Mitä adventistit ovat mieltä?

Anonyymi-ap

Onko oikein, että israelilaiset ovat ajaneet palestiinalaiset pakolaisiksi omasta maastaan Palestiinasta pieniin 'reservaatteihin'?
Gaza on Espoon suuruinen alue ja siellä asustaa 2,3 miljoonaa ihmistä, noin 2 miljoonaa enemmän kuin Espoossa.
USA on tehnyt saman intiaaneille, jotka olivat Pohjois-Amerikan alkuperäisväestö.
USA on siis vankasti Israelin puolella ja aseistaa sitä merkittävästi.

54

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Venäjä on toiminut toisin. Se on siirtänyt kansoja ihan muualle. Ne on pantu tekemään täysin hyödytöntä työtä jossain napapiirin pimeämmällä puolella.

      • Anonyymi

        Venäjä on lähettänyt ihmisiä Siperiaan eristyksiin.
        Israel on lähettänyt ihmisiä Gazaan eristyksiin.
        Ei siinä kauheasti eroa ole?


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­N­­y­­m­f­o­­­m­a­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        🍑 ­­N­­­y­m­­f­­o­­­m­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18047661r

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ei ole ikinä ollut maata nimeltä Palestiina.

      • Anonyymi

        Palestiina on YK:n jäsenvaltioiden tunnustama valtio Aasian Lähi-idässä. Palestiinaa aikanaan hallitsevan Palestiinan vapautusjärjestön (PLO) välittömiin aluevaatimuksiin kuuluivat Länsiranta sekä Gazan kaista, jonka hallinnan se menetti vuonna 2007 Hamasille.
        Siinä faktaa.


    • Anonyymi

      MBS tuskin hymyltään pystyy vastaamaan ja vladista tuli tuppisuu.

    • Anonyymi

      Kysymyksesi nyt ei liity mitenkään adventismiin.

      Mutta itse olen sitä mieltä, että turhaan sotivat. Kaikki sota on tarpeetonta.

      • Anonyymi

        Miten niin juutalaisuus ei liity adventismiin? Ilman juutalaisuutta, ei olisi adventismiakaan.
        Jeesus oli juutalainen. Adventismi ammentaa itseensä israelilaisuutta.
        Israelilaisille annetut käskyt ovat adventismin pääopetusta.
        Miksi adventistit eivät suoraan kerro kantaansa, kumman puolella he ovat tässäkin sodassa.
        Uskovaisen pitäisi olla heikomman puolella. Toivon siis, että adventistit ovat palestiinalaisten puolella. Vai haluavatko adventistit olla sen kaksisarvisen pedon puolella, joka myös on synnyttänyt adventismin? Ilman sitä petoa kun ei olisi adventismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin juutalaisuus ei liity adventismiin? Ilman juutalaisuutta, ei olisi adventismiakaan.
        Jeesus oli juutalainen. Adventismi ammentaa itseensä israelilaisuutta.
        Israelilaisille annetut käskyt ovat adventismin pääopetusta.
        Miksi adventistit eivät suoraan kerro kantaansa, kumman puolella he ovat tässäkin sodassa.
        Uskovaisen pitäisi olla heikomman puolella. Toivon siis, että adventistit ovat palestiinalaisten puolella. Vai haluavatko adventistit olla sen kaksisarvisen pedon puolella, joka myös on synnyttänyt adventismin? Ilman sitä petoa kun ei olisi adventismia.

        Kaksisarvinen peto (USA:n republikaanit ja demokraatit) synnytti toisen pedon:
        https://scontent.fqlf1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/240888055_205106204979779_2634863726403130888_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=LIOA0AGq8aQAX_wKzOm&_nc_ht=scontent.fqlf1-2.fna&oh=00_AfBYp6d3HFlTaL7Pz3cDwyjP0aEd1xXqnsBN0ErIqvnPyg&oe=652C4319


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaksisarvinen peto (USA:n republikaanit ja demokraatit) synnytti toisen pedon:
        https://scontent.fqlf1-2.fna.fbcdn.net/v/t39.30808-6/240888055_205106204979779_2634863726403130888_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=LIOA0AGq8aQAX_wKzOm&_nc_ht=scontent.fqlf1-2.fna&oh=00_AfBYp6d3HFlTaL7Pz3cDwyjP0aEd1xXqnsBN0ErIqvnPyg&oe=652C4319

        Kuten tiedämme, petoja on useita, jotka täyttävät tuon ihmisen luvun 666.
        Ellen White oli vain yksi niistä pedoista.

        Ellen White mm. määräsi Jumalan menemään temppeliin 1844. Jumalaa ei voi kukaan määrätä mihinkään. Jumalalle ei voi antaa mitään tehtävää, kuten Ellen White teki.

        Ellen White antoi Jumalasta monissa kohden väärän todistuksen. Ellen White asetti mm. Jeesuksen toiselle tulemiselle ehtoja. Jeesus ei Ellenin mielestä voi tulla ennen, kuin hänen lausumansa sanat ovat tapahtuneet. Se sellainen on pilkka Jumalaa vastaan.
        Jumala ei koskaan ole sidottu mihinkään aikaan, eikä Jeesuksen takaisin tulolle ole asetettu mitään ehtoja tai sitä edeltäviä tapahtumia, mitään muuta kuin se mitä Jeesus itse on lausunut ja kuten Jeesus itse sanoi, vain Isä YKSIN tietää, milloin hänet lähetetään maan päälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin juutalaisuus ei liity adventismiin? Ilman juutalaisuutta, ei olisi adventismiakaan.
        Jeesus oli juutalainen. Adventismi ammentaa itseensä israelilaisuutta.
        Israelilaisille annetut käskyt ovat adventismin pääopetusta.
        Miksi adventistit eivät suoraan kerro kantaansa, kumman puolella he ovat tässäkin sodassa.
        Uskovaisen pitäisi olla heikomman puolella. Toivon siis, että adventistit ovat palestiinalaisten puolella. Vai haluavatko adventistit olla sen kaksisarvisen pedon puolella, joka myös on synnyttänyt adventismin? Ilman sitä petoa kun ei olisi adventismia.

        Kuka haluaa olla terroristien puolella ? Ehkä sellaiset ihmiset, jotka mielessään myös haluavat tappaa toisia, mutta eivät uskalla. Sitten he saavat oman tyydytyksensä siitä, kun katselevat, kun jotkut tappavat. Tuottaako se näille ihmisille suurtakin tyydytystä ? Hekumoivatko he, kun näkevät ruumiita, joita palestiinalaiset terroristit ovat saaneet aikaan ? Ovatko he kuin ekstaasissa koko päivän, kun katselevat palestiinalaisten hirmutekoja ?

        Missä oli palestiinalaisia silloin, kun Jeesus oli maan päällä ? Juutalaiset olivat omassa maassaan, joka siihen aikaan kuului Rooman valtakuntaan. Ei näkynyt siellä yhtään palestiinalaista. Ei näkynyt siellä yhtään muslimia, koska islam usko syntyi vasta 600 luvulla. Mutta juutalaiset asuivat siellä ja tuhansia vuosia aikaisemmin.

        Monet näistä allahin seuraajista vihaavat juutalaisia ja kristittyjä ja haluavat heidät tappaa. Voi se meilläkin olla lähellä, että muslimit alkavat mellakoida niin kuin Ruotsissa. Islam uskoinen haluaa sen, että kaikki ihmiset kääntyisivät islam uskoon. He eivät tajua sitä, että he ajavat paholaisen asiaa, koska paholainen on islamin takana.

        Koraanissa on kirjoitettu: Suura 5:33'mutta ne, jotka vastustavat Allahia, ristiinnaulitkaa heidät, katkaiskaa heidän jalkansa ja kätensä, kunnes olette alistaneet heidät'.
        Suura 8:12 ' Herranne inspiroi enkeleitä sanomalla: "Saattakaa uskottomat terrorin alaisiksi. Sen tähden viiltäkää heidän kaulansa ja kaikki jäsenet ja mestatkaa heidät. Irroittakaa heidän päänsä ja hakatkaa irti heidän sormensa ja varpaansa."
        Suura 2:190-193 'Ne, jotka taistelevat teitä vastaan, älkää ylittäkö rajoja, vaan tappakaa ne jotka saatte kiinni ja taistelkaa heitä vastaan, kunnes he alistuvat Allahille.'
        Suura 9:29 Taistelkaa niitä vastaan jotka eivät usko Allahiin tai viimeiseen päivään ja jotka eivät kiellä sitä minkä Allah ja hänen profeettansa ovat kieltäneet ja jotka eivät omaksu totuuden uskontoa [Islamia], niitä joille on annettu Kirja (siis juutalaiset ja kristityt) - kunnes he antavat jizyan (suojelurahan) mielellään ja nöyryytettyinä.

        Tämä on palestiinalaisten ajatushautomon takana, tappakaa kaikki, jotka eivät ole islamuskoisia.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Kuka haluaa olla terroristien puolella ? Ehkä sellaiset ihmiset, jotka mielessään myös haluavat tappaa toisia, mutta eivät uskalla. Sitten he saavat oman tyydytyksensä siitä, kun katselevat, kun jotkut tappavat. Tuottaako se näille ihmisille suurtakin tyydytystä ? Hekumoivatko he, kun näkevät ruumiita, joita palestiinalaiset terroristit ovat saaneet aikaan ? Ovatko he kuin ekstaasissa koko päivän, kun katselevat palestiinalaisten hirmutekoja ?

        Missä oli palestiinalaisia silloin, kun Jeesus oli maan päällä ? Juutalaiset olivat omassa maassaan, joka siihen aikaan kuului Rooman valtakuntaan. Ei näkynyt siellä yhtään palestiinalaista. Ei näkynyt siellä yhtään muslimia, koska islam usko syntyi vasta 600 luvulla. Mutta juutalaiset asuivat siellä ja tuhansia vuosia aikaisemmin.

        Monet näistä allahin seuraajista vihaavat juutalaisia ja kristittyjä ja haluavat heidät tappaa. Voi se meilläkin olla lähellä, että muslimit alkavat mellakoida niin kuin Ruotsissa. Islam uskoinen haluaa sen, että kaikki ihmiset kääntyisivät islam uskoon. He eivät tajua sitä, että he ajavat paholaisen asiaa, koska paholainen on islamin takana.

        Koraanissa on kirjoitettu: Suura 5:33'mutta ne, jotka vastustavat Allahia, ristiinnaulitkaa heidät, katkaiskaa heidän jalkansa ja kätensä, kunnes olette alistaneet heidät'.
        Suura 8:12 ' Herranne inspiroi enkeleitä sanomalla: "Saattakaa uskottomat terrorin alaisiksi. Sen tähden viiltäkää heidän kaulansa ja kaikki jäsenet ja mestatkaa heidät. Irroittakaa heidän päänsä ja hakatkaa irti heidän sormensa ja varpaansa."
        Suura 2:190-193 'Ne, jotka taistelevat teitä vastaan, älkää ylittäkö rajoja, vaan tappakaa ne jotka saatte kiinni ja taistelkaa heitä vastaan, kunnes he alistuvat Allahille.'
        Suura 9:29 Taistelkaa niitä vastaan jotka eivät usko Allahiin tai viimeiseen päivään ja jotka eivät kiellä sitä minkä Allah ja hänen profeettansa ovat kieltäneet ja jotka eivät omaksu totuuden uskontoa [Islamia], niitä joille on annettu Kirja (siis juutalaiset ja kristityt) - kunnes he antavat jizyan (suojelurahan) mielellään ja nöyryytettyinä.

        Tämä on palestiinalaisten ajatushautomon takana, tappakaa kaikki, jotka eivät ole islamuskoisia.

        "Tämä on palestiinalaisten ajatushautomon takana, tappakaa kaikki, jotka eivät ole islamuskoisia."

        Et näköjään ole lukenut Raamattua? Siellä nimittäin sanotaan myös, että israelin kansan tuli tappaa kaikki vääräuskoiset. Tappakaa kaikki, jotka eivät ole juutalaisia. Sillä tavoin israelin kansa valloitti alueita, jotka eivät olleet heidän:

        1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet, naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."

        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa."

        Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

        Tästä voimme vain päätellä, että Allah on yksi ja sama epäjumala kuin Jahve.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä on palestiinalaisten ajatushautomon takana, tappakaa kaikki, jotka eivät ole islamuskoisia."

        Et näköjään ole lukenut Raamattua? Siellä nimittäin sanotaan myös, että israelin kansan tuli tappaa kaikki vääräuskoiset. Tappakaa kaikki, jotka eivät ole juutalaisia. Sillä tavoin israelin kansa valloitti alueita, jotka eivät olleet heidän:

        1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet, naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."

        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa."

        Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

        Tästä voimme vain päätellä, että Allah on yksi ja sama epäjumala kuin Jahve.

        Jumala lupasi Abrahamille ja Iisakille ja Jaakobille sen maan, missä juutalaiset asuvat nyt. Jumala on luonut tämän maailman, eikö hänellä ole oikeus antaa maata, kenelle Hän tahtoo.

        1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet, naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Tässä oli kyse sodasta filistealaisten ja juutalaisten välillä.

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

        Tämä kohta on ennustus juutalaisille. Tapahtuiko se silloin, kun roomalainen Titus hyökkäsi Jerusalemiin ja silloin tapettiin paljon juutalaisia ? Tai silloin, kun Assyria tai Babylonia hyökkäsi Israeliin.

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niin kuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."

        Vanhassa testamentissa oli Jumala antanut juutalaisille käskyt ja yksi oli käsky sapatin vietosta. Vieläkin monet ihmiset viettävät sapattia.

        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa."

        Tämä kohta koskee juutalaisia. Tässä kohtaa on ennustus, kun Jerusalemia vastaan hyökättiin. Oliko kyse Babylonian tai Assyrian piirityksestä ? Silloin Jerusalem oli piiritettynä ja sen asukkailla ei ollut ruokaa. Siinä jakeessa heprean kielessä ei mainita Jumalan nimeä. Siinä vain todetaan, että näin tapahtuu.

        Minun isomummoni kertoi, kun Suomessa oli nälkävuodet, ihmiset söivät lapsiaan, koska heillä oli nälkä. Se tapahtui 1800-luvun lopulla. Pakottiko Jumala syömään lapsiaan silloin Suomessa, ei todellakaan. Se oli nälkä, joka pisti tekemään tällaisia tekoja.

        Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

        Tämä kohta koskee myös juutalaisia. Tässä kohtaa on ennustus, kun Jerusalemia vastaan hyökättiin. Silloin Jerusalem oli piiritettynä ja sen asukkailla ei ollut ruokaa. Oliko kyse, kun Babylonia tai Assyria tai Titus hyökkäsi Jerusalemiin.

        Lue luku kokonaan, niin saat selvän, ketä tämä ennustus koskee. Esim. Jesajan, Jeremiaan ja Danielin kirjoissa on paljon ennustuksia, jotka eivät ole vieläkään täyttyneet, mutta ne tulevat täyttymään tulevaisuudessa.

        Jumala ei pakottanut Putinia hyökkäämään Ukrainaan, Hän salli sen, mutta ei pakottanut.

        Jumala ei ole allah, allah on paholainen, joka matkii Jumalaa.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Jumala lupasi Abrahamille ja Iisakille ja Jaakobille sen maan, missä juutalaiset asuvat nyt. Jumala on luonut tämän maailman, eikö hänellä ole oikeus antaa maata, kenelle Hän tahtoo.

        1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet, naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Tässä oli kyse sodasta filistealaisten ja juutalaisten välillä.

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

        Tämä kohta on ennustus juutalaisille. Tapahtuiko se silloin, kun roomalainen Titus hyökkäsi Jerusalemiin ja silloin tapettiin paljon juutalaisia ? Tai silloin, kun Assyria tai Babylonia hyökkäsi Israeliin.

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niin kuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."

        Vanhassa testamentissa oli Jumala antanut juutalaisille käskyt ja yksi oli käsky sapatin vietosta. Vieläkin monet ihmiset viettävät sapattia.

        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa."

        Tämä kohta koskee juutalaisia. Tässä kohtaa on ennustus, kun Jerusalemia vastaan hyökättiin. Oliko kyse Babylonian tai Assyrian piirityksestä ? Silloin Jerusalem oli piiritettynä ja sen asukkailla ei ollut ruokaa. Siinä jakeessa heprean kielessä ei mainita Jumalan nimeä. Siinä vain todetaan, että näin tapahtuu.

        Minun isomummoni kertoi, kun Suomessa oli nälkävuodet, ihmiset söivät lapsiaan, koska heillä oli nälkä. Se tapahtui 1800-luvun lopulla. Pakottiko Jumala syömään lapsiaan silloin Suomessa, ei todellakaan. Se oli nälkä, joka pisti tekemään tällaisia tekoja.

        Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

        Tämä kohta koskee myös juutalaisia. Tässä kohtaa on ennustus, kun Jerusalemia vastaan hyökättiin. Silloin Jerusalem oli piiritettynä ja sen asukkailla ei ollut ruokaa. Oliko kyse, kun Babylonia tai Assyria tai Titus hyökkäsi Jerusalemiin.

        Lue luku kokonaan, niin saat selvän, ketä tämä ennustus koskee. Esim. Jesajan, Jeremiaan ja Danielin kirjoissa on paljon ennustuksia, jotka eivät ole vieläkään täyttyneet, mutta ne tulevat täyttymään tulevaisuudessa.

        Jumala ei pakottanut Putinia hyökkäämään Ukrainaan, Hän salli sen, mutta ei pakottanut.

        Jumala ei ole allah, allah on paholainen, joka matkii Jumalaa.

        "Jumala ei pakottanut...Hän salli sen..."

        1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot... vihkikää tuhon omaksi kaikki...

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi...surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako...

        4. Moos. 15:36 ... he kivittivät hänet kuoliaaksi, niin kuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."

        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa...

        Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät... sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämä on palestiinalaisten ajatushautomon takana, tappakaa kaikki, jotka eivät ole islamuskoisia."

        Et näköjään ole lukenut Raamattua? Siellä nimittäin sanotaan myös, että israelin kansan tuli tappaa kaikki vääräuskoiset. Tappakaa kaikki, jotka eivät ole juutalaisia. Sillä tavoin israelin kansa valloitti alueita, jotka eivät olleet heidän:

        1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet, naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."

        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa."

        Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

        Tästä voimme vain päätellä, että Allah on yksi ja sama epäjumala kuin Jahve.

        Juutalaisuus sai lopullisen muotonsa vasta 200-luvulla eKr. Sitä ei ollut olemassakaan silloin kun noita kirjoja kirjoitettiin!


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Jumala lupasi Abrahamille ja Iisakille ja Jaakobille sen maan, missä juutalaiset asuvat nyt. Jumala on luonut tämän maailman, eikö hänellä ole oikeus antaa maata, kenelle Hän tahtoo.

        1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet, naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."

        Tässä oli kyse sodasta filistealaisten ja juutalaisten välillä.

        Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

        Tämä kohta on ennustus juutalaisille. Tapahtuiko se silloin, kun roomalainen Titus hyökkäsi Jerusalemiin ja silloin tapettiin paljon juutalaisia ? Tai silloin, kun Assyria tai Babylonia hyökkäsi Israeliin.

        4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niin kuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut."

        Vanhassa testamentissa oli Jumala antanut juutalaisille käskyt ja yksi oli käsky sapatin vietosta. Vieläkin monet ihmiset viettävät sapattia.

        Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa."

        Tämä kohta koskee juutalaisia. Tässä kohtaa on ennustus, kun Jerusalemia vastaan hyökättiin. Oliko kyse Babylonian tai Assyrian piirityksestä ? Silloin Jerusalem oli piiritettynä ja sen asukkailla ei ollut ruokaa. Siinä jakeessa heprean kielessä ei mainita Jumalan nimeä. Siinä vain todetaan, että näin tapahtuu.

        Minun isomummoni kertoi, kun Suomessa oli nälkävuodet, ihmiset söivät lapsiaan, koska heillä oli nälkä. Se tapahtui 1800-luvun lopulla. Pakottiko Jumala syömään lapsiaan silloin Suomessa, ei todellakaan. Se oli nälkä, joka pisti tekemään tällaisia tekoja.

        Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."

        Tämä kohta koskee myös juutalaisia. Tässä kohtaa on ennustus, kun Jerusalemia vastaan hyökättiin. Silloin Jerusalem oli piiritettynä ja sen asukkailla ei ollut ruokaa. Oliko kyse, kun Babylonia tai Assyria tai Titus hyökkäsi Jerusalemiin.

        Lue luku kokonaan, niin saat selvän, ketä tämä ennustus koskee. Esim. Jesajan, Jeremiaan ja Danielin kirjoissa on paljon ennustuksia, jotka eivät ole vieläkään täyttyneet, mutta ne tulevat täyttymään tulevaisuudessa.

        Jumala ei pakottanut Putinia hyökkäämään Ukrainaan, Hän salli sen, mutta ei pakottanut.

        Jumala ei ole allah, allah on paholainen, joka matkii Jumalaa.

        Salliminen on sama asia kuin hiljainen hyväksyntä. Näin Jumala ajaa välillä Saatanan asiaa saadakseen omat päämääränsä toteutumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten tiedämme, petoja on useita, jotka täyttävät tuon ihmisen luvun 666.
        Ellen White oli vain yksi niistä pedoista.

        Ellen White mm. määräsi Jumalan menemään temppeliin 1844. Jumalaa ei voi kukaan määrätä mihinkään. Jumalalle ei voi antaa mitään tehtävää, kuten Ellen White teki.

        Ellen White antoi Jumalasta monissa kohden väärän todistuksen. Ellen White asetti mm. Jeesuksen toiselle tulemiselle ehtoja. Jeesus ei Ellenin mielestä voi tulla ennen, kuin hänen lausumansa sanat ovat tapahtuneet. Se sellainen on pilkka Jumalaa vastaan.
        Jumala ei koskaan ole sidottu mihinkään aikaan, eikä Jeesuksen takaisin tulolle ole asetettu mitään ehtoja tai sitä edeltäviä tapahtumia, mitään muuta kuin se mitä Jeesus itse on lausunut ja kuten Jeesus itse sanoi, vain Isä YKSIN tietää, milloin hänet lähetetään maan päälle.

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin juutalaisuus ei liity adventismiin? Ilman juutalaisuutta, ei olisi adventismiakaan.
        Jeesus oli juutalainen. Adventismi ammentaa itseensä israelilaisuutta.
        Israelilaisille annetut käskyt ovat adventismin pääopetusta.
        Miksi adventistit eivät suoraan kerro kantaansa, kumman puolella he ovat tässäkin sodassa.
        Uskovaisen pitäisi olla heikomman puolella. Toivon siis, että adventistit ovat palestiinalaisten puolella. Vai haluavatko adventistit olla sen kaksisarvisen pedon puolella, joka myös on synnyttänyt adventismin? Ilman sitä petoa kun ei olisi adventismia.

        "Miksi adventistit eivät suoraan kerro kantaansa, kumman puolella he ovat tässäkin sodassa."

        Olen Jeesuksen puolella. Se riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salliminen on sama asia kuin hiljainen hyväksyntä. Näin Jumala ajaa välillä Saatanan asiaa saadakseen omat päämääränsä toteutumaan.

        "Salliminen on sama asia kuin hiljainen hyväksyntä."

        Ei ole.


    • Anonyymi

      Ketäovat palestiinalaiset?

      Voitaisiin aivan yhtä hyvin kysyä: Ketä ovat helsinkiläiset?

      Jos vähänkin tuntee historiaa, tietää, että alueella on ollut monta omistajaa filistealaisten jälkeen.
      Israelilaisia on asunut siellä koko ajan. Sitten Babylonia valloitti alueen, sen jälkeen Aleksanteri Suuri, jolloin kreikan kieltä alettiin käyttää enemmän, vieläpä Egyptissä, minne rakennettiin Alexandrian kaupunki hallistsijan muistoksi.

      Sitten tulivat foinikialaiset, roomalaiset, turkkilaiset, ja arabit, ja kaikki paitsi juutalaiset sekaantuivat keskenään.

      Seurauksena on, että sekä Egyptissä, ettå Gazassa ja Jordaniassa on sama kansallisuus, siis arabeja, jotka puhuvat samaa kieltä, heillä on sama uskonto, samat tavat, ja kaikissa on yhtä vähän alkuperäistä filistealaisten verta.

      Sen tähden ainut perusta miksi voitaisiin kutsua jotakin palestiinalaiseksi, on että on asunut viime vuosina noilla alueilla, siis PALESTIINASSA.

      Sen tähden myös juutalaiset ovat palestiinalaisia asuinalueensa mukaan. Joten palestiinalaiset eivät tunnusta palestiinalaisia asuinalueen mukaan, vaan vetävät rajan uskonnon mukaan. Ne jotka eivät usko Allahiin, eivät muka ole palestiinan asukkaita.

      Kyseessä on uskontojen välinen riita. Ja se ei häviä vaikka arabeille annettaisiin kuinka paljon oikeuksia, heidän vihansa kohdistuu silti juutalaisiin.

      Tiedättekö muutoin, että kun arabit rukoilevat Al Aksa-moskeijassaan, he kääntävät takapuolensa moskeijaan päin ja katsovat Mekkaan. Niin vähän tärkeä on heille tuo moskeija.

      On epänormaalia, että Gaza ei halua rauhaa Israelin kanssa, mutta vaatii vihollismaata antamaan sähköä, ruokaa, terveydenhoitoa, ym.

      Olisivatkohan Leningradin asukkaat saaneet saksalaisilta ruokaa piirityksen aikana?
      Eivät tietenkään. Ensin pitää tehdä rauha, ennenkuin puhutaan ruoasta.

      Mihin nne varat ovat menneet, mitä Gaza on saanut varsin monelta maalta? Eiköhän ohjusten ostoon ja valmistamiseen. Ja sementti taas menee tunnelien tekoon.

      Sanokaa Egyptille, että avaa ovet veljilleen, ovathan he samaa kansaa!
      Eivät taida haluta terroristeja omaan maahansa, vaan vartioivat rajaansa hyvin tarkasti!

      Miten on, saako karjalaiset Venäjältä tulla Suomeen?

      • Anonyymi

        "Ketäovat palestiinalaiset?

        Voitaisiin aivan yhtä hyvin kysyä: Ketä ovat helsinkiläiset?"

        No sinä ehkä voit. Mutta ne, jotka osaavat suomen kieltä sanovat: ketkä.


    • Anonyymi

      Onko hamas paholaisen asialla?
      Entäpäs jos Hamas vain toteuttaa jumalan tahtoa?
      Onhan meillä Raamatussa, joka on hyvinkin väkivaltainen teos, lukuisia esimerkkejä Jahve jumalasta, joka tappoi, silpoi, kidutti, otti sotavankeja, anasti sotasaalista jne ja käski tekemään niin kuolemankin uhalla.
      Jahve oli hyvin julma ja itsekeskeinen tyranni.
      Jahve siis pystyi saatanallisiin tekoihin. Jospa Jahve ja saatana ovatkin yksi ja sama persoona?

      • Anonyymi

        Jeesus oli myös perkele, jota saatanaksikin kutsutaan. Hän oli vain pukeutunut valkeuden lähettilääksi, messiaaksi. Ei ollut siis poika kauas puusta pudonnut.


      • Anonyymi

        Jer.32:35 "He ovat rakentaneet Baalille uhrikukkuloita Ben-Hinnomin laaksoon, ja siellä he ovat palvelleet Molokia panemalla poikiaan ja tyttäriään kulkemaan tulen läpi.
        Sitä minä en ole käskenyt heidän tehdä. Kuinka voisi tulla mieleenikään vaatia heitä tekemään sellaisia kauhistuttavia tekoja!"


        Jumala rankaisee ihmisiä heidän pahoista teoistaan. Israel sai ainoastaan valloittaa ne alueet, jotka olivat täyttäneet syntiensä mitan. Sitä paitsi heidän tuli ensin tarjota rauhaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli myös perkele, jota saatanaksikin kutsutaan. Hän oli vain pukeutunut valkeuden lähettilääksi, messiaaksi. Ei ollut siis poika kauas puusta pudonnut.

        Taidat olla itse tuon pahuuden ruhtinaan lähettiläs, kun et ymmärrä että Jumala on hyvä ja Jeesus on rakkauden ilmentymä.

        Mitä pahaa Jeesus on sinulle tehnyt, että Häntä vihaat?

        Eikö aurinko ple paistanut sinulle yhtä hyvin kuin uskoville?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla itse tuon pahuuden ruhtinaan lähettiläs, kun et ymmärrä että Jumala on hyvä ja Jeesus on rakkauden ilmentymä.

        Mitä pahaa Jeesus on sinulle tehnyt, että Häntä vihaat?

        Eikö aurinko ple paistanut sinulle yhtä hyvin kuin uskoville?

        Rahanaheden pappien, pastoreiden ja imaamien uhriksi joutuneita on maailma pullollaan. Siitä johtuvat sodat ja tappamiset maailmassamme, koska niiden kirkonmiesten aivopesun keinoin kauppaamat jumalat ja taivasosuudet tekevät viisaastakin tyhmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahanaheden pappien, pastoreiden ja imaamien uhriksi joutuneita on maailma pullollaan. Siitä johtuvat sodat ja tappamiset maailmassamme, koska niiden kirkonmiesten aivopesun keinoin kauppaamat jumalat ja taivasosuudet tekevät viisaastakin tyhmän.

        Ellet itse olisi rahanahne, et välittäisi siitä että joku toinen saa rahaa.

        Puolustaudutko, jos joku hyökkää kimppuusi tai uhkaa tappaa sinut?


    • Anonyymi

      Miten adventistit suhtautuvat sotaan ja tappamiseen?
      USA:ssa adventisteja on palkkaarmeijassa siinä missä muitakin kansalaisia.
      Adventistien maailmanlaajuisilla kokoontumissa USA:ssa rekrytoidaan väkeä armeijaan.
      Ukrainassa adventisteja on rintamalla tappamassa veli venäläisiä.
      Israelissa sapatin palvojat ja adventistit tappavat palestiinalaisia.
      Iltarukouksissa luetaan ja anotaan memestystä rintamalla.

      • Anonyymi

        Montako Suomalaista advaria tunnet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montako Suomalaista advaria tunnet ?

        Ne kaikki, jotka tunnen antavat hyväksyntänsä adventtikirkon maailmanlaajuiselle toiminnalla, myös tappamiselle ja sotimiselle. En ole kenenkään adventistin Suomessa vastustavan julisesti esim. USA:n tai Israelin kansalaista, adventistia, joka tappaa muslimeja Lähi-Idässä. Adventtikirkon pastoreita on ollut mukana mm. Afrikassa tappamassa ja raiskaamassa toisen heimon jäseniä.
        Siitä vaietaan täysin, koska adventtikirkko on mukana fyysiesti taistelukentillä aseet tanassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne kaikki, jotka tunnen antavat hyväksyntänsä adventtikirkon maailmanlaajuiselle toiminnalla, myös tappamiselle ja sotimiselle. En ole kenenkään adventistin Suomessa vastustavan julisesti esim. USA:n tai Israelin kansalaista, adventistia, joka tappaa muslimeja Lähi-Idässä. Adventtikirkon pastoreita on ollut mukana mm. Afrikassa tappamassa ja raiskaamassa toisen heimon jäseniä.
        Siitä vaietaan täysin, koska adventtikirkko on mukana fyysiesti taistelukentillä aseet tanassa.

        Totta kai kaikki keinot ovat sallittuja, kun kyse on maksavista jäsenistä. Silloin kirkkokunnat. lahkot ja kultit ovat valmiita myös tappamaan ja tapattamaan. Se nyt ei ole mikään tavaton uutinen, koska sitä on tapahtunut läpi maailman historian.
        Kun adventtikirkon pastori ja hänen poikansa tappaa Afrikassa 'vääräuskoisia'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne kaikki, jotka tunnen antavat hyväksyntänsä adventtikirkon maailmanlaajuiselle toiminnalla, myös tappamiselle ja sotimiselle. En ole kenenkään adventistin Suomessa vastustavan julisesti esim. USA:n tai Israelin kansalaista, adventistia, joka tappaa muslimeja Lähi-Idässä. Adventtikirkon pastoreita on ollut mukana mm. Afrikassa tappamassa ja raiskaamassa toisen heimon jäseniä.
        Siitä vaietaan täysin, koska adventtikirkko on mukana fyysiesti taistelukentillä aseet tanassa.

        He eivät sodi kirkon puolesta eivätkä kirkon valtuuttamina. Minua ei kiinnosta jonkun yksittäisen tuntemattoman ihmisen toimet jossakin toisella puolella maailmaa. Itketkö sinä jokaisen maailman kaatuneen puolesta? Itketkö kaikkien maailman sairaiden yksilöiden puolesta?

        Mitä valitat sellaisten asioiden puolesta, joille ET ITSE TEE MITÄÄN?!


    • Anonyymi

      Kuten aiemmin on mainittu, Palestiina on paikan nimi, eikä kansallisuus.

      Kaikki jotka ovat asuneet vuosia Palestiinassa, ovat palestiinalaisia, sekä juutalaiset, että arabit.

      Ei siis ole kysymys palestiinalaisista ja juutalaisista, vaan Palestiinassa asuvista ihmisistä.

      Reilu sata vuotta siiten paikka oli harvaan asuttua, vasta kun juutalaisia alkoi muuttaa alueelle, sinne tuli enemmän maanviljelystä ja alkoi kasvaa kauponkeja kylien sijaan. Jerusalemkin oli lähes autio.

      Suuri osa maasta on arabien myymää aluetta, ostajana oli muun muassa Rotschild- familj. Se oli alkuna juutalaisasutukselle.

      Toisaalta juutalaisia asui alueella jo tuhansia vuosia sitten. Palestiinalaiset ovat eri arabien, turkkilaisten, babylonialaisten, foinikialaisten, mamelukkien sekoitusta, samaa sekakansaa, kuin on Egyptissä ja Jordaniassa. Nuo maa eivät huoli terroristeja alueelleen, joten Egypti pitää myös rajansa kiinni Gazaa vastaan.

      Israel antaa sähköä, ruokaa, rakennustarvikkeita ja sairaanhoitoa viholliselleen. Mikä muu maa tekee niin? Ei mikään!

      Joten nostakaa metakka siitä, miksi arabit eivät saa tulla arabimaihin, vaan raja Egyptiin on suljettu! Vaatikaa sen rajan avaamista! Tai avatkaa silmänne: "Palestiinalaiset" eivät ole muuta kuin arabeja. Nykyään Palestiinan asukkaat ovatkin enimmäkseen juutalaisia.

      • Anonyymi

        Palestiinalaiset ovat sama kuin romaanit Suomessa.
        Työnteko ei maistu, muuta kuin öiseen aikaan. Avustuksia käytetään surutta hyväksi.
        Jokainen päätelköön itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palestiinalaiset ovat sama kuin romaanit Suomessa.
        Työnteko ei maistu, muuta kuin öiseen aikaan. Avustuksia käytetään surutta hyväksi.
        Jokainen päätelköön itse.

        Ilman länsimaista apua, Gazan alueella ei olisi yhtään rakennusta tai asuntoa.
        Vuodesta 1950 Gazaan on syydetty rahaa järjettömät määrät ja ihmiset ovatkin tottuneet siihen, että 'Allah' tekee kaiken työn ja tuo heille rahan taivaasta ilman, että heidän tarvitsee muuta kuin nauttia elämästä meren rannalla paistatellen päivää.

        Miksi ylipäätään niille palestinalaisille annettiin merenrantaa 50 km?
        Heidäthän olisi voitu sijoittaa vaikkapa sinne Siinain niemimaalle?
        Ei kelpaa, koska laiskat palestiinalaiset eivät pärjäisi päivääkään lammaspaimenina, koska he söisivät laumansa ja lähtisivät rosvomaan sitten muilta.

        Nyt sitten, kun niistä taloista siellä Gazassa muutamia tuhoutuu, niin itku on valtaisa.
        Tuhottujen talojen alla kulkee kuitenkin tunneleita, joissa säilytetään aseita ja joita pitkin terroristit liikkuvat Israelin puolelle tehdäkseen terrori-iskuja 'vääräuskoisia' vastaan.


    • Anonyymi

      Mistä omasta maasta? Palestiinalaisilla ei edelleenkään ole omaa valtiota.

      • Anonyymi

        Palestiinalaisalue on useiden YK:n jäsenvaltioiden tunnustama valtio. Palestiinan on tunnustanut 138 Yhdistyneiden kansakuntien jäsenmaata.
        Gaza on siis oma valtio. Palestiinalaiset asuttavat omaa valtioitaan.

        Siinä hiukan faktaa sinullekin, joka väität, että palestiinalaisilla ei ole omaa valtiota.

        Palestiinalaisilla on siis kaikki ne istanssit, mitä valtiolle kuuluu.
        On oma presidentti, oma pääministeri, oma terveyshuolto, oma palolaitos, oma poliisi, oma parlamentti jne.

        1947 arabit aloittivat väkivaltaisuudet, jotka kohdistuivat sekä brittejä että juutalaisia vastaan. Israel julistautui itsenäiseksi esitettyjen rajalinjojen mukaisesti vuonna 1948 brittien poistuttua maasta. Egyptin, Syyrian, Jordanian, Libanonin ja Irakin armeijat hyökkäsivät tällöin välittömästi Israeliin. Jordania miehitti palestiinalaisalueiksi suunnitellun Länsirannan ja Egypti vastaavasti Gazan kaistan.[9] Sota päättyi Israelin täydelliseen voittoon vuonna 1949. Israelin haltuun jäi laajempia alueita kuin YK:n jakosuunnitelmassa oli kaavailtu.

        Vuonna 1967, 5.–10. kesäkuuta Egypti, Jordania ja Syyria aloittivat sodan Israelia vastaan tavoitteena sen tuhoaminen. Sota päättyi Israelin nopeaan voittoon, ja sen lopussa Israelin hallintaan jäivät Gaza, Siinain niemimaa, Länsiranta ja Golanin kukkulat eli entistä laajempi alue.

        Vuonna 1973 Egypti ja Syyria hyökkäsivät Israeliin. Jom kippur-sota päättyi Israelin voittoon. Rauhansopimuksessa Egyptin kanssa 1978 Israel luopui valtaamastaan Siinain niemimaasta, ja Egypti tunnusti Israelin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palestiinalaisalue on useiden YK:n jäsenvaltioiden tunnustama valtio. Palestiinan on tunnustanut 138 Yhdistyneiden kansakuntien jäsenmaata.
        Gaza on siis oma valtio. Palestiinalaiset asuttavat omaa valtioitaan.

        Siinä hiukan faktaa sinullekin, joka väität, että palestiinalaisilla ei ole omaa valtiota.

        Palestiinalaisilla on siis kaikki ne istanssit, mitä valtiolle kuuluu.
        On oma presidentti, oma pääministeri, oma terveyshuolto, oma palolaitos, oma poliisi, oma parlamentti jne.

        1947 arabit aloittivat väkivaltaisuudet, jotka kohdistuivat sekä brittejä että juutalaisia vastaan. Israel julistautui itsenäiseksi esitettyjen rajalinjojen mukaisesti vuonna 1948 brittien poistuttua maasta. Egyptin, Syyrian, Jordanian, Libanonin ja Irakin armeijat hyökkäsivät tällöin välittömästi Israeliin. Jordania miehitti palestiinalaisalueiksi suunnitellun Länsirannan ja Egypti vastaavasti Gazan kaistan.[9] Sota päättyi Israelin täydelliseen voittoon vuonna 1949. Israelin haltuun jäi laajempia alueita kuin YK:n jakosuunnitelmassa oli kaavailtu.

        Vuonna 1967, 5.–10. kesäkuuta Egypti, Jordania ja Syyria aloittivat sodan Israelia vastaan tavoitteena sen tuhoaminen. Sota päättyi Israelin nopeaan voittoon, ja sen lopussa Israelin hallintaan jäivät Gaza, Siinain niemimaa, Länsiranta ja Golanin kukkulat eli entistä laajempi alue.

        Vuonna 1973 Egypti ja Syyria hyökkäsivät Israeliin. Jom kippur-sota päättyi Israelin voittoon. Rauhansopimuksessa Egyptin kanssa 1978 Israel luopui valtaamastaan Siinain niemimaasta, ja Egypti tunnusti Israelin.

        Ei ole omaa valtiota. Piste.


    • Anonyymi

      Me adventistit olemme sitä mieltä, että kaikki vääräuskoiset tulee tappaa ja antaa sen hoitaa vaikka se julma ja säälimätön Jahve. Parempi on ulkoistaa likaiset työt muualle.

      Me puhumme mielellään paikasta nimeltä helvetti, jonne me toivotamme kaikki vääräuskoiset tervemenneeksi. Tappamistahan se on, kun toivoo toiselle kuolemaa.
      Jeesus kyllä sanoi, että joka vihastuu lähimmäiseensä ja toivoo hänelle pahaa, on jo tehnyt murhan.
      No, mutta siinä on vain käännösvirhe. Kyllä Flink sen korjaa, jos jaksaa.

      • Anonyymi

        Jahve kyllä mielellään ulkoistaa ne likaiset työnsä lapsukaisilleen ja kas kummaa, aivan samoin tekee myös Allah.

        Mistähän mahtaa johtua...?

        Millaiseksi kutsuisimme ihmisisää, joka teetättää murhatyöt lapsillaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve kyllä mielellään ulkoistaa ne likaiset työnsä lapsukaisilleen ja kas kummaa, aivan samoin tekee myös Allah.

        Mistähän mahtaa johtua...?

        Millaiseksi kutsuisimme ihmisisää, joka teetättää murhatyöt lapsillaan?

        "Millaiseksi kutsuisimme ihmisisää, joka teetättää murhatyöt lapsillaan?"

        Riippuu siitä, mitä ihmisisää tarkoittaa.


      • Anonyymi

        Sinä et ole adventisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Millaiseksi kutsuisimme ihmisisää, joka teetättää murhatyöt lapsillaan?"

        Riippuu siitä, mitä ihmisisää tarkoittaa.

        "Riippuu siitä, mitä ihmisisää tarkoittaa."

        No kuka tahansa ihminen, joka on isä ja manipuloi lapsensa tekemään murhan/murhia puolestaan.


    • Anonyymi

      Sota ei hetkauta meitä uskovaisia ja adventisteja millään tapaa. Raamattu pursuaa sotaa ja julmuutta ja veren vuodatus ei kuullosta enää miltään ihmeelliseltä. Jumalamme Jahve tapatti ja tappoi ihmisiä ja viattomia eläimiä surutta järjettömät määrät. Meitä se enää hetkauta, koska olemme täysin turtuneet sillä verellä mässäilyyn ja pidämme sitä jumalallisena tapana. Verta saa vuodattaa Israelissakin niin paljon kuin lystää, hällä väliä.

      • Anonyymi

        Puhut vain omasta puolestasi.


    • Anonyymi

      Juutalaiset voivat tappaa viattomia ihmisiä niin paljon kuin huvittaa, kun vain vähän rajoittavat sitä sapattina. Silloin ampuvat vain muutaman ohjuksen siviilien sekaan.

    • Anonyymi

      Miksi kyselet tuollaisia adventismi-palstalla. Eihän adventismi edes liity kovin kauheasti Adventtikirkon opetuksiin.

      • Anonyymi

        Adventismi ei liity adventtikirkon opetuksiin?
        Johan vitsin murjaisit. Joko teidät on jo noin sokaistu?


    • Anonyymi

      Niin ja kyllä sapattinakin voi tappaa. Tai ainakin juutalaiset tekevät niin, jotka ovat sapatismin esikuvia.

    • Anonyymi

      Emme saa olla mitään mieltä, koska mielemme on sidottu tiukasti johtajiemme sanomisiin ja vaatimuksiin. Olemme samassa tilanteessa adventtikirkossa kuin kansa on Pohjois-Koreassa. Meidän tulee hyväksyä vain se, mitä keskushallinto ja johto meille on määrännyt. Ainoa oikea tehtävämme on ilmiantaa yhteisömme pullikoijata.

    • Anonyymi

      Aloituksessa rinnastetaan Israelin ja arabien välit Amerikkaan muuttaneiden eurooppalaisten suhtautumiseen intiaaneihin.

      Tehdään tuo nyt oikeassa mittasuhteessa: Floridalla on aluetta 170 000 km2, Israelilla vain yksi kahdeksasosa siitä.

      Voisimmeko kuvitella että yksi kahdeksasosa Floridaa pitäisi koko Amerikan alistettuna ja asukkaat reservaateissa? Ei vaikuta todennäköiseltä!

      Samalla lailla Israel ei pysty pitämään arabimaailmaa alistettuna, onhan Jordania neljä kertaa suurempi, Egypti yli neljäkymmentä kertaa suurempi, siellä on 100 miljoonaa asukasta, Israelin kymmenen miljoonaa asukasta ei pysty muuhun kuin suojelemaan omaa maatansa terroristeilta.

      Gazan asukkaat ovat täsmälleen samoja kuin Jordaniassa ja Egyptissä, ovathan ne vuosituhansia olleet osa samaa valtiota.

      Palestiina on paiklannimi, ei kansallisuus, joten palestiinalöaisia ovat kaikki jotka sillä alueella asuvat. Sen tähden israelilaiset ovat myös palestiinalaisia, ja heillä on oikeus asua siellä.
      Jos vaikka Helsingissä rupeaisi joku väittämään, että jotkut siellä asuvat eivät olekaan helsinkiläisiä, ja ruvettaisiin tappamaan toisiaan, niin eiköhän siinä alettaisi miettiä miten suojautua niitä vastaan, jotka haluavat tuhota kaikki eriheimoiset?

      Israelissa asuu pari miljoonaa arabia, ja heillä on kansalaisoikeudet samalla lailla kuin israelilaisilla. He eivät halua sinne Hamasia turmelemaan yhteistyötä demokratiassa.

      Vasta kun Gaza rupeaa rauhanomaiseen yhteistyöhon, on mahdollisuuksia rauhaan.

      Ei Israel kykene orjuuttamaan arabeja, arabit eivät halua itselleen Hamasin terroristeja, siksi on niin vaikea avata rajaa Egyptiin. Ei se ole Israelin vika!

    • Anonyymi

      Se on perustettava uusi kasinopelitalous Kassaan, sillä Las Vegas ei vedä enää...

    • Anonyymi

      israel ei vain nyt oikein vietä sapattia kuin sotii. Täytyy laatia nopeasti perinnäissäänöt sille miten sapattina voi kyllä tappaa viattomiakin ihmisiä kun muutoin tarkoitusperät ovat olevinaan hyvät.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe