Huh, huomenna se on. Toivottavasti menee hyvin.
Onko kenelläkään antaa viimehetken vinkkiä?
Mitkä ovat hyvät pisteet, joilla todennäköisesti pääsee sisään Turkuun tai Tampereelle?
Tietojenkäsittelytieteen pääsykokeesta
23
2123
Vastaukset
- Nimetön
Minäkin osallistun :) Ensimmäistä kertaa siis..ja Helsinki oli ykkösvaihtoehto!
Tosin alkupisteeni ovat "vain" 35/100,joten :( en varmaan pääse sisään...snif...
Millaisilla pisteillä pääsee Kuopioon opiskelemaan tietojenkäsittelyä?- Tuleva maisteri
Kuopioon riittää varmaan ns. huonot pisteet. Ja ensimmäinen on minullakin kerta, hain Turkuun, Tampereelle, Jyväskylään ja Kuopioon. Minulla alkupisteet 50.
Olishan se aika hyvä jos nyt pääsisi sisään, itseasiassa opinnot minulla alkaisi vasta vuoden päästä, joten kokeilen vain tikulla jäätä. - olin juuri kokeessa
Tuleva maisteri kirjoitti:
Kuopioon riittää varmaan ns. huonot pisteet. Ja ensimmäinen on minullakin kerta, hain Turkuun, Tampereelle, Jyväskylään ja Kuopioon. Minulla alkupisteet 50.
Olishan se aika hyvä jos nyt pääsisi sisään, itseasiassa opinnot minulla alkaisi vasta vuoden päästä, joten kokeilen vain tikulla jäätä...niin, iso osa hakee näköjänsä koulupisteiden avulla myös..tiestysti jos on juuri kirjoittanut. Itse tulin juuri tietojenkäsittelyn pääsykokeesta, haen pelkällä kokeella (kirjoitin 2000) ja pelkästään helsinkiin. Hui kauhea kun meni huonosti :( eipä tainnut läpi mennä!
Harmittaa, kun koko ajan tulee mieleen mokia..
Ja hei! te jotka haette yhteispisteiillä, olkaa nyt ihmeessä onnellisia, että teidät arvostellaan 2 eri tavalla! Itselläni kun ei ole kuin koe-arvostelu.. - lakiton
olin juuri kokeessa kirjoitti:
..niin, iso osa hakee näköjänsä koulupisteiden avulla myös..tiestysti jos on juuri kirjoittanut. Itse tulin juuri tietojenkäsittelyn pääsykokeesta, haen pelkällä kokeella (kirjoitin 2000) ja pelkästään helsinkiin. Hui kauhea kun meni huonosti :( eipä tainnut läpi mennä!
Ja hei! te jotka haette yhteispisteiillä, olkaa nyt ihmeessä onnellisia, että teidät arvostellaan 2 eri tavalla! Itselläni kun ei ole kuin koe-arvostelu..Hyvin pääsi sisään ilman lakkiakin, tosin ensimmäinen vaihtoehto oli Tampere, toisena Helsinki ja täällä Helsingissä nyt ollaan.
Jälkikäteen ajateltuna parempi etten sinne Tampereellee päässyt :D - puistokemian maisteri
olin juuri kokeessa kirjoitti:
..niin, iso osa hakee näköjänsä koulupisteiden avulla myös..tiestysti jos on juuri kirjoittanut. Itse tulin juuri tietojenkäsittelyn pääsykokeesta, haen pelkällä kokeella (kirjoitin 2000) ja pelkästään helsinkiin. Hui kauhea kun meni huonosti :( eipä tainnut läpi mennä!
Ja hei! te jotka haette yhteispisteiillä, olkaa nyt ihmeessä onnellisia, että teidät arvostellaan 2 eri tavalla! Itselläni kun ei ole kuin koe-arvostelu..Tuli itekin tänään käytyä kyseisessä kokeessa. Onko arvoisilla kollegoilla tietoa arvostelukäytännöstä? Esim. olisko koodaus-tehtävässä pitänyt kovastikin kommentoida ja onko ns. tyyliseikoilla merkitystä?
- kokeessa käynyt
puistokemian maisteri kirjoitti:
Tuli itekin tänään käytyä kyseisessä kokeessa. Onko arvoisilla kollegoilla tietoa arvostelukäytännöstä? Esim. olisko koodaus-tehtävässä pitänyt kovastikin kommentoida ja onko ns. tyyliseikoilla merkitystä?
Olisi varmasti pitänyt kommentoida (en sitä tehnyt ) :((
Ja onhan tyyliseikat aina tärkeitä, ettet tee "pötkökoodia" sivun vasempaan laitaan..(?) - kokeessa kääntynyt
kokeessa käynyt kirjoitti:
Olisi varmasti pitänyt kommentoida (en sitä tehnyt ) :((
Ja onhan tyyliseikat aina tärkeitä, ettet tee "pötkökoodia" sivun vasempaan laitaan..(?)Voi luoja mikä koe.
Kenen mielestä se koe oli liian pitkä? Minulla ainakaan ei aika riittänyt...jäi harmittamaan...
Tein osion 1 ja 2 ja niissä riitti sen verran tekemistä,että taidan heittää hyvästit läpipääsylle...mutta tulipa ainakin kokeiltua! Itse tähtään ammattikorkeaan ja yliopiston pääsykoe oli lähinnä "harjoitusta" tulevaan pääsykokeeseen ;)
Minulla meni siihen bussijuttuun n.1,5h ja näpersin sitä aineistotehtävään vähän liian kauan,koska lopuksi sitten heitin vastaukset "vähän miten sattui".En ymmärtänyt niistä kaavioista yhtään mitään.Tai mikä lie virtaukset olivatkaan ;) - kuopioon menossa
kokeessa kääntynyt kirjoitti:
Voi luoja mikä koe.
Kenen mielestä se koe oli liian pitkä? Minulla ainakaan ei aika riittänyt...jäi harmittamaan...
Tein osion 1 ja 2 ja niissä riitti sen verran tekemistä,että taidan heittää hyvästit läpipääsylle...mutta tulipa ainakin kokeiltua! Itse tähtään ammattikorkeaan ja yliopiston pääsykoe oli lähinnä "harjoitusta" tulevaan pääsykokeeseen ;)
Minulla meni siihen bussijuttuun n.1,5h ja näpersin sitä aineistotehtävään vähän liian kauan,koska lopuksi sitten heitin vastaukset "vähän miten sattui".En ymmärtänyt niistä kaavioista yhtään mitään.Tai mikä lie virtaukset olivatkaan ;)Voisiko joku selventää tuota Kuopion valintatilastoa vuodelta 2004? Alin hyväksytty oli alkupisteet koe/koe oli 25/25 siis vuonna 2004....en ymmärtänyt..
Mutta siis tänä vuonna Kuopioon haki 108.Onkohan tuossa vain ensisijaiset hakijat? Tuntuu aika pieneltä,jos siinä on kaikki hakijat... - kuopioon menossa
kuopioon menossa kirjoitti:
Voisiko joku selventää tuota Kuopion valintatilastoa vuodelta 2004? Alin hyväksytty oli alkupisteet koe/koe oli 25/25 siis vuonna 2004....en ymmärtänyt..
Mutta siis tänä vuonna Kuopioon haki 108.Onkohan tuossa vain ensisijaiset hakijat? Tuntuu aika pieneltä,jos siinä on kaikki hakijat...Laskin,että minulla olisi alkupisteitä kasassa kuopioon 30/70.Sitten tuohon tulee se valintakoe eli 30/120 on nyt kasassa ennen valintakokeen tuloksia ja valintakokeesta ei kyl mitään hurjia pisteitä tule...hyvä jos yhden pisteen saan ;)
- Savosta
Kuopio on ok paikka tietojenkäsittelyssä, hyvä meininkin, hae vaan sinne. Helsingissä voi joutua roikkumaan piiiitttkäääään ja uusimaan useita kokeita. Menestystä!
- Bartender
lakiton kirjoitti:
Hyvin pääsi sisään ilman lakkiakin, tosin ensimmäinen vaihtoehto oli Tampere, toisena Helsinki ja täällä Helsingissä nyt ollaan.
Jälkikäteen ajateltuna parempi etten sinne Tampereellee päässyt :DSe että pääsit sisään ei merkkaa vielä mitään.
Pidä kirjaa montako vuotta menee että pääset paperin kanssa myös ulos. Mieti sitten kumpi olisi ollut parempi paikka. - lakiton
Bartender kirjoitti:
Se että pääsit sisään ei merkkaa vielä mitään.
Pidä kirjaa montako vuotta menee että pääset paperin kanssa myös ulos. Mieti sitten kumpi olisi ollut parempi paikka.En nyt näe mitän merkitystä sillä lakilla on valmistumisen kannalta...
Tosin siinämielessä että matikan kanssa joutuu taistelemaan enemmän, mutta muuten minulla on ammatillinen tutkinto ja monta työvuotta takana alalta, jotka helpottavat opiskelua kummasti. - Ei lakkia
lakiton kirjoitti:
En nyt näe mitän merkitystä sillä lakilla on valmistumisen kannalta...
Tosin siinämielessä että matikan kanssa joutuu taistelemaan enemmän, mutta muuten minulla on ammatillinen tutkinto ja monta työvuotta takana alalta, jotka helpottavat opiskelua kummasti.Ihmetyttää, että täällä hehkutetaan Helsingin yliopiston tietojenkäsittelyä ja jotenkin vähätellään pienempien kaupunkien yliopistoja.
Karu totuus on se että Helsingistä valmistustuu
maistereita vähän verrattuna sisäänotettujen määrään. Jos sinulla on tuttuja Helsingissä niin
kysyppä vaikka Laskennan teoria kurssista ja muista hauskoista kursseista joita uusitaan lukuisia kertoja. - lakiton
Ei lakkia kirjoitti:
Ihmetyttää, että täällä hehkutetaan Helsingin yliopiston tietojenkäsittelyä ja jotenkin vähätellään pienempien kaupunkien yliopistoja.
Karu totuus on se että Helsingistä valmistustuu
maistereita vähän verrattuna sisäänotettujen määrään. Jos sinulla on tuttuja Helsingissä niin
kysyppä vaikka Laskennan teoria kurssista ja muista hauskoista kursseista joita uusitaan lukuisia kertoja.vähätellä muiden yliopistojen koulutusta, tarkoitin että viihdyn Helsingissä erittäin hyvin, pidän tästä kaupungista.
Saattaahan esim. Tampereella olla tasokkaampaa koulutusta, sitä en voi tietää.
- Katr
Onko paljonkin niitä joilla ei aika riittänyt kokeen tekemiseen? Vastasin ykkös- ja kolmostehtävään joista jälkimmäinen oli vielä helppo, mutta siitä saamarin bussitehtävästä en saanut aikarajan puitteissa juuri mitään loogista selvitystä aikaiseksi. Lisäksi kirjoitin "jo" vuonna 2000 joten lähtöpisteilläkään ei voi kompensoida. Metsään siis meni tämäkin yritys. :/
- hmph
Vastasin samoin, mutta ei se 3 tehtävä mikään helppo ollut!! vastasin javalla..
:I Se bussitehtävä meni mönkään aivan täysin.. Eikä tosissaan aika riittänyt, yleensä selviydyn nopeahkosti mistä tentistä vain.. olisi pitänyt olla 5 h... :/
Ja minäkin kirjotin 2000.. - tietoisuus
hmph kirjoitti:
Vastasin samoin, mutta ei se 3 tehtävä mikään helppo ollut!! vastasin javalla..
:I Se bussitehtävä meni mönkään aivan täysin.. Eikä tosissaan aika riittänyt, yleensä selviydyn nopeahkosti mistä tentistä vain.. olisi pitänyt olla 5 h... :/
Ja minäkin kirjotin 2000..Tampereelle pääsee sisälle vaikka ei osallistu edes pääsykokeeseen. Eikä tarvitse olla ällän paperit. Outoa.
- tampereko?
tietoisuus kirjoitti:
Tampereelle pääsee sisälle vaikka ei osallistu edes pääsykokeeseen. Eikä tarvitse olla ällän paperit. Outoa.
Miten toi voi olla mahdollista? ääh...nyt harmittaa etten laittanut tamperetta yhdeksi vaihtoehdoksi...nyyh...
- tässä todisteita
tampereko? kirjoitti:
Miten toi voi olla mahdollista? ääh...nyt harmittaa etten laittanut tamperetta yhdeksi vaihtoehdoksi...nyyh...
Tampereelle haki tänä vuonna:
Tietojenkäsittelytieteiden koulutusohjelma
98/310/656
(paikat/ensisijaiset/kaikki hakijat)
Viime vuonna rajat olivat: 54.00/115.00 (yhteispisteet)
36.00/50.00 (pelkkä koe) - tietoisuus
tässä todisteita kirjoitti:
98/310/656
36.00/50.00 (pelkkä koe)Tiedän kaksi tyyppiä jotka pääsi Tampereelle osallistumatta pääsykokeeseen. Toinen oli toissa vuonna ja toinen jo aikaisemmin. Toinen vielä kirosi, kun oli nukkunut pommiin pääsykoe päivänä. Hieman muuttui ääni kellossa kun sai kirjeen "onneksi olkoon, sinut on valittu .."
Ajattelin silloin, että siinä oli pakko olla joku virhe. Nämä henkilöt ovat siis tuttujani, joten tämä ei ole mitään legendaa. - ---
tietoisuus kirjoitti:
Tiedän kaksi tyyppiä jotka pääsi Tampereelle osallistumatta pääsykokeeseen. Toinen oli toissa vuonna ja toinen jo aikaisemmin. Toinen vielä kirosi, kun oli nukkunut pommiin pääsykoe päivänä. Hieman muuttui ääni kellossa kun sai kirjeen "onneksi olkoon, sinut on valittu .."
Ajattelin silloin, että siinä oli pakko olla joku virhe. Nämä henkilöt ovat siis tuttujani, joten tämä ei ole mitään legendaa.Virhehän siinä on käynyt, vienyt jonkun paremman tyypin paikan! Toivottavasti minulle tulee oikea kutsu kun tulee..jos tulee..
- minävuan
tässä todisteita kirjoitti:
98/310/656
36.00/50.00 (pelkkä koe)Ei välttämättä virhettä. Maksimialkupisteet on 65, joten 54 ei ole mikään erityisen kova edes. E:n papereilla pääsi viimevuonna suoraan, näin laskeskelin.
- Oikeat
minävuan kirjoitti:
Ei välttämättä virhettä. Maksimialkupisteet on 65, joten 54 ei ole mikään erityisen kova edes. E:n papereilla pääsi viimevuonna suoraan, näin laskeskelin.
Tampereen yliopiston tietojenkäsittelytieteiden laitoksen sivuilta: "Todistus- ja valintakoevalinta. Tässä valinnassa otetaan huomioon vuosina 2003, 2004 ja 2005 ylioppilastutkinnon suorittaneet. Suoraan opiskelijaksi hyväksytään kaikki ne ylioppilaat, joilla on pitkässä matematiikassa laudatur ja äidinkielessä vähintään eximia
" Eli kyllä siinä tarvitsee jotain osata kirjoituksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733674Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92001Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1341220
- 1011084
- 1091065
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886