Alajärvellä uikutetaan, kun Alajärven sote-keskuksessa kiirevastaanotto toimisi vain virka-aikoina

Anonyymi-ap

Järviseudun Sanomat kertoo, että Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen uudistus-, tuottavuus- ja vaikuttavuusohjelman esityksen mukaan Alajärven sote-keskuksessa kiirevastaanotto toimisi jatkossa toimimaan vain virka-aikana, kun Sote-keskusten palveluvalikoimat yhtenäistetään ja kiirevastaanotto keskitetään Kauhavalle, Seinäjoelle ja Alavudelle.

Nyt alajärveläiset uikuttavat sitä, kun jatkossa joutuisivat muutaman kilometrin päähän Kauhavalle tai Alavudelle taikka parinkymmentä kilometriä kauempana olevan Seinäjoen sairaalan yhteydessä olevalle terveysasemalle valittelemaan sairauksiaan.

Siis alajärveläisille näyttää olevan vaikea mennä naapurikuntaan Kauhavalle terveyskeskukseen, kun ovat niin paskan tärkeitä omasta yhteiskunnan varoin ylläpidettävästä kunnastaan (taikka onko se peräti kaupunki, heh heh sanon minä tuollaiselle "kaupungille").

Järviseudun Sanomat jatkaa, että vuoden alussa Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue oli 32,5 miljoonaa euroa miinuksella, joten säästöjä tarvitaan. Näin ollen Alajärven kiirevastaanotto pitää lopettaa, Vimpelin terveysasema ja Mirjanpelto, sekä Lappajärven, Lehtimäen, Evijärven, Kortesjärven ja Soinin terveysasemat pitää pysyvästi sulkea.

Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueen johtaja Tero Järvinen tuon edellä sanotun ymmärtää, Alajärven kaupunginjohtaja Vesa Koivuselle näyttää olevan vaikea hyväksyä realiteetteja päätellen siitä, kun oli Järviseudun Sanomien mukaan ottanut jo aiheeseen kantaa.

Kaiken tuon ylläsanotun lisäksi minä olen perussuomalaisten kannattajana sitä mieltä, että Alajärvi pitää liittä Lapuaan; Vimpeli, Lappajärvi ja Evijärvi tulee liittää Kauhavaan. Näin saadaan yhteiskunnallisia säästöjä.

https://www.jarviseudunsanomat.fi/arkisto/2023/09/20/hyvinvointialue-kaavailee-terveysasemien-lopettamista-osana-talouden-tasapainotusta-alajarven-kiirevastaanotto-paattyisi-myos/

43

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kauhava ei ole Alajärven naapurikunta. Uskoakseni päivystysasiassa tehdään kompromissi, jolloin kiirevastaanotto säilytetään Alajärvellä arkisin klo 21.00 asti. Avauksen tekijä oli kokoomuslainen.

      • Anonyymi

        Aivan oikein, olet oikeassa, olin kokomuslainen, nyt olen perussuomalaisten aktiivijäseniä ja kantani on selkeä: kiirevastaanotto tulee lopettaa Alajärveltä ja Alajärvi pitää liittää Lapuaan, näin pientä "kaupunkia"* mitä tämä Alajärvi ei kannata yhteiskunnan varoin elättää.

        *Kyllä minua hyvittaa tuo kaupunki-sana Alajärven yhteydessä. Selkeä maalaiskuntahan tämä Alajärvi on, eikä mikään kaupunki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan oikein, olet oikeassa, olin kokomuslainen, nyt olen perussuomalaisten aktiivijäseniä ja kantani on selkeä: kiirevastaanotto tulee lopettaa Alajärveltä ja Alajärvi pitää liittää Lapuaan, näin pientä "kaupunkia"* mitä tämä Alajärvi ei kannata yhteiskunnan varoin elättää.

        *Kyllä minua hyvittaa tuo kaupunki-sana Alajärven yhteydessä. Selkeä maalaiskuntahan tämä Alajärvi on, eikä mikään kaupunki.

        Ettet nyt vain ole sotkenut Vimpeliä pahoin Alajärveen? Onko lääkitys kohdallaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ettet nyt vain ole sotkenut Vimpeliä pahoin Alajärveen? Onko lääkitys kohdallaan?

        Vimpelin b-sairaalan sulkeminen oli kyllä virhe, koska nyt kulkevat avohoidossa pitkin katuja suljettujen kaverit.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­­­N­y­m­f­­o­m­­­a­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­N­­­y­­­m­­­f­­­o­­m­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18045765G

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Kunnon trolli taas liikkeellä suoli24 palstalla, meeppäs takas sinne äites kellariin.

