Valtion velka

Anonyymi-ap

Olisko mittään, jos nostetaan kaikkia veroja prosentin verran, tasapuolisesti?

Ja vastaavasti leikattaisiin kaikkia Valtion , menoja prosentin kautta linjan.

Ite olen tällainen yli 42 vuotta työhistorian omaava köyhä työeläkeläinen, siinä ei ole ,mukana ennen 23 ikää, muistaakseni, työeläkekeetymiä.

Eikö prosenttileikkaus olisi tässä tilanteessa oikeudenmukainen.

PS Pitkäämpä meni, ennenkuin työeläkerahastot alkoivat kiinnostaa kokomusta.

5

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarkoittanet, että nostetaan ja lasketaan prosenttiyksikön verran? Eli minä maksaisin pelkkiä tuloveroja yli tonnin lisää vuodessa ja vastaavasti tuilla elävältä leikattaisiin ehkä satanen? Kiitos mutta ei kiitos.

      Parempi ehdotus: kaikki tuet roimaan leikkuriin, etenkin työkykyisiltä ihmisiltä. Sohvalle ruokkimisen on loputtava!

      • Anonyymi

        Juu nyt on annettu vuosikymmeniä singnaali että kyllä yhteiskunta elättää.
        Isovanhemmat, vanhemmat ja tietenkin lapset ja heidän lapset valitsevat tuon helpon tavan, eli yhteiskunt huolehtii.
        Mitä jos katksistaan tuo ketju ja tehdään selväksi että yhteiskunta pitää vain ja ainoastaan hengissä, ei muuta.
        Jos haluaa edes jonkinlaisen elintason niin itse on se hommattava.

        Kyse ei siis ole nyt vaan kyse on myös tulevaisuudesta.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍒 ­­­N­­y­­­m­­­f­o­m­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18038662q

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Jotta valtion velkaantuminen voitaisiin keskeyttää, pitäisi kaikkia veroja nostaa selvästi yli prosentin.

      Suomessa on lähes korkein veroaste kaikista maista ja sellaisella veroasteella tehdään yli 10% alijäämää joka vuosi.

      Tähän päälle sitten kuntien velat.

    • Anonyymi

      Mulla on parempi ehdotus. Leikataan kerralla se 10mrd € joka vuosi kelan rahoista ja laitetaan se summa suoraan velan maksuun.

      Orpoa ja Purraa ei estä muu kuin suomen saama huomautus liian pienistä tulonsiirroista.

      Itse olen päälle 50v osatyökykyinen työtön ja miettinyt kovasti miten pärjää vuoteen 2034 saakka jolloin on mahdollisuus päästä kelan eläkkeelle ja miten pärjää ettei tarvitse hakea Kelasta mitään. Jonkinlainen käsitys on, eikä siinä mitään ”miljoonaa” tarvitse. Ei edes puolta.

      Olen kohdannut elämässä aika röyhkeitäkin asioita ja jäänyt sen vuoksi yksin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1887
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1574
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1296
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1234
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1232
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1196
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1170
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1161
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1160
    Aihe