Mitä Äärikarismaattisuuden Jälkeen?

Rauhan tervehdys.

Monissa seurakunnissa on käynyt läpi äärikarismaattiset virtaukset, jotka ovat jättäneet jälkeensä savuavia raunioita, suitsevia kynttilöitä ja sammuneita tähtejä, kun Amerikasta tulleet virtaukset ovat tehneet tuhotyönsä, mutta muutamat ovat näitä päässeet pakoon.

Mitä tämän jälkeen?

Tässä raamattutunnilla avaan omia kokemuksia, Raamatun opetuksia ja apostolien esimerkkejä eksytyksestä selviytymisestä.
https://www.youtube.com/watch?v=tjYhwP9iR14

Siunauksin, MM.

41

587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten Mauno Mattila voi opettaa eksytyksestä selviytymistä, koska hän on itsekin eksyttäjä. Mattila luo illuusion siitä, että äärikarismaattisesta eksymyksestä voisi puhdistua hänen opeillaan, mutta todellisuudessa sitä siirtyy eksytyksestä toiseen.

      • Rauhan tervehdys.

        Mikä on se eksytys johon olen siirtynyt, että siitä voisi tehdä parannuksen vai onko se eksymystä, jos ei ole eksytyksessä?

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Mikä on se eksytys johon olen siirtynyt, että siitä voisi tehdä parannuksen vai onko se eksymystä, jos ei ole eksytyksessä?

        Siunauksin, MM.

        Olit pahasti paisunut jo silloin ennen, etkä kuunnellut, muita uskovia ja heidän varoituksen sanojaan, vaan suljit korvasi vain !

        Sama meno jatkuu yhä vain !

        Eli perusongelma kohdallasi ei ole kadonnut yhtään mihinkään !

        Ps. 73:6 Sentähden on ylpeys heillä kaulakoristeena, väkivalta on puku, joka heidät verhoaa.

        Sananl. 11:2 Mihin ylpeys tulee, sinne tulee häpeäkin, mutta nöyräin tykönä on viisaus.

        Sananl. 13:10 Ylpeys tuottaa pelkkää toraa, mutta jotka ottavat neuvon varteen, niillä on viisaus.

        Sananl. 16:18 Kopeus käy kukistumisen edellä, ylpeys lankeemuksen edellä.

        Tämä ylpeytesi ja paisuneisuutesi tuottaa sinulle nyt ja jatkossa paljon ongelmia ja eksymyksiä, ja siitä sinun tulisi vapautua ja oppia kuuntelemaan muitakin, eli niitä jotka sinua aidosti varoittavat ja siten tahtovat sinua auttaa Totuuteen !

        Asenrteesi kerrotaan tässä:

        1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Mikä on se eksytys johon olen siirtynyt, että siitä voisi tehdä parannuksen vai onko se eksymystä, jos ei ole eksytyksessä?

        Siunauksin, MM.

        Sinä Mauno siirryit äärikarimaattisesta helluntailaisuudesta konservatiiviseen helluntailaisuuteen, joka on perustettu mm. laittomuudelle, saarnoille korvasyyhyyn ja väärille profetioille. Sinäkin Mauno olet väärä profeetta. Luulet, että Jeesus puhuu sinulle, mutta se ei ole Jeesuksen ääni, jonka kuulet päässäsi.

        Nämä jakeet sopivat sinuun:

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Mauno siirryit äärikarimaattisesta helluntailaisuudesta konservatiiviseen helluntailaisuuteen, joka on perustettu mm. laittomuudelle, saarnoille korvasyyhyyn ja väärille profetioille. Sinäkin Mauno olet väärä profeetta. Luulet, että Jeesus puhuu sinulle, mutta se ei ole Jeesuksen ääni, jonka kuulet päässäsi.

        Nämä jakeet sopivat sinuun:

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        EIPÄS!!!!!!!!!! vaan MAUNO MATTILA on VÄKEVÄ SaarnasMies!!!!!! sä itse vikoilet jokaista puhujaa vastaan TEE PARANNUS HETI!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Mauno siirryit äärikarimaattisesta helluntailaisuudesta konservatiiviseen helluntailaisuuteen, joka on perustettu mm. laittomuudelle, saarnoille korvasyyhyyn ja väärille profetioille. Sinäkin Mauno olet väärä profeetta. Luulet, että Jeesus puhuu sinulle, mutta se ei ole Jeesuksen ääni, jonka kuulet päässäsi.

        Nämä jakeet sopivat sinuun:

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Rauhan tervehdys.

        Miten minä olen siirtynyt konservatiiviseen helluntailaisuuteen, kun olen kirjoilla luterilaisessa kirkossa, kuuntelijoistani kyselyssä suurin osa on luterilaisia ja helluntailaisia kuuntelee minua siinä missä vapaakirkollisia, baptisteja, metodisteja kuin mihinkään kuulumattomiakin.

        Mutta voisitko vielä avata vääristä profetioista, vääristä opeista ja vääristä opetuksistani, että missä niissä on vikaa? Voit esimerkiksi laittaa linkin videoon ja kertoa missä minuulla harhaoppi alkaa?

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Miten minä olen siirtynyt konservatiiviseen helluntailaisuuteen, kun olen kirjoilla luterilaisessa kirkossa, kuuntelijoistani kyselyssä suurin osa on luterilaisia ja helluntailaisia kuuntelee minua siinä missä vapaakirkollisia, baptisteja, metodisteja kuin mihinkään kuulumattomiakin.

        Mutta voisitko vielä avata vääristä profetioista, vääristä opeista ja vääristä opetuksistani, että missä niissä on vikaa? Voit esimerkiksi laittaa linkin videoon ja kertoa missä minuulla harhaoppi alkaa?

        Siunauksin, MM.

        Sinä Mauno kyselet ylpeydessäsi vain sitä, että missä olet opillisesti / sanoissa muka erehtynyt.

        Siis kun harhoissasi itse kuvittelet olevasi kaikessa oikeassa.

        Minä en ole tuo edellinen kirjoittaja, vaan se joka kertoi sinulle pääsyyn kohdallasi olevan ylpeyden ja paisuneisuuden.

        Siis olet niiden kirjanoppineiden ja fariseusten kaltainen, joita Jeesus nuhteli rajustikin.

        Heidänkin ongelmanaan oli ylpeys ja paisuneisuus ja sitä kautta VÄÄRÄ SYDÄMEN ASENNE !

        Tämä on se sinunkin ongelmasi ydin !

        Jeesus näet sanoi kuitenkin noista paisuneista näin:

        1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.

        Olet Mauno siis tämän ajan "kirjanoppinut" jolla on tuo sama väärä sydämen asenne !

        Sen verran vielä lisään sinulle Mauno, että:

        Pyhän Hengen pyhitystyö uskovassa johtaa nöyryyteen ja pienuuteen !

        Mutta sinun kohdallasi on siis lisääntynyt vain ylpeys ja paisuneisuus !

        Eli suunta on aivan päinvastainen !

        Miten se näin voi olla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Mauno kyselet ylpeydessäsi vain sitä, että missä olet opillisesti / sanoissa muka erehtynyt.

        Siis kun harhoissasi itse kuvittelet olevasi kaikessa oikeassa.

        Minä en ole tuo edellinen kirjoittaja, vaan se joka kertoi sinulle pääsyyn kohdallasi olevan ylpeyden ja paisuneisuuden.

        Siis olet niiden kirjanoppineiden ja fariseusten kaltainen, joita Jeesus nuhteli rajustikin.

        Heidänkin ongelmanaan oli ylpeys ja paisuneisuus ja sitä kautta VÄÄRÄ SYDÄMEN ASENNE !

        Tämä on se sinunkin ongelmasi ydin !

        Jeesus näet sanoi kuitenkin noista paisuneista näin:

        1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.
        8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.

        Olet Mauno siis tämän ajan "kirjanoppinut" jolla on tuo sama väärä sydämen asenne !

        Sen verran vielä lisään sinulle Mauno, että:

        Pyhän Hengen pyhitystyö uskovassa johtaa nöyryyteen ja pienuuteen !

        Mutta sinun kohdallasi on siis lisääntynyt vain ylpeys ja paisuneisuus !

        Eli suunta on aivan päinvastainen !

        Miten se näin voi olla ?

        Mattila !

        Miksi aina käy näin ?

        Eli kun alamme keskustella sinun todellisesta ongelmastasi, niin katoat ja häivyt paikalta kommentoimatta ?

        Eikö ylpeytesi anna periksi käsitellä näitä tärkeitä ja vakavia asioita sinun omassa elämässäsi ?


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Miten minä olen siirtynyt konservatiiviseen helluntailaisuuteen, kun olen kirjoilla luterilaisessa kirkossa, kuuntelijoistani kyselyssä suurin osa on luterilaisia ja helluntailaisia kuuntelee minua siinä missä vapaakirkollisia, baptisteja, metodisteja kuin mihinkään kuulumattomiakin.

        Mutta voisitko vielä avata vääristä profetioista, vääristä opeista ja vääristä opetuksistani, että missä niissä on vikaa? Voit esimerkiksi laittaa linkin videoon ja kertoa missä minuulla harhaoppi alkaa?

        Siunauksin, MM.

        Danke, sitä samaa sullehi!

        Miten suhtautaudut siihen että ev.lut kirkon työntekijöistä yli puolet on saatavuustiedon perusteella jumalattomia, joilla on eksyttävä sanoma moneen Totuutta Jumalan vaativaan opetukseen ja jäsenmaksuin tuet eksyttäjän palkanmaksua? Vai koetko että veroeuroillasi ei tueta valhepaimen opettajien valhetyötä?

        Mikä on pääsyysi kuulua ev.Luy kirkkoon?
        Tuskin pelastukseesi vaikuttaa mielestäsi?
        Oletko pohtinut eroa ev.Lut kirkosta?
        Jos olet niin miten aivoittelit että pysyt ev.Lutissa? Ymmärrän olevan hyviä näkökulmija, joilla puoltaa kuulumisensa em. "ruumiiseen".
        Itse lähdin ev.Lutista pois 2014jKr. kun silloinen Turun arkkipiispa iloitsi homoliittojen saaman hyväksynnän eduskuntatalossa.





        Hyviä opetusvideoita sulla.Nukahdan niihin usein.En nukahda tylsyyteen vaan väsymykseen kun yöuneen olen vaihtamassa. Ainut vaan että trubaduuri usein herättelee voimakkaalla rämpytyksellä ja laululla. Jos vitejon äänenvoimakkuutta voisi jatkossa säätää nukkujaystävällisiksi niin ei olisi pahitteeksi.Oi niitä aikoja kun puheesi päättyivät puheeseen. Niitä on nyt muutama viimeaikoina ollutkin puhetta alusta loppuun, mikä sen suloisempaa herkkäkuuloiselle unikejolle.

        Shalom jokaiselle Jumalan lapselle,

        Selef Urge


      • Anonyymi kirjoitti:

        Danke, sitä samaa sullehi!

        Miten suhtautaudut siihen että ev.lut kirkon työntekijöistä yli puolet on saatavuustiedon perusteella jumalattomia, joilla on eksyttävä sanoma moneen Totuutta Jumalan vaativaan opetukseen ja jäsenmaksuin tuet eksyttäjän palkanmaksua? Vai koetko että veroeuroillasi ei tueta valhepaimen opettajien valhetyötä?

        Mikä on pääsyysi kuulua ev.Luy kirkkoon?
        Tuskin pelastukseesi vaikuttaa mielestäsi?
        Oletko pohtinut eroa ev.Lut kirkosta?
        Jos olet niin miten aivoittelit että pysyt ev.Lutissa? Ymmärrän olevan hyviä näkökulmija, joilla puoltaa kuulumisensa em. "ruumiiseen".
        Itse lähdin ev.Lutista pois 2014jKr. kun silloinen Turun arkkipiispa iloitsi homoliittojen saaman hyväksynnän eduskuntatalossa.





        Hyviä opetusvideoita sulla.Nukahdan niihin usein.En nukahda tylsyyteen vaan väsymykseen kun yöuneen olen vaihtamassa. Ainut vaan että trubaduuri usein herättelee voimakkaalla rämpytyksellä ja laululla. Jos vitejon äänenvoimakkuutta voisi jatkossa säätää nukkujaystävällisiksi niin ei olisi pahitteeksi.Oi niitä aikoja kun puheesi päättyivät puheeseen. Niitä on nyt muutama viimeaikoina ollutkin puhetta alusta loppuun, mikä sen suloisempaa herkkäkuuloiselle unikejolle.

        Shalom jokaiselle Jumalan lapselle,

        Selef Urge

        Rauhan tervehdys.

        Evlut. kirkon rooli on osa yhteiskunnallista toimintaa eikä niinkään samanlainen kuin jokin yksittäinen vapaiden suuntien seurakunta. Eroa voisi kuvata teltassa asumisen ja kartanossa asumisen erolla, niin että kirkon suuressa kartanossa on paljon eri huoneita eivätkä kaikki seuraa mitä muissa huoneissa tehdään, kun yhdessä voi olla Päivi Räsänen, toisessa lestadiolaiset, jossain körttiläiset jne., mutta vapaiden suuntien pienissä teltoissa kaikki ovat yhteydessä ja sitoutuneita toisiinsa.

        "Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: 'Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?' Hän vastasi: 'Olen'. Niin päällikkö sanoi: "Minä olen paljolla rahalla hankkinut itselleni tämän kansalaisoikeuden". Paavali sanoi: 'Mutta minulla se on syntymästäni asti'. Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet." - Apostolien teot 22:27-29

        Näen kirkon jäsenyyden samanlaisena kuin Paavali Rooman kansalaisuuden, että siitä on hyötyä määrätyissä tilanteissa. Esimerkiksi, olen käynyt puhumassa körttiseuroissa, kansanlähetyksessä, koululla luterilaisten uskonnontunnilla ja pian olen jälleen menossa yhteen evlut kirkkoon.

        Minulle ei evlut. kirkossa ongelma ole luterilaisuus, vaan päinvastoin uskon vanhurskautta pidän suurimpana luterilaisuuden aartena (joka kirkon kellarissa piilossa pahvilaatikossa) kuten joillakin on suunnaton viha, inho ja ärsytys luterilaisuudesta, vaan se ongelma on juuri se kun poiketaan pois siitä.

        Kirkko on hyvin jumalaton johdoltaan ja siellä uskovaisilla on hyvin vaikeaaa, uskovaisilla papeilla melkein mahdotonta olla uskossa (kuten nyt uutisissa ollut inkeriläisten pappien vihkimys kertoo).

        En saa kirkosta itselleni mitään, mutta voi olla että jäsenyys kuitenkin tarjoaa mahdollisuuksia antaa toisille, niinkuin Jeremialle sanottiin: "He kääntyvät sinun tykösi, mutta sinä et käänny heidän tykönsä" (Jer. 15:20).

        "Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset. " - Matteuksen evankeliumi 10:16

        Kaikki tyyni, sillä on hyvin vähän merkitystä missä on kirjoilla, mutta sillä on suuri merkitys kenen kanssa on hengellisessä yhteydessä ja harjoittaa yhteistä uskoa. On veli ollut ilo, että olen saanut olla sinun kanssasi hengellisessä yhteydessä ja toivottavasti joskus näemme.

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Miten minä olen siirtynyt konservatiiviseen helluntailaisuuteen, kun olen kirjoilla luterilaisessa kirkossa, kuuntelijoistani kyselyssä suurin osa on luterilaisia ja helluntailaisia kuuntelee minua siinä missä vapaakirkollisia, baptisteja, metodisteja kuin mihinkään kuulumattomiakin.

        Mutta voisitko vielä avata vääristä profetioista, vääristä opeista ja vääristä opetuksistani, että missä niissä on vikaa? Voit esimerkiksi laittaa linkin videoon ja kertoa missä minuulla harhaoppi alkaa?

        Siunauksin, MM.

        Alkaa heti jo kasteen kohdalla se henki joka sinussa on johtaa ihmisiä sinun ohella harhaan. Vai kirkkoon olet nyt pesiytynyt? Mauno on kuin pässi kilikello kaulassa, jokainen osaa varoa mistä Mauno on tullut ja minne hän taas on meneossa.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Evlut. kirkon rooli on osa yhteiskunnallista toimintaa eikä niinkään samanlainen kuin jokin yksittäinen vapaiden suuntien seurakunta. Eroa voisi kuvata teltassa asumisen ja kartanossa asumisen erolla, niin että kirkon suuressa kartanossa on paljon eri huoneita eivätkä kaikki seuraa mitä muissa huoneissa tehdään, kun yhdessä voi olla Päivi Räsänen, toisessa lestadiolaiset, jossain körttiläiset jne., mutta vapaiden suuntien pienissä teltoissa kaikki ovat yhteydessä ja sitoutuneita toisiinsa.

        "Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: 'Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?' Hän vastasi: 'Olen'. Niin päällikkö sanoi: "Minä olen paljolla rahalla hankkinut itselleni tämän kansalaisoikeuden". Paavali sanoi: 'Mutta minulla se on syntymästäni asti'. Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet." - Apostolien teot 22:27-29

        Näen kirkon jäsenyyden samanlaisena kuin Paavali Rooman kansalaisuuden, että siitä on hyötyä määrätyissä tilanteissa. Esimerkiksi, olen käynyt puhumassa körttiseuroissa, kansanlähetyksessä, koululla luterilaisten uskonnontunnilla ja pian olen jälleen menossa yhteen evlut kirkkoon.

        Minulle ei evlut. kirkossa ongelma ole luterilaisuus, vaan päinvastoin uskon vanhurskautta pidän suurimpana luterilaisuuden aartena (joka kirkon kellarissa piilossa pahvilaatikossa) kuten joillakin on suunnaton viha, inho ja ärsytys luterilaisuudesta, vaan se ongelma on juuri se kun poiketaan pois siitä.

        Kirkko on hyvin jumalaton johdoltaan ja siellä uskovaisilla on hyvin vaikeaaa, uskovaisilla papeilla melkein mahdotonta olla uskossa (kuten nyt uutisissa ollut inkeriläisten pappien vihkimys kertoo).

        En saa kirkosta itselleni mitään, mutta voi olla että jäsenyys kuitenkin tarjoaa mahdollisuuksia antaa toisille, niinkuin Jeremialle sanottiin: "He kääntyvät sinun tykösi, mutta sinä et käänny heidän tykönsä" (Jer. 15:20).

        "Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset. " - Matteuksen evankeliumi 10:16

        Kaikki tyyni, sillä on hyvin vähän merkitystä missä on kirjoilla, mutta sillä on suuri merkitys kenen kanssa on hengellisessä yhteydessä ja harjoittaa yhteistä uskoa. On veli ollut ilo, että olen saanut olla sinun kanssasi hengellisessä yhteydessä ja toivottavasti joskus näemme.

        Siunauksin, MM.

        Heikkoa on Raamatun tuntemuksesi Mauno !

        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Olemalla osallinen, sinä osallistut siihen väärään, mitä kirkossa tehdään !

        10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

        Lisäksi sinä näytät noin toimien esimerkkiä muillekin !

        Eli johdatat muitakin valheiden ja vääryyksien tielle !

        Eli Mauno !

        Turhaan, aivan turhaan yrität selitellä väärää toimintaasi, jonka perusta ja pohja on oikeasti vain se, että sinä himoitset vain itsellesi seuraajia !

        Eli tämä kertoo sinusta:

        Gal. 4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.

        Sinä et oikeasti kerää seuraajia Herralle, vaan vain itsellesi !

        Mutta ethän sinä Mauno tätäkään kykene edes itsellesi myöntämään, tuossa paisuneisuudessasi ja ylpeydessäsi !

        Etkä varmasti vie näitä kehoituksen sanojani Herran eteen ja kysy Hänen arvioitaan, vaan sinä vain suljet silmäsi ja korvasi, kovakorvainen kun olet !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heikkoa on Raamatun tuntemuksesi Mauno !

        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Olemalla osallinen, sinä osallistut siihen väärään, mitä kirkossa tehdään !

        10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

        Lisäksi sinä näytät noin toimien esimerkkiä muillekin !

        Eli johdatat muitakin valheiden ja vääryyksien tielle !

        Eli Mauno !

        Turhaan, aivan turhaan yrität selitellä väärää toimintaasi, jonka perusta ja pohja on oikeasti vain se, että sinä himoitset vain itsellesi seuraajia !

        Eli tämä kertoo sinusta:

        Gal. 4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.

        Sinä et oikeasti kerää seuraajia Herralle, vaan vain itsellesi !

        Mutta ethän sinä Mauno tätäkään kykene edes itsellesi myöntämään, tuossa paisuneisuudessasi ja ylpeydessäsi !

        Etkä varmasti vie näitä kehoituksen sanojani Herran eteen ja kysy Hänen arvioitaan, vaan sinä vain suljet silmäsi ja korvasi, kovakorvainen kun olet !

        Rauhan tervehdys.

        Totta kai itsekäs, mutta niin olet sinäkin. Kaikki ihmiset maan päällä ovat luonnostaan itsekkäitä ja kilvoittelevat sen asian kanssa loppuun asti, mutta voisitko kertoa nyt sen videon, opetuksen ja opin, joka minulla on väärää? Onko se sapatti, ympärileikkaus vai joku muun lain pykälä? Minun on edelleen kovin vaikea tehdä parannusta, kun et kerro missä on se virhe?

        Siunauksin, MM.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Totta kai itsekäs, mutta niin olet sinäkin. Kaikki ihmiset maan päällä ovat luonnostaan itsekkäitä ja kilvoittelevat sen asian kanssa loppuun asti, mutta voisitko kertoa nyt sen videon, opetuksen ja opin, joka minulla on väärää? Onko se sapatti, ympärileikkaus vai joku muun lain pykälä? Minun on edelleen kovin vaikea tehdä parannusta, kun et kerro missä on se virhe?

        Siunauksin, MM.

        Miksi heittäännyt tyhmäksi ja ymmärtämättömäksi Mauno ?

        Se mistä sinun tulee tehdä parannusta, on sinun väärä sydämen asenteesi !

        Olen sen selvääkin selvemmin edellisissä viesteissä jo selittänyt !

        Joten älä heittäänny tyhmäksi ja ymmärtämättömäksi näin selvässä asiassa !

        Ylpeys esti jo aiemmin sinua tutkimasta itseäsi ja toimiasi, eli silloin kun olit menestysteologian eksytyksissä, siis ihan sinun omien sanojesi mukaan !

        Sama ylpeys ja paisuneisuus estää sinua tutkimasta itseäsi ja sydämesi asennetta tänäänkin !

        Tässäkin nyt sinä vain suljet korvasi kuulemasta ja silmäsi näkemästä ja jätät parannuksen teon kokonaan väliin.

        Tule hyvä ihminen alas siltä jalustalta, jolle olet itse itsesi nostanut !

        Tämäkin lyhyt viestisi paljasti sen, "kaikkitietävyyden" jossa kuivittelet harhoissasi olevasi !

        Olet nostanut itse itsesi Opettajan, eli Jumalan asemaan tietämään muka kaiken oikein !

        Ja Mauno !

        Tämä oli nyt täysin ala-arvoinen heitto sinulta:

        " Onko se sapatti, ympärileikkaus vai joku muun lain pykälä? "

        Eli taas väärä asenne, eli halveksuva, ja lisäksi vielä ns "olkinukke", jollaisiin uskovan ei tulisi sortua !


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Miten minä olen siirtynyt konservatiiviseen helluntailaisuuteen, kun olen kirjoilla luterilaisessa kirkossa, kuuntelijoistani kyselyssä suurin osa on luterilaisia ja helluntailaisia kuuntelee minua siinä missä vapaakirkollisia, baptisteja, metodisteja kuin mihinkään kuulumattomiakin.

        Mutta voisitko vielä avata vääristä profetioista, vääristä opeista ja vääristä opetuksistani, että missä niissä on vikaa? Voit esimerkiksi laittaa linkin videoon ja kertoa missä minuulla harhaoppi alkaa?

        Siunauksin, MM.

        "Miten minä olen siirtynyt konservatiiviseen helluntailaisuuteen, kun olen kirjoilla luterilaisessa kirkossa"

        Olet opillisesti konservatiivinen helluntailainen, mutta olet siis myös luterilaisen kirkon jäsen. Tätä olenkin aiemmin kysellyt sinulta, mutta nyt sain vastauksen.

        "Mutta voisitko vielä avata vääristä profetioista, vääristä opeista ja vääristä opetuksistani, että missä niissä on vikaa?"

        Näitä esimerkkejä voisi laittaa vaikka kuinka paljon, mutta laitetaan tähän yksi esimerkki sitä, mikä osoittaa sinut vääräksi profeetaksi.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16761616/mauno-mattila-jakoi-profetiaa-etta-donald-trump-olisi-jumalan-pasuuna

        Tässä on yksi kohta Jeesuksen opetuksesta, jota sinä et täytä, minkä takia et voi pelastua.

        Matteus 5:
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

        Matteus 7:
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Evlut. kirkon rooli on osa yhteiskunnallista toimintaa eikä niinkään samanlainen kuin jokin yksittäinen vapaiden suuntien seurakunta. Eroa voisi kuvata teltassa asumisen ja kartanossa asumisen erolla, niin että kirkon suuressa kartanossa on paljon eri huoneita eivätkä kaikki seuraa mitä muissa huoneissa tehdään, kun yhdessä voi olla Päivi Räsänen, toisessa lestadiolaiset, jossain körttiläiset jne., mutta vapaiden suuntien pienissä teltoissa kaikki ovat yhteydessä ja sitoutuneita toisiinsa.

        "Niin päällikkö meni Paavalin luo ja sanoi hänelle: 'Sano minulle: oletko sinä Rooman kansalainen?' Hän vastasi: 'Olen'. Niin päällikkö sanoi: "Minä olen paljolla rahalla hankkinut itselleni tämän kansalaisoikeuden". Paavali sanoi: 'Mutta minulla se on syntymästäni asti'. Silloin ne, joiden piti häntä tutkia, lähtivät heti hänen luotaan. Ja myös päällikkö peljästyi saatuaan tietää, että Paavali oli Rooman kansalainen, kun oli sidottanut hänet." - Apostolien teot 22:27-29

        Näen kirkon jäsenyyden samanlaisena kuin Paavali Rooman kansalaisuuden, että siitä on hyötyä määrätyissä tilanteissa. Esimerkiksi, olen käynyt puhumassa körttiseuroissa, kansanlähetyksessä, koululla luterilaisten uskonnontunnilla ja pian olen jälleen menossa yhteen evlut kirkkoon.

        Minulle ei evlut. kirkossa ongelma ole luterilaisuus, vaan päinvastoin uskon vanhurskautta pidän suurimpana luterilaisuuden aartena (joka kirkon kellarissa piilossa pahvilaatikossa) kuten joillakin on suunnaton viha, inho ja ärsytys luterilaisuudesta, vaan se ongelma on juuri se kun poiketaan pois siitä.

        Kirkko on hyvin jumalaton johdoltaan ja siellä uskovaisilla on hyvin vaikeaaa, uskovaisilla papeilla melkein mahdotonta olla uskossa (kuten nyt uutisissa ollut inkeriläisten pappien vihkimys kertoo).

        En saa kirkosta itselleni mitään, mutta voi olla että jäsenyys kuitenkin tarjoaa mahdollisuuksia antaa toisille, niinkuin Jeremialle sanottiin: "He kääntyvät sinun tykösi, mutta sinä et käänny heidän tykönsä" (Jer. 15:20).

        "Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset. " - Matteuksen evankeliumi 10:16

        Kaikki tyyni, sillä on hyvin vähän merkitystä missä on kirjoilla, mutta sillä on suuri merkitys kenen kanssa on hengellisessä yhteydessä ja harjoittaa yhteistä uskoa. On veli ollut ilo, että olen saanut olla sinun kanssasi hengellisessä yhteydessä ja toivottavasti joskus näemme.

        Siunauksin, MM.

        "Minulle ei evlut. kirkossa ongelma ole luterilaisuus, vaan päinvastoin uskon vanhurskautta pidän suurimpana luterilaisuuden aartena"

        Sinulla Mauno ei ole uskon vanhurskautta. Et edes tiedä, mitä tarkoittaa usko etkä sitäkään, mikä on vanhurskasta. Raamatussa on paljon opetusta siitä, milloin joltakin puuttuu usko ja vanhurskaus, vaikka hän luulisi uskovansa, mitä sinä et ota huomioon.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Miten minä olen siirtynyt konservatiiviseen helluntailaisuuteen, kun olen kirjoilla luterilaisessa kirkossa, kuuntelijoistani kyselyssä suurin osa on luterilaisia ja helluntailaisia kuuntelee minua siinä missä vapaakirkollisia, baptisteja, metodisteja kuin mihinkään kuulumattomiakin.

        Mutta voisitko vielä avata vääristä profetioista, vääristä opeista ja vääristä opetuksistani, että missä niissä on vikaa? Voit esimerkiksi laittaa linkin videoon ja kertoa missä minuulla harhaoppi alkaa?

        Siunauksin, MM.

        Adventistit ymmärtävät olla kuulematta sinua.


    • Anonyymi

      Mattila luulee olevansa ylensyönyt lihastansa huoltapitävä lähesjumala joka ei kestä itse mitään kritiikkiä. Itsessään hän ei huomaa mitään vikaa ja kaikki viat ovat vain muissa.
      Yksinäinen susi ja viekas kuin käärme. Perustaisi oman seurakunnan niin olisi uskottavampi.

      • Anonyymi

        Väärä tojistus on niin helppohoitoinen toisesta sanova.

        Oletko sinä sellainen, joka olisi ollut vallallinen heittämään kivellä sitä naista, jonka miäsjoukko variseuksija oli ottanut avijorikoksesta kiinni naisen ja toivat hänet Jeesukselle ilmeisesti kuolemaantuamittavaaks ? Millainen sellainen? Synnitön sellainen.



        "Se, joka teistä on synnitön, nakatkoon ensimmäisen kivelöiseens ottaans."

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärä tojistus on niin helppohoitoinen toisesta sanova.

        Oletko sinä sellainen, joka olisi ollut vallallinen heittämään kivellä sitä naista, jonka miäsjoukko variseuksija oli ottanut avijorikoksesta kiinni naisen ja toivat hänet Jeesukselle ilmeisesti kuolemaantuamittavaaks ? Millainen sellainen? Synnitön sellainen.



        "Se, joka teistä on synnitön, nakatkoon ensimmäisen kivelöiseens ottaans."

        Selef Urge

        Älä Selef Urge sekoita asioita Raamatusta !

        Se aviorikoksesta tavattu nainen oli syntinen raukka !

        Ja häntä siis syyttivät Maunon kaltaiset "kirjanoppineet" ja fariseukset !

        Eli nyt meni pahasti pieleen !

        Jotta voisit sinäkin ymmärtää tämän asian, niin Jeesus siis armahti sen naisen !

        Mutta mitä Jeesus taas sanoi noille omavahurskaille hurskastelioille / ulkokultaisille ?

        Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?

        43 Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.

        Eli Jeesus tuomitsi kovasti nuo ulkokultaiset "kirjanoppineet" eli Maunon kaltaiset "besservisserit" mutta armahti syntisen.

        Siis Mauno kuuluu noiden "besservissereiden" joukkoon, jotka harhoissaan kuvittelevat ITSE tietävänsä kaiken oikein ja parhaiten, vaikka eivät oikeasti ymmärräkkään !

        Mauno siis antaa lausuntoja ihan kaikesta maan ja taivaan väliillä ja siten korottaa itse itsensä jopa Jumalan asemaan tietämään yksin kaiken oikein ja paremmin kuin kukaan muu !

        Siis kuten edellä olen jo kirjoittanut, niin sydämen asenne kerrotaan tässä:

        1. Kor. 14:36 Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?

        Tässä puhutaan myös aiheesta:

        1. Kor. 8:2 Jos joku luulee jotakin tietävänsä, ei hän vielä tiedä, niinkuin tietää tulee;

        Mauno siis harhoissaan kuvittelee jo kaiken tietävänsä !

        Ja silloin sydämen asenne ja toiminta on pahasti pielessä, sillä vain Jumala on Kaikkitietävä ja kaiken näkevä !

        On siis oikeasti kyse todella pahasta paisumisesta ja ylpistymisestä Maunon kohdalla.

        Ja mihin se perkele kaatuikaan ?

        Suuriin, aivan liian suuriin harhakuvitelmiin itsestään !

        Väärä ylpeyden tie, ja mihin se on kaiken aikaa Maunoa viemässä kovaa vauhtia ?


      • Anonyymi

        Eikös Mattila perustanut muutama vuosi sitten seurakunnan tapaisen Etelä-Pohjanmaalle ?


    • Anonyymi

      On kokoontumispaikka ollut Seinäjoella, mutta ei seurakuntaa ole perustanut. Viittaatko Oulun piispa- titteliin, jota Tiainen(?) tarjosi Maunolle?

      • Rauhan tervehdys.

        Sinä mies puhut ihan sekavia.

        Siunauksin, MM.


    • Anonyymi

      Pelkkä karismaattisuuden vastustaminen ei ole uskoa eikä vie pelastuksen tielle. Vaikka itse asiassa olisikin oikea.

      Sama jos joku ajaisi autolla liian lujaa ja metsikköön, niin kiellettäisiin kaikki autot

      Karismaattisuuden vastustamisesta käy samalla tavalla, että sitten hyljätään hengen usko, vaikka uskon perusta on siinä eikä missään opissa ja selittämisessä. Uuden liiton uskovan tulisi nimenomaan keskittyä itseensä siinä, että omaa Hengen hedelmät ja sen kautta pystyy johdattamaan muita ihmisiä samalle tielle.

      Usko ei ole sitä että on jotain mieltä jostain asiasta ja on ymmärtävinään jonkin asian jotenkin, vaan sitä miten Jumalan armon Henki koskettaa ihmistä. Miten vähän ihmisessä on lihan mieltä ja miten paljon Pyhää Henkeä. Siinä kilvoittelun aihe eikä siinä miten paljon löytää muista vikoja.

    • Anonyymi

      1Kor.15:47 Biblia (1776) Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. Joh.3:13. 3:31

    • Anonyymi

      1Kor.15:45 Biblia (1776) Niinkuin kirjoitettu on ensimäinen ihminen Adam on tehty eläväksi sieluksi, ja viimeinen Adam eläväiksi tekeväiseksi hengeksi. Joh.5:21 Sillä niinkuin Isä herättää ja virvoittaa kuolleita, niin myös Poika virvottaa, joita hän tahtoo.

    • Anonyymi

      Raamatusta meidän tuleekin etsiä Pyhä Hengen ilmestyksiä, sitä miten se kautta aikojen vaikuttanut ihmisissä ja tietenkin myös siihen mikä ei ole Pyhän Hengen vaikutusta että emme eksy. Ja nimenomaan se että emme itse eksy, että voimmme luottaa siihen Henkeen minkä olemme saaneet ja se on yhteneväinen Jumalan sanan kanssa. Ei sen tarvitse tehdä suuria ihmetekoja, ei olla tietäjähenki tai mitään muutakaan jotain erityisen mahtavaa ja ylpeiltävää, vaan sisäinen rauha ja varmuus sekä voima elää tämän häilyvän maailman keskellä.

    • Anonyymi

      Olen seurannut vierestä kun ns äärikarismaattiset toivat voitelua seurakuntiin. Paljon tapahtui; kaatumisia, huutamista, sätkimistä lattialla ja jotkut karjuivat kuin leijonat... Outoja manifestaatioita. Uskovat jotka arvioivat ko herätystä savustettiin ulos ja monet lähtivät itse. Enimmäkseen seurakunnat hajaantuivat. Raamattua luettiin vähän. Ilmestykset ja profetiat tulivat tärkeimmäksi. Eikä niitä saanut arvioida millään tavalla. Ja supervoidellut määrittävät uskon uudestaan ja antavat supervoitelun sitä haluavalle. Ja tietysti monet haluavat. Ihmeitä ja ihania profetioita. Ja jatkuva rahan pyytäminen koska evankeliumilla on kiire. Ja eihän voideltu saa muuten pidettyä elintasoansa yllä. Kulta ja hopeakin kelpaavat. Älkää siis koskeko voideltuihin ja profeettoihin, muuten seuraa rangaistukset.
      Siinä on osa äärikarismaattisten toiminnasta. Eikö mikään pistä ajattelemaan tai arvioimaan millään tavalla?

      • Anonyymi

        Mutta ei sen arvioiminen pelasta ketään. Aivan yhtä vähän kuin jos arvostelemme islamisteja heidän kieltämättä oudoista tavoistaan. Se ei vie meitä eikä ketään muutakaan yhtään lähemmäs Jumalaa. Jossain mielessä niin jopa osoittaa oman yksinkertaisuutensa.

        Sen sijaan tulisi olla herkällä mielellä oman hengen elämän suhteen ja herkeämättä tavoitella Pyhän Hengen yhteyttä kuolettaen itsensä kaikesta pahuudesta, itsekkyydestä sekä kaikesta mitä hengettömyys tuo mukanaan. Mukaan lukien tekohurskaan uskonnollisuuden. Niin saattaisi jopa olla hyvä esimerkki muille ja päästä lähelle taivaan valtakuntaa.


    • Anonyymi

      Sivistysvaltiossa ei edes pidetä sopivana toisten arvioimista ja mollaamista. Ei sitä pidä sanoa islamisteistakaan että naisten pitää pukeutua perunasäkkiin etteivät tule hirtetyksi valopylvääseen. Ei pidä sanoa vaikka se olisi tottakin. Aivan samalla ei ole sivistyneen ihmisen merkki ruotia toisten uskoa ja sen olemusta itseään korostaen. Se on selvää jo maallisellekin ihmiselle eivätkä kannata sellaisia toimintatapoja.

      • Anonyymi

        "Sivistysvaltiossa ei edes pidetä sopivana toisten arvioimista"

        Jumala vaatii arvioimaan kaiken. Se käsittää ihmisetkin.

        "Ei pidä sanoa vaikka se olisi tottakin. "

        Jumala on eri mieltä. Pitäähän se totuus saaja sanoa.

        " ei ole sivistyneen ihmisen merkki ruotia toisten uskoa ja sen olemusta"

        Mikä Raamatunjaje näin kertoo? Jumalan tahton tekevä on synonyymi sivistymättömälle?

        On meitä moneen junaan =)

        Sivistäen,

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sivistysvaltiossa ei edes pidetä sopivana toisten arvioimista"

        Jumala vaatii arvioimaan kaiken. Se käsittää ihmisetkin.

        "Ei pidä sanoa vaikka se olisi tottakin. "

        Jumala on eri mieltä. Pitäähän se totuus saaja sanoa.

        " ei ole sivistyneen ihmisen merkki ruotia toisten uskoa ja sen olemusta"

        Mikä Raamatunjaje näin kertoo? Jumalan tahton tekevä on synonyymi sivistymättömälle?

        On meitä moneen junaan =)

        Sivistäen,

        Selef Urge

        >>>"ruotia toisten syntejä"<<<

        "Olemmeko me muita parempia ? Emme lainkaan . Olemmehan juuri osoittaneet , että
        kaikki , niin juutalaiset kuin kreikkalaisetkin , on synnin alaisia." Room: 3


    • Anonyymi

      Kuvastaako se, ettet osaa suomen kieltä sitä, ettet ymmärrä mitään muutakaan vakavasti otettavaa...kuten uskoa?

      • Anonyymi

        Tämän ketjun kirjoittajista lähes kaikki ovat ihan liian tosikkoja oman uskonsa suhteen.


    • Anonyymi

      Joskus uskova voi ajatella myös vahingossa olevansa järkevä. Toimia terveen järjen mukaan ja järkevän ajattelutavan mukaan.

      Maailma kun ei siitä paremmaksi muutu, vaan haukkuu miten toiset pataluhaksi ja heidän uskonsa tekemättömäksi. Eivät islamistinaiset riisu perunasäkkiään jos menet niille, sanomaan, että ei sitä ole pakko pitää, vaan voi pukeutua aivan kuten haluaa. Eikä muutkaan luovu uskotaan vaikka miten tärkeänä menet selittämään että näin se totuus huutaa toreilla.

      Mutta samalla tavalla se vähä-älyisyyskin on tietenkin vain annettava olla olemassa kun Jumala on luonut senkin.

    • Anonyymi

      Toisaalta saamme kiittää omaa uskonnonvapauttamme siitä, että voimme käyttäytyä myös heikkolahjaisesti muita halventaen ja siten itseämme nostaen. Voimme keksiä tosille halventavia nimityksiä, esittää heidän asioittensa olevan pahan alkujuurilta ja asettaa itsemme melkein Jumalan yläpuolelle.

      Mutta se ei missään nimessä luo kristillistä imagoa eikä anna sellaista kuvaa, että nyt ollaan Jumalan asialla ja pyhän äärellä. Enemmin tulee tunne, että ollaan pahan talkoissa mukana.

      • Anonyymi

        Miten niin me?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin me?

        KAIKKI me, "ketä maa päällään kantaa"

        "kaikkien elävien olentojen , kaiken maan päällä elävien kanssa"
        1 Moos: 9


    • Anonyymi

      Kyllähän uskosta voi kertoa ilman että halventaa muita, herjaa ja antaa itsestään kuvan ettei oikein suvaitse ketään muuta kuin itseään. Kun kertoo oikeasta uskosta, Jumalan Pyhän Hengen tuottamalla viisaudella siinä automaattisesti sulkee pois väärän uskonnollisuuden sekä harhaopit eikä niistä erikseen tarvitse ryhtyä tekemään tiliä ja erittelemään toisen uskoa tavalla, joka ei aivan ole edes lain kirjaimen mukainen.

    • Anonyymi

      Eikös se helluntailaisuuskin tullut sieltä ameriikasta?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1425
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      967
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      867
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      840
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      737
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe