Erityisoperaatio vai sota?

Venäjällä on edelleen kiellettyä kutsua Ukrainan tilannetta sodaksi. Sitä saa kutsua vain erityisoperaatioksi, millä halutaan korostaa operaation rajattua luonnetta.

Nyt kun tilanne on muuttunut asemasodaksi, jota käydään 1500 kilometriä leveällä rintamalla, olisi realismia ruveta kutsumaan sitä sodaksi.

Realismia Venäjältä puuttuu muutenkin. Alkuperäiset tavoitteet ovat osoittautuneet mahdottomiksi saavuttaa. Olisi aika tehdä uusi tilannearvio, jotta turhalta verenvuodatukselta vältyttäisiin.

21

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuohan on kovastikin linjassa Venäjän muunkin vähänkin virallisemmin ’tiedottamisen’ kanssa, jossa oikeita ja tosiasioita ei muutenkaan ole sallittua tuoda esiin….

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🍒 ­­­N­­y­­­m­f­o­m­­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18046604j

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Venäjä toivoo Trumpin valtaanpääsyä ja "diiliä", jossa se saisi pitää valtaamansa alueet. Sitten parin v. päästä voi hyökätä kolmannen kerran taas Ukrainaan.

    • Anonyymi

      Erityisoperaatio on todellakin rajattu. Jenkkityyppisiä kaupunkien mattopommituksia ei ole ollut.
      Niin ikään kaasu on kulkenut Ukrainan kautta länteen kenenkään häiritsemättä ja Venäjä maksaa Ukrainalle useita miljardeja euroja joka vuosi kauttakulkumaksuja, jotka Ukraina mieluusti ottaa vastaan.

      • Anonyymi

        Milloin jenkit ovat mattopommittaneet kaupunkeja?

        Kaasu venäjältä ukrainan läpi toiseen maahan ei muutu ukrainalaiseksi vaan ukrainalaiset kuten venäjäkin joutuu seuraamaan kansainvälisiä sopimuksia. Mitä venäjä on muuten rikkonut rajoittamalla kaasutoimituksia.


      • Sinustako on väärin, että jenkit mattopommittivat Natsi-Saksaa WW2:ssa ja auttoivat silläkin Neuvosto-Venäjää? Vai mitä Hittoa selität?

        Erityisoperaatio on niin "rajattu", että Venäjä ei enää pysty toimittamaan aseita asiakasmailleen, vaan joutuu sen sijaan hankkimaan itse täydennystä Iranista ja Pohjois-Koreasta.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Sinustako on väärin, että jenkit mattopommittivat Natsi-Saksaa WW2:ssa ja auttoivat silläkin Neuvosto-Venäjää? Vai mitä Hittoa selität?

        Erityisoperaatio on niin "rajattu", että Venäjä ei enää pysty toimittamaan aseita asiakasmailleen, vaan joutuu sen sijaan hankkimaan itse täydennystä Iranista ja Pohjois-Koreasta.

        Hanoi 1972. Kannattaa tutustua, jos asia uusi sinulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milloin jenkit ovat mattopommittaneet kaupunkeja?

        Kaasu venäjältä ukrainan läpi toiseen maahan ei muutu ukrainalaiseksi vaan ukrainalaiset kuten venäjäkin joutuu seuraamaan kansainvälisiä sopimuksia. Mitä venäjä on muuten rikkonut rajoittamalla kaasutoimituksia.

        Eu on rajoittanut jenkin vaatimuksesta öljyn ja kaasun ostoja Venäjältä osana venäjäpakotteita.
        Turha yrittää valehdella.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Sinustako on väärin, että jenkit mattopommittivat Natsi-Saksaa WW2:ssa ja auttoivat silläkin Neuvosto-Venäjää? Vai mitä Hittoa selität?

        Erityisoperaatio on niin "rajattu", että Venäjä ei enää pysty toimittamaan aseita asiakasmailleen, vaan joutuu sen sijaan hankkimaan itse täydennystä Iranista ja Pohjois-Koreasta.

        " ....Sinustako on väärin, että jenkit mattopommittivat Natsi-Saksaa ..."

        Väärin oli kaupunkien pommittaminen raunioiksi.
        Sotilaskohteiden pommittaminen oli sitten toinen juttu.
        Jenkit käyttivät syyttömien siviilien tarkoituksellista tuhoamista keinona vihollisen nujertamiseen, kuten atomipommit Japanissa ja kaupunkien mattopommitukset Saksassa sekä muun muassa Hanoin mattopommitus Vietnamissa 1972.
        Nämä toimet ovat ihmiskunnan eräitä pahimpia sotarikoksia.


      • Tästä asiasta olen aina koittanut kysyä kun asia tullut esille (eli Venänä ei mattopommita ukrainaa yms. aiha), millä pommikonekalustolla venäjä toimisi Ukrainan ilmatilassa ja pystyisi näitä "mattopommituslentoja" suorittamaan?
        helpotetaan vastauksen antamista niin, että todetaan aluksi että venäjällä käytössä kaksi strategista pommikonemallia, Tu-95 potkuriturbiinikone (noin +60kpll) sekä Tu-160 yliäänipommittaja (joita on Venäjällä 15kpl ja ne ovat tällä hetkellä erittäin ison uudistusprojektin alla joka kestää usemman vuoden / kone ja niitä operatiivisessa käytössä tällä hetkellä lähteistä riippuen 6-10kpl välillä).

        Eli nyt kyse siitä olisiko Venäjällä kykyä suorittaa pommituslentoja Ukrainan ilmatilassa nykyisen ilmantorjuntakaluston olemassa ollessa?
        Pommikoineiden käyttö kun vaatii hyvin paljolti ilmaherruutta pommitusalueella sekä vastustajan ilmantorrjunnan tuhoamista (muuten pommikoneiden elinikä saattaa jäädä suht lyhyeksi).
        Nyt siis venäjää "kiitellään"ettei se tee jotain sellaista mihin se ei edes sotilallisesti todennäköisesti edes pystyisi (ainakaan ilman todella suurta tappuioprosenttia koneiden osalta), jos se pystyinsi näitä pommituslentja tekemään, se tiodennäköisesti niitä myös tekisi.

        Venäjähän on ennemminkin siirtänyt pommikoneensa kauemmaksi Ukrainasta kuin tuonut niitä lisää käyttöön, koska Ukraina on niitä onnistuneesti tuhonnut usemmankin kentällä iskuissaan.

        saa nähdä tuleeko tähänkään nyt kommenttia Venäjän kyvystä/kyvyttömyydestä pommituslentoihin Ukrainan ilmatilassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " ....Sinustako on väärin, että jenkit mattopommittivat Natsi-Saksaa ..."

        Väärin oli kaupunkien pommittaminen raunioiksi.
        Sotilaskohteiden pommittaminen oli sitten toinen juttu.
        Jenkit käyttivät syyttömien siviilien tarkoituksellista tuhoamista keinona vihollisen nujertamiseen, kuten atomipommit Japanissa ja kaupunkien mattopommitukset Saksassa sekä muun muassa Hanoin mattopommitus Vietnamissa 1972.
        Nämä toimet ovat ihmiskunnan eräitä pahimpia sotarikoksia.

        Saksalaiset olisivat voineet nousta kapinaan natseja vastaan ja japsit kenraalejaan, mutta ei puhettakaan moisesta rohkeudesta. Kummankaan maan siviilit eivät suinkaan olleet syyttömiä siihen että heidän kotimaansa levitti kauhua ympärilleen.


    • Anonyymi

      Juutalaiset julistivat sodan palestiinalais siviileille.

      • Anonyymi

        Ja täysin syyttä suotta, vai?


    • Anonyymi

      Venäjä ei ole sotatilassa joten on rauhanajan operaatio.

      • Kummasti se on kuitenkin ajanut naapurimaansa täyteen sotatilaan. Mutta ei siis ole itse, 🆗.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Kummasti se on kuitenkin ajanut naapurimaansa täyteen sotatilaan. Mutta ei siis ole itse, 🆗.

        Suomi on ajettu sotatilaan, mi6 ja CIA asialla, ei Venäjä.
        Haluaako huora tuhota Suomen, kun kannattaa nykymenoa, on suomalaisten vihollinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on ajettu sotatilaan, mi6 ja CIA asialla, ei Venäjä.
        Haluaako huora tuhota Suomen, kun kannattaa nykymenoa, on suomalaisten vihollinen.

        Keskustelepa tuosta huorasi kanssa äläkä häiriköi kunnon ihmisiä.😎


    • Anonyymi

      SOTA

    • Anonyymi

      Miten tämä edistyy, kaasuputkista aiottu lavastus?
      Media on sen laittanut alulle, miten virkamiehet ovat mukana?

      Jos se jatkuu nykyisellään, ollaan tosi syvällä.

      • Ja todisteesi oli... "Jeesuksen" ankara pörinä pururadalla?


    • Anonyymi

      Tiltu sen kun saivartelee sotarikoksista Entäs Venäjän jatkuvat hyökkäykset Ukrainan siviilikohteisiin?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe