On mahdollista, että Venäläisen laivan ankkuri rikkoi kaasuputken. Sitä varten se joutui pörräämään alueella pitkään, ennen kuin sai sen rikki.
Sitä voi selittää vahinkona vähän kuin kiven heittämistä ikkunaan, kun vasta viidennellä kerralla osuu.
Venäläinen SGV Flot pyöri ja veti ankkuria putkea etsien
12
237
Vastaukset
- Anonyymi
Luultavasti tuo ja räjäytykset olivat hämäystä. Samalla aikaa sukellusvene hoiti varsinaisen tuhotyön.
- Anonyymi
Räjäytyksistä on suurta epävarmuutta. Putken hajoaminen ja kaasun purkautuminenkin voi antaa seismisen signaalin.
Kovin suuri sukellusvene ei mahdu operoimaan 50m syvyisessä vedessäeikä siihen ole syytäkään, jos kerran pinnalla ollut alus pörräsi siellä ankkuria hinaten.
- Anonyymi
Ankkurin aiheuttama putkirikko on erittäin epätodennäköinen. Se on lähinnä teoreettinen vaihtoehto tutkinnassa.
- Anonyymi
Millä muulla välineellä putkea voisi "vetää sivulle" kuin jollain koukulla, jota sitten ei tarvitse kutsua ankkuriksi, jos se loukkaa ankkurivalmistajien tekijänoikeuksia?
- Anonyymi
Räjähdys oli niin kova jotta kuului norjan laitteisiin saakka, meillä petti valvonta kyllä pahasti nyt joudutaan sähkön hintaan nostamaan se muuttui kuin karanneeksi pieruksi kaasu, miten saamme sähköstä kaasua jatkossa, onneksi monikaan ei käytä kaasu kuin mökeillä ja talvella vähempi vielä?
- Anonyymi
Tämä on sinun näkemyksesi 😁
- Anonyymi
monikaan ei käytä kaasu
kantavenäläinen
- Anonyymi
Miksei Suomi vartioi aluvesiään?ihmetellään jälkeenpäin että"siellä se pörrää ympyrää"
- Anonyymi
Ei ollut aluevesillä
- Anonyymi
Valvoo, valvoo ja välillä jopa tehostetusti niin kuin liikennettä ja muuta sähläämistäkin.
Kammarin ikkunasta katsoo virkamies kiikarilla kahvitunnin aikaan iltapäivällä, kun on normaali valmius käytössä. Tehostettuna katsoo kahdesta ikkunasta kerran tai kerran aamupäivällä ja kerran iltapäivällä. Näin kerrottiin, totuudesta en tiedä.
- Anonyymi
Ai ,Suomen vesialueellako, mene muualle valehtelemaan,täällä olis huudettu kurkkusuorana ja Nato mukana !?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552705
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322315- 792178
- 951996
- 521875
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171527Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339