hevosmuurahaiset kesämökin terroristeina

metsämyrmeli

Apua, mitä teen? Hevosmuurahaiset valtaavat mökkimme. Niitä tuntuu olevan miljoonia pitkin seiniä, kattoja ja lattioita. Yritimme häätää niitä muurahaismyrkyillä viime kesänä, mutta ainoa mihin myrkky tehosi oli kissamme, joka sai myrkytyksen (onneksi toipui) Mistä löydän muurahaisten pesän ja miten se tuhotaan ennen kuin otukset valtaavat taas mökkimme.

8

10607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuholaistorjuja

Kääntykää nyt hyvät ihmiset ammattilaisen puoleen!! Silloin pysyy kissakin terveenä. Hevosmuurahaisen pesiminen rakennuspuuhun on aina VAKAVASTI otettava ongelma! Pesän lämpöolosuhteiden vuoksi puussa olevat sienet viihtyvät hyvin ja ajanmittaan puu tuhoutuu kokonaan.Puuaines, jossa pesä on tulisi vaihtaa kokonaan uuteen. Ammattitorjuja osaa käyttää myrkkyjä oikein ja mahdollisimman vähän haittoja aiheuttaen. Älkää ystävät hyvät aina yritäkö ensin itse ja vasta sitten kun vahinkoa on saatu aikaan käännytään asiantuntijan puoleen!! Nyt puhelin käteen ja soitto tuholaistorjujalle! Ammattimies on aina ammattimies tässäkin asiassa!

• metsämyrmeli

Hei, kiitän nasevasta vastauksestasi, asiaa puhut, ammattimies pitäisi kutsua, mutta mistä ja minkähän hintainen tällainen palvelu olisi?
        asumme lapissa

• Tuholaistorjuja
        metsämyrmeli kirjoitti:

Hei, kiitän nasevasta vastauksestasi, asiaa puhut, ammattimies pitäisi kutsua, mutta mistä ja minkähän hintainen tällainen palvelu olisi?
        asumme lapissa

Lapissa voi olla tuholaistorjujat harvassa.Ota keltaiset sivut esiin ja katso sieltä.Netin haulla saatat löytää ammattimiehen. Lisäksi kunnan terveystarkastaja voi ehkä auttaa. Palvelun hinta tuskin on kohtuuton suhteutettuna saatuun hyötyyn.Pelastuuhan talosikin lahoamiselta. Desinfektori kartoittaa ensin tilanteen ja tekee sinulle torjuntasuunnitelman. Yleensä kaksi torjuntakertaa riittää.Ei muutakuin etsimään sitä ammattilaista! Itse olen täällä etelässä ja en valitettavasti tiedä Lapin desinfektoreiden yhteystietoja. Toivotaan, että saat ongelmasi poistettua!

• Tuholaistorjuja
        metsämyrmeli kirjoitti:

asumme lapissa

Napapiirin tuhohyönteistorjunta OY Rovaniemi
        Puh 016 - 362404
        Fax 016 - 3562444

• jtm

lukisitte vanhan kansan konsteja niin tietäisitte, niihin tepsii karkea merisuola ja kaneli.. ja pesälöytyy jostain lahosta kannossa tai lahopuusta lähimaastosta jonka voi hävittää polttamalla..

• hp

totta

• Apua ongelmaan

Mistäs Lappiin saadaan sellaiset määrät kanelia, että hevosmurkut voi sillä myrkyttää. Esitätkö, että ko. torjuja ostaa maustepusseja 100 kg:n edestä ja levittää mökkinsa seinänrakoihin?

Olisikohan mitään järkevämpää tapaa. Onneksi tuo yksi vastaaja antoi puhelinnumeron. Kai kanelia saa tilatuksi sieltä sitten.

• puupeukalo
        Apua ongelmaan kirjoitti:

Mistäs Lappiin saadaan sellaiset määrät kanelia, että hevosmurkut voi sillä myrkyttää. Esitätkö, että ko. torjuja ostaa maustepusseja 100 kg:n edestä ja levittää mökkinsa seinänrakoihin?

Olisikohan mitään järkevämpää tapaa. Onneksi tuo yksi vastaaja antoi puhelinnumeron. Kai kanelia saa tilatuksi sieltä sitten.

pulma vaatii tuholaistorjujan Jos muurahaisia tulee vain verraten vähän sisälle, voi koettaa keinoa, joka meillä tepsi mitä lie olleet mauriaisia eli sokerimuurahaisia tms. Muurahaisten tielle ripotellaan alunajauhetta. Se ei tapa niitä heti, mutta katosivat eivätkä tulleet takaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe