Seinäjoen paikallisliikenne

Anonyymi-ap

Kyllä on ONNETONTA touhua tää nk. Seinäjoen paikallisliikenne ...

Ainakaan klo. 19 jälkeen ei BUSSIT kulje ... oisko vähä parantamisen varaa ... ?

Mun mielestä n. klo 21-22 pitäis sentään rulata, ettei tartis taksia tilata... mut

ilmeisesti jonkinlainen SOPIMUS ?!



esim. IDEAPARK auki klo ---21, niin luulis sen jälkeen vielä bussien kulkevan !?

119

1320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Seinäjokelaane ajeloo omalla autolla.

      • Anonyymi

        Pyörällä paremminkin noin pienessä pikassa kulkevt nyytyt jopparilla.


      • Anonyymi

        Niin on läskiporsaat vähäälyiset pohjalaiset ajelee omalla autolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on läskiporsaat vähäälyiset pohjalaiset ajelee omalla autolla

        Pakko ajaa omalla kun toisten autoilla ajeleminen on ainakin ilman lupaa toistaiseksi kiellettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakko ajaa omalla kun toisten autoilla ajeleminen on ainakin ilman lupaa toistaiseksi kiellettyä.

        Kylläpä olet huonokuntoinen. Jaksat sentään jääkaapille kävellä kun olet hengissä.


      • Anonyymi

        joo läski pohjanmaalla ajellaan omalla autolla tyypillinen asenne perushenkisesä itseriittoisessa maakunnassa


    • Anonyymi

      Samaa mieltä!!! Seinäjoki muka kaupunki,Busseja ei kulje klo 19 jälkeen, naurettavaa ja sunnuntaisin ei ollenkaan, kesäaika ihan peestä ei kulje lauantaisin eikä myöhempään. Ihmiset lomalla ja kulkisivat mieluummin bussilla kun aina omalla autolla ja päästötkin vähenisi,mutta kun ei, ei haluta kasvattaa ilmeisesti asiakasmääriä. En oo kyl koskaan missään kaupungissa nähny näin surkeeta paikallisliikennettä.Hävetkää

      • Anonyymi

        Sjoki on julkisen liikenteen kehitysmaa. Suorkein seutu Suomessa


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      No voi voi. Ei niitä busseja kulje jos niitä ei kukaan käytä vaikka kuinka uhoatte että "mä ainakin menisin likkarilla kaks kertaa vuodessa". Linja- autoliikenne on liiketoimintaa, ja jos se ei kannata, sitä ei ole.

      • Anonyymi

        Eikös tää nk. paikallisliikenne täällä Seinäjoella saa esim. valtion tukea ?


      • Anonyymi

        Kannattaa ensin ottaa selvää mikä olis käyttöaste. Kaikkialla julkinen liikenne on julkisista varoista subventoitu. Eli siinä on muutakin kuin liiketoiminraa


      • Anonyymi

        Nykyinen 3€ kertalippu on sen verran paljon, ettei oo varaa. Ne jotka on rahoissa, kulkee sitten taas omalla autolla.

        Sais olla vaikka 1€/ 3km, hintakatto 3€ kaupunkialueella. Keskustaajaman ulkopuolelle vaikka 5€ hintakatto. Saattaisin käyttää useammin, vaikka en pidä siitä, että ensiksi pitää matkustaa keskustaan, sitten vaihtaa bussia, että pääsee haluamaansa paikkaan; vaivanloista, vaikka pieni kaupunkialue.

        Sen verran vähän käyttänyt kaupunkibusseja, etten edes tiedä onko siinä bussin vaihtoaikaa, vai joutuu odottamaan puolituntia? Aikatauluissa vaikuttaisi uusi linja lähtevän usein täsmälleen samaan aikaan, kuin linja millä saapuu paikalle. Puolen tunnin odottelu ainakin edelleen vähentäisi halukkuutta käyttää.


    • Anonyymi

      Asuin 80-luvulla tampereella ja siellä kulki silloin jo monia yölinjoja ja tästä
      on aikaa sentään jo n. 40 vuotta ... ja tosiaankin TÄÄLLÄ SEINÄJOELLA ei
      puhettakaan, että kulkis vielä esim. edes siihen asti ku kaupat menee kiinni
      klo 21-22 (cittarit, prisma jne...) !!!

      Eli onnetonta touhua todellakin !

      Ja vielä se, ettei läheskään kaikilla ole omaa autoa tai edes korttia !
      Ovatkohan tehneet diilin taksareiden kanssa ?

      • Anonyymi

        Ei Tampereella enää yölinjoja ajeta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Klo 23.00- 05.00 ei taideta montaa linjaa ajaa

        no senhän sä saat selville, käymällä linjat läpi.

        tuu sitte kertomaan montako löysit.

        ääsjoella ei ajeta edes 22 saakka, mitä tässä moni ihmettelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no senhän sä saat selville, käymällä linjat läpi.

        tuu sitte kertomaan montako löysit.

        ääsjoella ei ajeta edes 22 saakka, mitä tässä moni ihmettelee.

        Ei tyhjillä linja- autoilla kannata alkaa öisin ajamaan.


      • Anonyymi

        Muuta takaisin Tampereelle jos ei Seinäjoen julkinen liikenne ei kelpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tyhjillä linja- autoilla kannata alkaa öisin ajamaan.

        Eikös esm. IDEAparkissa käy melko paljo väkeä ja se sulkeutuu klo. 21

        niin olisko yhtään kohtuullista, että EDES sieltä lähtis viimeinen bussi

        klo. 21.10 eikä niinkuin nyt klo. 18.10 ja vaikkapa edes keskustaan asti !?

        Vai maksaako liikaa, hra liikennöitsijä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta takaisin Tampereelle jos ei Seinäjoen julkinen liikenne ei kelpaa.

        Muuta sä Utsjoelle !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös esm. IDEAparkissa käy melko paljo väkeä ja se sulkeutuu klo. 21

        niin olisko yhtään kohtuullista, että EDES sieltä lähtis viimeinen bussi

        klo. 21.10 eikä niinkuin nyt klo. 18.10 ja vaikkapa edes keskustaan asti !?

        Vai maksaako liikaa, hra liikennöitsijä ?

        Osta polkupyörä jos ei oo varallisuutta ajaa autolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuta sä Utsjoelle !

        Mä viihdyn Seinäjoella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osta polkupyörä jos ei oo varallisuutta ajaa autolla.

        Ei oo sinänsä varallisuudesta kiinni, vaan ei viitti seisottaa autoa ku nii vähä
        ajoa ja sitte ettiä sopivia parkkipaikkoja sekä P-PATE kyylää joka helkkarin
        paikas ja iskee heti ku vähäki aika ylittyy jne..... kyllä kalliix tulis.

        Ja muute polkupyöräkin on, mut ei oikke jaksa talviaikoina ajella ku ikääkin
        on jo enemmän ku tarpeex !


      • Anonyymi

        Tampere on hieno kaupunki Hämeenkadulla juopot/narkkarit nukkuu penkeillä ja sokoksen edessä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo sinänsä varallisuudesta kiinni, vaan ei viitti seisottaa autoa ku nii vähä
        ajoa ja sitte ettiä sopivia parkkipaikkoja sekä P-PATE kyylää joka helkkarin
        paikas ja iskee heti ku vähäki aika ylittyy jne..... kyllä kalliix tulis.

        Ja muute polkupyöräkin on, mut ei oikke jaksa talviaikoina ajella ku ikääkin
        on jo enemmän ku tarpeex !

        Seinäjoella ei tarvitse ilmaisia parkkipaikkoja etsiä suurin osa parkkipaikoista on ilmaisia.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Seinäjoella vielä tarvi Kelassa olla vartioita narkkarien takia niin kuin Tampereella on.

        niin, ei vielä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampere on hieno kaupunki Hämeenkadulla juopot/narkkarit nukkuu penkeillä ja sokoksen edessä.

        Paikkakunnat
        Pirkanmaa
        Tampere
        Häiriökäyttäytyminen yliopistonapteekissa

        Anonyymi-ap
        2023-10-07 09:29:53
        Ilmoita
        Olin perjantai aamusta yliopiston apteekissa niin kylläpä yks nainen käyttäyty edustavasti apteekissa,tatuoitujen sormiensa kanssa vänkäs henkilökunnan kanssa että hänen on saatava lääkkeitä,ja henkilökunta sano ettei apteekki voi vaikuttaa vaan lääkäri.Asiakas haistatteli ja sitten sano että lasi vettä tai kaks.Prkl tampere on täynnä noita häiriökäyttämis venkuloita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paikkakunnat
        Pirkanmaa
        Tampere
        Häiriökäyttäytyminen yliopistonapteekissa

        Anonyymi-ap
        2023-10-07 09:29:53
        Ilmoita
        Olin perjantai aamusta yliopiston apteekissa niin kylläpä yks nainen käyttäyty edustavasti apteekissa,tatuoitujen sormiensa kanssa vänkäs henkilökunnan kanssa että hänen on saatava lääkkeitä,ja henkilökunta sano ettei apteekki voi vaikuttaa vaan lääkäri.Asiakas haistatteli ja sitten sano että lasi vettä tai kaks.Prkl tampere on täynnä noita häiriökäyttämis venkuloita.

        mites tää liittyy tähän "joukkoliikenteeseen", mitä apteekeissa tapahtuu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mites tää liittyy tähän "joukkoliikenteeseen", mitä apteekeissa tapahtuu ?

        nainen oli tullut keskustorille juokkoliikenteen bussilla ja kävellyt siitä sitten Apteekkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nainen oli tullut keskustorille juokkoliikenteen bussilla ja kävellyt siitä sitten Apteekkiin.

        ...ai siis täällä Sjoellako, vai ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...ai siis täällä Sjoellako, vai ?

        Sulla on paha lukihäiriö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nainen oli tullut keskustorille juokkoliikenteen bussilla ja kävellyt siitä sitten Apteekkiin.

        Onhan se voinu tulla vaikka POTKULAUDALLA !

        Mistä tiedetään ?


    • Anonyymi

      Mistä te haluaisette mennä ja mihin Sjoella bussilla ehtoolla🤔

      • Anonyymi

        Voi vähäälyinen kommentoija mihin ehtoolla onhan sjoella teatteri elokuvateatteri ja onhan iltarientoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi vähäälyinen kommentoija mihin ehtoolla onhan sjoella teatteri elokuvateatteri ja onhan iltarientoja

        Elokuvia voi kattella kotonakin, eileenkin tuli hyvä lännenelokuva neloskanavalta. Ja mitä sitä mitää iltariantoja ihiminen tarttoo. Yhyreksältä kuuluu mennä maata, notta pääsöö aamulla viireltä ylähä, niinku miähet. Ha!


      • Anonyymi

        Helesingis menee automaatti sähkö pussit tunni välein yötä päivää. Voi mennä piano tunneille kuuntelemaan yö soittoa. Ei hurjastele eik oo kuski pullaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helesingis menee automaatti sähkö pussit tunni välein yötä päivää. Voi mennä piano tunneille kuuntelemaan yö soittoa. Ei hurjastele eik oo kuski pullaa

        Tänne vois jotain kuskittomia kiskobusseja, eli m itä lie ratikkoja, rullaamaan edes takas 24/7 Keskustasta Kärkeen ja takas (Vapaudentie, Törnäväntie). Keskustasta Pajuluomalle ja takas (Ruukintie). Ja poikkicityn Alakylästä Nuromoon ja takas (Suupohja/Pohjan valtatie). Huhtalasta/Jouppilasta Hyllykalliolle ja takas (Kirkkokatu, Kalevantie). Ja vielä Sairaalanmäeltä Kertunlaakkoon ja takas (Koskenalantie, Kivistöntie). Reittien yhtymäpisteille pysäkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elokuvia voi kattella kotonakin, eileenkin tuli hyvä lännenelokuva neloskanavalta. Ja mitä sitä mitää iltariantoja ihiminen tarttoo. Yhyreksältä kuuluu mennä maata, notta pääsöö aamulla viireltä ylähä, niinku miähet. Ha!

        Joo niin typerä pohojalaanen


    • Anonyymi

      Miksi nuoremmat Kelan eläkeläiset saa alennuslippuja kaupungin busseihin ?
      Miksi pitää olla yli 65 vuotias eläkeläinen.
      Eriarvoisuutta Seinäjoella !

      • Anonyymi

        ihan selvä juttu..täällä ei ole vielä totuttu julkiseen liikenteeseen. paikallisliikenteen pitäisi tehdä joku promo viikko. ajattaa ilmaiseksi muutamaa työlinjaa tietystä paikasta ja iltalinjaa kaupunginosta keskustaan. ihmiset oppis..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan selvä juttu..täällä ei ole vielä totuttu julkiseen liikenteeseen. paikallisliikenteen pitäisi tehdä joku promo viikko. ajattaa ilmaiseksi muutamaa työlinjaa tietystä paikasta ja iltalinjaa kaupunginosta keskustaan. ihmiset oppis..

        Kyllä kuulkaa paikallisliikennettä oli sotien jälkeen aina 80-luvulla asti kovasti. Peltonen ja Sarpo liikennöivät ja ilman kaupungin tukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan selvä juttu..täällä ei ole vielä totuttu julkiseen liikenteeseen. paikallisliikenteen pitäisi tehdä joku promo viikko. ajattaa ilmaiseksi muutamaa työlinjaa tietystä paikasta ja iltalinjaa kaupunginosta keskustaan. ihmiset oppis..

        Niin jos ei ole tarjolla ei ole tottumusta. Onhan sjoella vanhaa väkeä joilla ei ole omaa autoa ja on myös nuorempia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuulkaa paikallisliikennettä oli sotien jälkeen aina 80-luvulla asti kovasti. Peltonen ja Sarpo liikennöivät ja ilman kaupungin tukea.

        Totta -80- luvulla mentiin baariinkin alkuillasta bussilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan selvä juttu..täällä ei ole vielä totuttu julkiseen liikenteeseen. paikallisliikenteen pitäisi tehdä joku promo viikko. ajattaa ilmaiseksi muutamaa työlinjaa tietystä paikasta ja iltalinjaa kaupunginosta keskustaan. ihmiset oppis..

        Joo, ihan selvää IKÄRASISMIA !!!


    • Anonyymi

      Eräs tuttavani asuu 200 metrin pääs lähikaupasta, silti se menöö sinne autolla, hakemaan tupakkiaskin ja ruokatarvikkeita muovipussillisen. Hän ei myöskään lajittele roskia, vaan kaikki metallit, paristot, mainoslehdet, pahvit, ruoantähteet, kaikki, samaan roskiin. Ja se roskapussi nostetaan ensin moneksi tunniksi eteiseen haisemaan, ennen kuin jaksetaan viedä roskikseen.

      Tyypillinen pohjalaanen.

    • Anonyymi

      Joo, ei se varmaan mikään KATASROOHVI ois, jos bussit kulkis vaikkapa

      klo. 22 een asti, eli noin 3 tuntia pirempään, vai kuinka ols ?

    • Anonyymi

      Lauantaina oli pelekkiä penkkiä kyytis.

    • Anonyymi

      Teil sentään kulkee bussit, joten älä viitti märistä.
      Hanki auto, jos on noin hankalaa. Niitä saapi halavalla. Oma auto, saa mennä ja tulla omaan tahtiinsa eikä tarvi kytätä aikatauluja.

      • Anonyymi

        Noin ajattelee yksinkertainen vajaapää pohjalainen


      • Anonyymi

        Joo kyllä autoja (romuja) saa lähes ilmatteex, mut mitä maksaa niiden YLLÄPITO ?!

        ... sehän se vasta maksaa, varsinkin siihen nähden, jos tosi harvoin tarttee eli kyllä
        tulee kilometrille hintaa !

        Ei siis mitään järkeä !


    • Anonyymi

      Joukkoliikenne on aina ollut sellainen vähän vaikea asia kautta pohjanmaan. Vaasassakin bussit on olleet vielä muutama vuosi sitten vanhoja savuttavia romuja.

      • Anonyymi

        Vaasassa on paremmin bussit kulkee joka päivä.
        Ja myös iltaisin sjoki on parkkiintunut sisäänpäin kääntynyt nukkavieru paskiasten kaupunki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaasassa on paremmin bussit kulkee joka päivä.
        Ja myös iltaisin sjoki on parkkiintunut sisäänpäin kääntynyt nukkavieru paskiasten kaupunki

        ÄLÄ muuta sano, Seinäjoki HÄVIÄÄ JOPA VAASALAISILLE !
        Kyllä mä ainaki häpeäisin !


    • Anonyymi

      Seinäjoella on pitkän aikaa ollut huono julkinen liikenne.
      Mitään parannusta ei ole tapahtunut. Päättäjät eivät kuuntele kansalaisia. Linja autoliikenteen kilpailutus on ollut heikkoa. Joskus oli veolia. Muista 70 ja 80 luvulla autoja kulki joka puolelle oli illat ja viikonloput. On väestö kuolemassa kun on ajettu alas. Käsittääkseni sjoen väkiluku on kasvanut

      • Anonyymi

        "Seinäjoella on pitkän aikaa ollut huono julkinen liikenne."
        30-40 vuotta! Muuttaessamme tänne aikanaan, pääsi rientoihin ja teattereihin niin iltaisin kuin viikonloppuisin. Ja varsinkin pois sieltä. Muistan kun nuoremme silloin pääsivät kemuista vielä puolen yön aikoihin kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Seinäjoella on pitkän aikaa ollut huono julkinen liikenne."
        30-40 vuotta! Muuttaessamme tänne aikanaan, pääsi rientoihin ja teattereihin niin iltaisin kuin viikonloppuisin. Ja varsinkin pois sieltä. Muistan kun nuoremme silloin pääsivät kemuista vielä puolen yön aikoihin kotiin.

        Se ei vaan yksinkertaisesti kannata liiketaloudellisesti. Kaupungin pitää tukea niin voimakkaasti rahalla liikennöitsijöitä. Joskus, ehkä noin vuoteen 1990 pärjäsivät ilman kaupungin tukea. Sen jälkeen palkkakustannukset ja autokustannukset nousivat ja matkustajamäärät laskivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei vaan yksinkertaisesti kannata liiketaloudellisesti. Kaupungin pitää tukea niin voimakkaasti rahalla liikennöitsijöitä. Joskus, ehkä noin vuoteen 1990 pärjäsivät ilman kaupungin tukea. Sen jälkeen palkkakustannukset ja autokustannukset nousivat ja matkustajamäärät laskivat.

        Erottaako tämäkin Seinäjoen oikeasta kaupungista? Ei bussiliikennettä byaaah byyaaaah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei vaan yksinkertaisesti kannata liiketaloudellisesti. Kaupungin pitää tukea niin voimakkaasti rahalla liikennöitsijöitä. Joskus, ehkä noin vuoteen 1990 pärjäsivät ilman kaupungin tukea. Sen jälkeen palkkakustannukset ja autokustannukset nousivat ja matkustajamäärät laskivat.

        Sitä mä vaan ihmettelen, ku mikään ei tahdo nykyisin kannattaa ?!

        Vai ovatko nk. tuottovaatimukset nostettu aivan liian korkealle ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä mä vaan ihmettelen, ku mikään ei tahdo nykyisin kannattaa ?!

        Vai ovatko nk. tuottovaatimukset nostettu aivan liian korkealle ?

        Polttoaineetkin on paljon kallimpia, samoin palkkakustannukset. Ajattele nyt. Auto kuluttaa 30 litraa satasella. Ajelet kaksi tuntia. Tulee 100 km. Jo polttoaineet yli 60€. Tuona aikana 10 matkustajaa, joista saa 30€. Ei saa tienattua edes puolia polttoainekuluista. Lisäksi muut autokulut ja palkat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoaineetkin on paljon kallimpia, samoin palkkakustannukset. Ajattele nyt. Auto kuluttaa 30 litraa satasella. Ajelet kaksi tuntia. Tulee 100 km. Jo polttoaineet yli 60€. Tuona aikana 10 matkustajaa, joista saa 30€. Ei saa tienattua edes puolia polttoainekuluista. Lisäksi muut autokulut ja palkat.

        Nyt mä ihmettelen edelleen, että tuon sun esimerkin mukaan p-liikennehän

        tuottaisi koko ajan tappiota ja kuinka se taas voisi olla mahdollista, sillä

        eihän sitä voisi sitten käytännössä olla ollenkaan ?

        Eli sittenhän sillä täytyy olla ns. takana valtion/kaupungin tuet, vai kuinka

        mahtaa olla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt mä ihmettelen edelleen, että tuon sun esimerkin mukaan p-liikennehän

        tuottaisi koko ajan tappiota ja kuinka se taas voisi olla mahdollista, sillä

        eihän sitä voisi sitten käytännössä olla ollenkaan ?

        Eli sittenhän sillä täytyy olla ns. takana valtion/kaupungin tuet, vai kuinka

        mahtaa olla ?

        Yhteiskunta tukee bussiliikennettä. Silloin kun Suomessa oli perinteiset perhearvot kunniassa, niin bussiliikennekin oli kannattavaa ilman tukia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoaineetkin on paljon kallimpia, samoin palkkakustannukset. Ajattele nyt. Auto kuluttaa 30 litraa satasella. Ajelet kaksi tuntia. Tulee 100 km. Jo polttoaineet yli 60€. Tuona aikana 10 matkustajaa, joista saa 30€. Ei saa tienattua edes puolia polttoainekuluista. Lisäksi muut autokulut ja palkat.

        1 bussilippu 50km välille kun maksaa jo 13eur. (hinta matkahuollon nettisivulta) niin laskutoimituksesi ei pidä alkuunkaan paikkansa


    • Anonyymi

      Älkää marmattako. Tiedättekö mitä nuo vuorot liikennöitsijälle itselle maksaa.

      • Anonyymi

        Hiljaa kuolee Seinäjoki.


      • Anonyymi

        Mutta ei kai kukaan jatkuvasti tappiolla tee mitään, sillä siitähän seuraa KONKURSSI !


      • Anonyymi

        Mitä väliä simmä on mitä liikennöitsijälle maksaa julkisen liikenteen ei tarvitse tuottaa voittoa. Se on subventoitu kaikkialla kunnan ja valtion varoista


    • Anonyymi

      osta sassi mopo präääääätttttt

      • Anonyymi

        viluttaako, ku joku sanoo totuuden !


    • Anonyymi

      Yli 50 vuotiaat ainakin muistaa kuinka päästiin kulkemaan mainiosti paikasta paikkaan bussilla! Ja linjurireitti vuoroja alettiin karsia sitten 90-luvulla tuntuvasti.

      • Anonyymi

        Vielä 80-luvulla Postilla oli keltainen rahtibussi, sen kyydissäkin pääsi kantateitä, mut vain tosi varhain aamuisin ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä 80-luvulla Postilla oli keltainen rahtibussi, sen kyydissäkin pääsi kantateitä, mut vain tosi varhain aamuisin ;)

        Postin keltaisilla linjureilla pääsi mihin vain kolkkaan Suomessa silloin vielä oli palveluita olemassa kekkosslovakiassa


    • Anonyymi

      Paikallisliikenteen vanha putputtava bussi

    • Anonyymi

      Jaa että automaattinen ilman kuskia ajeleva bussi, mukamas ensimmäisenä Suomessa justiinki Seinäjoelle. Heh heh. Eiköhän semmoinen tule ensimmäisenä kokeiluun jonnekin Helsinkiin tai Vantaalle. En ymmärrä näitä kommentteja, jossa kuvitellaan että joka maailman asia tulis ensimmäisenä mukamas aina Seinäjoelle. Kun eihän tänne oo tähänkään asti mikään ensimmäisenä tullut. Ainahan kaikki uudet jutut tulee tänne 10-15 vuoden viiveellä, ja pk-seudulle tulee asiat aina ensin.

      Onko väki niin kuplassa elävää, että jos jonnekin vaikkapa Tanelinlampeen tulee joku wake-board rata, niin oletetaan sen olevan Suomen ensimmäinen. Johtuen siitä ettei ole käyty mastonkantaman ulkopuolella. Joka asia mitä tänne tulee mukamas "uutena hypenä", on jo vuosikymmenen vanhaa peruskauraa jossain pk-seudulla, Tampereella tai Turussa.

      Hävettää joidenkin puolesta...

      • Anonyymi

        Onneksi eteläpohjalaiset eivät yleensä osaa hävetä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi eteläpohjalaiset eivät yleensä osaa hävetä.

        Matala älykkyysosamäärä ja liian pienet piirit, estää sen.


    • Anonyymi

      Tässähän voisi olla liikeidean tynkää jollekkulle. Bussi mikä kiertäisi ILTAISIN 7-päivänä viikossa esim. väliä Jouppi-Törnävä-Hyllykallio-Jouppi ja samaa reittiä toisinpäin, vaikkapa klo 17 - 23

      • Anonyymi

        Eu hun meno muutti asiat huonomiksi. Ennen ei kilpailutettu, vaan oman paikkakunnan liikennöitsijät ajoivat tappiollisiakin vuoroja iltaisin ja viikonloppuisin ja kesäisin. Vastapalveluksena kaupungin ja seurakunnan tilauskuljetukset otettiin oman paikkakunnan liikennöitsijöiltä. Asia ei parane, ennen kuin erotaan eeuusta.


      • Anonyymi

        Eiku IDEAPARK-KESKUSTA-KIVISTÖ-KASPERI-TÖRNÄVÄ ja

        sama takaisin ... varmaankin eniten matkustajia, vai !?

        n. klo 18 - 22.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiku IDEAPARK-KESKUSTA-KIVISTÖ-KASPERI-TÖRNÄVÄ ja

        sama takaisin ... varmaankin eniten matkustajia, vai !?

        n. klo 18 - 22.

        Kuka sen maksaisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka sen maksaisi?

        Matkustajat, valtio ja kaupunki, niinkuin jo pitkän aikaa tähänkin asti !


    • Anonyymi

      Ei mihinkää pyllykalliolle tai tertunlaaksoon mitää tartteta, ne on pöyröitä eikä ne tartte mitään.

    • Anonyymi

      Voisi olla hyvä sellainen gondolihissijärjestelmä. Aluksi vaikka Keskusta-Ideapark välille, sitten laajentaa verkosto kattamaan kaikki tärkeimmät alueet.

      • Anonyymi

        Joooo tehdään sellainen, jokapaikkaan, ja raitsikkaverkosto viekä rinnalle, ikäänkuin varuiksi. Ja sitten kuitenkaan kukaan ei niitä käytä, koska autolla on mukavee ajella, kun niin ollaan aina ennenkin totuttu ajamaan.


    • Anonyymi

      Seinäjokisilla on varallisuutta omistaa oma auto eikä tarvitse kulkea julkisella niin kuin köyhät tekee.

      • Anonyymi

        No sepä se vasta, älä muuta viserrä 😁😂🤣👌


      • Anonyymi

        Sulle täytys myöntää oikein NOBELIN LIIKENNÖINTI pal... aijaa mutta
        eihän sellasta jaetakkaan.


      • Anonyymi

        Suurin osa Etelä-Pohjanmaalla asuu omassa asunnossaan eikä vuokralla niin kuin Tamperelaiset ja Helsinkiläiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa Etelä-Pohjanmaalla asuu omassa asunnossaan eikä vuokralla niin kuin Tamperelaiset ja Helsinkiläiset.

        No mutta sehän on hemmetin tyhmää omistaa asunto ja laittaa kaikki rahansa kiinni johonki tyhmiin seiniin. Vuokralla et oo naimisis seinien kans, ja pääset nauttimaan rahoistas muutenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa Etelä-Pohjanmaalla asuu omassa asunnossaan eikä vuokralla niin kuin Tamperelaiset ja Helsinkiläiset.

        Mitenkä se tähän liikennöintiin liittyy ?


      • Anonyymi

        Hhahaa! Kuinka tyhmä senäjokinen
        Ei julkisen liikenteen käyttö ole varallisuudesta kiinni.
        Eikä auton omistamisesta. Seinäjoki en vajaapää monistelee!!


      • Anonyymi

        Se että joku haluaa kulkea julkisella ei ole köyhyyden merkki paitsi järkiköyhällä pohjanmaalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että joku haluaa kulkea julkisella ei ole köyhyyden merkki paitsi järkiköyhällä pohjanmaalla

        Kyllä Tampereella ihmiset ainakin kulkevat julkisilla sen takia kun eivät halua maksaa pysäköinnistä 3,20€/h


    • Anonyymi

      Onpa rujo maila!

    • Anonyymi

      Otetaanpa vertailuksi maaseutukaupunki Salo. Hyvinkin Seinäjoen tapainen kaupunki. Maaseutua ympärillä samaan tapaan, lietelantoineen, mitä Seinäjoella.

      Salossa on suunnilleen samantapainen lähibussiverkosto mitä Seinäjoella. Mutta mitä ihmettä, Salossa ihmiset käyttää niitä busseja huomattavasti suuremmalla täyttöasteella mitä Seinäjoella. Mistä tämä johtuu? Ihmisillä on henkilöautot Salossakin, mutta siitä huolimatta lähibussi on suosittu kulkuväline.

      Mikä selittää eron?

      • Anonyymi

        No kun sivistys tuli sinne parisataa vuotta aikaisemmin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun sivistys tuli sinne parisataa vuotta aikaisemmin

        just näin


      • Anonyymi

        Käyttääköhän Salon keskusalueen ihmiset busseja aktiivisesti? Jos koululaisia ei lasketa, niin mihin ihmiset käyttää busseja, töissä käymiseen? Vilkaisin Salon paikallisliikenteen vuoroja, siellä käy paikallisliikenteen busseja yhtä kaukana, kuin Ylistaro ja Peräseinäjoki on Seinäjoella, mutta täällä ei ole paikallisliikenne tällä tavalla. Reittiliikenne hoitaa nuo alueet. Käytännössä lähes kaikki paikallisbussit pyörii keskustan alueella. "Kaikki tiet vie Roomaan", eli näyttäis Salossa monet bussit käyvän tosi kaukana. Siellä näyttää olevan linjoja jotain 20, Sjoella 11, vaikka Seinäjoki isompi paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttääköhän Salon keskusalueen ihmiset busseja aktiivisesti? Jos koululaisia ei lasketa, niin mihin ihmiset käyttää busseja, töissä käymiseen? Vilkaisin Salon paikallisliikenteen vuoroja, siellä käy paikallisliikenteen busseja yhtä kaukana, kuin Ylistaro ja Peräseinäjoki on Seinäjoella, mutta täällä ei ole paikallisliikenne tällä tavalla. Reittiliikenne hoitaa nuo alueet. Käytännössä lähes kaikki paikallisbussit pyörii keskustan alueella. "Kaikki tiet vie Roomaan", eli näyttäis Salossa monet bussit käyvän tosi kaukana. Siellä näyttää olevan linjoja jotain 20, Sjoella 11, vaikka Seinäjoki isompi paikka.

        älä ny viitti höpistä, sitä tosiasiaa vastaan, että sjoen bussiliikenne
        on pärseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyttääköhän Salon keskusalueen ihmiset busseja aktiivisesti? Jos koululaisia ei lasketa, niin mihin ihmiset käyttää busseja, töissä käymiseen? Vilkaisin Salon paikallisliikenteen vuoroja, siellä käy paikallisliikenteen busseja yhtä kaukana, kuin Ylistaro ja Peräseinäjoki on Seinäjoella, mutta täällä ei ole paikallisliikenne tällä tavalla. Reittiliikenne hoitaa nuo alueet. Käytännössä lähes kaikki paikallisbussit pyörii keskustan alueella. "Kaikki tiet vie Roomaan", eli näyttäis Salossa monet bussit käyvän tosi kaukana. Siellä näyttää olevan linjoja jotain 20, Sjoella 11, vaikka Seinäjoki isompi paikka.

        Salossa on tavanomaista, että esim keskusta-alueen ulkopuolen asuinalueilta, hieman sama kuin jostain kertunlaaksosta, kärjestä tms, lähdetään käymään kaupungilla syömässä, kuten Seinäjoellakin. Seinäjoella väki ajaa autolla anttilan parkkiin, vaikka bussi kulkisi. Salossa annetaan auton olla kotona, ja hypätään mieluummin bussiin.

        Tai isommassa mittakaavassa, peräseinäjoelta ajetaan autolla seinäjoelle ja takaisin, bussin kanssa peräkkäin. Salossa taas jopa maajussitkin tulee mieluusti jostain sivukylältä bussilla.


    • Anonyymi

      Seinäjoki on itseriittosia paskiasia täynnä. Julkinen liikenne on jo kauan ollut perseestä

      • Anonyymi

        Samanlaisia paskiaisia tuntuu asuvan Helsingissä ja Tampereella.


    • Anonyymi

      Vain rikkaat, yli 65 vuotiaat eläkeläiset saavat alennukset
      Sjoella bussilippuihin.
      Nuoremmat Kelan työkyvyttömyyseläkeläiset eivät saa alennuksia.
      Eriarvoistamista. !

    • Anonyymi

      Syrjivää, kun nuoremmat työkyvyttömyyseläkeläiset ja sairaseläkeläiset
      eivät saa mitään alrnnuksia.
      Pitää olla yli 65;ja rikas ?

      • Anonyymi

        Sairas sjOKI. ITSEKESKEINEN NARSISTIEN PAIKKAKUNTA


    • Anonyymi

      Sais lopettaa kokonaan paikallisliikenteen koska kaikillana on auto ja useimmilla kaksi.
      Turhaa me veronmaksajat tuetaan muutamaa pummia joilla ei ole varaa autoon.

      • Anonyymi

        hhöpöhöpö veronmaksajien rahoilla puhuja tyypililnen itseriittoinen asenne. julkinen liikenne on kaikkialla julkisesti subventoitu kansalaisten palvely jos ajatellaan pelkästään ikä ihmisiä
        heille on välttämätöntä ja monille väestörymille.


    • Anonyymi

      no sjoella on ylivoimaisesti Suomen huonoin julkinen liikenne. Kesälauantait myös
      poissa silloin kun matkailijoita olisi sairasta suorastaan irvokkasta!!-- taannoin lipun hinta nousi noin huono liikenn järjettömän huono palvelu. ei löydy vastaavaa muualta Suuomesta

    • Anonyymi

      ei kannata ajaa kun bussifirma saa saman tuen kaupungilta hoitaa homman sitten ahkerasti tai vain sinnepäin.

    • Anonyymi

      Seinäjoen kaksi keskustaa olisi ajankohtaista nyt yhdistää ratikalla esimerkiksi rautatieaseman ja Ideaparkin välillä. Esteetön ratikka ilman portaita ei haittaisi ketään.

      • Anonyymi

        Vain rikkaille eläkeläisille alennuksia.
        Sairaseläkeläiset nuoremmat täysin unohdettu.
        Syrjivä systeemi ketuttaa.


    • Anonyymi

      eihän siinä tarttis muuta kuin, että jos viimoinen bussi lähtis edelleen
      esim. klo 18.10, mutta VIHOVIIMOINEN ja ainut sen jälk klo 21.10 👌

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      2123
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      54
      1799
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1659
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1597
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1566
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1484
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      112
      1361
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1341
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1203
    Aihe