    • Anonyymi

      Kauhava rakenti/rakennutti kauhealla kiiruulla uuden terveysaseman jotta saisivat Lappajärveläiset sinne asiakkaaksi. Pakkohan se tietty on noin näivettyneellä kunnalla kun kaikki työpaikat on muualla kuin itse Kauhavalla ja muuttoliikenne on mallia Seinäjoki. Säälihän se on kun Kauhavalta työpaikat katoaa aivan silminnähen.

      • Anonyymi

        Aloittaja on vimpeliläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja on vimpeliläinen.

        Vimpelistä haluttaisiin myös seta-propagandaa Alajärven kouluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vimpelistä haluttaisiin myös seta-propagandaa Alajärven kouluihin.

        nyt suunnitelmissa on tehdä kyyjärvestä suomen pridekeskus


      • Anonyymi

        Päinvastoin. Työpaikkoja tulee Kauhavalle koko ajan lisää. Lappajärveläisiä käy paljon Kauhavalla töissä. Lappajärven keskustasta ja Karvalasta on Kauhavalle yhtä pitkä matka kuin Alajärvelle. Lyhin tie Seinäjoelle ja Vaasaan on Lappajärveltä Kauhavan kautta. Hyvä, että pohjoisen EP:n sote-keskus rakennettiin Kauhavalle. Kauhavalla on myös Lappajärven lähin rautatieasema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. Työpaikkoja tulee Kauhavalle koko ajan lisää. Lappajärveläisiä käy paljon Kauhavalla töissä. Lappajärven keskustasta ja Karvalasta on Kauhavalle yhtä pitkä matka kuin Alajärvelle. Lyhin tie Seinäjoelle ja Vaasaan on Lappajärveltä Kauhavan kautta. Hyvä, että pohjoisen EP:n sote-keskus rakennettiin Kauhavalle. Kauhavalla on myös Lappajärven lähin rautatieasema.

        Asun Lappajärvellä enkä ikinä enää sinne mene mitään palveluita hakemaan, kun sieltä onneksi pois päästiin Alajärvelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. Työpaikkoja tulee Kauhavalle koko ajan lisää. Lappajärveläisiä käy paljon Kauhavalla töissä. Lappajärven keskustasta ja Karvalasta on Kauhavalle yhtä pitkä matka kuin Alajärvelle. Lyhin tie Seinäjoelle ja Vaasaan on Lappajärveltä Kauhavan kautta. Hyvä, että pohjoisen EP:n sote-keskus rakennettiin Kauhavalle. Kauhavalla on myös Lappajärven lähin rautatieasema.

        Kauhava näivettyy niin lujaa että oikein pahaa teköö katella tästä naapurista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asun Lappajärvellä enkä ikinä enää sinne mene mitään palveluita hakemaan, kun sieltä onneksi pois päästiin Alajärvelle.

        Asut Itäkylässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. Työpaikkoja tulee Kauhavalle koko ajan lisää. Lappajärveläisiä käy paljon Kauhavalla töissä. Lappajärven keskustasta ja Karvalasta on Kauhavalle yhtä pitkä matka kuin Alajärvelle. Lyhin tie Seinäjoelle ja Vaasaan on Lappajärveltä Kauhavan kautta. Hyvä, että pohjoisen EP:n sote-keskus rakennettiin Kauhavalle. Kauhavalla on myös Lappajärven lähin rautatieasema.

        Näin lappajärvelaisenä sen verta kommentoin , että se sama rautatieasema höpöttelijä on täälläkin palstalla, joka aikansa sitä jankutti lappajärven palstalla , ilmeisesti se on elämää suurempi asia kyseiselle ihmiselle.


      • Anonyymi

        Täällä pistettiin liikuntahalleja pystyyn... Nyt sitten pelätään terveyskeskuksen puolesta.


    • Anonyymi

      Niin onhan Kauhavalla sentään jopa kaksi ruokakauppaa ja toinen niistäkin on Lappajärvellä :D

      • Anonyymi

        Ruokakauppoja Kauhavan keskustassa: S-market, K-supermarket, K-extra, Halpa-Halli, Lidl ja Halpakauppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruokakauppoja Kauhavan keskustassa: S-market, K-supermarket, K-extra, Halpa-Halli, Lidl ja Halpakauppa.

        Byaaah heh......kukaan ei täältä tule Kauhavalle nyt eikä jatkossa! Tapelkaa vaan keskenänne siellä


    • Anonyymi

      Voi lol joku Kauhava, juu onhan siellä yks ruokakauppa ja apteekki. Junatkaan ei enään pysähdy siellä kun Finnpoweri siirty Seinäjoelle parempien kulkuyhteyksien ääreen

      • Anonyymi

        Siellä pysähtyy lukuisia matkustajajunia päivässä. Suomen päärata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä pysähtyy lukuisia matkustajajunia päivässä. Suomen päärata.

        Eikö ny pysähdy härmäs? Siellä syrjässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä pysähtyy lukuisia matkustajajunia päivässä. Suomen päärata.

        Pendolinot painaa Kauhavan ohi niin lujaa että naapuripitäjässäkin teköö pahaa kattella. Onneks sentään Seinäjoella pysähtyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pendolinot painaa Kauhavan ohi niin lujaa että naapuripitäjässäkin teköö pahaa kattella. Onneks sentään Seinäjoella pysähtyvät.

        4 pendolinoa pysähtyy Kauhavalla päivässä. Lisäksi useat muut junat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4 pendolinoa pysähtyy Kauhavalla päivässä. Lisäksi useat muut junat.

        4 pendolinoa pysähtyy Kauhavalla kerran vuodessa, silloin saa kaikki 3 Kauhavalaista hypätä kyytistä. Ilkassa oli kirjotus jotta Kohta ei yksikään juna pysähdy Kauhavalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4 pendolinoa pysähtyy Kauhavalla kerran vuodessa, silloin saa kaikki 3 Kauhavalaista hypätä kyytistä. Ilkassa oli kirjotus jotta Kohta ei yksikään juna pysähdy Kauhavalle.

        Tulevaisuudessa junaliikenne on yhä tärkeämpää. Helsinki-Tampere-Oulu-Rovaniemi -rata eli Suomen päärata kulkee Kauhavan rautatieaseman kautta. Sitä Alajärvi kadehtii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulevaisuudessa junaliikenne on yhä tärkeämpää. Helsinki-Tampere-Oulu-Rovaniemi -rata eli Suomen päärata kulkee Kauhavan rautatieaseman kautta. Sitä Alajärvi kadehtii.

        Harmi vaan kun kohta ei junat pirätä enään Kauhavalla.


    • Anonyymi

      Kauhava on kasvukäytävällä, Alajärvi maakunnan itärajalla keskellä ei mitään.

      • Anonyymi

        Silti Kauhava köyhtyy ja näivettyy pois kartalta, ei se hääviä oo mutta totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti Kauhava köyhtyy ja näivettyy pois kartalta, ei se hääviä oo mutta totta.

        Kukaan ei kadehdi kauhavan jumttikeskusta mistään.


    • Anonyymi

      Kaikkein parasta Sote-menojen säästöä ois se, kun eläkeläisiltä lopetettaisiin julkiset terveyspalvelut.

      Minä ihmettelen nykyhallituksen talouspoliittisen linjan kannattajana ja perussuomalaisena, minkä takia yhteiskunta antaa julkisia terveyspalveluja eläkeläisille, jotka ovat yhteiskunnassa vain nuorempien ikäluokkien taakkana?

      Oma mielipiteeni perussuomalaisena on, että ainut terveyspalvelu mitä yhteiskunnan tulisi eläkeläisille tarjota, on mahdollisuus eutanasiaan sisältäen ilmaiseen tuhkauksen. Tätä asiaa meidän perussuomalaisten tulee viedä eteenpäin, jotta taevittavat lakimuutokset saadaan aikaan. Jatkossa siis eläkeläisille tulisi tarjota julkisista terveyspalveluista vain lähete eutanasiaan. Se toisi merkittäviä säästöjä yhteiskuntaan, kun kaikki vähänkään sairastelevat yli 65-vuotiaat vanhuuseläkeläiset vietäisiin eutanasian kautta krematorioon tuhkattavaksi.

    • Anonyymi

      Se toisi merkittäviä säästöjä yhteiskuntaan, kun kaikki vähänkään sairasteleville yli 65-vuotiaille eläkeläisille annettaisiin eutanasia ja sen jälkeen ne vietäisiin krematorioon ja sitä tietä tuhkattavaksi.

      Julkisista yhteiskunnan ylläpitämistä terveydenhuolloista tulee yhteiskunnallisten säästöjen vuoksi lopettaa yli 65 vuotiaille annettavat terveyspalvelut ilmaisen tuhkauksen sisältävää eutanasiaa lukuun ottamatta.

      • Anonyymi

        Isoin säästö olisi tullut, kun vanhempasi olisivat osanneet käyttää ehkäisyä.


    • Anonyymi

      Onneksi kaupunginjohtaja ei hyväksynyt esitystä!

