30 tämä Simeonin, tämä Juudan, tämä Joosefin, tämä Joonamin, tämä Eliakimin,
      3:31 tämä Melean, tämä Mennan, tämä Mattatan, tämä Naatanin, tämä Daavidin,
      3:32 tämä Iisain, tämä Oobedin, tämä Booaan, tämä Saalan, tämä Nahassonin,
      3:33 tämä Aminadabin, tämä Adminin, tämä Arnin, tämä Esromin, tämä Faareen, tämä Juudan,
      3:34 tämä Jaakobin, tämä Iisakin, tämä Aabrahamin, tämä Taaran, tämä Naahorin,
      3:35 tämä Serukin, tämä Ragaun, tämä Faalekin, tämä Eberin, tämä Saalan,
      3:36 tämä Kainamin, tämä Arfaksadin, tämä Seemin, tämä Nooan, tämä Laamekin,
      3:37 tämä Metusalan, tämä Eenokin, tämä Jaaretin, tämä Mahalalelin, tämä Keenanin,
      3:38 tämä Enoksen, tämä Seetin, tämä Aadamin, tämä Jumalan.

Ei luultu Jeesuksen elinaikana, vaan vasta vuoden 325 jälkeen!

• Anonyymi

No no kyllä Abraham jo ennusti Jeesuksen ja muutkin. Kyllä tiedettiin tasan tarkkaan Jeesuksen syntymä ja ylösnousemus kuolleista jo alusta asti jopa profeetat ennusti ja tapahtui niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No no kyllä Abraham jo ennusti Jeesuksen ja muutkin. Kyllä tiedettiin tasan tarkkaan Jeesuksen syntymä ja ylösnousemus kuolleista jo alusta asti jopa profeetat ennusti ja tapahtui niin.

Nyt puhut puuta heinää.
        Aabraham ei tuollaisia ennustanut.

"Kyllä tiedettiin tasan tarkkaan Jeesuksen syntymä ja ylösnousemus kuolleista"

Kuvittelet vain, mielikuvituksen tuotetta, johon olet antan itsesi aivopestä,
        sellaisia jakeita et Vanhasta Testamentistä löydä.

• Anonyymi

Yksi on Jumala!

2.Mooseksen kirja:
      20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

1.Korinttolaiskirje:
      8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

Kolossalaiskirje:
      1:3 Me kiitämme Jumalaa, Herramme Jeesuksen Kristuksen Isää, aina kun rukoilemme teidän edestänne,

Kolossalaiskirje:
      3:1 Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella.

1.Tessalonikalaiskirje:
      1:3 me Jumalamme ja Isämme edessä muistamme teidän työtänne uskossa ja vaivannäköänne rakkaudessa ja kärsivällisyyttänne toivossa Herraamme Jeesukseen Kristukseen,

1.Tessalonikalaiskirje:
      3:11 Mutta hän itse, meidän Jumalamme ja Isämme, ja meidän Herramme Jeesus ohjatkoon meidän tiemme teidän tykönne.

1.Tessalonikalaiskirje:
      4:14 Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.

2.Tessalonikalaiskirje:
      2:16 Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon,

Filemonin kirje:
      1:3 Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

Hebrealaiskirje:
      4:14 Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.

Hebrealaiskirje:
      6:20 jonne Jeesus edelläjuoksijana meidän puolestamme on mennyt, tultuaan ylimmäiseksi papiksi Melkisedekin järjestyksen mukaan, iankaikkisesti.

1.Johanneksen kirje:
      2:1 Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

2.Johanneksen kirje:
      1:3 Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Jeesukselta Kristukselta, Isän Pojalta, on oleva meidän kanssamme, totuudessa ja rakkaudessa.

1.Timoteuksen kirje:
      2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

• Anonyymi

Opettele sitten mikä ero on omavanhurskaudella ja mikä lahjavanhurskaudella. Hellarillekin vaikea ymmärtää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Opettele sitten mikä ero on omavanhurskaudella ja mikä lahjavanhurskaudella. Hellarillekin vaikea ymmärtää.

Nyt kumoat itse Jeesuksen puheita omalla lahjavanhurskaudellasi.

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Luukkaan evankeliumi:
        16:17 Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

Olen luterilainen, enkä helluntailainen, kuten tuossa vastoin parempaa tietoasi näytät väittävän

'Älä sano väärää todistusta'

• Anonyymi

Pakanakristittyjä emme halua enään olla (Raamatun luettuamme), Jehovan todistajiksi emme halua tulla (ovi on pysynyt, ja pysyy yhä heille kiinni), olkaamme siis kuin Ihminen Jeesus ja alkukristityt olivat, uskoessaan vain Yhteen Jumalaan!

• Anonyymi

Areiosta ja areolaisiakaan unohtamatta!

• Anonyymi

Kristityillä on usko Jeesukseen ✝️teistä ei tiedä. Joka kieltää pojan sillä ei ole isääkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristityillä on usko Jeesukseen ✝️teistä ei tiedä. Joka kieltää pojan sillä ei ole isääkään.

"Joka kieltää pojan sillä ei ole isääkään."

En ole kieltänyt poikaa, en kumpaakaan Jumalan poikaaa, en Salomoa, enkä Jeesusta!

1.Johanneksen kirje:
        2:22 Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.

Missä olen kieltänyt, etteikö Jeesus olisi Kristus?
        Päinvastoin olen tuonut esille sen, että Jeesus on Kristus!
        Mutta Kristus ei ole Jumala, vaan Jumalan Voideltu, ja se kaksi täysin eri asiaa!
        Missä olen kieltänyt pojan? En missään, joten valeh... narraat!

Sinä itse noilla väitteilläsi, väität Jeesuksen olevan valehtelijan, kun hän sanoo, ettei itse ole Jumala, vaan pelkästään Isä on Jumala!

Jeesus ei valehtele, eikä hän kiellä itseään Jumalan poikana, kuten en minäkään ole tehnyt!

Johanneksen evankeliumi:
        17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Johanneksen evankeliumi:
        20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö".

Ilmestyskirja:
        3:2 Heräjä valvomaan ja vahvista jäljellejääneitä, niitä, jotka ovat olleet kuolemaisillaan; sillä minä en ole havainnut sinun tekojasi täydellisiksi Jumalani edessä.

Ilmestyskirja:
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne jotka tekee Pojasta Jumalan, Isän yli , nehän ne vasta Pojan kieltävätkin. Sillä jos Poika on Jumala itse, niin Jumalalla ei ole Poikaa. Silloin ei ole Kristusta.

• Anonyymi

Johanneksen evankeliumi:
      17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

Tuomas kumoaa tuon ja kaikki uskovaiset uskovat Tuomasta, eivätkä Jeesusta, elikkä 1-0 Tuomakselle.

Johanneksen evankeliumi:
      20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"

• Anonyymi

Moni ei ymmärrä, tai ei halua ymmärtää sitä, että Jumala on voitelemaansa Jeesusta ylempi, elikkä on Jeesuksen Kristuksen (=Jumalan voideltu) JUMALA!

1.Korinttolaiskirje:
      15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle". Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
      15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

• Anonyymi

Jumala joka kaikki kaikessa täyttää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen ja meidän yhteinen Jumala, juuri niin.

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä ihmisille mitään jää.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jesaja:
      44:9 Jumalankuvien tekijät ovat turhia kaikki tyynni, eivätkä nuo heidän rakkaansa mitään auta; niiden todistajat eivät näe eivätkä tiedä mitään, ja niin he joutuvat häpeään.
      44:10 Kuka hyvänsä muovatkoon jumalan ja valakoon kuvan, ei se mitään auta.
      44:11 Katso, kaikki sen seuraajat joutuvat häpeään, ja sen sepittäjät ovat vain ihmisiä. Tulkoot kokoon kaikki ja astukoot esiin: vaviskoot ja hävetkööt!
      44:12 Rautaseppä ottaa työaseen ja työskentelee hiilten hehkussa, muodostelee kuvaa vasaralla ja takoo sitä käsivartensa väellä; hänen tulee nälkä, ja voima menee, hän ei saa vettä juodaksensa, ja hän nääntyy.
      44:13 Puuseppä jännittää mittanuoran, kaavailee piirtimellä, vuolee kovertimilla, mittailee harpilla ja tekee miehen kuvan, inhimillisen kauneuden mukaan, huoneeseen asumaan.
      44:14 Hän hakkaa itselleen setripuita, hän ottaa rautatammen ja tammen ja kasvattaa ne itselleen vahvoiksi metsän puitten seassa, istuttaa lehtikuusen, ja sade kasvattaa sen suureksi.
      44:15 Se on ihmisillä polttopuuna; hän ottaa sitä lämmitelläkseen, sytyttää uunin ja paistaa leipää, vieläpä veistää siitä jumalan ja kumartaa sitä, tekee siitä jumalankuvan ja lankeaa maahan sen eteen.
      44:16 Osan siitä hän polttaa tulessa, toisen osan ääressä hän syö lihaa, paistaa paistin ja tulee ravituksi; hän myöskin lämmittelee itseänsä ja sanoo: "Hyvä, minun on lämmin, minä näen valkean".
      44:17 Ja lopusta hän tekee jumalan, jumalankuvan, jonka eteen hän lankeaa maahan, jota hän kumartaa ja rukoilee sanoen: "Pelasta minut, sillä sinä olet minun Jumalani".
      44:18 Eivät he tajua, eivät ymmärrä mitään, sillä suljetut ovat heidän silmänsä, niin etteivät he näe, ja heidän sydämensä, niin etteivät he käsitä.
      44:19 Ei tule heidän mieleensä, ei ole heillä järkeä eikä ymmärrystä, että sanoisivat: "Osan siitä olen polttanut tulessa, olen paistanut sen hiilillä leipää, paistanut lihaa ja syönyt; tekisinkö tähteestä kauhistuksen, lankeaisinko maahan puupölkyn eteen!"
      44:20 Joka tuhassa kiinni riippuu, sen on petetty sydän harhaan vienyt, ei hän pelasta sieluansa eikä sano: "Eikö ole petosta se, mikä on oikeassa kädessäni?"

https://www.shutterstock.com/sv/search/wood-carved-jesus

• Anonyymi

Jesajan kirja 53

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jesajan kirja 53

Jesaja:
        53:3 Hän oli ylenkatsottu, ihmisten hylkäämä, kipujen mies ja sairauden tuttava, jota näkemästä kaikki kasvonsa peittivät, halveksittu, jota emme minäkään pitäneet.

??? Ihanko totta ???

Jesaja:
        53:9 Hänelle annettiin hauta jumalattomain joukossa; mutta rikkaan tykö hän tuli kuoltuansa, sillä hän ei ollut vääryyttä tehnyt eikä petosta ollut hänen suussansa.
        53:10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.
        53:11 Sielunsa vaivan tähden hän saa nähdä sen ja tulee ravituksi. Tuntemuksensa kautta hän, minun vanhurskas palvelijani, vanhurskauttaa monet, sälyttäen päällensä heidän pahat tekonsa.

"saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa."
        "minun vanhurskas palvelijani"

- JEESUS saa nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja JUMALAN tahto toteutuu JEESUKSEN kautta.

- JEESUS on JUMALAN vanhurskas palvelija.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jesajan kirja 53

"Jesajan kirja 53"

"JEESUS saa nähdä jälkeläisiä ja elää kauan"

• Anonyymi
    • Anonyymi

2.Mooseksen kirja:
      20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

Miksi tuota Jumalan Käskyä on meidän pakanakristittyjen niin vaikea ymmärtää?

• Anonyymi

Kristittyjen Jumala on poika Jeesus isä poika ja henki KIELLÄT NYT PELASTUKSEN ITSELTÄSI KIELTÄMÄLLÄ JEESUKSEN

• Anonyymi

Meidän ja vielä nimitteket pakanoiksi muita kuten tiedetään YMPÄRILEIKKAUKSESI ON TULLUT YMPÄRILEIKKAAMATTOMUUDEKSI SYNTIESI ILKEYS MUKAAN LUKIEN TAKIA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meidän ja vielä nimitteket pakanoiksi muita kuten tiedetään YMPÄRILEIKKAUKSESI ON TULLUT YMPÄRILEIKKAAMATTOMUUDEKSI SYNTIESI ILKEYS MUKAAN LUKIEN TAKIA.

En minä ole ketään täällä nimitellyt pakanaksi.
        Paavali kutsuu meitä ympärileikkaamattomia pakanakristityiksi.
        Tarkoitukseni ei ollut sinua ja muita ympärileikattuja kristittyjä nimitellä.
        Ympärileikattunakin olet kristitty, mielestäni jopa parempi kristitty kuin me ympärileikkaamattomat pakanakristityt, koska sinut voidaan laskea ympärileikattujen juutalaiskristittyjen alkuseurakuntaan kuuluvaksi.
        Me pakanakristitythän emme sinun laillasi ole alkuseurakunnasta lähtöisin, vaan Paavalista, pakanain apostolista.
        Anteeksi kun pahoitin mielesi, mutta enhän arvannut, etteivät kaikki täällä ole pakanain apostoli Paavalin kirjeitä lukenut, joissa joskus hieman epäkunnioittavasti teistä ympärileikatuista kirjoitti.
        Vielä kerran... Anteeksi! Ja anteeksi pyydän Paavalinkin puolesta!

Galatalaiskirje:
        2:8 sillä hän, joka antoi Pietarille voimaa hänen apostolintoimeensa ympärileikattujen keskuudessa, antoi minullekin siihen voimaa pakanain keskuudessa

- ympärileikattujen keskuudessa
        - pakanain keskuudessa

1.Timoteuksen kirje:
        2:5 Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,
        2:6 joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa,
        2:7 ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu - minä puhun totta, en valhettele - pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.

Efesolaiskirje:
        3:8 Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta

P.S. Itse olen kirkollisveroa maksava, ympärileikkaamaton, aito lapsikastettu luterilainen.

• Anonyymi

No onhan se hyvä, että Paavalikin Raamatussa tunnustaa Jeesuksen opettaneen isänä taivasten valtakunnan hyvää isä Jumalaa, kun käskee perkaamaan taivasten valtakunnan pois, kun Jeesus Kristuksena, tosi Jumalana, opettamanaan isä Jumalana (kolminaisuusoppi) on hänen tekemänä kristinuskona pääsiäisen teurastettu UHRILAMMAS.

Ja itse sitten opettaa Jumalana syntien valtakunnan uhrikulttijumalaa, jonka tulen liekkeihin kristityt päätyvät seurattuaan kiroukseksi Paavalin tekemää Kristusta, joka uhrikulttijumala on Jeesuksen danoin Sastana. Paavali tunnustaa tämän saman totuuden.

Löytyy aukottomasti ja faktana myös Raamatusta.

