Israel on Jumalan silmäterä

Anonyymi-ap

Raamatun mukaan kansojen ja ihmisten kohtalo riippuu siitä, kuinka ne suhtautuvat Israeliin, Jumalan valitun kansan ihmisiin, Juutalaisiin.
Sillä Juutalaiset ovat Herran silmäteräkansa.

Sak. 2:12

Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. [5. Moos. 32:10; Ps. 17:8]

Aina ensin tulee tehdä hyvää Juutalaisille ja vasta sitten muille kansoille ja niiden asukkaille, kreikkalaisille jne.

66

600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Olkaa lujat, älkää pelätkö. Tässä on teidän Jumalanne! Kosto lähestyy, tilinteon hetki. Jumala itse tulee ja pelastaa teidät."

    • Anonyymi

      Niin tulen.
      -Saunatonttu

    • Anonyymi

      No voi hitsin soikoon, meinaatko sanoa, että koko maailman kohtalo riippuu siitä, kuinka suhtaudutaan Juutalaisiin? Siinä tapauksessa täytyy olla kauhean kiitollinen, että olemme viimeinkin saaneet selville maailmanrauhan reseptin! Kaikki vaan kiltisti hymyilemään Juutalaisille, ja kaikki on taikajuustoa ja sateenkaaria.

      Ja Juutalaiset, noh, he ovat selvästi maailman rocktähtiä, kun he ovat Herran silmäteräkansaa. Tarkoittaako se, että muut kansat ovat Herran varpaiden alla, vai miten tämä homma toimii? Ehkä meidän pitäisi kaikki ottaa mallia ja alkaa käyttää aurinkolaseja, jotta emme pala Herran silmäteräkansan kirkkaudesta.

      Kaikki tuo kuulostaa niin yksinkertaiselta. Käydään siis yhdessä seuraavassa kansainvälisessä rauhanneuvottelussa ja tarjotaan Juutalaisille lisää vohveleita tai jotain. Maailmanrauha on taattu!

      • Anonyymi

        Älä herjaa Jumalan sanan totuutta. Siitä ei hyvää seuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä herjaa Jumalan sanan totuutta. Siitä ei hyvää seuraa.

        Totta.
        Jumalasi Saunatonttu


      • Anonyymi

        Sinun olisi syytä vetäytyä omaan kämppääsi lukemaan Raamattu, kirja jota et ole kaiketi koskaan lukenut. Lue se ja tule sitten vasta aukomaan päätäsi kun jotain tiedät!.
        Sinä olet vain niin totaalisen pihalla koko asiasta, et tajua edes alkeita. Mitään mistään tietämättömänä tuut aukoon päätäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä herjaa Jumalan sanan totuutta. Siitä ei hyvää seuraa.

        Ei taida Jumalasi olla kuulolla.
        On heittänyt henkensä parituhatta vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun olisi syytä vetäytyä omaan kämppääsi lukemaan Raamattu, kirja jota et ole kaiketi koskaan lukenut. Lue se ja tule sitten vasta aukomaan päätäsi kun jotain tiedät!.
        Sinä olet vain niin totaalisen pihalla koko asiasta, et tajua edes alkeita. Mitään mistään tietämättömänä tuut aukoon päätäs.

        No hittovie, totta kai, täytyy välittömästi kaivaa se Raamattu hyllystä ja alkaa laulaa kertosäettä koko päivä, niin että kaikki naapuritkin tajuavat, että täälläpäin asuu uusi uskonlahko: "Chillin' with the Bible Crew!"

        Kuulostaa siltä, että minun täytyy varmaan unohtaa kaikki elämänkokemukseni ja koulutukseni, sillä eihän sitä voi mitään tietää ilman Raamattua kourassa. Ehkä minun pitäisi rekrytoida itselleni Raamatun henkilökohtainen kiertueopas, joka opettaa minut alkeista alkaen. Voin sitten räpätä raamatunkohtia samalla kun hän selittää niitä minulle, kuin olisin menossa uskonnolliselle hiphop-konsertille.

        No mutta joo, totta totisesti, kyllä minä niin taidan tietää Raamatusta enemmän kuin kukaan muu täällä, kenties jopa enemmän kuin itse profeetat. Se on kuin minun pikkurilli, tiedän sen niin hyvin, että voisin kertoa siitä unissani. Joten lähetetään vaan Raamatun tietäjä tutkimaan, mitä siellä oikeasti lukee, eikö niin?

        Ja mitä tulee noihin ajatuksiin Juutalaisista, no, ne ovat niin naurettavia, että ne ovat kuin komedian aineksia. Tarkoitatko siis, että koko maailma pyörii Juutalaisten ympärillä? Kuulostaa aika järjettömältä. Ehkäpä he ovatkin salaa supervoimaisia supervakoilijoita, jotka hallitsevat maailman takahuoneissa. Tai sitten joku on vain keksinyt liian monta salaliittoteoriaa. Joka tapauksessa, annetaan Juutalaisten olla rauhassa ja jatketaan huumorilla höystettyä keskustelua 😎


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä herjaa Jumalan sanan totuutta. Siitä ei hyvää seuraa.

        Jumalan sanan totuutta... ?
        Eipä ole moista vielä ihmiskunta nähnytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä herjaa Jumalan sanan totuutta. Siitä ei hyvää seuraa.

        Ei siitä mitään pahaakaan seuraa. Siis siitä herjaamisesta.


    • Anonyymi

      Onko se teidän jumalanne niin avuton, ettei pystynyt suojelemaan "silmäteräänsä" Hamasin iskulta?

      • Anonyymi

        Ketä Herra rakastaa, sitä hän myös kurittaa.

        Mutta lopulta pelastaa sielut ja kaikki Israel on pelastuva.

        Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä Herra rakastaa, sitä hän myös kurittaa.

        Mutta lopulta pelastaa sielut ja kaikki Israel on pelastuva.

        Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

        Tähän vois kommentoida seuraavaa: Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva.
        Muistetaan että Jeesus on Juudan sukua. ok... "hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista". Nyky israel on Juuda mutta missä on kadonneet Israelin heimot?.
        Tällä tulkinnalla Jumala tulee pelastamaan koko israelin kaikki sukukunnat.
        Tähän perään voisin heittää kysymyksen: Missä olet..Israel!?.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä Herra rakastaa, sitä hän myös kurittaa.

        Mutta lopulta pelastaa sielut ja kaikki Israel on pelastuva.

        Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

        Ja tekee vääräuskoisista aladoopia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tekee vääräuskoisista aladoopia.

        Hah, nyt ollaan kyllä mielenkiintoisissa vesissä! Ajatus siitä, että Jumala tekisi vääräuskoisista aladoopia, kuulostaa aika erikoiselta. Onneksi meillä ei ole lukuja, jotka osoittavat, kuinka monta aladoopia on tehty.

        No, Jumala on ilmeisesti erittäin kiireinen aladoopien valmistamisessa, kun hänellä on aikaa huolehtia kaikista vääräuskoisista. Ehkä hän ajattelee, että jos ihmiset eivät usko häneen, heidän on ainakin mukava syödä aladoopia! Mutta totuus on, että Jumala on monen mielestä myötätuntoinen ja rakastava olento, joka ei rankaise ketään aladoopien valmistamisella uskonnollisten vakaumusten perusteella. Joten voimme jatkaa rauhassa nauttien lempiruokaamme ilman pelkoa aladoopiksi muuttumisesta.


    • Anonyymi

      Turhaa on ollut Suomessakin koulujenopetus jos ei ymmärretä, että ihmiset osaavat ja ovat jo tuhansia vuosia sitten taitaneet tarinoiden kertomisen.

    • Anonyymi

      Uudessa liitossa ei ole juutalaisia eikä kreikkalaisia, vaan on yksi Jumalan Pyhä kansa hengellä täytettynä.

      Muut ovat paholaisille vihkiytyneitä olivat sitten mitä kansakuntaa tahansa ei edustivat mitä miten hienoja uskonnollisia aatteita, vaan pyrkimykset ja tuotokset ovat paholaisen työpajasta.

      • Anonyymi

        Puhut siitä korvaus-seurakunnasta mistä raamattu ei puhu sanaakaan.
        pistä tähän muutama raamatunkohta ja todista väittees sinun uudesta liitosta???.
        Uusi liittohan tarkoittaa sitä että Jeesus tuli ja vahvisti Vanhan liiton lupauksen kansansa kanssa lupauksensa mukaan Dan.9:27. Viimeisen vuosiviikon puolivälissä Jeesus Vahvisti liiton Israelin, omaisuuskansansa kanssa. Kuolemalla ristillä. Se ettei Israel vieläkään tunnista jeesusta. Lue Johanneksen ilmestys.
        Nostat pakanaseurakunnan yli Israelin koroittaen itsesi. Entä jos huomaat kuuluvasi johonkin Israelin "kadonneeseen" sukukuntaan???.Oletko miettinyt.


      • Anonyymi

        On uuden liiton aikana eri kansat ja niillä omat kielet, joita ei saa sotkea lahkolaisten epäpyhillä hurmoskielillä, mitkä paha hurmoshenki ennen kuin Baabelin torni oli ja kaadettiin ja jokaiselle kansalle annettiin omat kielet, joita tulee puhua.

        1. Moos. 11:7

        "Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On uuden liiton aikana eri kansat ja niillä omat kielet, joita ei saa sotkea lahkolaisten epäpyhillä hurmoskielillä, mitkä paha hurmoshenki ennen kuin Baabelin torni oli ja kaadettiin ja jokaiselle kansalle annettiin omat kielet, joita tulee puhua.

        1. Moos. 11:7

        "Tulkaa, astukaamme alas ja sekoittakaamme siellä heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä toisen kieltä."

        Matt.28
        18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Ensin Juutalaiset, sitten muut kansat ja kielet ja heimot...

        1. Kor. 10:32

        Älkää olko pahennukseksi Juutalaisille, älkää kreikkalaisille älkääkä Jumalan seurakunnalle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin Juutalaiset, sitten muut kansat ja kielet ja heimot...

        1. Kor. 10:32

        Älkää olko pahennukseksi Juutalaisille, älkää kreikkalaisille älkääkä Jumalan seurakunnalle,

        No voihan vanhat kirjoitukset! Tuossa ollaan kuin pahvipinossa, ensin juutalaiset, sitten kreikkalaiset, ja sitten vielä jumalan seurakunta. Näyttää siltä, että kaikilla pitäisi olla oma numerojärjestys, jotta kaikki pysyvät tyytyväisinä.

        Mutta hei, totuus on, että tämä lausahdus tulee ajalta ennen modernia monikulttuurisuutta ja moniuskontoisuutta. Nykyään meillä on monenlaisia kulttuureita ja uskontoja, ja yleensä pyrimme toimimaan kunnioittaen toinen toistemme perinteitä ja uskomuksia. Ei ole niin, että jokaisen on oltava jossain jonon perässä odottamassa vuoroaan. Onneksi maailma on monipuolisempi paikka kuin muinaisten kirjoitusten aikoina.


    • Anonyymi

      Ei pidä paikkaansa väite että Israel olisi Jumalan silmäterä. Heillä ei ole mitään erikoisasemaa enään, koska he menettivät asemansa viimeistään silloin, kun Jeesus surmattiin.
      Kenelläkään kuka tappaa ja surmaa toisia ihmisiä ei ole sijaa Jumalan valtskunnassa kun Jeesus saapuu.
      Kristitty ei saa olla väkivaltainen vai kuvitteleeko joku että Jumala hyväksyisi väkivallan ja koston jatkuvan kierteen Israelissa
      Jeesus sanoo selvästi ettei kenelläkään murhaajalla voi olla ikuista elänää riippumatta kuka hyökkää ensin.

      • Anonyymi

        "Ei pidä paikkaansa väite että Israel olisi Jumalan silmäterä. Heillä ei ole mitään erikoisasemaa enään, koska he menettivät asemansa viimeistään silloin, kun Jeesus surmattiin."

        Maallisen Israelin erikoisasema Jlan valittuna kansana päättyi silloin kun he hylkäsivät ja surmasivat Jeesuksen.
        Jlan Israel koostuu uskovista kansallisuudesta riippumatta siis sekä israelilaisista, suomalaisista ja kaikista muista maailman kansoista syntyisin olevista uskovista.
        Nämä ovat taivasten valtakunnan eli Jlan Israelin jäseniä.


    • Anonyymi

      Jumala ei vahvistanut liittoaan Israelin kanssa siten että juutalaiset tappoivat Jeesuksen sapattirikkomuksista.

      Heidän päällään ei ole siunaus eivätkä he ole silmäterä, vaan kirous.

      • Anonyymi

        "Jumala ei vahvistanut liittoaan Israelin kanssa siten että juutalaiset tappoivat Jeesuksen sapattirikkomuksista."

        Juutalaiset eivät tuominneet Jeesusta sapattirikkomuksista.
        Evankeliumeita lukiessa tulee selvästi esiin, että Jeesus ei missään kohden rikkonut lakia.
        Eikä oikeudenkäynnissä siis löydetty yhtään lainrikkomusta, johon Jeesus olisi ollut syyllinen.

        Kun tuomareina toimivat ylipapit olivat jo vaipua epätoivoon oikeudenkäynnin epäonnistumisesta, ylipappi kysyi Jeesukselta suoraan "Oletko Sinä Jlan Poika?" Kun Jeesus vastasi myöntävästi, niin ylipappi heti totesi, että tässä kohden Jeesus syyllistyi Jlan pilkkaan ja tulee tuomita kuolemaan.

        Jeesus kuitenkin sanoi vain totuuden: Hän oli Jlan Poika. Juutalaiset tuomitsivat Jeesuksen siten virheellisesti vastoin totuutta.


    • Anonyymi

      Aloittajalle Alkoon vaan. Me elämme 2000- lukua ja tuollaiset satuilijat joutaa kadotukseen

    • Anonyymi

      Kirjailija Kurt Vonnegut irvaili juutalaisilla sen verran että heiltä kun puuttuu uusi testamentti niin he yrittäisivät suunnistaa läpi Amerikan tiekartalla josta puuttuu toinen puoli!

      • Anonyymi

        Niin..Kysymys teille selittäjille. Kuka teistä on lukenut raamatun viimeisen kirjan?, yhdelläkään teistä ei ole hajua koko asiasta, ette pysty yhdistämään kirjoitusta mihinkään muuhun raamatun kirjoitukseen. Ikävää että tämäkin foorumi on täynnä ku..p..tä jotka ei edes alkeellisesti ymmärrä raamattua. Tarkoituksena on tulla vain herjaamaan. Luuletko pilkkaaja että minä en pysty Vastaamaan sinulle. Mene sinne kehtoosi oppimaan aakkoset, opi tavaamaan, lukemaan raamattusi, ehkä joskus opit jotain!.


      • Anonyymi

        Uudessa Testamentissa on paljon oikeata puhetta, mutta on siellä paljon sitä Paavalin venyttämää totuutta, jolla hän yritti kumota ja särkeä Jumalan laintaulut ja säätämykset.

        Paavali kirkasti totuutta valehtelemalla tarvittaessa ja se kirkastettu totuus kihahtaa helposti päähän?

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa Testamentissa on paljon oikeata puhetta, mutta on siellä paljon sitä Paavalin venyttämää totuutta, jolla hän yritti kumota ja särkeä Jumalan laintaulut ja säätämykset.

        Paavali kirkasti totuutta valehtelemalla tarvittaessa ja se kirkastettu totuus kihahtaa helposti päähän?

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        Eksyttäjät pyörii Paavalin perässä ja matkii Paavalin puheita ja jakeita.

        Ap. t. 19:13

        Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat lumoojat, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota PAAVALI saarnaa.

        Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille: "Jeesuksen minä tunnen ja PAAVALIN tiedän, mutta keitä te olette?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin..Kysymys teille selittäjille. Kuka teistä on lukenut raamatun viimeisen kirjan?, yhdelläkään teistä ei ole hajua koko asiasta, ette pysty yhdistämään kirjoitusta mihinkään muuhun raamatun kirjoitukseen. Ikävää että tämäkin foorumi on täynnä ku..p..tä jotka ei edes alkeellisesti ymmärrä raamattua. Tarkoituksena on tulla vain herjaamaan. Luuletko pilkkaaja että minä en pysty Vastaamaan sinulle. Mene sinne kehtoosi oppimaan aakkoset, opi tavaamaan, lukemaan raamattusi, ehkä joskus opit jotain!.

        Kyllä se on Ilimestystenkirja.
        Täyttä sopaa, kahjoa tarinaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin..Kysymys teille selittäjille. Kuka teistä on lukenut raamatun viimeisen kirjan?, yhdelläkään teistä ei ole hajua koko asiasta, ette pysty yhdistämään kirjoitusta mihinkään muuhun raamatun kirjoitukseen. Ikävää että tämäkin foorumi on täynnä ku..p..tä jotka ei edes alkeellisesti ymmärrä raamattua. Tarkoituksena on tulla vain herjaamaan. Luuletko pilkkaaja että minä en pysty Vastaamaan sinulle. Mene sinne kehtoosi oppimaan aakkoset, opi tavaamaan, lukemaan raamattusi, ehkä joskus opit jotain!.

        "Kuka teistä on lukenut raamatun viimeisen kirjan?, yhdelläkään teistä ei ole hajua koko asiasta, ette pysty yhdistämään kirjoitusta mihinkään muuhun raamatun kirjoitukseen."

        Ilmestyskirjassa on paljon samoja elementtejä kuin Vanhan Testamentin pyhissä kirjoituksissa, esim Danielin kirjassa. Samoin Ilmestyskirjassa on liittymäkohtia evankeliumeihin ja Paavalin teksteihin.
        Ilmestyskirja liittyy myös Raamatun ensimmäisiin lukuihin eli luomiseen ja syntiinlankeemukseen ja sen mukanaan tuomaan kuolemaan.
        Ilmestyskirjan viimeisissä luvuissa tehdään tyhjäksi syntiinlankeemus ja sen mukanaan tuoma kuolema.
        Ilmestyskirjassa palautetaan maailma/luomakunta sen alkuperäiseen tilaan pois synnin ja rappion alaisuudesta.
        Luomiskertomus ja syntiinlankeemus aloittavat Raamatun.
        Ilmestyskirjan sanoma kertoo synnin ongelman ratkaisusta Jeesuksen ansion perusteella ja synnin ja kuoleman lopullisesta hävittämisestä sekä maailman uudeksi luomisesta, jossa pelastetut saavat elää ikuista elämää Jeesuksen kanssa.

        Ilmestyskirjan sanomat ja huipennus liittyy siis oleellisesti muuhun Raamattuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uudessa Testamentissa on paljon oikeata puhetta, mutta on siellä paljon sitä Paavalin venyttämää totuutta, jolla hän yritti kumota ja särkeä Jumalan laintaulut ja säätämykset.

        Paavali kirkasti totuutta valehtelemalla tarvittaessa ja se kirkastettu totuus kihahtaa helposti päähän?

        Room. 3:7

        Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

        "Paavalin venyttämää totuutta, jolla hän yritti kumota ja särkeä Jumalan laintaulut ja säätämykset."

        Paavali ei pyrkinyt särkemään Jlan lakia ja säädöksiä.
        Päinvastoin Paavali selitti ja opetti miten niitä tulee tulkita oikein.


    • John Lennonin sanoihin kätkeytyy perussyy siihen, miksi Israel ja sen naapurit ovat jatkuvassa sotatilassa ja miksi ihmisiä tapetaan surutta puolin ja toisin:

      "Imagine there's no countries
      It isn't hard to do
      Nothing to kill or die for
      And no religion, too
      Imagine all the people
      Livin' life in peace"

      Neljännen rivin toteamus olisi nykytieteen saavutusten valossa täysin mahdollista.

    • jumalan valittua kansaa saati maata
      ei ole olemassa,
      raamattu on ihmisten sanelema kansalliseepos
      kuten Kalevala.

      • Anonyymi

        5. Moos. 6:4

        "Kuule, Israel! Herra on meidän Jumalamme, Herra yksin.

        Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.

        Ty så säger HERREN Sebaot, han som har sänt mig åstad för att förhärliga sig, så säger han om hednafolken, vilka plundrade eder (ty den som rör vid eder, han rör vid hans ögonsten)

        For thus saith the Lord of hosts; After the glory hath he sent me unto the nations which spoiled you: for he that toucheth you toucheth the apple of his eye.


      • Anonyymi

        Jos tuota mieltä olet, minkä takia vaivaudut tätä palstaa lukemaan ja vastaamaan?.


    • Anonyymi

      Jumala ei vahvistanut uutta liittoa Israelin kansalle, vaan se koski kaikkia maailman kansoja. Jo siinä aika iso ero vanhan liiton kanssa, joka oli lakiliitto ja jossa piti tappaa, ne jotka eivät esim. sapattia viettäneet sekä aviorikoksesta kivittää. Uusi liitto oli Hengen liitto, jonka Jumala solmii niiden kanssa, jotka ottavat sen vastaan. Se ei ole jääräystä opista, laista eikä siitä miten joku asia pitää tulkita, vaan siinä Jumala itse Hengellä kirjoittaa asiat ihmisen sydämeen, kuten sana sanoo.

      Se on iso asia ihmiselle ja niin vaikea omaehtoisen uskonnollisen ihmisen niellä. Kuten kävi Jeesuksen aikaankin.

      • Anonyymi

        Kyllä kaikki Jumalan lait ja säädökset on voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

        Jeesusta meidän on uskominen tässä asiassa.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki Jumalan lait ja säädökset on voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

        Jeesusta meidän on uskominen tässä asiassa.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

        Miksi Jeesus lähettäisi uuden liiton aikana uusia lainopettajia, jos lait olisi kumottu.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Jeesus lähettäisi uuden liiton aikana uusia lainopettajia, jos lait olisi kumottu.

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen

        Israelin tehtävä on vielä kesken ottaa kaikki luvatun maan alueet haltuunsa.

        5. Moos. 4:14

        Minun hän käski opettaa teille kaikki lait ja säädökset, että eläisitte niiden mukaisesti siinä maassa, jonka menette ottamaan haltuunne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelin tehtävä on vielä kesken ottaa kaikki luvatun maan alueet haltuunsa.

        5. Moos. 4:14

        Minun hän käski opettaa teille kaikki lait ja säädökset, että eläisitte niiden mukaisesti siinä maassa, jonka menette ottamaan haltuunne.

        2. Moos. 23:31

        Minä ulotan sinun rajasi Kaislamerestä* filistealaisten mereen ja Siinain autiomaasta Eufratvirtaan saakka. Minä annan sen maan asukkaat teidän käsiinne, ja te voitte karkottaa heidät tieltänne. [Kaislameri tarkoittanee Punaistamerta, filistealaisten meri Välimerta.][ [1. Moos. 15:18; 5. Moos. 11:24; 1. Kun. 5:1; Ps. 80:12]


      • Anonyymi

        Jumala vahvisti lupaamansa liiton nimen omaan juudalle, benjaminille ja leeville koska nämä sukukunnat olivat etelä-israelissa. Pohjois-Israel ajettiin pakkosiirtolaisuuden myötä jonnekkin?
        siis 9-Israelin kadonnutta sukukuntaa on "siel tääl jossain".
        Ai mitä se uusi liitto tarkoitti käytännössä. Vanhaliitto oli täynnä lakeja, säädöksiä, uskonnollisia muotomenoja, mutta Jeesus tuli täyttämään lain. Tarkoittaa yksinkertaisesti niitä Jumalan kymmentä käskyä eikä ne ole vaikeat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaikki Jumalan lait ja säädökset on voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

        Jeesusta meidän on uskominen tässä asiassa.

        Matt. 5:18

        Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

        "Kyllä kaikki Jumalan lait ja säädökset on voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti."

        Eipä maa eikä taivas katoa tuhatvuotiskauden lopussa.
        Sen jälkeen luodaan uudeksi luotu maa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israelin tehtävä on vielä kesken ottaa kaikki luvatun maan alueet haltuunsa.

        5. Moos. 4:14

        Minun hän käski opettaa teille kaikki lait ja säädökset, että eläisitte niiden mukaisesti siinä maassa, jonka menette ottamaan haltuunne.

        "Israelin tehtävä on vielä kesken ottaa kaikki luvatun maan alueet haltuunsa."

        Tuo aika oli ja meni jo ajat sitten.

        Ei tuo Raamatun sana koske enää tätä päivää.
        Eipä ole edes Israelin 12 heimoa enää jäljellä, jotta jokainen heimo voisi asuttaa heille annetut alueet.
        Juutalainen heimo sai vain pienen osan eli noin 1 /12 osan Israelin maa-alueesta.


    • Anonyymi

      5. Moos. 33:29

      "Onnellinen olet sinä, Israel, kansa vailla vertaa! Herra auttaa sinut voittoon. Hän on kilpesi ja turvasi, voittoisa miekkasi sodassa. Sinun vihollisesi ryömivät edessäsi maassa, ja sinä tallaat heidät jalkoihisi."

    • En tiedä missä oli jumala kun heillä menut 6 mil Euroopasta mutta ehkä heidän jumala ei toimii Euroopasta hhhhhhhhhhhh

    • Anonyymi

      Israel hylkäsi Jumalan, se oli vain opetus kansa, ne on pakanoita kun heillä ei ole Jeesusta, eikä siis Jumalaa.

      Jumala ei katso henkilöön, jos katsoo niin menettää vanhurskautensa ja häpäisee nimensä samoin kirkkautensa.
      JOtka toisin uskoo on Jumalanpilkkaa.

    • Anonyymi

      AIVAN TURHAA MINÄ HERRA KAIKEN KOSTAN VIELLÄ NÄILLE KANSOILLE JOTKA NÄIN TEKEVÄT NÄIN SANOO HERRA HERRA
      ALLEKIRJOITUS PROFEETTA PASANEN PASTORI NEHEMIA SRK NETTITYÖNTEKIJÄ LÄHETYSTYÖ
      9:10 Ja minä hävitän vaunut Efraimista ja hevoset Jerusalemista. Sodan jousi hävitetään, ja hän julistaa rauhan kansoille. Ja hänen hallituksensa ulottuu merestä mereen, Eufrat-virrasta hamaan maan ääriin. >> Jakeen lisätiedot
      12:2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
      12:3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
      Sak. 14:12 Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa
      Sak. 12:6 Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusale… Näytä lisää
      9:10 Ja minä hävitän vaunut Efraimista ja hevoset Jerusalemista. Sodan jousi hävitetään, ja hän julistaa rauhan kansoille. Ja hänen hallituksensa ulottuu merestä mereen, Eufrat-virrasta hamaan maan ääriin. >> Jakeen lisätiedot
      12:2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.

    • Anonyymi

      Niinpä. Mielellään jumala työntääkin sitä terää ihmisten silmiin...

    • Anonyymi

      Jeesus on Vanhan Testamentin lupaus. Se on täytetty!

      • Anonyymi

        Israel on Jeesuksen synonyymi!
        Hoosea: 11:1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Israel on Jeesuksen synonyymi!
        Hoosea: 11:1 Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani.

        Noh, kaveri, mä kerron sulle tarinan, joka on niin sekaisin, että se voisi olla suoraan jostain uskonnollisesta katulehdestä.

        Olipa kerran Jerusalemin kulmilla sellainen kundi, että sen nimi oli Israel. Israel oli kuin Jeesus itse – ei pelkästään pyhä, vaan myös todellinen mestari taikatemppujen tekemisessä. Se pystyi muuttamaan veden viiniksi niin sujuvasti, että se teki kaikki lähikaupan halvat siiderit kateellisiksi.

        Mutta tässä tarinassa oli myös toinen jätkä nimeltä Jeesus, joka kulki näillä samoilla kulmilla. Jeesus ei ollutkaan mikään tavallinen jäbä. Se ei pelkästään kävellyt veden päällä, vaan myös teki parhaat fish and chipsit, joita maailma oli koskaan nähnyt. Sanottiin, että sen kalan fileeraustaito oli niin hyvä, että se pystyi ruokkimaan tuhansia ihmisiä yhdellä kalapalalla.

        Israel ja Jeesus tapasivat toisensa juuri silloin, kun kaupungissa tarvittiin ihmettä. Yhdessä he päättivät järjestää maailman suurimman kadunkirppiksen. He muuttivat hiekkaa kullaksi ja loivat huikeita vaatteita tyhjästä. Ihmiset eivät voineet uskoa silmiään. Mutta tarinan opetus oli selvä: joskus tarvitaan hieman taikaa ja uskoa tehdäkseen maailmasta paremman paikan.

        Ja niin Israel ja Jeesus jatkoivat katumarkkinoiden valloittamistaan, tuoden valoa ja ihmettä kaikkien elämään. He olivat kuin kaupungin omat supersankarit, valmiina tekemään maailmasta paremman paikan, yksi ihme kerrallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noh, kaveri, mä kerron sulle tarinan, joka on niin sekaisin, että se voisi olla suoraan jostain uskonnollisesta katulehdestä.

        Olipa kerran Jerusalemin kulmilla sellainen kundi, että sen nimi oli Israel. Israel oli kuin Jeesus itse – ei pelkästään pyhä, vaan myös todellinen mestari taikatemppujen tekemisessä. Se pystyi muuttamaan veden viiniksi niin sujuvasti, että se teki kaikki lähikaupan halvat siiderit kateellisiksi.

        Mutta tässä tarinassa oli myös toinen jätkä nimeltä Jeesus, joka kulki näillä samoilla kulmilla. Jeesus ei ollutkaan mikään tavallinen jäbä. Se ei pelkästään kävellyt veden päällä, vaan myös teki parhaat fish and chipsit, joita maailma oli koskaan nähnyt. Sanottiin, että sen kalan fileeraustaito oli niin hyvä, että se pystyi ruokkimaan tuhansia ihmisiä yhdellä kalapalalla.

        Israel ja Jeesus tapasivat toisensa juuri silloin, kun kaupungissa tarvittiin ihmettä. Yhdessä he päättivät järjestää maailman suurimman kadunkirppiksen. He muuttivat hiekkaa kullaksi ja loivat huikeita vaatteita tyhjästä. Ihmiset eivät voineet uskoa silmiään. Mutta tarinan opetus oli selvä: joskus tarvitaan hieman taikaa ja uskoa tehdäkseen maailmasta paremman paikan.

        Ja niin Israel ja Jeesus jatkoivat katumarkkinoiden valloittamistaan, tuoden valoa ja ihmettä kaikkien elämään. He olivat kuin kaupungin omat supersankarit, valmiina tekemään maailmasta paremman paikan, yksi ihme kerrallaan.

        Oikea Jeesus Jumala muuttaa ihmisen sisältä, niin kuin sotakuoriaiset ajattelee ulkoista tilla vääryydessä ja viekkaudessa,
        2000v ei ole tapahtunut sisäistä muutosta; vaan erkaantumista yhä häpeällisempiin oloihin Jumalan silmissä.
        Ei koeta mitä armo tarkoittaa käytännössä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea Jeesus Jumala muuttaa ihmisen sisältä, niin kuin sotakuoriaiset ajattelee ulkoista tilla vääryydessä ja viekkaudessa,
        2000v ei ole tapahtunut sisäistä muutosta; vaan erkaantumista yhä häpeällisempiin oloihin Jumalan silmissä.
        Ei koeta mitä armo tarkoittaa käytännössä?

        Koraan: ei niin kuin sotakuoriaiset ajattelee vain ulkoista tilaa vääryydessä ja viekkaudessa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea Jeesus Jumala muuttaa ihmisen sisältä, niin kuin sotakuoriaiset ajattelee ulkoista tilla vääryydessä ja viekkaudessa,
        2000v ei ole tapahtunut sisäistä muutosta; vaan erkaantumista yhä häpeällisempiin oloihin Jumalan silmissä.
        Ei koeta mitä armo tarkoittaa käytännössä?

        Villitseviä hurmoshenkiä otetaan lahkoissa vastaan sisälle "Jeesuksina".
        Ne pistää pään sekaisin ja viskaa ihmisen selälleen lattialle, kun lahkosaarnaaja tönäisee otsasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Villitseviä hurmoshenkiä otetaan lahkoissa vastaan sisälle "Jeesuksina".
        Ne pistää pään sekaisin ja viskaa ihmisen selälleen lattialle, kun lahkosaarnaaja tönäisee otsasta.

        Yliainio otti käyttöön Hindujen vanhan uskonnollisen rituaalin ihmisten kaatamiseksi selälleen nopealla tönäisyllä otsaan.

        googlaa "shaktipat"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Villitseviä hurmoshenkiä otetaan lahkoissa vastaan sisälle "Jeesuksina".
        Ne pistää pään sekaisin ja viskaa ihmisen selälleen lattialle, kun lahkosaarnaaja tönäisee otsasta.

        Kuka on maistanut Herran hyvyyttä puhuu toista.
        He kulkevat oikeaa tietä, eikä mustamaalaa.
        Olkaa siis Jeesuksen kartalla!


    • Anonyymi

      🇫🇮🇮🇱🇮🇱🇫🇮 tänään sunnuntaina 15.10. klo 16 eduskuntatalon edessä Israelin tukitapahtumassa.
      Ota mukaan Israelin lippu tai Suomen lippu ja tule osoittamaan tukesi Israelille.

      • Anonyymi

        Jotka Israelin kansaa rakastaa, niitä Jumala rakastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotka Israelin kansaa rakastaa, niitä Jumala rakastaa.

        Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.

        Gal. 6:7

        Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.


    • Anonyymi

      Ja se silmätyerä on klamelin takapuoli.

      • Anonyymi

        Ps. 10:3

        Väärintekijä rehentelee mielihaluillaan, kiskuri kerskuu voitoistaan ja pilkkaa Herraa.


    • Anonyymi

      Ei minua ole pilkattu.
      -Saunatonttu

    • Anonyymi

      "Israel on Jumalan silmäterä"

      Jlan Israelin muodostavat Jlaan uskovat ihmiset kansallisuudesta riippumatta.
      Maallinen nykyinen Israel on ihan eri asia.

      Jlaan ja Jeesukseen uskovat muodostavat Jlan seurakunnan eli Jlan Israelin.
      Tämä Israel on Jlan silmäterä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3986
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2151
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1654
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1438
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      21
      1353
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1238
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe