https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000009923417.html
Nyt näyttäisi siltä, että romumetallivarkaat tuhoavat Suomen patsaitakin. Tämä pitäsi jotenkin pystyä estämään.
Aitaus varmaan autaisi vähän, tosin kun sekin on metallia, niin siinä voisi olla metallivarkaille lisää varastettavaa. Riistakameroiden muodostama vartiointi saattaisi auttaa tunnistamaan varkaiden ajoneuvon.
Kun katsoo tuota Lauri Viidan muistomerkin rakennetta, niin tuossa tulee mieleen, että rälläkkämateriaalista tehty sisäpinnoite voisi keskeyttää varastamisen, jos rälläkän terä saataisiin kulumaan ylinopeasti.
Patsaisiin kiinnitetyt paikannuslaitteet voisivat myös ehtiä antamaan oikeita osoitteita tai hälytyksiä.
Kulttuurin tuhoaminen on rahallisesti mittaamatonta vahinkoa, niinpä sen torjuntaan voisi jonkin verran verovaroja käyttääkin.
Miten estää patsasvarkaudet?
15
387
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikka on silminnäkijöitä päivien ajan niin silti kukaan ei rpäile eikä soita poliisia.
Kun ulkomaalaisilla on vuosien kokemus suomalaisten nynnyydestä niin mikään ei estä näitä varkauksia.
Päinvastoin, ministeritkin huutaa eduskunnassa että on saatava kaikki ilmeiset palvelut mökkivarasjengeille!
Kuka tahansa suomalainen joka seuraa eduskunnan kyselytuntia oppii kyllä pian että on ministerien tahto että patsaat varastetaan ja mökkeihin murtaudutaan. Suomalaisen on vaan oltava hiljaa muutoin hän on rasisti. - Anonyymi
Sibelius monumentissa on myös paljon metallia ja helppo kaataa. Eivät ole "metsurit" vielä hokanneet.
- Anonyymi
Metallirosvojen tarkoitusperien epäileminen olisi rasismia.
- Anonyymi
Eikä rajavalvontaa saada aikaan europpassa. Palvelee vain Saksan etua vapaalla pakolaisten liikkuvuudella.
- Anonyymi
Ihanaa tämä EU:n vapaa liikkuvuus. Latvialaiset metalliyrittäjät kiittävät.
- Anonyymi
Tämä on ollut vuosikymmeniä tiedossa mutta palkkaa maksetaan vain puhumisesta ei tekemisestä siksi niitä ei estetä.
- Anonyymi
Vihervasemmistolla tuuletetaan, tunkeutujat ovat töissä.
- Anonyymi
Toisaalta ei haittaa yhtään vaikka kaikki epäjumalien patsaat silputtaisiin.
- Anonyymi
Patsaat jotka on veistetty kivestä saavat olla paikoillaan. Niitä ei tiettävästi ole yhtään varastettu.
- Anonyymi
Suomessahan voi tehdä mitä vaan, jos tekijällä on huomioliivi päällä. Mutta kyllä riistakameroita kannattaa laittaa vartioimaan joka paikkaan, niin ainakin tekijät jää kiinni. Onhan tuossa tarvittu oikeanlaiset työvälineet, kun noinkin hyvin on onnistunut työn tekemään.
- Anonyymi
Balttien keikka taas?
- Anonyymi
”työvoiman vapaa liikkuvuus”
Ratkaisu: valtioiden rajat takaisin ja rajatarkastukset.
Yhteiskunta romahtaa kuitenkin, tältä se näyttää.
Saatat olla niitä harvoja jouta tuo harmittaa. Kirjoitin samasta asiasta pari päivää sitten ja
se aloitus yritettiin poistaa monta kertaa. KUNNES SE SAI JÄÄDÄ.
KYSYMYS- kuka suojelee ryöstelyä?- Anonyymi
Kaikki ylläpidon puoluekannan vastainen poistetaan.
- Anonyymi
Patsaan voisi paineistaa sariinilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673