Jeesus Matt.13:33 ja Paavali 1.Kor.5:7 sekä Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13.

Eli kyse ei Paavalin tekemällä opilla ole mistään erehdyksestä tai vahingosta, että juutalaiset todellisuudessa itse olisivat luulleet Saatanaa Jumalaksi.

• Anonyymi

Mikä siis parasta, on totuus Paavalin opista, että se myös selvästi Raamatussa sanotaan, jolla hän kertoo OMAN EVANKELIUMINSA (Room.2) mukaan ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen 'kiivaillessaan Jumalan kiivaudella synnyttäessään teidät, eikä teillä ole muuta Isää kuin hän. Näin siis Raamatussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä siis parasta, on totuus Paavalin opista, että se myös selvästi Raamatussa sanotaan, jolla hän kertoo OMAN EVANKELIUMINSA (Room.2) mukaan ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen 'kiivaillessaan Jumalan kiivaudella synnyttäessään teidät, eikä teillä ole muuta Isää kuin hän. Näin siis Raamatussa.

Eihän tässä ole mitään muuta ongelmaa, kuin teidän järjettömän tyhmät päänne, kun yritätte poimia tarinasta aina vain puolet, ettekä ymmärrä tuon taivaallista tarinan kokonaisuudesta, jossa myös Saatana esiintyy Jumalan nimellä.

Jos juutalaisten itsensä mukaan Jahve ei ollutkaan heidän Jumalansa, niin onko se Marduk?

Tämä tuli mieleeni, kun Euroopan unionin luonti sovittiin natsi-Saksan toimesta toisen maailmansodan viime päivinä Strasbourgin kokouksessa Israelin rahoittamiseksi sekä luomisena valtiosopimuksin kansallissosialismin uudelleen valtaannousuun Saksan juutalaisomisteisen teollisuuden avulla.

Stragbourgin EU rakennus mukailee Mardukille rakennettua Baabelin tornia, ja EU:n lipussa oleva tähtikekä liittyy myös Mardukiin (lue Wikipedia Marduk).

Myös EU:n ideologian isä kreivi Coudenhove-Kalergi sanoo, että juutalaisista Pyhän hengen armosta tuli Euroopalle uusi aateli ja johtajakansa. (Wikisitaatit, Coudenhove-Kalergi).

Käyttävätkä juutalaiset itse termiä 'Pyhä henki', vai liittyykö se vain kristinuskoon, koska Jeesuksen oppilaat Raamatun mukaan sanovat vuonna 53, etteivät he ole koskaan edes kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan (Api.19)?

Tämän mukaan ei voi mitenkään liittyä, vaan on Paavalin kristinuskoon luoma käsite.

EU:n toiminta on silloin ollut - edellä olevaan perustuvaa - tarkoituksellista ja täydellistä Euroopan aikaisemmin itsenäisten valtioiden sabotointia ja tarkoituksellista tuhoamista, mistä syystä sen luomisessa korostettiinkin kristinuskoa, kuten viimmeksi YK:n kokouksessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän tässä ole mitään muuta ongelmaa, kuin teidän järjettömän tyhmät päänne, kun yritätte poimia tarinasta aina vain puolet, ettekä ymmärrä tuon taivaallista tarinan kokonaisuudesta, jossa myös Saatana esiintyy Jumalan nimellä.

Jos juutalaisten itsensä mukaan Jahve ei ollutkaan heidän Jumalansa, niin onko se Marduk?

Tämä tuli mieleeni, kun Euroopan unionin luonti sovittiin natsi-Saksan toimesta toisen maailmansodan viime päivinä Strasbourgin kokouksessa Israelin rahoittamiseksi sekä luomisena valtiosopimuksin kansallissosialismin uudelleen valtaannousuun Saksan juutalaisomisteisen teollisuuden avulla.

Stragbourgin EU rakennus mukailee Mardukille rakennettua Baabelin tornia, ja EU:n lipussa oleva tähtikekä liittyy myös Mardukiin (lue Wikipedia Marduk).

Myös EU:n ideologian isä kreivi Coudenhove-Kalergi sanoo, että juutalaisista Pyhän hengen armosta tuli Euroopalle uusi aateli ja johtajakansa. (Wikisitaatit, Coudenhove-Kalergi).

Käyttävätkä juutalaiset itse termiä 'Pyhä henki', vai liittyykö se vain kristinuskoon, koska Jeesuksen oppilaat Raamatun mukaan sanovat vuonna 53, etteivät he ole koskaan edes kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan (Api.19)?

Tämän mukaan ei voi mitenkään liittyä, vaan on Paavalin kristinuskoon luoma käsite.

EU:n toiminta on silloin ollut - edellä olevaan perustuvaa - tarkoituksellista ja täydellistä Euroopan aikaisemmin itsenäisten valtioiden sabotointia ja tarkoituksellista tuhoamista, mistä syystä sen luomisessa korostettiinkin kristinuskoa, kuten viimmeksi YK:n kokouksessa.

Marduk käskee rakentamaan tähtikehän ja sitten hajottamaan sen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Marduk käskee rakentamaan tähtikehän ja sitten hajottamaan sen.

Miten pitkälle tuon kansallissosialistisen aatteen, joka on nyt EU:n perustuslain, Lissabonin sopimuksen mukaan, jäsenvaltioille pakollinen, ja Suomen perustuslain mukaan hallituksen on otettava suoraan määräykset vastaan komissiolta - sama muidenkin EU:n valtioiden uusissa perustuslaeissa - annetaan tuhota Euroopan valtioita ja kansalaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten pitkälle tuon kansallissosialistisen aatteen, joka on nyt EU:n perustuslain, Lissabonin sopimuksen mukaan, jäsenvaltioille pakollinen, ja Suomen perustuslain mukaan hallituksen on otettava suoraan määräykset vastaan komissiolta - sama muidenkin EU:n valtioiden uusissa perustuslaeissa - annetaan tuhota Euroopan valtioita ja kansalaisia?

Lisäystä. Te luulitte, että Raamattu oli vain satukirja tai uskonto. Ei ollut. Se on kirjoitettu vain vallankäyttöön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin sodan kynnyksellä, on hyvä vihdoinkin hahmottaa todellinen totuus ja tilanne - toisen maailmansodan salausajan päätyttyä on selvinnyt, että sionistijuutalaiset olivat itse holokaustin takana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin sodan kynnyksellä, on hyvä vihdoinkin hahmottaa todellinen totuus ja tilanne - toisen maailmansodan salausajan päätyttyä on selvinnyt, että sionistijuutalaiset olivat itse holokaustin takana.

Itse sanakin 'holokausti' tulee VT:sta, ja tarkoittaa kokonaan poltettua uhria Jahvelle - juutalaisuuteen perustuvalle kristinuskon Jumalalle. Tässä on huijaus aina huijauksen päällä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisäystä. Te luulitte, että Raamattu oli vain satukirja tai uskonto. Ei ollut. Se on kirjoitettu vain vallankäyttöön.

Ja kun te luette uskovaisten löpölöpöjä ja liirumlaarumeita esimerkiksi väitetyistä Marian ilmestyksistä, niin harvoin niissä on enää hetken päästä edes totuuden häivää jäljellä, kun niitä on pakonomaisesti runnottu kristinuskoon sopiviksi - muutenhan näkijän ja kokijan henki olisi ollut vaarassa.

Pääsääntöisesti ja todellisuudessa ne ovat olleet poikkeuksetta Vatikaanin, paavin ja kristillisen kirkon vastaisia, kuten ilmestyskirjakin, ja aiheuuttaneet paavi-instituutiolle päänvaivaa sekä edellyttäneet ilmestysten jos jonkin asteista sabotointia ja salausta.

Tunnettuja tällaisia ovat Fatiman kolme salaisuutta sekä La Saletten ilmestys.

Jälkimmäinen tapahtui kivellä itkevän naisen hahmona lapsille Ranskassa (La Salette 19.9.1846), joka nainen suri maailmaa ja Jeesuksen opetuksen tuhoutumista sekä käski Melanie Calvet -nimistä tyttön viemään viestin paaville, että illuminati johtaa kirkkoa.

Eli olkoon nyt sitten nimeltään vaikka illuminati tuo juutalaisjärjestö, joka Paavalin suulla jo 2000 vuotta sitten tiesi pitkälle tulevaisuuteen ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen.

Tuskin paavi kuitenkasn tarvitsi siihen paimentytön viestiä tietääkseen sen.

Melanie Calvetin tarina päättyi Italissa 'itsemurhaan'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja kun te luette uskovaisten löpölöpöjä ja liirumlaarumeita esimerkiksi väitetyistä Marian ilmestyksistä, niin harvoin niissä on enää hetken päästä edes totuuden häivää jäljellä, kun niitä on pakonomaisesti runnottu kristinuskoon sopiviksi - muutenhan näkijän ja kokijan henki olisi ollut vaarassa.

Pääsääntöisesti ja todellisuudessa ne ovat olleet poikkeuksetta Vatikaanin, paavin ja kristillisen kirkon vastaisia, kuten ilmestyskirjakin, ja aiheuuttaneet paavi-instituutiolle päänvaivaa sekä edellyttäneet ilmestysten jos jonkin asteista sabotointia ja salausta.

Tunnettuja tällaisia ovat Fatiman kolme salaisuutta sekä La Saletten ilmestys.

Jälkimmäinen tapahtui kivellä itkevän naisen hahmona lapsille Ranskassa (La Salette 19.9.1846), joka nainen suri maailmaa ja Jeesuksen opetuksen tuhoutumista sekä käski Melanie Calvet -nimistä tyttön viemään viestin paaville, että illuminati johtaa kirkkoa.

Eli olkoon nyt sitten nimeltään vaikka illuminati tuo juutalaisjärjestö, joka Paavalin suulla jo 2000 vuotta sitten tiesi pitkälle tulevaisuuteen ristiinnaulinneensa koko maailman itselleen.

Tuskin paavi kuitenkasn tarvitsi siihen paimentytön viestiä tietääkseen sen.

Melanie Calvetin tarina päättyi Italissa 'itsemurhaan'.

Aivan kuten Sigmund Freudinkin elämä Englannissa sata vuotta myöhemmin, jossa hän vasta uskalsi katolisen kirkon pelossa julkaista teoksensa 'Mies nimeltä Mooses'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aivan kuten Sigmund Freudinkin elämä Englannissa sata vuotta myöhemmin, jossa hän vasta uskalsi katolisen kirkon pelossa julkaista teoksensa 'Mies nimeltä Mooses'.

Tunnettu psykoanalyysin kehittäjä Freud kuoli 23.9.1939 vain päiviä teoksensa julkaisun jälkeen myrkytykseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tunnettu psykoanalyysin kehittäjä Freud kuoli 23.9.1939 vain päiviä teoksensa julkaisun jälkeen myrkytykseen.

Ja nyt kun Länsi on julistanut avoimen sodan kristinuskoa vastaan, joka tulee olemaan joko tämän mielipuolisuuden pysäyttäminen tai lopun alkua - kuten lukemattoman monta kertaa olen siteerannut Yhdysvaltain presidentille toimitettua kirjettä faktalinkein teidän kuuroille korvillenne - niin teidän hyttysten siivilöinnillänne ei ole enää mitään muuta merkitystä kuin oman tyhmyytenne osoittaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja nyt kun Länsi on julistanut avoimen sodan kristinuskoa vastaan, joka tulee olemaan joko tämän mielipuolisuuden pysäyttäminen tai lopun alkua - kuten lukemattoman monta kertaa olen siteerannut Yhdysvaltain presidentille toimitettua kirjettä faktalinkein teidän kuuroille korvillenne - niin teidän hyttysten siivilöinnillänne ei ole enää mitään muuta merkitystä kuin oman tyhmyytenne osoittaminen.

Ehkä jossakin, joku lukija, on olemassa, joka ymmärtää, että miten valtavasta asiasta ja vaarallisestakin tilanteesta on todellisuudessa nyt kyse, ja miten tuhoisat seuraukset sillä voi olla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä jossakin, joku lukija, on olemassa, joka ymmärtää, että miten valtavasta asiasta ja vaarallisestakin tilanteesta on todellisuudessa nyt kyse, ja miten tuhoisat seuraukset sillä voi olla.

Mutta maailma oli tilanteessa, jossa ei enää edes vaihtoehtoja ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Areios (256–336) Aleksandrian presbyteeri, myrkytettiin myös, vastustaessaan kolminaisuusoppia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Areios (256–336) Aleksandrian presbyteeri, myrkytettiin myös, vastustaessaan kolminaisuusoppia.

No näitä tapettuja löytyy myös liuta niistä, joiden epäiltiin hallitsevan samat kyvyt kuin Jeesuksen, ja koko joukko katkaistuja tiedemiesten kauloja, joten mistään oppiriidasta ei todellakaan ole ollut kyse, vaan puhtaasta vallankäytöstä - on surmaamiseen sitten missäkin tapauksessa käytetty mitäkin näennäistä syytä.

Yllätys, kun tutkin, niin lluminatin yhteys on vapaamuurarijärjestöihin ja salaseuroihin, ja nimenomaan vakoiluun liittyen, johon jäsenet on velvoitettu.

Tämä tieto täydentää nyt tämän päivän merkittävää maailman johtajatason kiristysskandaalia.

Raamattuhan on hyvä koodikieli luku ja jaenumeroineen ilman varsinaista kielitaitoa - ihan yleismaailmallisestikin.

Miten monelle kielelle se on käännetty?

• Anonyymi
      • Anonyymi

Eräänä vuonna löytyi tekstiteeveen sivulta 666 kaikki krillisten kansanedustajaehdokkaat.

• Anonyymi

2.Korinttolaiskirje:
      1:3 Kiitetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä,...

Efesolaiskirje:
      1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä,...

1.Pietarin kirje:
      1:3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä,...

Matteuksen evankeliumi:
      13:55 Eikö tämä ole se rakentajan poika? ...

Johanneksen evankeliumi:
      6:42 ja he sanoivat: "Eikö tämä ole Jeesus, Joosefin poika,...

Johanneksen evankeliumi:
      1:45 Filippus tapasi Natanaelin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista".

1.Korinttolaiskirje:
      8:6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä,...

1.Timoteuksen kirje:

Johanneksen evankeliumi:
      17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala,...

Mutta... mutta... Raamattuhan onkin Jumalan Sanaa.

• Anonyymi

Missä vaiheessa Jeesuksesta tuli Jumalan Poika, selviääkö Raamatusta. Olen näitä itse miettinyt, uskon siis yhteen Jumalaan eli Isään. Jeesus on Jumalan Poika. En edes lähde miettimään miksi Jeesuksesta on tehty Jumala, koska sitä hän ei ole. Mutta tuo Poika osa kiinnostaa, kasteessa ainakin Jumala ilmoitti Jeesuksen Pojakseen,mutta sanotaan että jo 12 vuotiaana Jeesus sanoi että hänen pitää olla Isänsä luona. Eli tiesikö Jeesus jo lapsena olevansa Jumalan Poika ja missä vaiheessa muut sen tiesivät. Jos Jeesus oli Sana joka oli jo alussa Jumalan luona, niin oliko hän silloin jo Jumalan Poika. Miksi hän käytti nimitystä Ihmisen Poika? Sitäkin olen miettinyt oliko näillä sanoilla jokin syvempi tarkoitus Raamatun aikaan, mitä nykylukija ei välttämättä hoksaa. Esim.Poika, tarkoittaako se jotain muutakin kuin vain kirjaimellisesti poikaa...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä vaiheessa Jeesuksesta tuli Jumalan Poika, selviääkö Raamatusta. Olen näitä itse miettinyt, uskon siis yhteen Jumalaan eli Isään. Jeesus on Jumalan Poika. En edes lähde miettimään miksi Jeesuksesta on tehty Jumala, koska sitä hän ei ole. Mutta tuo Poika osa kiinnostaa, kasteessa ainakin Jumala ilmoitti Jeesuksen Pojakseen,mutta sanotaan että jo 12 vuotiaana Jeesus sanoi että hänen pitää olla Isänsä luona. Eli tiesikö Jeesus jo lapsena olevansa Jumalan Poika ja missä vaiheessa muut sen tiesivät. Jos Jeesus oli Sana joka oli jo alussa Jumalan luona, niin oliko hän silloin jo Jumalan Poika. Miksi hän käytti nimitystä Ihmisen Poika? Sitäkin olen miettinyt oliko näillä sanoilla jokin syvempi tarkoitus Raamatun aikaan, mitä nykylukija ei välttämättä hoksaa. Esim.Poika, tarkoittaako se jotain muutakin kuin vain kirjaimellisesti poikaa...

Niin enkä vaadi mitään selkeitä vastauksia, minusta on vain kiva täällä luterilaisuus puolellakin keskustella Isä Jumalasta ja Jeesuksesta, ilman että täytyy jankata jonkun modalistin kanssa tuolla Jehovan todistajien puolella. :D Uskon että meitä on kyllä muitakin jotka eivät niele Jeesuksen jumaluutta tuosta noin vain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ihmisen poika" tarkoittaa ihmistä.

"Jumalan poika" oli Salomo, josta Jeesus on pyhäkössä opettajilta kuullut.

Luukkaan evankeliumi:
        2:45 mutta kun eivät löytäneet, palasivat he Jerusalemiin etsien häntä.
        2:46 Ja kolmen päivän kuluttua he löysivät hänet pyhäköstä, jossa hän istui opettajain keskellä kuunnellen heitä ja kysellen heiltä.
        2:47 Ja kaikki, jotka häntä kuulivat, ihmettelivät hänen ymmärrystänsä ja vastauksiansa.
        2:48 Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."
        2:49 Niin hän sanoi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, mitkä minun Isäni ovat?"

"minun Isäni ovat" - monikossa

On voinut tarkoittaa "isinään" vanhojen kirjoitusten kirjoittajia ja/tai pyhäkön opettajia.

Luulen että samautui Salomoon Jumalan poikana.

Yhä vielä tapaa varmaan päivittäin ihmisiä, jotka sanovat olevansa joko Napoleoneita tai Jeesuksia, ja siihen aikaan he ovat varmaan väittäneet olevansa Mooseksia, Aabrahameja ja Salomoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sitäkin olen miettinyt oliko näillä sanoilla jokin syvempi tarkoitus Raamatun aikaan, mitä nykylukija ei välttämättä hoksaa."

Eihän me muut olla tuota hoksattu!

Kiva kun vihdoinkin joku sen hoksasi!

Sinä!

Kiitos siitä sinulle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Salomo, Jumalan poika, josta Jeesus on Jerusalemissa pyhäkössä opettajilta 12-vuotiaana kuullut:

2.Samuelin kirja:
        7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

1.Aikakirja:
        17:13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

1.Aikakirja:
        22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'

1.Aikakirja:
        28:6 Ja hän sanoi minulle: 'Sinun poikasi Salomo on rakentava minun temppelini ja esikartanoni; sillä minä olen valinnut hänet pojakseni ja minä olen oleva hänen isänsä.

Hebrealaiskirje:
        1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

SALOMOLLE, DAAVIDIN POJALLE!
        <<<<->>>>
        Psalmit:
        2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sitäkin olen miettinyt oliko näillä sanoilla jokin syvempi tarkoitus Raamatun aikaan, mitä nykylukija ei välttämättä hoksaa."

Eihän me muut olla tuota hoksattu!

Kiva kun vihdoinkin joku sen hoksasi!

Sinä!

Kiitos siitä sinulle!

Anteeksi, laskin vain leikkiä! Moni muu ei tosiaankaan sen tarkemmin ajattele kuulemaansa ja lukemaansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Salomo, Jumalan poika, josta Jeesus on Jerusalemissa pyhäkössä opettajilta 12-vuotiaana kuullut:

2.Samuelin kirja:
        7:14 Minä olen oleva hänen isänsä ja hän minun poikani, niin että, jos hän tekee väärin, minä rankaisen häntä ihmisvitsalla ja niinkuin ihmislapsia lyödään;

1.Aikakirja:
        17:13 Minä olen oleva hänen isänsä, ja hän on oleva minun poikani; ja armoani minä en ota häneltä pois, niinkuin otin siltä, joka oli sinun edelläsi.

1.Aikakirja:
        22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'

1.Aikakirja:
        28:6 Ja hän sanoi minulle: 'Sinun poikasi Salomo on rakentava minun temppelini ja esikartanoni; sillä minä olen valinnut hänet pojakseni ja minä olen oleva hänen isänsä.

Hebrealaiskirje:
        1:5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?

SALOMOLLE, DAAVIDIN POJALLE!
        <<<<->>>>
        Psalmit:
        2:7 Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin.

Salomo oli Jumalan poika!

Jeesus oli Mooseksen kaltainen profeetta!

Johanneksen evankeliumi:
        5:46 Sillä jos te Moosesta uskoisitte, niin te uskoisitte minua; sillä minusta hän on kirjoittanut.

Johanneksen evankeliumi:
        6:14 Kun nyt ihmiset näkivät sen tunnusteon, jonka Jeesus oli tehnyt, sanoivat he: "Tämä on totisesti se profeetta, joka oli maailmaan tuleva".

Johanneksen evankeliumi:
        7:40 Niin muutamat kansasta, kuultuaan nämä sanat, sanoivat: "Tämä on totisesti se profeetta".

Luukkaan evankeliumi:
        7:16 Ja heidät kaikki valtasi pelko, ja he ylistivät Jumalaa sanoen: "Suuri profeetta on noussut meidän keskellemme", ja: "Jumala on katsonut kansansa puoleen".

5.Mooseksen kirja:
        18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.

Apostolien teot:
        3:22 Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Herra Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.

Apostolien teot:
        7:37 Tämä on se Mooses, joka sanoi israelilaisille: 'Profeetan, minun kaltaiseni, Jumala on teille herättävä teidän veljienne joukosta'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ihmisen poika" tarkoittaa ihmistä.

"Jumalan poika" oli Salomo, josta Jeesus on pyhäkössä opettajilta kuullut.

Luukkaan evankeliumi:
        2:45 mutta kun eivät löytäneet, palasivat he Jerusalemiin etsien häntä.
        2:46 Ja kolmen päivän kuluttua he löysivät hänet pyhäköstä, jossa hän istui opettajain keskellä kuunnellen heitä ja kysellen heiltä.
        2:47 Ja kaikki, jotka häntä kuulivat, ihmettelivät hänen ymmärrystänsä ja vastauksiansa.
        2:48 Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."
        2:49 Niin hän sanoi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, mitkä minun Isäni ovat?"

"minun Isäni ovat" - monikossa

On voinut tarkoittaa "isinään" vanhojen kirjoitusten kirjoittajia ja/tai pyhäkön opettajia.

Luulen että samautui Salomoon Jumalan poikana.

Yhä vielä tapaa varmaan päivittäin ihmisiä, jotka sanovat olevansa joko Napoleoneita tai Jeesuksia, ja siihen aikaan he ovat varmaan väittäneet olevansa Mooseksia, Aabrahameja ja Salomoja.

Niin ,eri tavalla tuota on käännetty
        49 Jeesus vastasi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun tulee olla Isäni luona?"
        49 Ja hän sanoi heille: mitäs te minua etsitte? ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, jotka minun Isäni ovat?
        49 And he said unto them, How is it that ye sought me? knew ye not that I must be in my Father’s house?

Ajattelen että se tarkoittaa Isä Jumalaa ja hänen omiaan eli niitä jotka tuohon aikaan kirjoituksia saarnasivat.

VT on esikuva siitä mitä tapahtuu UT, joten Salomo oli VT:ssä Jumalan poika, mutta UT:ssä se on Jeesus.

• Anonyymi

Alkutekstin voi ymmärtää kahdella tavalla, koska siinä on toinen sanajärjestys.

"Siunattu Jumala ja Isä Herramme Jeesuksen Kristuksen, Isä myötätunnon, ja Jumala kaiken lohdutuksen" 2.Kor.1:3 alkutekstin mukaan.

Toiset ymmärtävät että sanotaan, että Isä on Jeesuksen Jumala. Teksti voidaan tulkita myös aivan yhtä hyvin: "Ylistetty olkoon Jumala ja Herramme Jeesuksen Kristuksen Isä.

Mikä on oikeampi käännös, ei käy ilmi tästä jakeesta.

• Anonyymi

Tulkintoja on tuhansia, kaikille oman oppinsa mukaisesti.;)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8543
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4648
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3722
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2950
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2451
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2143
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe