Haagan seurakunta ottaa kantaa yhteiskunnan raha-asioihin. Seuraava kannanotto voi koskea kirkon omaa toimintaa. Piispojen palkat, hävetkää. Kirkollisvero, hävetkää. Rippikoulujen erilainen hinnoittelu, päivärippikoulu halvin, köyhien lasten rippis - media/ratsastus/laskettelu rippikoulu kallis, rikkaitten lasten rippis, hävetkää. Seurakunnan pitopalvelua eivät köyhät voi käyttää, liian kallis, hävetkää. Kirkkojen remontit ja ylläpito vievät leijonanosan seurakuntien budjetista, hävetkää. Pappien virkistyspäivät, hävetkää. Maksulliset leirit, hävetkää. Seurakunnan lounasravintolan ylihinnoitellut lounaat, brunssit, isänpäiväateriat, hävetkää. Maksulliset konsertit kirkossa, hävetkää. Diakonit kohtelevat avuntarvitsijoita eriarvoisesti, hävetkää.
Haagan seurakunnan häpeäkampanja
63
501
Vastaukset
- Anonyymi
Haagan seurakunta osoittaa täydellistä tekopyhyyttä arvostellessaan valtiovallan toimintaa. Jos yleensä lut kirkolla olisi jotain huolta köyhistä ja vähävaraisista, niin se myisi isot omaisuutensa, metsät ja muut kiiteistöt ja avustaisi niillä köyhiä kuten Jeesus opetti. Piispojen ja kirkon ylempien virkamiesten palkoilla voisi avustaa monia puutteenalaisia.
Mutta toisen pussilla on hyvä osoittaa lähimmäisenrakkauttaan.- Anonyymi
Näin tulisi tehdä Raamatun mukaan jokaisen uskovan. Myös aitouskovan. Moniko nostaa käden pystyyn sen merkiksi, että on näin tehnyt?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin tulisi tehdä Raamatun mukaan jokaisen uskovan. Myös aitouskovan. Moniko nostaa käden pystyyn sen merkiksi, että on näin tehnyt?
Liberaalit uskovat ovat rehellisempiä, he myöntävät, että monia Raamatun määräyksiä on nykyaikana mahdoton noudattaa tai ne vaativat liiallisia uhrauksia.
Nämä ns. aitouskovat alkavat selittelemään ihan puuta heinää. Esimerkiksi pitkästä uudelleen naimista käsittelevästä ketjusta tuli aikanaan oikea selitysten alelaari, esitettiin jopa näkemyksiä, kuinka Jumalan kanssa voi kahden kesken neuvotella, että josko sittenkin saisi.
Liberaalimpi nyt vain myöntää sen faktan, ettei Raamatun määräykset tässä asiassa ole enää tätä päivää, kuten ei moni muukaan asia.
-a-teisti- - Anonyymi
ArtoTTT
Piispojen palkkoja on aika vaikea ymmärtää sen pohjalta että he taistelevat Kristinuskoa ja Raamatun sanaa vastaan. Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin avustan sadoilla euroilla kuukaudessa lähetystyötä ja vähä-varaisia.
- Anonyymi
lhmeKuudennenPäivän kirjoitti:
Minä ainakin avustan sadoilla euroilla kuukaudessa lähetystyötä ja vähä-varaisia.
Tuota ei usko kukaan, ei ainakaan jälkimmäistä, kun on huomattu kuinka halveksuen suhtaudut yhteiskunnan vähäosaisiin.
-a-teisti- - Anonyymi
Tuolla keinoin vain lisää mahdollistaisi köyhyyttä ja loiselämistä.
Köyhyys ja varallisuus lähtee kunkin omista valinnoista.
Heidän, jotka eivät edes yritä asiallisesti parantaa omaa elämäänsä, muuttamalla esim. haitallisia tapoja ja ovat sitten muiden taskuilla, heidän tulisi hävetä! Leipäjonot tulisi lopettaa. Kyseessä on varastaminen.
Olen itse kokenut sekä rikkautta että köyhyyttä. Myös osittain omilla valinnoillani tipahdin köyhyyteen, omilla valinnoillani myös nousin siitä. Kuukausituloiltani elän köyhyysrajan alapuolella, mutta omilla valinnoillani, kuinka nuo vähät rahani käytän, olen pärjännyt kuukaudesta toiseen.
Jos ihmisellä ei ole varaa itse elättää perhettään, silloin ei pitäisi perhettä perustaa. Monet loiset hankkivatkin paljon lapsia, siinä huijaustarkoituksessa, että näiden avulla saisivat erilaisia tukia. Nyt kun tuet laskevat ja totuus iskee vasten kasvoja, nyt syyttävät yhteiskuntaa.
Jokaisen kuuluu itse huolehtia itsestään. Vain eläkkeet ovat (yleensä) itse ansaittuja (poislukien eräskin vähemmistöjoukko, joka ei ole koskaan tehnyt työtä ja siirtynyt eläkkeellekin, usein suoraan 18-vuotiaina, koska heiltä ei voi edes odottaa rehellisyyttä).
Tämä ketju on loiselättien aloittama: kaiken nuo haluaisivat muilta, ilmaiseksi ja syyllistävät heidät, joita eivät onnistu pettämään. Anonyymi kirjoitti:
Tuota ei usko kukaan, ei ainakaan jälkimmäistä, kun on huomattu kuinka halveksuen suhtaudut yhteiskunnan vähäosaisiin.
-a-teisti-Ei sinun tarvitsekaan uskoa. Pääasia on, että saan sen tehdä.
Pyydän anteeksi jos olen sinua jotenkin halveksunut.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heidän, jotka eivät edes yritä asiallisesti parantaa omaa elämäänsä, muuttamalla esim. haitallisia tapoja ja ovat sitten muiden taskuilla, heidän tulisi hävetä! Leipäjonot tulisi lopettaa. Kyseessä on varastaminen.
Olen itse kokenut sekä rikkautta että köyhyyttä. Myös osittain omilla valinnoillani tipahdin köyhyyteen, omilla valinnoillani myös nousin siitä. Kuukausituloiltani elän köyhyysrajan alapuolella, mutta omilla valinnoillani, kuinka nuo vähät rahani käytän, olen pärjännyt kuukaudesta toiseen.
Jos ihmisellä ei ole varaa itse elättää perhettään, silloin ei pitäisi perhettä perustaa. Monet loiset hankkivatkin paljon lapsia, siinä huijaustarkoituksessa, että näiden avulla saisivat erilaisia tukia. Nyt kun tuet laskevat ja totuus iskee vasten kasvoja, nyt syyttävät yhteiskuntaa.
Jokaisen kuuluu itse huolehtia itsestään. Vain eläkkeet ovat (yleensä) itse ansaittuja (poislukien eräskin vähemmistöjoukko, joka ei ole koskaan tehnyt työtä ja siirtynyt eläkkeellekin, usein suoraan 18-vuotiaina, koska heiltä ei voi edes odottaa rehellisyyttä).
Tämä ketju on loiselättien aloittama: kaiken nuo haluaisivat muilta, ilmaiseksi ja syyllistävät heidät, joita eivät onnistu pettämään."Vain eläkkeet ovat (yleensä) itse ansaittuja."
Eivät ole kuin osittain, voidaan ajatella, että siltä osin mitä työeläkemaksuja on rahastoitu.
En tiedä mistä tämä sitkeä harhaluulo sikiää, että eläkeet olisi "tienattu." Eivät ole, vaan pääosin eläkkeet rahoitetaan kunkin vuoden työeläkemaksuilla, joita maksavat niin työntekijät, kuin työnantajat ja yrittäjät.
Eli pääosin aina se työssäkäyvä sukupolvi aina kukin vuorollaan rahoittaa eläkkeet, eli me rahoitamme pääosin nyt eläkkeellä olevien eläkkeet. Tulonsiirto tämäkin ja hyvin merkittävä sellainen.
-a-teisti- - Anonyymi
Ei sinun tarvitsekaan uskoa. Pääasia on, että saan sen tehdä.
Pyydän anteeksi jos olen sinua jotenkin halveksunut.Eiköhän aitolainen ennemminkin meidän talous osallistu sinun elättämisesi, eikä toisinpäin.
-a-teisti- Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän aitolainen ennemminkin meidän talous osallistu sinun elättämisesi, eikä toisinpäin.
-a-teisti-Sinusta en tiedä mutta itse olen reilusti nettomaksaja.
- Anonyymi
Sinusta en tiedä mutta itse olen reilusti nettomaksaja.
Katsos kun meillä molemmilla on yliopistokoulutus ja myös koulutusta vastaava työ, joten on aika epätodennäköistä, että almuja sieltä päin virtaisi meille. Vaimon 30 vuotinen virkaura vanhempana tutkijana valtion tutkimuslaitoksessa ja oma työ yksityisektorilla takaa ihan hyvän pohjan toimeentulolle.
Sinulla taas selvästikään ei ole juurikaan mitään koulutustaustaa, sitä et voi millään keinoin peittää, joten jos jonnekin suuntaan rahaa veronmaksajilta virtaa, niin sinne suuntaan.
Katsos kun meillä molemmilla on yliopistokoulutus ja myös koulutusta vastaava työ, joten on aika epätodennäköistä, että almuja sieltä päin virtaisi meille. Vaimon 30 vuotinen virkaura vanhempana tutkijana valtion tutkimuslaitoksessa ja oma työ yksityisektorilla takaa ihan hyvän pohjan toimeentulolle.
Sinulla taas selvästikään ei ole juurikaan mitään koulutustaustaa, sitä et voi millään keinoin peittää, joten jos jonnekin suuntaan rahaa veronmaksajilta virtaa, niin sinne suuntaan.
-a-teisti-Minulla on koulutusta ja kokemusta hoitaa itselleni mieluinen työ hyvin ja hyvällä työnantajan korjauksella. Näin voin jakaa omastani myös muille.
Olen hyvin tyytyväinen.
Toivottavasti sinäkin olet tyytyväinen omaasi.- Anonyymi
Minulla on koulutusta ja kokemusta hoitaa itselleni mieluinen työ hyvin ja hyvällä työnantajan korjauksella. Näin voin jakaa omastani myös muille.
Olen hyvin tyytyväinen.
Toivottavasti sinäkin olet tyytyväinen omaasi.Lähes totaalinen tietämättömyytesi lähes kaikesta viittaa aivan muuhun. Tiedonjano kyllä lähes poikkeuksetta korreloi koulutuksen suhteen ja sitä janoahan sinulla ei ole lainkaan. Olet aivan käsittämättömän pihalla ihan mistä vaan.
Ei tästä kauan ole kun aivan vakavissasi väitit Venäjän olevan edelleen kommunistivaltio ja kommunistipuolueen maan suurin puolue. Tuollainen vetää kenet tahansa täysin sanattomaksi.
Lähes totaalinen tietämättömyytesi lähes kaikesta viittaa aivan muuhun. Tiedonjano kyllä lähes poikkeuksetta korreloi koulutuksen suhteen ja sitä janoahan sinulla ei ole lainkaan. Olet aivan käsittämättömän pihalla ihan mistä vaan.
Ei tästä kauan ole kun aivan vakavissasi väitit Venäjän olevan edelleen kommunistivaltio ja kommunistipuolueen maan suurin puolue. Tuollainen vetää kenet tahansa täysin sanattomaksi.
-a-teisti-Sinun kanssasi erimieltä oleminen ei ole tietämättömyyttä.
- Anonyymi
Sinun kanssasi erimieltä oleminen ei ole tietämättömyyttä.
Ei olekaan välttämättä, mutta kun olet ilmiselvistä faktoistakin hyvin usein täysin pihalla. Yleissivistyksestä siis on kyse.
Vieläkö Venäjä on kommunistivaltio ja kommunistipuolue maan suurin puolue? Tuon tyyppisissä alkeellisissa yleissivistykseen kuuluvissa asioissa menet ihan metsään jatkuvasti, vaikka tuo oli jo jotakin aivan täysin käsittämätöntä.
-a-teisti- - Anonyymi
Minulla on koulutusta ja kokemusta hoitaa itselleni mieluinen työ hyvin ja hyvällä työnantajan korjauksella. Näin voin jakaa omastani myös muille.
Olen hyvin tyytyväinen.
Toivottavasti sinäkin olet tyytyväinen omaasi.Mikä koulutuksesi on? Taitaa jäädä taaskin sanomatta, vaikka olet täällä kyllä tivannut asiaa muilta. Minultakin ja olen sen kertonutkin. Eli mikä on koulutustaustasi? Et kerro, koska joku alaa tunteva kysyisi opintojen sisällöstä ja et osaisi vastata, koska valehtelit?
-a-teisti- - Anonyymi
Ei sinun tarvitsekaan uskoa. Pääasia on, että saan sen tehdä.
Pyydän anteeksi jos olen sinua jotenkin halveksunut.Patmokselle sosiaalituet. Se on väärin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ketju on loiselättien aloittama: kaiken nuo haluaisivat muilta, ilmaiseksi ja syyllistävät heidät, joita eivät onnistu pettämään.Hyvä kirjoitus!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä ketju on loiselättien aloittama: kaiken nuo haluaisivat muilta, ilmaiseksi ja syyllistävät heidät, joita eivät onnistu pettämään.>Jos ihmisellä ei ole varaa itse elättää perhettään, silloin ei pitäisi perhettä perustaa.
Lailla säädetään etteivät esim. alipalkatut sote-alan hoitajat saa perustaa perhettä koska palkka on pieni. Ja sillä korjaantuu hoitajapulakin. Voivat olla aina töissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovilla luterilaisilla on tärkeämpi se että saataisiin omia kirkkoja ja ne rakennetuksi niin tiiviiksi etteivät rotat ja hiiret sinne pääse. Sana jos mikä estää sinne menemästä. Jumalan sana on myrkkyä, muuta ei tarvita.
- Anonyymi
kirkko perustuu rahaan ja valheeseen , kirkon työntekijät työllistävät itsensä muiden rahalla .
- Anonyymi
Se, keiden rahoilla kirkko työllistää itsensä, on kunkin oma valinta. Kirkkoon ei ole pakko kuulua. Miksi jotkut kuuluvat kirkkoon (yleensäkin mihinkään) mihin eivät usko? Tätä motiivia en käsitä.
Olen sallinut itseni ymmärtää tuon suuren salaisuuden, että ilmeisesti jotkut todellakin kuvittelevat, muutoin jumalattoman elämänsä päätteeksi, menevänsä sisään Taivaan helmiporteista, vain vilauttamalla jotain kirkon jäsenkirjaa.
Pelkkä kirkkoon kuuluminen ei ketään pelastaa. Usko ja kaste pelastaa. Tässä oikea usko on se kaikkein tärkein.
Itse olen kuulunut eri puljuihin ainoastaan kulloisenkin oman uskoni mukaan. Äänestänyt eri puolueita kunkin tilanteen mukaan. Mielipiteet voivat muuttua.
Jos olen lakannut uskomasta siten kuin yhdistys / kirkko / puolue opettaa, olen eronnut siitä. Minä päätän.
Olen kahdesti, itse omasta halustani, liittynyt kirkkoon (minua ei vauvana kastettu, synnyin väestörekisteriin) ja myös kahdesti siitä eronnut. En minä Jumalaan ja itse uskoon kypsynyt (uskon edelleen m. lutherilaisen tunnustuksen mukaan), vaan kirkon suutaan soittaviin papistoihin, piispoihin, arkkipiispoihin (Paarma ja Luoma).
Käyn vielä joskus lähiseurakuntani joissain tilaisuuksissa, sillä en karta itse kirkon uskovia, vaikka sen koko piispaväki muutoin koostuisi hulluista.
Se on näin helppoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se, keiden rahoilla kirkko työllistää itsensä, on kunkin oma valinta. Kirkkoon ei ole pakko kuulua. Miksi jotkut kuuluvat kirkkoon (yleensäkin mihinkään) mihin eivät usko? Tätä motiivia en käsitä.
Olen sallinut itseni ymmärtää tuon suuren salaisuuden, että ilmeisesti jotkut todellakin kuvittelevat, muutoin jumalattoman elämänsä päätteeksi, menevänsä sisään Taivaan helmiporteista, vain vilauttamalla jotain kirkon jäsenkirjaa.
Pelkkä kirkkoon kuuluminen ei ketään pelastaa. Usko ja kaste pelastaa. Tässä oikea usko on se kaikkein tärkein.
Itse olen kuulunut eri puljuihin ainoastaan kulloisenkin oman uskoni mukaan. Äänestänyt eri puolueita kunkin tilanteen mukaan. Mielipiteet voivat muuttua.
Jos olen lakannut uskomasta siten kuin yhdistys / kirkko / puolue opettaa, olen eronnut siitä. Minä päätän.
Olen kahdesti, itse omasta halustani, liittynyt kirkkoon (minua ei vauvana kastettu, synnyin väestörekisteriin) ja myös kahdesti siitä eronnut. En minä Jumalaan ja itse uskoon kypsynyt (uskon edelleen m. lutherilaisen tunnustuksen mukaan), vaan kirkon suutaan soittaviin papistoihin, piispoihin, arkkipiispoihin (Paarma ja Luoma).
Käyn vielä joskus lähiseurakuntani joissain tilaisuuksissa, sillä en karta itse kirkon uskovia, vaikka sen koko piispaväki muutoin koostuisi hulluista.
Se on näin helppoa.> Tätä motiivia en käsitä.
On käsite kulttuurikristillisyys. Siksi. Ja monet arvostavat esmes kirkon diakoniaa ja ovat siksi kirkon jäseniä.
- Anonyymi
Kyllä anekauppa olisi hyvä lisä kirkollisiin palveluihin.
Köyhät saisivat kilvotella syntiensä kanssa, rikkaat voisivat ostaa ne rahalla vapaaksi !
Tapulin seinään vois ruuvata puuäijän tapaan maksusyntiautomaatin jossa olisi totuttu...jos haluat sitä, paina kolmosta... ja sitä rataa.- Anonyymi
Asioinnista saisi kuvallisen kuitin ja alekoodin läheiseen bubiin@
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asioinnista saisi kuvallisen kuitin ja alekoodin läheiseen bubiin@
Tässä tuli nyt se todellinen syy, mihin tämä lauma lumeköyhyydellään kirkon varoja kavaltaisi.
On totta että kirkolla on liian raskas koneisto ja ehkä piispojenkin palkoissa olisi tikistämisen varaa. Rippikouluista sen verran että mikäli on varaton tai pienituloinen voi hakea vapautuksen tuosta maksusta . Mahdollista on myös päästä noille erityisripareille ilmaiseksi tai hyvin pienellä summalla mutta tietenkin pääseminen esimerkiksi ratsastusleirille edellyttää usein miten että osaa ratsastaa tai lasketteluleirille sitä että omistaa varusteet. Nuo kirkko rakennusten remontit ja kunnossapito on asia johon kirkko ei suuresti voi vaikuttaa koska rakennuskanta on pitkälle suojeltua. Tuo vaatisi lakimuutoksen.
- Anonyymi
Vanhat kirkot ja museot kuuluvat valtiovallan maksettaviksi. Kirkko voisi myydä ne valtiolle.
Ja onhan ratsastaminen toki hauskempaa kuin Raamatun pänttääminen. Anonyymi kirjoitti:
Vanhat kirkot ja museot kuuluvat valtiovallan maksettaviksi. Kirkko voisi myydä ne valtiolle.
Ja onhan ratsastaminen toki hauskempaa kuin Raamatun pänttääminen.Eihän sitä nyt mitään noin vaan myydä jos kukaan ei osta. Suojeltujen rakennusten kohdalla kun ostaminen tarkoittaa juuri velvoitetta siitä huolehtia ja ei niitä kenelle tahansa voi myydä.
- Anonyymi
Kirkko on turvonnut yli äyräidensä.
Mutta kristittyjen yhteisö se ei ole. Anonyymi kirjoitti:
Kirkko on turvonnut yli äyräidensä.
Mutta kristittyjen yhteisö se ei ole.Hyvin tuntuu kelpaavan "kristillisille yhteisöille" kirkon antama apu milloin suoranaisesti rahana tai tiloina. Osa jopa noista ihan vaan siksi kirkossa onkaan muuten messutaan kirkkoa vastaan minkä ehditään kunnes tarvitaan joillekin kinkereille maksaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja onhan ratsastaminen toki hauskempaa kuin Raamatun pänttääminen.Etpä vaikuta sinäkään kovin Raamattua päntänneeltä.
Osaat sieltä mahd. vain pari, kolme, eri asiayhteydestään pois irrottamaasi "iskulausetta". - Anonyymi
Tolkun.Ihminen kirjoitti:
Hyvin tuntuu kelpaavan "kristillisille yhteisöille" kirkon antama apu milloin suoranaisesti rahana tai tiloina. Osa jopa noista ihan vaan siksi kirkossa onkaan muuten messutaan kirkkoa vastaan minkä ehditään kunnes tarvitaan joillekin kinkereille maksaja.
Minusta kirkkon liberaalit papit ja piispat itse messusvat kristinuskoa ja luterilaisuutta vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta kirkkon liberaalit papit ja piispat itse messusvat kristinuskoa ja luterilaisuutta vastaan.
No Suomen kirkon papit ja myös piispat käyvät rajua taistoa Lutherin opetuksia eli luterilaisuutta vastaan korvaten ne woke-opetuksilla.
- Anonyymi
Kirkollisvero ja Yle-vero pitäisi poistaa.
Jokaisella pitäisi olla oikeus kannattaa sitä mistä katsoo olevan itselleen hyötyä. - Anonyymi
Matt6:24 osoittaa kumpi kunta pysyy ja kumpi on vain huokaus.
- Anonyymi
Nyt on kirkolla näytön paikka sillä näin Haagan seurakunta korskaisesti julistaa ...
" Se, mitä Jeesus teki, on sitä, että hän meni vähäosaisten, hyljeksittyjen, sairaitten, muiden päähänpotkittujen viereen ja nosti heitä ylös. Kuka sen tekee, ellei kirkko,
@Haagansrk
kirkkoherra Mari Mattsson vastaa kritiikkiin poliittisuudesta."
Käskeekö Mattson siis kirkon pappien ja diakonien menemään kaduille ja tien vierille köyhien viereen ja nostamaan heidät ylös?
Kirkkohan voi panna nyt miljardinsa peliin ja ostaa näillä ruokaa ja tarvikkeita ja koko kirkon virkamiehistön kaduille piispoja myöten auttamaan köyhiä, nälkäisiä ja aineiden uuvuttamia massiivisella tuella koko talven ajaksi kunnes valtion talous saadaan taas tolpilleen. Kirkon toimistovirkailijat voivat tilata jatkuvalla syötöllä tarvikkeita ja ruokaa köyhälle kansan osalle.
Vai onko kahvin juonti lämpimässä jotenkin kivempaa ja korvata kaikkinainen apu vain pehmoisia puhumalla?- Anonyymi
Kirkko on taas menossa muiden lompakolle mutta ei myy edes omaisuuttaan köyhien hyväksi.
- Anonyymi
Tekopyhää hurskastelua punavihreästä naispapilta!
- Anonyymi
"Eihän sitä nyt mitään noin vaan myydä jos kukaan ei osta. "??
No voisihan kirkko LAHJOITTAA nuo kiinteistöt valtiolle, joka sitoutuu hoitamaan niitä.
Sehän on myös Jeesuksen neuvo: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon sen toisen pois sitä tarvitsevalle." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No voisihan kirkko LAHJOITTAA nuo kiinteistöt valtiolle, joka sitoutuu hoitamaan niitä.
Sehän on myös Jeesuksen neuvo: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon sen toisen pois sitä tarvitsevalle."Köyhistähän naispappi on ”huolissaan”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Köyhistähän naispappi on ”huolissaan”.
No silloin luterilainen kirkko voisi tukea enemmän köyhiä, kun ei tarvitse huolehtia kalliiden kiinteistöjen ylläpitokustannuksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on myös Jeesuksen neuvo: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon sen toisen pois sitä tarvitsevalle."Tälle ajalle käännös kuuluisi esm jos sinulla on kahdet narupikinit anna ne pesemättömät narut pois.
Kovin on väki köyhtynyt kun kellään ei ole varaa ihmismäisiin rantakutimiin.
Jeesus kun saapuisi aurinkorannalle mitä Hän sanoisi ! @
- Anonyymi
Haagan seurakunnan kirkkoherran esimies on talousrikoksista tuomittu piispa, hänen pyhyytensä ahneuden apostoli Teemu Laajasalo, joka saa kymppitonnin kuussa tehtävästä johon ei liity mitään vastuuta.
Kirkko uskoo hyvän tekemiseen. Kymppitonnin kuukausipalkka tekee hyvää bisneksissään epäonnistuneelle talousrikolliselle.- Anonyymi
Kirkolla on käsi aina muiden taskussa!
- Anonyymi
Onhan se selvä että foorumin uskonto-osiossa porvarissedät arvosteleva Jeesuksen jäljissä kulkevaa "sosialistiksi".
Kirkkoherra kritisoi hallituksen politiikkaa, koska uskoo, että niin olisi tehnyt Jeesuskin
https://keskustelu.kaksplus.fi/threads/kirkkoherra-kritisoi-hallituksen-politiikkaa-koska-uskoo-ettae-niin-olisi-tehnyt-jeesuskin.2648617/- Anonyymi
Olisi huolissaan ihmisten sieluista eikä maallisista!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisi huolissaan ihmisten sieluista eikä maallisista!
Eiköhän ne talousasiat aja kaiken muun edelle. Ainakin niin kauan kun palkka juoksee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän ne talousasiat aja kaiken muun edelle. Ainakin niin kauan kun palkka juoksee.
Itsekin uskon että pappien ja piispojan ahneus ja mukavuudenhalu menevät kaiken muun edelle!
- Anonyymi
Kirkolla on miljoonien arvoista omaisuutta yksityisiltä testamentilla saatua ja omistusmetsää pitkälti toistasataa tuhatta hehtaaria. Miksi itse ei luovu omaisuudesta ja auta vähäosaisia silloin kun valtio on velkaantunut.
- Anonyymi
Jatk. "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa." Noudattaisittte edes omia ohjeitamne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatk. "Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa." Noudattaisittte edes omia ohjeitamne.
"Kirkkoherra kritisoi hallituksen politiikkaa, koska uskoo, että niin olisi tehnyt Jeesuskin"
Samoin kirkon politiikkaa voi kritisoida kun ei massiivisesti auta köyhiä ja kärsiviä. Laajasalolla on nyt näytön paikka, miljardit vaan peliin ja papit katujen varsille auttamaan kärsivää kansaa.
- Anonyymi
Laajasalo voisi organisoida massiivisen Hursti-tyylisen avun missä tuhannet kirkon viranomaiset jalkautuvat kaduille köyhien hyväksi ja sitten maakunta kirkot yhdistyisivät tähän jaloon toimintaan kirkon miljardiomaisuuksilla vuosiksi tästä eteenpäin. Papit voisi jättää liturgiset operaatiot toistaiseksi ja keskittyä vain katutyöhön jolloin kyllä voisivat myös jakaa Jumalan sanaa köyhille.
- Anonyymi
Kai Haagan seurakunta muistaa nuhdella myös sodomialippumarsseja?
- Anonyymi
Ja Kari Ksnsla sekä homoja vihkiviä pappeja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja Kari Ksnsla sekä homoja vihkiviä pappeja.
Kansanedustajan huoli: "Mikä on kirkon rooli nyky-yhteiskunnassa, jos se alkaa lipsumaan poliittisten mielipiteiden sanansaattajaksi?"
Tällöin kirkon pappeja ja piispoja ei kukaan muu kuin keltainen lehdistö kuuntele - ja silloinkin vain jos saavat raflaavia otsikoita.
- Anonyymi
Tämäkin naispappia varmaan vihkii homoja?
- Anonyymi
Häpeällistä toimintaa.
- Anonyymi
"Laajasalo voisi organisoida massiivisen Hursti-tyylisen avun missä tuhannet kirkon viranomaiset jalkautuvat kaduille köyhien hyväksi ja sitten maakunta kirkot yhdistyisivät tähän jaloon toimintaan kirkon miljardiomaisuuksilla vuosiksi tästä eteenpäin. Papit voisi jättää liturgiset operaatiot toistaiseksi ja keskittyä vain katutyöhön jolloin kyllä voisivat myös jakaa Jumalan sanaa köyhille."
Kirkon papit ovat tässä vedonneet Jeesukseen joka tosiaan ohjeisti että tulee antaa runsaasti eikä vain juoda päivät pitkät kahvia.
Jeesuksen ohje Haagan seurakunnalle ...
"Antakaa te heille syötävää", sanoi Jeesus. Taidamme elää viimeisiä aikoja kun ihmiset vielä laativat budjetteja. Kohta tekoäly hoitaa senkin puolen. Ehkä silloinkin voidaan vielä lakoilla vaikuttaa asioihin, jos ihmisiä vielä on merkittävillä paikoilla. Voi toki olla, että tekoälykin voi mennä poliittiseen lakkoon.
- Anonyymi
Ei taida sittenkään Haagan seurakuntaa paljoa kiinnostaa köyhien auttaminen kaduilla, toreilla ja aitovierillä. Kahvin juonti taitaa olla tosi kivaa ...
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
❤️ Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1898593
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264738- 504228
- 593772
- 513216
- 502980
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262676- 432481
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382193Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362167