Leipominen on kullanarvoinen taito!

😊🍞 👌 kun kaapissa on jauhoja ja kuivahiivaa niin aamiaiseksi saa maistuvat sämpylät vähällä vaivalla. Leivoin 8 maistuvaa ruis-vehnäsämpylää. Ei haitannut, että jääkaapissa ei ollut enää päällysteitä. Laskin että paistopisteessä olisi niistä joutunut maksamaan useamman euron. Kouluissa pitäisi olla pakollinen leivontakurssi kaikille.

Olis varmaan maistunut hänellekin nuo tekeleet, kun eivät edes palaneet liian tummiksi.

18

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli sinun naisena esiintymisen kärki on, että äippä leipoo pullaa mieslapselle

      • No kuule, ihan nainen olen vieläkin. Sinua varten olen lisännyt tiedon profiiliini, kun näyt sen unohtavan. Profiilin kuvauksen näet kun klikkaat tuota lounas.ajatus tekstiä.

        Miehet kirjoittaa ihan muusta kuin leipomisesta. Kivaa syksyistä päivää sinulle!


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        No kuule, ihan nainen olen vieläkin. Sinua varten olen lisännyt tiedon profiiliini, kun näyt sen unohtavan. Profiilin kuvauksen näet kun klikkaat tuota lounas.ajatus tekstiä.

        Miehet kirjoittaa ihan muusta kuin leipomisesta. Kivaa syksyistä päivää sinulle!

        Ja tätä profiilien pykäystä vartenko ei voi mies pölliä muiden kuvia netistä mitä raskaat ihmiset toljottelee ja etsii jotakin utopiaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja tätä profiilien pykäystä vartenko ei voi mies pölliä muiden kuvia netistä mitä raskaat ihmiset toljottelee ja etsii jotakin utopiaa?

        Ei minun profiilistani tarvitse etsiä mitään utopiaa, eikä miestä. Elämä on ruudun tällä puolella.


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Ei minun profiilistani tarvitse etsiä mitään utopiaa, eikä miestä. Elämä on ruudun tällä puolella.

        Niin varmaan joo montako rekisteröityä hahmoa sulla taas olikaan, pysyykö äijä edes itse perässä enää? Sitäpaitsi kyllähän joissain profiileissa käytät naisten kuvia, yhtään ei varmaan ole kenenkään tutuksi koetun näköinen, mutta aina kannattaa mietiskellä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin varmaan joo montako rekisteröityä hahmoa sulla taas olikaan, pysyykö äijä edes itse perässä enää? Sitäpaitsi kyllähän joissain profiileissa käytät naisten kuvia, yhtään ei varmaan ole kenenkään tutuksi koetun näköinen, mutta aina kannattaa mietiskellä

        Mulla ei ole kuin tämä profiili kun en elä palstalla.

        Ja nainen olen vieläkin sinun inttämisesi ei muuta sitä tosiasiaa.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍒 ­­­N­­­y­­m­­­f­­o­­­m­a­­­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18053480v

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Päällysteet voi tehdä itse. Yrttejä ja mieleisiä mausteita voin tai margariinin sekaan, siihen jos on esimerkiksi maitorahkaa tai tuorejuustoa, niin sekoittaa keskenään nuo, niin eipä siihen muuta päällystettä enää tarvitse. Luonnosta löytyy myös joitakin aineksia, joita sekoittaa silputtuna voihin tai margariiniin. Itselläni kasvamassa lehtipersiljaa, ruohosipulia ja timjamia. Niitä aion laittaa margariinin sekaan silppuna ja jos maltan odottaa päivän pari, tulee siitä vielä makoisampaa. Nyt kuitenkin puolukkapiirakkaa tekemään ensin.

      • Sinäpä olet keksinyt hyviä päällysteitä. Olishan multa löytynyt rahkapurkki ja piparjuuritahnan jämät. En vain älynnyt niitä sekoitella.


    • No huomenta lounaalle!
      Kyllä se on tärkeää tuo leipomistaito. Niin on myös katoavaa kansanperinnettä.
      Minulla rupesikin tekemään mokkapaloja mieli. Ne ovat kyllä parhaita kookoshiutaleilla maustettuna.

      Keitän aina tujummat kahvit niihin, että se mokka oikeasti maistuu kunnolla. Niiden pitää olla myös paksuja ja muhevia, joten teen taikinan aina 1,5 kertaisena. Pitänee ensi viikolla leipoa. :)

      • Huomenta!
        Mokkapalat on mun pojan herkkua. Hänelle niitä leivon. Mä tykkään siitä päällisestä, joten teen sitä 1,5-2 kertaisen annoksen jotta tulee paksu. Kaupan leivokset ja kakut on niin hintavia, että säästää paljon jos osaa leipoa.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Huomenta!
        Mokkapalat on mun pojan herkkua. Hänelle niitä leivon. Mä tykkään siitä päällisestä, joten teen sitä 1,5-2 kertaisen annoksen jotta tulee paksu. Kaupan leivokset ja kakut on niin hintavia, että säästää paljon jos osaa leipoa.

        Kyllä juuri näin eikä tule mitään turhia lisäaineita. :)


      • Mu5tasydän kirjoitti:

        Kyllä juuri näin eikä tule mitään turhia lisäaineita. :)

        Totta ja mä vähentelen resepteistä sokeria ja rasvaa. Pullistakin tulee ihan hyviä vähällä sokerilla kun ripottelee kaulitulle levylle voitelun päälle kanelia ja sokeria.


      • lounas.ajatus kirjoitti:

        Totta ja mä vähentelen resepteistä sokeria ja rasvaa. Pullistakin tulee ihan hyviä vähällä sokerilla kun ripottelee kaulitulle levylle voitelun päälle kanelia ja sokeria.

        Fiksua toimintaa. Ei sitä sokeria enempäänsä tarvitse paitsi välillä elämään tietysti. :))


      • Anonyymi
        lounas.ajatus kirjoitti:

        Totta ja mä vähentelen resepteistä sokeria ja rasvaa. Pullistakin tulee ihan hyviä vähällä sokerilla kun ripottelee kaulitulle levylle voitelun päälle kanelia ja sokeria.

        Minä leivon harvoin ja silloin kun leivon vähennän sokeria paljon. Nyt tuntuu siltä, että miten sitä on voinut syödä niin makeita mitä ohjeessa mainitaan sokerin määräksi.


    • Anonyymi

      Tykkään leipomisesta tosi paljon! Tällä hetkellä asunnossani ei ole uunia ja kärsin siitä itseasiassa aika lailla (air fryerillä leipominen on epävarmempaa ja hankalampaa sen koon takia, joten sitä ei tule tehtyä). Sitten kun minulla on seuraavassa asunnossa uuni, leivon joka viikonlopuksi aina jotain hyvää niin ei tarvi kaupasta ostaa. Täksi viikonlopuksi ostin mustikka-rahkapullia ja parempia olisi saanut kun olisi itse leiponut...

      • Leipominen onkin kivaa, kun vaatimattomista aineista saa hyvän makuisia tuotteita. Mulla on kotona uuni rikki, joten tilaan huollon heti kun sinne pääsen. Täällä maalla olen herkutellut uuniruoilla. Kaalilaatikko esim. uudesta kaalista oli aivan ihanaa.


    • Anonyymi

      Oikein vesi herahti kielelle. Hienoa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe