Kyllä on ONNETONTA touhua tää nk. Seinäjoen paikallisliikenne ...
Ainakaan klo. 19 jälkeen ei BUSSIT kulje ... oisko vähä parantamisen varaa ... ?
Mun mielestä n. klo 21-22 pitäis sentään rulata, ettei tartis taksia tilata... mut
ilmeisesti jonkinlainen SOPIMUS ?!
esim. IDEAPARK auki klo ---21, niin luulis sen jälkeen vielä bussien kulkevan !?
Seinäjoen paikallisliikenne
120
1547
Vastaukset
- Anonyymi
Seinäjokelaane ajeloo omalla autolla.
- Anonyymi
Pyörällä paremminkin noin pienessä pikassa kulkevt nyytyt jopparilla.
- Anonyymi
Niin on läskiporsaat vähäälyiset pohjalaiset ajelee omalla autolla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on läskiporsaat vähäälyiset pohjalaiset ajelee omalla autolla
Pakko ajaa omalla kun toisten autoilla ajeleminen on ainakin ilman lupaa toistaiseksi kiellettyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakko ajaa omalla kun toisten autoilla ajeleminen on ainakin ilman lupaa toistaiseksi kiellettyä.
Kylläpä olet huonokuntoinen. Jaksat sentään jääkaapille kävellä kun olet hengissä.
- Anonyymi
joo läski pohjanmaalla ajellaan omalla autolla tyypillinen asenne perushenkisesä itseriittoisessa maakunnassa
- Anonyymi
Samaa mieltä!!! Seinäjoki muka kaupunki,Busseja ei kulje klo 19 jälkeen, naurettavaa ja sunnuntaisin ei ollenkaan, kesäaika ihan peestä ei kulje lauantaisin eikä myöhempään. Ihmiset lomalla ja kulkisivat mieluummin bussilla kun aina omalla autolla ja päästötkin vähenisi,mutta kun ei, ei haluta kasvattaa ilmeisesti asiakasmääriä. En oo kyl koskaan missään kaupungissa nähny näin surkeeta paikallisliikennettä.Hävetkää
- Anonyymi
Sjoki on julkisen liikenteen kehitysmaa. Suorkein seutu Suomessa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sjoki on julkisen liikenteen kehitysmaa. Suorkein seutu Suomessa
Joo näin on EHDOTTOMSTI, sillä jopa ROVANIEMELLÄKIN skulaa
linjat paremmin !
https://linkkari.fi/loader.aspx?id=2d37f307-0bb5-4e2e-838d-7627b6b29313
- Anonyymi
No voi voi. Ei niitä busseja kulje jos niitä ei kukaan käytä vaikka kuinka uhoatte että "mä ainakin menisin likkarilla kaks kertaa vuodessa". Linja- autoliikenne on liiketoimintaa, ja jos se ei kannata, sitä ei ole.
- Anonyymi
Eikös tää nk. paikallisliikenne täällä Seinäjoella saa esim. valtion tukea ?
- Anonyymi
Kannattaa ensin ottaa selvää mikä olis käyttöaste. Kaikkialla julkinen liikenne on julkisista varoista subventoitu. Eli siinä on muutakin kuin liiketoiminraa
- Anonyymi
Nykyinen 3€ kertalippu on sen verran paljon, ettei oo varaa. Ne jotka on rahoissa, kulkee sitten taas omalla autolla.
Sais olla vaikka 1€/ 3km, hintakatto 3€ kaupunkialueella. Keskustaajaman ulkopuolelle vaikka 5€ hintakatto. Saattaisin käyttää useammin, vaikka en pidä siitä, että ensiksi pitää matkustaa keskustaan, sitten vaihtaa bussia, että pääsee haluamaansa paikkaan; vaivanloista, vaikka pieni kaupunkialue.
Sen verran vähän käyttänyt kaupunkibusseja, etten edes tiedä onko siinä bussin vaihtoaikaa, vai joutuu odottamaan puolituntia? Aikatauluissa vaikuttaisi uusi linja lähtevän usein täsmälleen samaan aikaan, kuin linja millä saapuu paikalle. Puolen tunnin odottelu ainakin edelleen vähentäisi halukkuutta käyttää.
- Anonyymi
Asuin 80-luvulla tampereella ja siellä kulki silloin jo monia yölinjoja ja tästä
on aikaa sentään jo n. 40 vuotta ... ja tosiaankin TÄÄLLÄ SEINÄJOELLA ei
puhettakaan, että kulkis vielä esim. edes siihen asti ku kaupat menee kiinni
klo 21-22 (cittarit, prisma jne...) !!!
Eli onnetonta touhua todellakin !
Ja vielä se, ettei läheskään kaikilla ole omaa autoa tai edes korttia !
Ovatkohan tehneet diilin taksareiden kanssa ?- Anonyymi
Ei Tampereella enää yölinjoja ajeta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Tampereella enää yölinjoja ajeta.
Kylläpäs ajetaan kts. esim. tuosta :
https://lissu.tampere.fi/schedule/#/fi/stop/0837/all
ja tarkoitan yölinjalla vain ja ainoastaan klo. 0.00 - 06.00 välillä ajettavia
vuoroja ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpäs ajetaan kts. esim. tuosta :
https://lissu.tampere.fi/schedule/#/fi/stop/0837/all
ja tarkoitan yölinjalla vain ja ainoastaan klo. 0.00 - 06.00 välillä ajettavia
vuoroja !Jaa Hervantaan ainoastaan pääsee yöllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa Hervantaan ainoastaan pääsee yöllä.
.... oli vain yksi esimerkki ... eli jos osaat tulkita aikatauluja oikein, niin
huomaat, että pääsee monella muullakin linjalla, tossa esim. VAIN pari lisää
https://lissu.tampere.fi/schedule/#/fi/stop/0002/all
https://lissu.tampere.fi/schedule/#/fi/stop/5081/7_3,7Y_3
linjoja kaikkiaan 95 kpl !!!
Mut ku ei viitti ottaa asioista selvää ja höpisee joutavia jne ... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.... oli vain yksi esimerkki ... eli jos osaat tulkita aikatauluja oikein, niin
huomaat, että pääsee monella muullakin linjalla, tossa esim. VAIN pari lisää
https://lissu.tampere.fi/schedule/#/fi/stop/0002/all
https://lissu.tampere.fi/schedule/#/fi/stop/5081/7_3,7Y_3
linjoja kaikkiaan 95 kpl !!!
Mut ku ei viitti ottaa asioista selvää ja höpisee joutavia jne ...Klo 23.00- 05.00 ei taideta montaa linjaa ajaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Klo 23.00- 05.00 ei taideta montaa linjaa ajaa
no senhän sä saat selville, käymällä linjat läpi.
tuu sitte kertomaan montako löysit.
ääsjoella ei ajeta edes 22 saakka, mitä tässä moni ihmettelee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no senhän sä saat selville, käymällä linjat läpi.
tuu sitte kertomaan montako löysit.
ääsjoella ei ajeta edes 22 saakka, mitä tässä moni ihmettelee.Ei tyhjillä linja- autoilla kannata alkaa öisin ajamaan.
- Anonyymi
Muuta takaisin Tampereelle jos ei Seinäjoen julkinen liikenne ei kelpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tyhjillä linja- autoilla kannata alkaa öisin ajamaan.
Eikös esm. IDEAparkissa käy melko paljo väkeä ja se sulkeutuu klo. 21
niin olisko yhtään kohtuullista, että EDES sieltä lähtis viimeinen bussi
klo. 21.10 eikä niinkuin nyt klo. 18.10 ja vaikkapa edes keskustaan asti !?
Vai maksaako liikaa, hra liikennöitsijä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuta takaisin Tampereelle jos ei Seinäjoen julkinen liikenne ei kelpaa.
Muuta sä Utsjoelle !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös esm. IDEAparkissa käy melko paljo väkeä ja se sulkeutuu klo. 21
niin olisko yhtään kohtuullista, että EDES sieltä lähtis viimeinen bussi
klo. 21.10 eikä niinkuin nyt klo. 18.10 ja vaikkapa edes keskustaan asti !?
Vai maksaako liikaa, hra liikennöitsijä ?Osta polkupyörä jos ei oo varallisuutta ajaa autolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuta sä Utsjoelle !
Mä viihdyn Seinäjoella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osta polkupyörä jos ei oo varallisuutta ajaa autolla.
Ei oo sinänsä varallisuudesta kiinni, vaan ei viitti seisottaa autoa ku nii vähä
ajoa ja sitte ettiä sopivia parkkipaikkoja sekä P-PATE kyylää joka helkkarin
paikas ja iskee heti ku vähäki aika ylittyy jne..... kyllä kalliix tulis.
Ja muute polkupyöräkin on, mut ei oikke jaksa talviaikoina ajella ku ikääkin
on jo enemmän ku tarpeex ! - Anonyymi
Tampere on hieno kaupunki Hämeenkadulla juopot/narkkarit nukkuu penkeillä ja sokoksen edessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampere on hieno kaupunki Hämeenkadulla juopot/narkkarit nukkuu penkeillä ja sokoksen edessä.
Eihän siitä oo kauaa ku kirjoiteltiin seuraavasti :
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009261192.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo sinänsä varallisuudesta kiinni, vaan ei viitti seisottaa autoa ku nii vähä
ajoa ja sitte ettiä sopivia parkkipaikkoja sekä P-PATE kyylää joka helkkarin
paikas ja iskee heti ku vähäki aika ylittyy jne..... kyllä kalliix tulis.
Ja muute polkupyöräkin on, mut ei oikke jaksa talviaikoina ajella ku ikääkin
on jo enemmän ku tarpeex !Seinäjoella ei tarvitse ilmaisia parkkipaikkoja etsiä suurin osa parkkipaikoista on ilmaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siitä oo kauaa ku kirjoiteltiin seuraavasti :
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009261192.htmlEi Seinäjoella vielä tarvi Kelassa olla vartioita narkkarien takia niin kuin Tampereella on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Seinäjoella vielä tarvi Kelassa olla vartioita narkkarien takia niin kuin Tampereella on.
niin, ei vielä ...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tampere on hieno kaupunki Hämeenkadulla juopot/narkkarit nukkuu penkeillä ja sokoksen edessä.
Paikkakunnat
Pirkanmaa
Tampere
Häiriökäyttäytyminen yliopistonapteekissa
Anonyymi-ap
2023-10-07 09:29:53
Ilmoita
Olin perjantai aamusta yliopiston apteekissa niin kylläpä yks nainen käyttäyty edustavasti apteekissa,tatuoitujen sormiensa kanssa vänkäs henkilökunnan kanssa että hänen on saatava lääkkeitä,ja henkilökunta sano ettei apteekki voi vaikuttaa vaan lääkäri.Asiakas haistatteli ja sitten sano että lasi vettä tai kaks.Prkl tampere on täynnä noita häiriökäyttämis venkuloita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paikkakunnat
Pirkanmaa
Tampere
Häiriökäyttäytyminen yliopistonapteekissa
Anonyymi-ap
2023-10-07 09:29:53
Ilmoita
Olin perjantai aamusta yliopiston apteekissa niin kylläpä yks nainen käyttäyty edustavasti apteekissa,tatuoitujen sormiensa kanssa vänkäs henkilökunnan kanssa että hänen on saatava lääkkeitä,ja henkilökunta sano ettei apteekki voi vaikuttaa vaan lääkäri.Asiakas haistatteli ja sitten sano että lasi vettä tai kaks.Prkl tampere on täynnä noita häiriökäyttämis venkuloita.mites tää liittyy tähän "joukkoliikenteeseen", mitä apteekeissa tapahtuu ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mites tää liittyy tähän "joukkoliikenteeseen", mitä apteekeissa tapahtuu ?
nainen oli tullut keskustorille juokkoliikenteen bussilla ja kävellyt siitä sitten Apteekkiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nainen oli tullut keskustorille juokkoliikenteen bussilla ja kävellyt siitä sitten Apteekkiin.
...ai siis täällä Sjoellako, vai ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
...ai siis täällä Sjoellako, vai ?
Sulla on paha lukihäiriö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nainen oli tullut keskustorille juokkoliikenteen bussilla ja kävellyt siitä sitten Apteekkiin.
Onhan se voinu tulla vaikka POTKULAUDALLA !
Mistä tiedetään ?
- Anonyymi
Mistä te haluaisette mennä ja mihin Sjoella bussilla ehtoolla🤔
- Anonyymi
Voi vähäälyinen kommentoija mihin ehtoolla onhan sjoella teatteri elokuvateatteri ja onhan iltarientoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi vähäälyinen kommentoija mihin ehtoolla onhan sjoella teatteri elokuvateatteri ja onhan iltarientoja
Elokuvia voi kattella kotonakin, eileenkin tuli hyvä lännenelokuva neloskanavalta. Ja mitä sitä mitää iltariantoja ihiminen tarttoo. Yhyreksältä kuuluu mennä maata, notta pääsöö aamulla viireltä ylähä, niinku miähet. Ha!
- Anonyymi
Helesingis menee automaatti sähkö pussit tunni välein yötä päivää. Voi mennä piano tunneille kuuntelemaan yö soittoa. Ei hurjastele eik oo kuski pullaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helesingis menee automaatti sähkö pussit tunni välein yötä päivää. Voi mennä piano tunneille kuuntelemaan yö soittoa. Ei hurjastele eik oo kuski pullaa
Tänne vois jotain kuskittomia kiskobusseja, eli m itä lie ratikkoja, rullaamaan edes takas 24/7 Keskustasta Kärkeen ja takas (Vapaudentie, Törnäväntie). Keskustasta Pajuluomalle ja takas (Ruukintie). Ja poikkicityn Alakylästä Nuromoon ja takas (Suupohja/Pohjan valtatie). Huhtalasta/Jouppilasta Hyllykalliolle ja takas (Kirkkokatu, Kalevantie). Ja vielä Sairaalanmäeltä Kertunlaakkoon ja takas (Koskenalantie, Kivistöntie). Reittien yhtymäpisteille pysäkit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elokuvia voi kattella kotonakin, eileenkin tuli hyvä lännenelokuva neloskanavalta. Ja mitä sitä mitää iltariantoja ihiminen tarttoo. Yhyreksältä kuuluu mennä maata, notta pääsöö aamulla viireltä ylähä, niinku miähet. Ha!
Joo niin typerä pohojalaanen
- Anonyymi
Miksi nuoremmat Kelan eläkeläiset saa alennuslippuja kaupungin busseihin ?
Miksi pitää olla yli 65 vuotias eläkeläinen.
Eriarvoisuutta Seinäjoella !- Anonyymi
ihan selvä juttu..täällä ei ole vielä totuttu julkiseen liikenteeseen. paikallisliikenteen pitäisi tehdä joku promo viikko. ajattaa ilmaiseksi muutamaa työlinjaa tietystä paikasta ja iltalinjaa kaupunginosta keskustaan. ihmiset oppis..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihan selvä juttu..täällä ei ole vielä totuttu julkiseen liikenteeseen. paikallisliikenteen pitäisi tehdä joku promo viikko. ajattaa ilmaiseksi muutamaa työlinjaa tietystä paikasta ja iltalinjaa kaupunginosta keskustaan. ihmiset oppis..
Kyllä kuulkaa paikallisliikennettä oli sotien jälkeen aina 80-luvulla asti kovasti. Peltonen ja Sarpo liikennöivät ja ilman kaupungin tukea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihan selvä juttu..täällä ei ole vielä totuttu julkiseen liikenteeseen. paikallisliikenteen pitäisi tehdä joku promo viikko. ajattaa ilmaiseksi muutamaa työlinjaa tietystä paikasta ja iltalinjaa kaupunginosta keskustaan. ihmiset oppis..
Niin jos ei ole tarjolla ei ole tottumusta. Onhan sjoella vanhaa väkeä joilla ei ole omaa autoa ja on myös nuorempia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kuulkaa paikallisliikennettä oli sotien jälkeen aina 80-luvulla asti kovasti. Peltonen ja Sarpo liikennöivät ja ilman kaupungin tukea.
Totta -80- luvulla mentiin baariinkin alkuillasta bussilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihan selvä juttu..täällä ei ole vielä totuttu julkiseen liikenteeseen. paikallisliikenteen pitäisi tehdä joku promo viikko. ajattaa ilmaiseksi muutamaa työlinjaa tietystä paikasta ja iltalinjaa kaupunginosta keskustaan. ihmiset oppis..
Joo, ihan selvää IKÄRASISMIA !!!
- Anonyymi
Eräs tuttavani asuu 200 metrin pääs lähikaupasta, silti se menöö sinne autolla, hakemaan tupakkiaskin ja ruokatarvikkeita muovipussillisen. Hän ei myöskään lajittele roskia, vaan kaikki metallit, paristot, mainoslehdet, pahvit, ruoantähteet, kaikki, samaan roskiin. Ja se roskapussi nostetaan ensin moneksi tunniksi eteiseen haisemaan, ennen kuin jaksetaan viedä roskikseen.
Tyypillinen pohjalaanen. - Anonyymi
Joo, ei se varmaan mikään KATASROOHVI ois, jos bussit kulkis vaikkapa
klo. 22 een asti, eli noin 3 tuntia pirempään, vai kuinka ols ? - Anonyymi
Lauantaina oli pelekkiä penkkiä kyytis.
- Anonyymi
Teil sentään kulkee bussit, joten älä viitti märistä.
Hanki auto, jos on noin hankalaa. Niitä saapi halavalla. Oma auto, saa mennä ja tulla omaan tahtiinsa eikä tarvi kytätä aikatauluja.- Anonyymi
Noin ajattelee yksinkertainen vajaapää pohjalainen
- Anonyymi
Joo kyllä autoja (romuja) saa lähes ilmatteex, mut mitä maksaa niiden YLLÄPITO ?!
... sehän se vasta maksaa, varsinkin siihen nähden, jos tosi harvoin tarttee eli kyllä
tulee kilometrille hintaa !
Ei siis mitään järkeä !
- Anonyymi
Joukkoliikenne on aina ollut sellainen vähän vaikea asia kautta pohjanmaan. Vaasassakin bussit on olleet vielä muutama vuosi sitten vanhoja savuttavia romuja.
- Anonyymi
Vaasassa on paremmin bussit kulkee joka päivä.
Ja myös iltaisin sjoki on parkkiintunut sisäänpäin kääntynyt nukkavieru paskiasten kaupunki - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaasassa on paremmin bussit kulkee joka päivä.
Ja myös iltaisin sjoki on parkkiintunut sisäänpäin kääntynyt nukkavieru paskiasten kaupunkiÄLÄ muuta sano, Seinäjoki HÄVIÄÄ JOPA VAASALAISILLE !
Kyllä mä ainaki häpeäisin !
- Anonyymi
Seinäjoella on pitkän aikaa ollut huono julkinen liikenne.
Mitään parannusta ei ole tapahtunut. Päättäjät eivät kuuntele kansalaisia. Linja autoliikenteen kilpailutus on ollut heikkoa. Joskus oli veolia. Muista 70 ja 80 luvulla autoja kulki joka puolelle oli illat ja viikonloput. On väestö kuolemassa kun on ajettu alas. Käsittääkseni sjoen väkiluku on kasvanut- Anonyymi
"Seinäjoella on pitkän aikaa ollut huono julkinen liikenne."
30-40 vuotta! Muuttaessamme tänne aikanaan, pääsi rientoihin ja teattereihin niin iltaisin kuin viikonloppuisin. Ja varsinkin pois sieltä. Muistan kun nuoremme silloin pääsivät kemuista vielä puolen yön aikoihin kotiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Seinäjoella on pitkän aikaa ollut huono julkinen liikenne."
30-40 vuotta! Muuttaessamme tänne aikanaan, pääsi rientoihin ja teattereihin niin iltaisin kuin viikonloppuisin. Ja varsinkin pois sieltä. Muistan kun nuoremme silloin pääsivät kemuista vielä puolen yön aikoihin kotiin.Se ei vaan yksinkertaisesti kannata liiketaloudellisesti. Kaupungin pitää tukea niin voimakkaasti rahalla liikennöitsijöitä. Joskus, ehkä noin vuoteen 1990 pärjäsivät ilman kaupungin tukea. Sen jälkeen palkkakustannukset ja autokustannukset nousivat ja matkustajamäärät laskivat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei vaan yksinkertaisesti kannata liiketaloudellisesti. Kaupungin pitää tukea niin voimakkaasti rahalla liikennöitsijöitä. Joskus, ehkä noin vuoteen 1990 pärjäsivät ilman kaupungin tukea. Sen jälkeen palkkakustannukset ja autokustannukset nousivat ja matkustajamäärät laskivat.
Erottaako tämäkin Seinäjoen oikeasta kaupungista? Ei bussiliikennettä byaaah byyaaaah
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei vaan yksinkertaisesti kannata liiketaloudellisesti. Kaupungin pitää tukea niin voimakkaasti rahalla liikennöitsijöitä. Joskus, ehkä noin vuoteen 1990 pärjäsivät ilman kaupungin tukea. Sen jälkeen palkkakustannukset ja autokustannukset nousivat ja matkustajamäärät laskivat.
Sitä mä vaan ihmettelen, ku mikään ei tahdo nykyisin kannattaa ?!
Vai ovatko nk. tuottovaatimukset nostettu aivan liian korkealle ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä mä vaan ihmettelen, ku mikään ei tahdo nykyisin kannattaa ?!
Vai ovatko nk. tuottovaatimukset nostettu aivan liian korkealle ?Polttoaineetkin on paljon kallimpia, samoin palkkakustannukset. Ajattele nyt. Auto kuluttaa 30 litraa satasella. Ajelet kaksi tuntia. Tulee 100 km. Jo polttoaineet yli 60€. Tuona aikana 10 matkustajaa, joista saa 30€. Ei saa tienattua edes puolia polttoainekuluista. Lisäksi muut autokulut ja palkat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoaineetkin on paljon kallimpia, samoin palkkakustannukset. Ajattele nyt. Auto kuluttaa 30 litraa satasella. Ajelet kaksi tuntia. Tulee 100 km. Jo polttoaineet yli 60€. Tuona aikana 10 matkustajaa, joista saa 30€. Ei saa tienattua edes puolia polttoainekuluista. Lisäksi muut autokulut ja palkat.
Nyt mä ihmettelen edelleen, että tuon sun esimerkin mukaan p-liikennehän
tuottaisi koko ajan tappiota ja kuinka se taas voisi olla mahdollista, sillä
eihän sitä voisi sitten käytännössä olla ollenkaan ?
Eli sittenhän sillä täytyy olla ns. takana valtion/kaupungin tuet, vai kuinka
mahtaa olla ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt mä ihmettelen edelleen, että tuon sun esimerkin mukaan p-liikennehän
tuottaisi koko ajan tappiota ja kuinka se taas voisi olla mahdollista, sillä
eihän sitä voisi sitten käytännössä olla ollenkaan ?
Eli sittenhän sillä täytyy olla ns. takana valtion/kaupungin tuet, vai kuinka
mahtaa olla ?Yhteiskunta tukee bussiliikennettä. Silloin kun Suomessa oli perinteiset perhearvot kunniassa, niin bussiliikennekin oli kannattavaa ilman tukia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoaineetkin on paljon kallimpia, samoin palkkakustannukset. Ajattele nyt. Auto kuluttaa 30 litraa satasella. Ajelet kaksi tuntia. Tulee 100 km. Jo polttoaineet yli 60€. Tuona aikana 10 matkustajaa, joista saa 30€. Ei saa tienattua edes puolia polttoainekuluista. Lisäksi muut autokulut ja palkat.
1 bussilippu 50km välille kun maksaa jo 13eur. (hinta matkahuollon nettisivulta) niin laskutoimituksesi ei pidä alkuunkaan paikkansa
- Anonyymi
Älkää marmattako. Tiedättekö mitä nuo vuorot liikennöitsijälle itselle maksaa.
- Anonyymi
Hiljaa kuolee Seinäjoki.
- Anonyymi
Mutta ei kai kukaan jatkuvasti tappiolla tee mitään, sillä siitähän seuraa KONKURSSI !
- Anonyymi
Mitä väliä simmä on mitä liikennöitsijälle maksaa julkisen liikenteen ei tarvitse tuottaa voittoa. Se on subventoitu kaikkialla kunnan ja valtion varoista
- Anonyymi
osta sassi mopo präääääätttttt
- Anonyymi
viluttaako, ku joku sanoo totuuden !
- Anonyymi
Yli 50 vuotiaat ainakin muistaa kuinka päästiin kulkemaan mainiosti paikasta paikkaan bussilla! Ja linjurireitti vuoroja alettiin karsia sitten 90-luvulla tuntuvasti.
- Anonyymi
Vielä 80-luvulla Postilla oli keltainen rahtibussi, sen kyydissäkin pääsi kantateitä, mut vain tosi varhain aamuisin ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä 80-luvulla Postilla oli keltainen rahtibussi, sen kyydissäkin pääsi kantateitä, mut vain tosi varhain aamuisin ;)
Postin keltaisilla linjureilla pääsi mihin vain kolkkaan Suomessa silloin vielä oli palveluita olemassa kekkosslovakiassa
- Anonyymi
Paikallisliikenteen vanha putputtava bussi
- Anonyymi
Jaa että automaattinen ilman kuskia ajeleva bussi, mukamas ensimmäisenä Suomessa justiinki Seinäjoelle. Heh heh. Eiköhän semmoinen tule ensimmäisenä kokeiluun jonnekin Helsinkiin tai Vantaalle. En ymmärrä näitä kommentteja, jossa kuvitellaan että joka maailman asia tulis ensimmäisenä mukamas aina Seinäjoelle. Kun eihän tänne oo tähänkään asti mikään ensimmäisenä tullut. Ainahan kaikki uudet jutut tulee tänne 10-15 vuoden viiveellä, ja pk-seudulle tulee asiat aina ensin.
Onko väki niin kuplassa elävää, että jos jonnekin vaikkapa Tanelinlampeen tulee joku wake-board rata, niin oletetaan sen olevan Suomen ensimmäinen. Johtuen siitä ettei ole käyty mastonkantaman ulkopuolella. Joka asia mitä tänne tulee mukamas "uutena hypenä", on jo vuosikymmenen vanhaa peruskauraa jossain pk-seudulla, Tampereella tai Turussa.
Hävettää joidenkin puolesta...- Anonyymi
Onneksi eteläpohjalaiset eivät yleensä osaa hävetä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi eteläpohjalaiset eivät yleensä osaa hävetä.
Matala älykkyysosamäärä ja liian pienet piirit, estää sen.
- Anonyymi
Tässähän voisi olla liikeidean tynkää jollekkulle. Bussi mikä kiertäisi ILTAISIN 7-päivänä viikossa esim. väliä Jouppi-Törnävä-Hyllykallio-Jouppi ja samaa reittiä toisinpäin, vaikkapa klo 17 - 23
- Anonyymi
Eu hun meno muutti asiat huonomiksi. Ennen ei kilpailutettu, vaan oman paikkakunnan liikennöitsijät ajoivat tappiollisiakin vuoroja iltaisin ja viikonloppuisin ja kesäisin. Vastapalveluksena kaupungin ja seurakunnan tilauskuljetukset otettiin oman paikkakunnan liikennöitsijöiltä. Asia ei parane, ennen kuin erotaan eeuusta.
- Anonyymi
Eiku IDEAPARK-KESKUSTA-KIVISTÖ-KASPERI-TÖRNÄVÄ ja
sama takaisin ... varmaankin eniten matkustajia, vai !?
n. klo 18 - 22. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiku IDEAPARK-KESKUSTA-KIVISTÖ-KASPERI-TÖRNÄVÄ ja
sama takaisin ... varmaankin eniten matkustajia, vai !?
n. klo 18 - 22.Kuka sen maksaisi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sen maksaisi?
Matkustajat, valtio ja kaupunki, niinkuin jo pitkän aikaa tähänkin asti !
- Anonyymi
Ei mihinkää pyllykalliolle tai tertunlaaksoon mitää tartteta, ne on pöyröitä eikä ne tartte mitään.
- Anonyymi
Voisi olla hyvä sellainen gondolihissijärjestelmä. Aluksi vaikka Keskusta-Ideapark välille, sitten laajentaa verkosto kattamaan kaikki tärkeimmät alueet.
- Anonyymi
Joooo tehdään sellainen, jokapaikkaan, ja raitsikkaverkosto viekä rinnalle, ikäänkuin varuiksi. Ja sitten kuitenkaan kukaan ei niitä käytä, koska autolla on mukavee ajella, kun niin ollaan aina ennenkin totuttu ajamaan.
- Anonyymi
Seinäjokisilla on varallisuutta omistaa oma auto eikä tarvitse kulkea julkisella niin kuin köyhät tekee.
- Anonyymi
No sepä se vasta, älä muuta viserrä 😁😂🤣👌
- Anonyymi
Sulle täytys myöntää oikein NOBELIN LIIKENNÖINTI pal... aijaa mutta
eihän sellasta jaetakkaan. - Anonyymi
Suurin osa Etelä-Pohjanmaalla asuu omassa asunnossaan eikä vuokralla niin kuin Tamperelaiset ja Helsinkiläiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa Etelä-Pohjanmaalla asuu omassa asunnossaan eikä vuokralla niin kuin Tamperelaiset ja Helsinkiläiset.
No mutta sehän on hemmetin tyhmää omistaa asunto ja laittaa kaikki rahansa kiinni johonki tyhmiin seiniin. Vuokralla et oo naimisis seinien kans, ja pääset nauttimaan rahoistas muutenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa Etelä-Pohjanmaalla asuu omassa asunnossaan eikä vuokralla niin kuin Tamperelaiset ja Helsinkiläiset.
Mitenkä se tähän liikennöintiin liittyy ?
- Anonyymi
Hhahaa! Kuinka tyhmä senäjokinen
Ei julkisen liikenteen käyttö ole varallisuudesta kiinni.
Eikä auton omistamisesta. Seinäjoki en vajaapää monistelee!! - Anonyymi
Se että joku haluaa kulkea julkisella ei ole köyhyyden merkki paitsi järkiköyhällä pohjanmaalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se että joku haluaa kulkea julkisella ei ole köyhyyden merkki paitsi järkiköyhällä pohjanmaalla
Kyllä Tampereella ihmiset ainakin kulkevat julkisilla sen takia kun eivät halua maksaa pysäköinnistä 3,20€/h
- Anonyymi
Onpa rujo maila!
- Anonyymi
Otetaanpa vertailuksi maaseutukaupunki Salo. Hyvinkin Seinäjoen tapainen kaupunki. Maaseutua ympärillä samaan tapaan, lietelantoineen, mitä Seinäjoella.
Salossa on suunnilleen samantapainen lähibussiverkosto mitä Seinäjoella. Mutta mitä ihmettä, Salossa ihmiset käyttää niitä busseja huomattavasti suuremmalla täyttöasteella mitä Seinäjoella. Mistä tämä johtuu? Ihmisillä on henkilöautot Salossakin, mutta siitä huolimatta lähibussi on suosittu kulkuväline.
Mikä selittää eron?- Anonyymi
No kun sivistys tuli sinne parisataa vuotta aikaisemmin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kun sivistys tuli sinne parisataa vuotta aikaisemmin
just näin
- Anonyymi
Käyttääköhän Salon keskusalueen ihmiset busseja aktiivisesti? Jos koululaisia ei lasketa, niin mihin ihmiset käyttää busseja, töissä käymiseen? Vilkaisin Salon paikallisliikenteen vuoroja, siellä käy paikallisliikenteen busseja yhtä kaukana, kuin Ylistaro ja Peräseinäjoki on Seinäjoella, mutta täällä ei ole paikallisliikenne tällä tavalla. Reittiliikenne hoitaa nuo alueet. Käytännössä lähes kaikki paikallisbussit pyörii keskustan alueella. "Kaikki tiet vie Roomaan", eli näyttäis Salossa monet bussit käyvän tosi kaukana. Siellä näyttää olevan linjoja jotain 20, Sjoella 11, vaikka Seinäjoki isompi paikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttääköhän Salon keskusalueen ihmiset busseja aktiivisesti? Jos koululaisia ei lasketa, niin mihin ihmiset käyttää busseja, töissä käymiseen? Vilkaisin Salon paikallisliikenteen vuoroja, siellä käy paikallisliikenteen busseja yhtä kaukana, kuin Ylistaro ja Peräseinäjoki on Seinäjoella, mutta täällä ei ole paikallisliikenne tällä tavalla. Reittiliikenne hoitaa nuo alueet. Käytännössä lähes kaikki paikallisbussit pyörii keskustan alueella. "Kaikki tiet vie Roomaan", eli näyttäis Salossa monet bussit käyvän tosi kaukana. Siellä näyttää olevan linjoja jotain 20, Sjoella 11, vaikka Seinäjoki isompi paikka.
älä ny viitti höpistä, sitä tosiasiaa vastaan, että sjoen bussiliikenne
on pärseestä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttääköhän Salon keskusalueen ihmiset busseja aktiivisesti? Jos koululaisia ei lasketa, niin mihin ihmiset käyttää busseja, töissä käymiseen? Vilkaisin Salon paikallisliikenteen vuoroja, siellä käy paikallisliikenteen busseja yhtä kaukana, kuin Ylistaro ja Peräseinäjoki on Seinäjoella, mutta täällä ei ole paikallisliikenne tällä tavalla. Reittiliikenne hoitaa nuo alueet. Käytännössä lähes kaikki paikallisbussit pyörii keskustan alueella. "Kaikki tiet vie Roomaan", eli näyttäis Salossa monet bussit käyvän tosi kaukana. Siellä näyttää olevan linjoja jotain 20, Sjoella 11, vaikka Seinäjoki isompi paikka.
Salossa on tavanomaista, että esim keskusta-alueen ulkopuolen asuinalueilta, hieman sama kuin jostain kertunlaaksosta, kärjestä tms, lähdetään käymään kaupungilla syömässä, kuten Seinäjoellakin. Seinäjoella väki ajaa autolla anttilan parkkiin, vaikka bussi kulkisi. Salossa annetaan auton olla kotona, ja hypätään mieluummin bussiin.
Tai isommassa mittakaavassa, peräseinäjoelta ajetaan autolla seinäjoelle ja takaisin, bussin kanssa peräkkäin. Salossa taas jopa maajussitkin tulee mieluusti jostain sivukylältä bussilla.
- Anonyymi
Seinäjoki on itseriittosia paskiasia täynnä. Julkinen liikenne on jo kauan ollut perseestä
- Anonyymi
Samanlaisia paskiaisia tuntuu asuvan Helsingissä ja Tampereella.
- Anonyymi
Vain rikkaat, yli 65 vuotiaat eläkeläiset saavat alennukset
Sjoella bussilippuihin.
Nuoremmat Kelan työkyvyttömyyseläkeläiset eivät saa alennuksia.
Eriarvoistamista. ! - Anonyymi
Syrjivää, kun nuoremmat työkyvyttömyyseläkeläiset ja sairaseläkeläiset
eivät saa mitään alrnnuksia.
Pitää olla yli 65;ja rikas ?- Anonyymi
Sairas sjOKI. ITSEKESKEINEN NARSISTIEN PAIKKAKUNTA
- Anonyymi
Sais lopettaa kokonaan paikallisliikenteen koska kaikillana on auto ja useimmilla kaksi.
Turhaa me veronmaksajat tuetaan muutamaa pummia joilla ei ole varaa autoon.- Anonyymi
hhöpöhöpö veronmaksajien rahoilla puhuja tyypililnen itseriittoinen asenne. julkinen liikenne on kaikkialla julkisesti subventoitu kansalaisten palvely jos ajatellaan pelkästään ikä ihmisiä
heille on välttämätöntä ja monille väestörymille.
- Anonyymi
no sjoella on ylivoimaisesti Suomen huonoin julkinen liikenne. Kesälauantait myös
poissa silloin kun matkailijoita olisi sairasta suorastaan irvokkasta!!-- taannoin lipun hinta nousi noin huono liikenn järjettömän huono palvelu. ei löydy vastaavaa muualta Suuomesta - Anonyymi
ei kannata ajaa kun bussifirma saa saman tuen kaupungilta hoitaa homman sitten ahkerasti tai vain sinnepäin.
- Anonyymi
Seinäjoen kaksi keskustaa olisi ajankohtaista nyt yhdistää ratikalla esimerkiksi rautatieaseman ja Ideaparkin välillä. Esteetön ratikka ilman portaita ei haittaisi ketään.
- Anonyymi
Vain rikkaille eläkeläisille alennuksia.
Sairaseläkeläiset nuoremmat täysin unohdettu.
Syrjivä systeemi ketuttaa.
- Anonyymi
eihän siinä tarttis muuta kuin, että jos viimoinen bussi lähtis edelleen
esim. klo 18.10, mutta VIHOVIIMOINEN ja ainut sen jälk klo 21.10 👌
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52902Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623