Taivaassa riemuitaan siitä, että Jumala on tuominnut syntiset ja jumalattomat ihmiset tuliseen järveen, jossa nämä kärsivät suurta tuskaa ikuisesta ikuiseen.
Parempaa aihetta iloon ja riemuun ei ole kuin kostofantasioiden täyttyminen ja vahingon ilo, kun ne "kiusaajat saavat lopulta tekojensa mukaan".
Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa!
~ateisti
Miksi taivaassa on niin hauskaa ja iloitaan suuresti?
21
244
Vastaukset
- Anonyymi
”Jumala on tuominnut syntiset ja jumalattomat…”
Ei se noin mene. Jumala oli tuominnut Eesaun jo ennen hänen syntymää, ennen kuin hän oli tehnyt mitään pahaa.
11-12Jo ennen kaksospoikien syntymää, ennen kuin he vielä olivat tehneet mitään hyvää tai pahaa, Jumala sanoi Rebekalle: »Vanhempi on palveleva nuorempaa.» Näin Jumala osoitti, että hänen suunnitelmansa perustui hänen omaan valintaansa, ei ihmisen tekoihin vaan kutsujan tahtoon.
13Onhan kirjoitettu: »Jaakobia minä rakastin, mutta Esauta vihasin.»
Faarao olisi halunnut päästää israelilaiset lähtemään, mutta Jahve paadutti Faaraon, jotta saisi pelata pirullisia pelejään Faaraolla ja egyptiläisillä.
17Kirjoituksissa sanotaan faraolle: »Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa.»
18Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.
Ei teillä hihhuleilla ole mitään vapaata tahtoa ettekä tiedä kuka pelastuu ja kuka ei. Se on ihan Jumalan mielivallasta kiinni.- Anonyymi
Panisitko vielä Raamatun kohdan, jossa farao tahtoo päästää Israelin menemään.
Ai niin, sellaista kohtaa ei ole. Valehtelit siis ja jäit kiinni housut kintussa. Anonyymi kirjoitti:
Panisitko vielä Raamatun kohdan, jossa farao tahtoo päästää Israelin menemään.
Ai niin, sellaista kohtaa ei ole. Valehtelit siis ja jäit kiinni housut kintussa."Panisitko vielä Raamatun kohdan, jossa farao tahtoo päästää Israelin menemään."
Tässä kohdassa Jahve sanoo ihan itse Moosekselle, että hän paaduttaa Faaraon niin, ettei hän päästä israelilaisia lähtemään. Tämähän tarkoittaa sitä, että Faarao olisi halunnut päästää heidät. Jos Faarao olisi ollut jo valmiiksi paatunut niin eihän häntä olisi tarvinnut uudelleen paaduttaa.
21 Herra sanoi Moosekselle: »Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.
"Ai niin, sellaista kohtaa ei ole. Valehtelit siis ja jäit kiinni housut kintussa."
On aina mukava vetää hihhuli kölin ali jo ensimmäisellä kierroksella.- Anonyymi
Humanist_atheist kirjoitti:
"Panisitko vielä Raamatun kohdan, jossa farao tahtoo päästää Israelin menemään."
Tässä kohdassa Jahve sanoo ihan itse Moosekselle, että hän paaduttaa Faaraon niin, ettei hän päästä israelilaisia lähtemään. Tämähän tarkoittaa sitä, että Faarao olisi halunnut päästää heidät. Jos Faarao olisi ollut jo valmiiksi paatunut niin eihän häntä olisi tarvinnut uudelleen paaduttaa.
21 Herra sanoi Moosekselle: »Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.
"Ai niin, sellaista kohtaa ei ole. Valehtelit siis ja jäit kiinni housut kintussa."
On aina mukava vetää hihhuli kölin ali jo ensimmäisellä kierroksella." Tämähän tarkoittaa sitä, että Faarao olisi halunnut päästää heidät."
Ei se sitä tarkoita. Farao oli paatunut jo valmiiksi ja paatui jokaisen ihmeen jälkeen lisää, niin kuin kirjoitettu on.
2.Mooseksen kirja:
7:13 Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.
7:22 Mutta Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa. Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.
8:19 Niin tietäjät sanoivat faraolle: "Tämä on Jumalan sormi". Mutta faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.
9:35 Niin faraon sydän paatui, eikä hän päästänyt israelilaisia, niinkuin Herra oli Mooseksen kautta sanonutkin.
13:15 Sillä kun farao paatui ja kieltäytyi päästämästä meitä, surmasi Herra kaikki esikoiset Egyptin maassa, ihmisten esikoisista karjan esikoisiin asti. Sentähden minä uhraan Herralle jokaisen urospuolen, joka avaa äidinkohdun, ja jokaisen esikoisen pojistani minä lunastan.'
Jumala salli faraon paatuvan, mutta ei itse aktiivisesti vaikuttanut sitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Tämähän tarkoittaa sitä, että Faarao olisi halunnut päästää heidät."
Ei se sitä tarkoita. Farao oli paatunut jo valmiiksi ja paatui jokaisen ihmeen jälkeen lisää, niin kuin kirjoitettu on.
2.Mooseksen kirja:
7:13 Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.
7:22 Mutta Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa. Ja faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.
8:19 Niin tietäjät sanoivat faraolle: "Tämä on Jumalan sormi". Mutta faraon sydän paatui, eikä hän kuullut heitä, niinkuin Herra oli sanonutkin.
9:35 Niin faraon sydän paatui, eikä hän päästänyt israelilaisia, niinkuin Herra oli Mooseksen kautta sanonutkin.
13:15 Sillä kun farao paatui ja kieltäytyi päästämästä meitä, surmasi Herra kaikki esikoiset Egyptin maassa, ihmisten esikoisista karjan esikoisiin asti. Sentähden minä uhraan Herralle jokaisen urospuolen, joka avaa äidinkohdun, ja jokaisen esikoisen pojistani minä lunastan.'
Jumala salli faraon paatuvan, mutta ei itse aktiivisesti vaikuttanut sitä.Minä paadutan...
Eikö se viittaa aktiiviseen toimintaan? Vai valehteleeko Raamattu? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä paadutan...
Eikö se viittaa aktiiviseen toimintaan? Vai valehteleeko Raamattu?Tuo nyt on heprealaisten tapa ilmaista asioita, joissa sallimus toteutuu. Vastaava on se, kun sanotaan Jumalan antaneen pakanakansoille kullekin oman jumalansa. Ei Jumala sitä aktiivisesti tehnyt vaan salli pakanoiden palvella epäjumalia.
Anonyymi kirjoitti:
" Tämähän tarkoittaa sitä, että Faarao olisi halunnut päästää heidät."
2.Mooseksen kirja:
Jumala salli faraon paatuvan, mutta ei itse aktiivisesti vaikuttanut sitä." Farao oli paatunut jo valmiiksi..."
Juuri näin, koska Herra oli paaduttanut Faaraon kuten lupasi Moosekselle. Herra sanoi Moosekselle: »...Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään." Väitätkö nyt, että Raamattukin on väärässä? Vai valehteliko Herra Moosekselle?Anonyymi kirjoitti:
Tuo nyt on heprealaisten tapa ilmaista asioita, joissa sallimus toteutuu. Vastaava on se, kun sanotaan Jumalan antaneen pakanakansoille kullekin oman jumalansa. Ei Jumala sitä aktiivisesti tehnyt vaan salli pakanoiden palvella epäjumalia.
"Tuo nyt on heprealaisten tapa ilmaista asioita, joissa sallimus toteutuu."
Eli siis väität, että on jokin Herraa ylempi olento, Sallimus?- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😍 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞 - Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#180342060
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
>>>"miksi taivaassa iloitaan"<<<
"Sillä katso , minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä
ne enää ajatukseen astu ;
vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä , mitä minä luon." Jes: 65: 17
kaikki tämä lyhyen elämän maalliset jää tänne , "eivätkä ne ajatukseen astu"- Anonyymi
Höpö. Jes 65:17 ei tarkoita sitä, että menneitä asioita ei lainkaan muisteta. Se tarkoittaa sitä, että verrattuna uuden maan ja uuden taivaan autuuteen, ne menneet murheet eivät tunnu juuri miltään, eikä niitä sen vuoksi ole tarve sen kummemmin muistella. Kyllä ne silti muistetaan, samoin kuin syntiset ja jumalattomat perheen jäsenet, sukulaiset ja tuttavat, joiden kohtalosta riemuitaan taivaassa ja pidetään lystiä, kun saivat ansioidensa mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö. Jes 65:17 ei tarkoita sitä, että menneitä asioita ei lainkaan muisteta. Se tarkoittaa sitä, että verrattuna uuden maan ja uuden taivaan autuuteen, ne menneet murheet eivät tunnu juuri miltään, eikä niitä sen vuoksi ole tarve sen kummemmin muistella. Kyllä ne silti muistetaan, samoin kuin syntiset ja jumalattomat perheen jäsenet, sukulaiset ja tuttavat, joiden kohtalosta riemuitaan taivaassa ja pidetään lystiä, kun saivat ansioidensa mukaan.
>>>"entisiä ei enää MUISTETA"
"eivätkä ne ajatukseen astu" Jes: 65:
siis, ei edes ajatuksissa muisteta .
- Anonyymi
"Miksi taivaassa on niin hauskaa ja iloitaan suuresti?"
Meillä uskovaisilla ei saa olla täällä maan päällä yhtään hauskaa. Jos on, kamelikin pääsee helpommin taivaaseen kuin me. Siksi me uskovaiset saamme iloita ja pitää hauskaa vasta taivaassa, jossa ilonpito on täysin synnitöntä. Siksi ne, joilla on hauskaa nyt täällä maan päällä, joutuvat tulijärveen, mutta me uskovaiset saamme rietastella taivaassa miten lystäämme. Näin olen kuullut varmalta taholta. - Anonyymi
Ei siellä ole hauskaa. Hoilataan jotain virsiä ja naiset, sekä miehet ovat säädyllisesti omissa porukoissaan.
Alakerrassa sentään ryypätään, irstaillaan ja syödään rasvaisia paisteja.- Anonyymi
Ottaen huomioon sen, että aikojen lopussa pitäisi koittaa Harmageddon, lopullinen välienmittely Helvetin ja Taivaan välillä moinen ei olisi eduksi Saatanalle. Parempaa olisi panostaa siihen, että saadaan hyväkuntoinen ja motivoitu armeija vetelemään enkeleitä ja taivaallisia lussuja 10-0 päihin. Eli fysiikkavalmentajia, terveellistä (mutta maistuvaa) ruokaa, runsaasti treeniä (vaikka ilmainen kuntosali) ja kunnon propagandaa, jotta saadaan joukot vihaamaan taivaan porukkaa. Ja lopulta kun Harmageddon koittaa Helvetin Eliittijoukot vetävät Taivaan lussuja 10-0 turpiin !
"Miksi taivaassa on niin hauskaa ja iloitaan suuresti?"
Kukaan ei ole ikinä kommentoinut Taivaasta, millaista siellä on, joten turha valehdella, millaista siellä on. Sitten kun saamme nähtäväksemme dokumenttikoosteen paikasta, uskottavuus kohentuu paremmaksi kuin huulenheitto.- Anonyymi
Itse asiassa sen kuuman paikan Pomon kannalta edullisempaa olisi, että tulijoiden käristämisen sijaan heidät treenattaisiin huippukuntoisiksi tappokoneiksi ja sopivasti propagandaa käyttämällä vielä koulittaisiin vihaamaan Sen Toisen Paikan asukkaita sielunsa pohjasta. Koska aikojen lopussa odottaa tunnetusti lopullinen välienselvittely Sen Kuuman Paikan ja Sen Toisen Paikan välillä, ja Iso-S ei taatusti halua hävitä sitä. Ja Iso-S tuskin on tyhmä, joten on odotettavissa, että todellisuudessa Se Kuuma Paikka onkin kunnon kuntoilufriikin unelma. Joten kun se lopullinen välien selvittely koittaa Sen Kuuman Paikan joukot vetävät Sen Toisen Paikan joukkoja 10-0 nekkuun - semminkin kun vain Tosi Uskovat pääsevät Sinne Toiseen Paikkaan ja selvä enemmistö päätyy Sinne Kuumaan Paikkaan ja Iso-J itse on niin omahyväinen narsisti, ettei tajua treenaamisen ja motivoinnin tarpeellisuutta omille joukoille...
- Anonyymi
Jumala on hävinnyt jo nyt. Vai onko joku nähnyt :O
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663095
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai262173Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681749Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t251617Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161351- 281321
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61236Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281200Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101157Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621041