    • Anonyymi

      Eläkeläisten syöpähoidot julkisesta terveydenhuollosta tulee lopettaa kokonaan, syöpään sairastuneille eläkeläisille tulee julkisesta terveydenhuollosta jatkossa tarjota vain eutanasia ilmaisella tuhkauksella.

      Terveisin eräs perussuomalaisten oikeistosiiven äänestäjä.

    • Anonyymi

      E-P:n hva:n valtuuston jäsenille, jotka äänestitte vastaan persujen esitykselle luopua puolueille jaettavasta tuesta: hävetkää! Tässä näkyy teidän itsekkyytenne. Oman edun tavoittelu menee edelle kaikessa! Miten edes kehtaatte toimia noin? En ole persujen äänestäjä, mutta tässä he toimivat oikein.

      NÄIN TOIMII POLIITTINEN TERVEYDEN JA HYVINVOINNIN JOHTO ALUEELLAMME.
      EDELLISEN HALLITUKSEN AJAMA JOIDEN TAKANA OLIVAT SDP, KEPU, VIHREÄT, RKP JA VASEMMISTOLIITTO. HEIDÄN TAVOITE TOTEUTUI JA EDUSTAJAT HVA: een JOHTOELIMISSÄ SAAVAT MITÄ HALUSIVAT.
      AINA SE ON OLLUT NIIN ETTÄ VIHERSOSIALISMI HALUAA ITSELLEEN KAIKEN OMAKSI JA SE MIKÄ ON HEIDÄN EI OLE MUIDEN.
      HERÄTKÄÄ JO ÄLKÄKÄÄ SYYTTÄKÖ ORPON HALLITUSTA, AJATELKAA JOSKUS AIVOILLA JOS TEILLÄ NE OVAT.

      • Anonyymi

        Orpo tappaa Suomineidon ja sen jälkeläiset


    • Anonyymi

      Poliittiikka ja terveydenhuolto / hyvinvointi eivät tule ikinä toimimaan ihmisten ja kansalaisten etujen mukaan VAAN IHAN VAIN POLIITTISTEN PÄÄTTÄJIEN MIELEN SEKÄ MANIPULOINTIEN MUKAAN.

    • Anonyymi

      Jälleen kerran vihervasemmisto veti kansaa linssiin Sote päätöksellä.
      Vielä viime vuonna oli terveydenhuolto ja rahoitus sille turvattu sekä paremmalla tasolla. Nyt pitää korjata tehtyjä päätöksiä ja vähentää sekä supistaa hyvinvoinnissa.
      NO SE OLI EDELLISEN HALLITUKSEN TARKOITUSKIN KOSKA SILLOISELLA OPPOSITIOLLA OLI TOTUUDEN MUKAISEMMAT LASKEMAT KUSTANNUKSIA.

      TÄMÄ JA NÄMÄ EIVÄT VIHERSOSIALISTISILLE AIVOILLE KÄYNYT, ÄLYKKYYS EI RIITTÄNYT YMMÄRTÄMÄÄN.

      • Anonyymi

        Perussuomalaisten oikeistosiiven äänestäjänä kannatan eläkeläisten syöpähoitojen lopettamista julkisista terveyspalveluista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perussuomalaisten oikeistosiiven äänestäjänä kannatan eläkeläisten syöpähoitojen lopettamista julkisista terveyspalveluista.

        Eläkeläisille yhteiskunnan varoista järjestettävä terveydenhuolto tulee Sote-säästöjen nimissä lopettaa ja tilalle ottaa eutanasia.

        Minkä takia yhteiskunta satsaa varoja eläkeläisten terveydenhuoltoon, eläkeläisethän on vain rasite yhteiskunnalle.

        Perussuomalaisten kannattajana olen sitä mieltä, että lakimuutoksen jälkeen ainut yhteiskunnan eläkeläisille tarjoama "terveyspalvelu" tulisi olla eutanasia ilmaisella tuhkauksella.

        Alajärven Menkijärvelle voitaisiin perustaa valtakunnallinen krematorio, johon eutanasian läpi menneet eläkeläiset tuotaisiin tuhkattavaksi ja tuhkat levitettäisiin Menkijärven soille.
        Näin minä perussuomalaisena ajattelen, Sote-säästöjen nimissä eläkeläisten terveydenhuolto pitää lopettaa ja tilalle ottaa eläkeläisten eutanasia. Lakimuutos tuon asian eteeenpäin viemiseksi pitää laittaa nykyhallituksen aikana vireille.


    • Anonyymi

      SOTE uudistukseen liittyen, niin kannattaa lukea tämä kolumin.

      Roope Lipastin kolumni: Sote pelattiin vihdoin maaliin – valitettavasti vain omaan maaliin
      https://yle.fi/a/74-20056157

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe