Sastamalan perintöhuijaus?

Anonyymi-ap

Mites tämä väitettyyn valekauppakirjaan perustuvan perintöhuijausepäilyn käsittely etenee? Käräjillä tuli yksipuolinen tuomio, kun vastaaja ei ymmärtänyt hankkia asianajajaa, mutta kai tämä nyt hovioikeuteen menee - jo ihan yleisen oikeusturvan takia? Vastaajalle siis määrätään edunvalvoja, joka hommaan asiakkaalleen parhaimman asianajajan mitä rahalla saa. Jos kauppakirjat on aikanaan vahvistettu viranomaisten toimesta, niin pätevä asianajaja pystyy vetoamaan riittämättömään näyttöön, jolloin asia ratkaistaan aina vastaajan hyödyksi.

Asiasta aiemmin Tyrviksessä:
https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000009276073.html
https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000009304104.html

10

771

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näytön puuttuessa virkamiehen oletetaan toimineen lainmukaisesti. Vaan mikä on riittävä näyttö, etenkin kun itse asia on vuodelta 1960? Lisäksi tulee muistaa sekin, että törkeän petoksen vanhenemisaika on 10 vuotta.

• Anonyymi

"Kolme sisarusta todisti, etteivät he ole allekirjoittaneet kotitalostaan tehtyä kauppakirjaa vuonna 1960."

No käräjäoikeuden mielestä 62 vuotta ei riitä asiakirjaväärennöksen vanhentumiseen. Toisaalta eihän se murhakaan vanhene ikinä. Harmi että Tyrviksen juttu on maksumuurin takana, kun nyt ei pääse lukemaan, että mikä on se rikosnimike joka ei ole vanhentunut. Joka tapauksessa täytyy toivia, että oikeus voittaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kolme sisarusta todisti, etteivät he ole allekirjoittaneet kotitalostaan tehtyä kauppakirjaa vuonna 1960."

No käräjäoikeuden mielestä 62 vuotta ei riitä asiakirjaväärennöksen vanhentumiseen. Toisaalta eihän se murhakaan vanhene ikinä. Harmi että Tyrviksen juttu on maksumuurin takana, kun nyt ei pääse lukemaan, että mikä on se rikosnimike joka ei ole vanhentunut. Joka tapauksessa täytyy toivia, että oikeus voittaa.

Hups! Tuolla taidetaan mainita, että "mahdolliset rikokset ovat vanhentuneet jo vuosikymmeniä sitten, mutta vahingonkorvausvastuu ei ole vanhentunut".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hups! Tuolla taidetaan mainita, että "mahdolliset rikokset ovat vanhentuneet jo vuosikymmeniä sitten, mutta vahingonkorvausvastuu ei ole vanhentunut".

Siis vahingonkorvausvastuu ilman rikosta? On kyllä erikoista oikeudenkäyntiä.

• Anonyymi

>>Jos kauppakirjat on aikanaan vahvistettu viranomaisten toimesta, niin pätevä asianajaja pystyy vetoamaan riittämättömään näyttöön, jolloin asia ratkaistaan aina vastaajan hyödyksi.>>

Jotta asiaa saisi hovioikeuteen menemään, niin kyllä sillä kalliilla asianajajalla pitäisi olla hoville näytettäväksi jotakin omaa, uutta näyttöä kanteensa tueksi.

Pelkästään se kalliin lakimiehen sanallinen vetoaminen siihen, että 60 vuotta sitten tehdyt allekirjoitukset ovat väärennettyjä, se ei ehkä saa hovia ottamaan asiaa uudelleen käsiteltäväksensä.
      Jotakin uutta näyttöä pitäisi olla hovioikeushakemuksessa matkassa mukana.

Tilan sai haltuunsa yksi rintaperillinen vaimoineen, ja muut sisarukset lienevät jääneet osattomiksi. Tällaiseksi tilanne saattaa myös jäädä.

• Anonyymi

Juttu on pelkkää fuulaa.Nimikirjoitukset on todettu aidoiksi ja koko homma valittajien huijaukseksi eli rahastusyritykseksi.Hanke ei menestynyt KO:ssa -eli oli lähdetty syyhyttä saunaan.
        Onnellinen osakas

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juttu on pelkkää fuulaa.Nimikirjoitukset on todettu aidoiksi ja koko homma valittajien huijaukseksi eli rahastusyritykseksi.Hanke ei menestynyt KO:ssa -eli oli lähdetty syyhyttä saunaan.
        Onnellinen osakas

Löytyykö tälle lopulliselle päätökselle mitään lähteitä?

• Anonyymi

Ainakin käräjäoikeuden päätöksessä perinnöstä valittaneet jäivät nuolemaan näppejään, ja lisämausteena tulee reippaat oikeudenkäyntikulut. Saas nährä jatkuuko saaga hovioikeudessa. Sieltä voi tulla entistä enemmän löylyä valittajille.

Tyrviksen juttu: https://ibb.co/jGJVFGq

• Anonyymi

Olisi kait siitä aikoinaan noussut iso haloo perillisten kesken, jos joltakulta olisi jäänyt se 100,000 markan osuus saamatta! Nyt on vain joku dementikko sanonut, ettei olisi muka saanut rahojaan ja sitten ahneet lapset ovat lähteneet 60 vuoden jälkeen ajamaan asiaa. Lähes täydellä varmuudella voi sanoa, että oikeus on tapahtunut ja perintö on jaettu oikeudenmukaisella tavalla.

• Anonyymi

Aiemmin Tyrvis kirjoitti avoimesti perintöhuijauksesta: https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000009276073.html

Mutta nyt asiaan viitattiin maltillisemmin perintöriitana: https://www.tyrvaansanomat.fi/uutiset/art-2000010294279.html

Että sellainen lehtimiehen integriteetti.

Ja tosiaan, olishan se nyt kerrassaan outoa jos 60 vuoden jälkeen sattumalta huomataan, etteivät muut perilliset ole saaneet perintörahojaan, eli siihen saakka kaikki ovat olleet tyytyväisiä. Nyt on tainnu ahneus sokaista silmät pahemman kerran, kun on kuunneltu jonkun dementikon höpinöitä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe