AMORION -antibioottikuuri...

punkki

onko kenelläkään kokemuksia amorion 500mg antibioottikuurista?

itse sain aika rajun kuurin 15päivää 2 tablettia aamuin illoin.. punkin puremaan.. :)

onko ollut sivuvaikutuksia yms?

71

87757

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eemeli

      Itselläni veti allergisen reaktion, muutuin punaiseksi ja alko kutittaa paikat. Pari viikkoa sitten liiallinen soija teki melkein samat temput.

      • punkki

        nimittäin itselläni on 8.pvä kuuria menossa ja tänä aamuna huomasin kun on jalat täynnä punaisia näppyjä.. päivän mittaan ne isontuivat ja niitä on nyt käsissä,kaulassa ja joka paikassa.. kooltaan olivat 1.5-1-5 cm , mutta esin jaloissa on 3-5 cm !

        kai se on lääkäriin mentävä.. :(


      • jasgeli

        mul oli melkee samat oireet samas lääkkeestä mul lähti taju ja jalat alta ja näkö meni ja ja hengitys vaikeuksia


      • o GY
        punkki kirjoitti:

        nimittäin itselläni on 8.pvä kuuria menossa ja tänä aamuna huomasin kun on jalat täynnä punaisia näppyjä.. päivän mittaan ne isontuivat ja niitä on nyt käsissä,kaulassa ja joka paikassa.. kooltaan olivat 1.5-1-5 cm , mutta esin jaloissa on 3-5 cm !

        kai se on lääkäriin mentävä.. :(

        miten eteni? FB:ssä on ryhmä stevens johnssonin syndrooman ja ten, jossa on vakava lääkkeistä jojtuva ihoteaktio. Googlaa myös....


      • Auttava käsi

        Olet penisiliiniallerginen. End of story


      • Anonyymi

        Tyttäreni sai Amorion kuurista kovat allergiaoireet, iholle kutiavia läikkiä kauttaaltaan ja kurkkukin turpos, sairaalareissu tuli ! Huh, mikä lääke ! Hän sai sitä nenäontelovaivaan


    • lyhyen kuuri,

      itselläni oli 6 viikon kuuri!Ja sama annostus, eli 2000mg/vrk.

      • punkki

        no onneks on "lyhyt" ihan tarpeeks pitkä mulle :P

        kuhan nyt vaan muistais ottaa ne tabletit aina..

        niin ja sit se puhu että vois syyä maitohappobakteeri tabuja että ei mahaa ottas niin koville.. niin tuli vaan mieleen että mitenkä niitä kannattas syödä kun ottaa lääkkeet.. aina vaikka yks happo lisäks, vai vaan vaikka aamulla.. ?? :)


      • antibiootin kanssa
        punkki kirjoitti:

        no onneks on "lyhyt" ihan tarpeeks pitkä mulle :P

        kuhan nyt vaan muistais ottaa ne tabletit aina..

        niin ja sit se puhu että vois syyä maitohappobakteeri tabuja että ei mahaa ottas niin koville.. niin tuli vaan mieleen että mitenkä niitä kannattas syödä kun ottaa lääkkeet.. aina vaikka yks happo lisäks, vai vaan vaikka aamulla.. ?? :)

        Jos maha menee sekaisin antibioottikuurin aikana eli tulee ns. antibioottiripuli niin maitohappobakteerit voivat lievittää oireita tai hävittää oireet kokonaan. Antibioottiripuli johtuu siitä, että antibiootti tappaa suolen hyviä bakteereita, joten ns. pahat bakteerit pääsevät valloilleen ja aiheuttavat ripulin kaltaisia oireita. Maitohappobakteerit sen sijaan valtaavat elintilaa itselleen suolen pinnalta ja vievät elintilaa ja ravintoa pahoilta bakteereilta.

        Maitohappobakteereita kannattaa syödä antibioottikuurin aikana ihan täydellä annostuksella 2 tablettia aamuisin ja 2 iltaisin. Useimmissa valmisteissahan annostus menee 1-2 tablettia aamuin illoin. Niitä EI pidä ottaa antibiootin kanssa samaan aikaan, sillä antibiootti tuhoaa myös maitohappobakteerit. Antibioottitabletin ja maitohappobakteeritablettien ottamisen välillä tulee olla vähintään 2-3 tuntia.


      • punkki
        antibiootin kanssa kirjoitti:

        Jos maha menee sekaisin antibioottikuurin aikana eli tulee ns. antibioottiripuli niin maitohappobakteerit voivat lievittää oireita tai hävittää oireet kokonaan. Antibioottiripuli johtuu siitä, että antibiootti tappaa suolen hyviä bakteereita, joten ns. pahat bakteerit pääsevät valloilleen ja aiheuttavat ripulin kaltaisia oireita. Maitohappobakteerit sen sijaan valtaavat elintilaa itselleen suolen pinnalta ja vievät elintilaa ja ravintoa pahoilta bakteereilta.

        Maitohappobakteereita kannattaa syödä antibioottikuurin aikana ihan täydellä annostuksella 2 tablettia aamuisin ja 2 iltaisin. Useimmissa valmisteissahan annostus menee 1-2 tablettia aamuin illoin. Niitä EI pidä ottaa antibiootin kanssa samaan aikaan, sillä antibiootti tuhoaa myös maitohappobakteerit. Antibioottitabletin ja maitohappobakteeritablettien ottamisen välillä tulee olla vähintään 2-3 tuntia.

        kiitos tiedosta.. ja eikun lääkkeitä popsimaan :)


      • bas2

        Sain juuri 100 pv kestävän amorion kuurin.. sitä ennen oli 2 vk suonen sisäisesti antibioottia. Punkin puremasta tarttui borreoloosi


      • anne

        Amorion kuurista,tulehdusarvot 40 ja sain sen kuurin eli 6 tablettia päivä.
        Nyt on enää huomiselle antibiootit ja olo on vain pahentunut,olen särkylääkettä ottanut samalla kun antibiootit!Eli turha kuuri ainakin meikäläiselle! Huomenna uudestaan "arvauskeskukseen"katotaan minkä nyt määrää! Onneksi ei ole mitään vakavia sivuoireita ollut paitsi kauhea väsymys,joita ei ainakaa ohjeissa mainita!
        Toivottavasti teillä jotka sen kuurin saatte auttaa,minulla ei p.....an vertaa!!!


      • Anonyymi
        punkki kirjoitti:

        no onneks on "lyhyt" ihan tarpeeks pitkä mulle :P

        kuhan nyt vaan muistais ottaa ne tabletit aina..

        niin ja sit se puhu että vois syyä maitohappobakteeri tabuja että ei mahaa ottas niin koville.. niin tuli vaan mieleen että mitenkä niitä kannattas syödä kun ottaa lääkkeet.. aina vaikka yks happo lisäks, vai vaan vaikka aamulla.. ?? :)

        Vanha ketju mutta ehkä auttaa jotakuta.
        Maitohappobakteerit otetaan eri aikaan kuin antibiootit ettei ne antibiootit tapa niitä.
        Ehdottomasti kannattaa käyttää vielä Ab kuurin jälkeenkin että bakteerikanta korjaantuu. Ab:t tuhoaa sen niin että voi kestää kaksikin vuotta että on entisellään.

        Saccharomyces boulardii suojaa vatsaa lääkkeiltä


    • Metsästäjä 70

      Minulla todettiin 3 vko sitten borrelioosi. Punkin puremaa en ole itse huomannut, on kai irronnut huomaamattani.
      Sain Amorion 500 mg kuurin. 2 tablettia kolmesti päivässä 30 päivän ajan. Jouduin lopettamaan kuurin ihottuman vuoksi 10 päivää sitä syötyäni. Nyt on toiset lääkkeet.

      • mssss

        poskiontelotulehdukseen 10 pvä kuurin


      • macksi
        mssss kirjoitti:

        poskiontelotulehdukseen 10 pvä kuurin

        on se hyvä ku te tiedätte mikä mättää. mulle annettii vaa kuuri aeikä sanottu mitää et mikä vialla. 2 tapuu 3 kertaa päiväs kymmenepäivä kuuri huh


      • O GY

        GOOGLAA SINÄKIN STEVEN JONHSSON SYNDROMA


    • poskiontelon tulehdus

      Itse sain aika rajun kuurin.. Amorion 750mg kolmesti päivässä, kymmenen päivän ajan.

      • minna 75

        sain 10 päivan kuuri 500mg annos. Itsellä ei mitän oireita mutta imetin poikani joka on 2kk vanha ja hän sai punaisia läiskiä noin 5cm kokoisia. piti lopeta kuuri heti.


    • amorion 750mg

      kuurin 7 päiväksi.

      pari päivää kuurin loppumisesta tuli kämmeniini kutiava, punainen ihottuma .

      • lisäys:

        annostus oli 1 tbl x2/vrk


    • voimakasta

      Sain punkin puremaan Amorion 500mg 2tablettia 2 kertaa päivässä minulle tästä on tullut huonovointisuutta oksettava ja pyörryttävä olo lieneekö liian vahva kuuri.Aamuisin ei vielä ruoka maita joten täytyy katsoa joutuneeko ottamaan yhteyttä lääkäriin jalat menee alta.

      • o

        Sain keuhkoputkentulehdukseen 750mg, 2tablettia/ vrk, viikonajan.
        Muutaman päivän nyt käyttänyt, itselläni ei minkäänlaisia oireita näistä.


      • Anonyymi
        o kirjoitti:

        Sain keuhkoputkentulehdukseen 750mg, 2tablettia/ vrk, viikonajan.
        Muutaman päivän nyt käyttänyt, itselläni ei minkäänlaisia oireita näistä.

        Paraniko keuhkoputkentulehdus? Itsellä jatkunut tulehdus pariviikkkoo,nyt syönyt samaa lääkettä pari päivää eikä olo ole helpottunut


    • Amorion=))))

      ei mitään haitta vaikutuksia. itelläni on keuhkoputkentulehdus , välikorvantulehdus ja poskiontelon tulehdus samaan aikaan. Syön nyt 3tablettia vuorokaudessa.

      • Lutviulu

        Saako Amorin-antibiootteja käyttää, vaikka on allerginen Amoxin-antibiootille? Niissähän on sama vaikuttava aine amoksisilliini. Uskaltaakohan kuuria syödä??


      • paha yskä
        Lutviulu kirjoitti:

        Saako Amorin-antibiootteja käyttää, vaikka on allerginen Amoxin-antibiootille? Niissähän on sama vaikuttava aine amoksisilliini. Uskaltaakohan kuuria syödä??

        sain tästä vatsavaivaa, ripuli ja huono olo. nyt sain amorion kuurin yskään ja keuhkoputkitulehdukseen. en muistanut sitä edellistä 2v takaista amorin huonoa oloa ja vastaavaa. nähtävästi ei amoksilliini ei sovi mulle. normaalista penisiliinista ei ole tullut mitään.


    • .,
      • Älkää avatko tuota

        >>>>>>personal.inet.fi/haistahome


    • Amorionallergy

      Jos allerginen Amorionille, niin määrätään luult. Kefexiniä.

      • Allergikko

        mulle ei käy kumpikaan amorion eikä kefeksiini, molemmat vaikuttavat tasapainoon ja yleiskuntoon. Maailma alkaa pyöriä kolmantena päivänä aloittamisesta.


      • Karuselli-ilmiö
        Allergikko kirjoitti:

        mulle ei käy kumpikaan amorion eikä kefeksiini, molemmat vaikuttavat tasapainoon ja yleiskuntoon. Maailma alkaa pyöriä kolmantena päivänä aloittamisesta.

        Kiitos, sain juuri minulle sopivaa tietoa! Tärykalvon puhkeamiseen sain Amorion 750 mg. Kissa on kauhuissaan, kun meinaan kaatua päälle, kiertää minut kaukaa. Tasapaino on ihan hukassa. Kävin toisen kerran lääkärissä ja hän epäili, että keskikorvassa on tapahtunut vaurioita. Toivottavasti tämä johtuu "vain" antibiootista.


      • Anonyymi
        Allergikko kirjoitti:

        mulle ei käy kumpikaan amorion eikä kefeksiini, molemmat vaikuttavat tasapainoon ja yleiskuntoon. Maailma alkaa pyöriä kolmantena päivänä aloittamisesta.

        Onneks maailma pyörii vieläkin..


    • Tyby15

      Sydämmen läppävuodon takia joudun popsimaan noita AMORIN 500mg 4tablettia kerrallaan tuntia ennen operointia. Eli siis jos käyn hammaslääkärissä tai muuta missä pöpöt pääsevät helposti tarttumaan..

      terveisin tyttö 15v

    • sjs noviisi

      antibioottipakettien sivuainevaikutukset kannattaa tsekata tarkaan. Jos siellä puhutaan ihoreaktioista tai stevens johnssonin syndomasta tai TEN.istä erittäin harvinaisena oireena ja ihollenne tulee näppyylöitä, suun-, silmien ja muut limakalvot ärtyvät ja irtoavat, pikimiten lääkäriin ja kuponki, mukaan jossa kerrotaan harvinaisista ihosivuoireista. Osa niistä voi olla jopa hengenvaarallisia.
      http://www.facebook.com/#!/groups/sjsfinland/

    • kanttarellimies

      sain amorionista 500mg 2 tablettia 3 kertaa päivässä, 3 viikon ajan punkin purema-an. viikon päästä yöllä heräsin,kun raavin unissani ihoani olin joka puolelta ihan
      kuin nokkosilla hakattu.kova poltto ja kutina isoja punaisia täpliä keskeltä vaalea.
      leuan alus turposi samoin ranne.lopetin amorin,sain allergiseen reaktioon predns-olon 20mg 2tab päivässä 4päivän ajan,nyt rupeaa hellittämään. rinnan ja kaulan ympärillä on vielä punaisia ja tosi isoja täpliä iho ympäriltä ihan punainen, silmät
      verestää pään särkyä ollut koko ajan. niin sain vielä ihottuma alueelle bemetson 0,1% voide/salva 100g.niin ja punkki oli selässä noin viikon lapaluun kohdalla oli
      vaikea havaita itse,luulinsitä finniksi.

      • ogy2

        GOOGLAA STEVENS JOHNSSONIN SYNDROOMA


      • Anonyymi

        Amorion on myrkkyä, sen huomata sain... Paha ihottuma todella tuli!!!!


    • aikuisella Amorion

      Mä haluan kirjoittaa ja jakaa oman kokemukseni Amorion antibiootti lääkkeestä. Viikon kuurin käytin loppuun. Käytön aikana ei ollut mitään oireita. Kuurin viimeisen tabletin söin illalla. Seuraavana aamuna huomasin käsistä, jaloista ja masussa olevan pieniä punaisia täpliä. Punaiset näppylät olivat n.nuppineulan pallopään kokoisia. Eivät juuri kutisseet. Joidenkin näppylöiden ympärillä oli ns.valkoinen reuna/kaulus.

      Nukuin yön. Seuraavana aamuna huomasin läikkien kasvaneen/levinneen. Nyt näppylöitä oli joka puolella. Myös kasvoissa. Selkä näytti kaikista pahimmalta.

      Menin lääkäriin. Lääkäri totesi samantien, että allergiareaktio joko pelkän lääkkeen aiheuttama tai lääkkeen ja infektion yhteistyötä. Käski kirjoittaa lääkkeen ylös ja välttää jatkossa antibiootteja joissa on Amoxicillin ainetta.

      Määräsi otettavaksi kuurin kortisonin sukuista lääkeainetta. Näppylät kuulemma häviävät ittekseen ajan kuluessa tai lääkekuurilla nopeammin.

      EI OLE TARTTUVAA.
      Jos olisi ollut nokkosihottumaa olisi näppylät hävinneet yhtä nopeasti kuin olivat tulleetkin. Varsinkin Heinix allergialääkkeellä.

      Kirjoitin tämän siksi, kun itse etsin tietoa netistä enkä löytänyt mieltärauhoittavaa tietoa... Lääkäri vielä totesi että ihottuma on selkeästi:
      eksanteema, exanthema, rokkoihottuma
      infektiotautiin tai lääkeaineyliherkkyyteen liittyvä, punoittavista läiskistä muodostuva symmetrinen ihottuma, joka menee ohi päivissä.

      Paitsi että mielestäni läiskissä ei ollut mitään symmetrisuutta. Pikemminkin läiskiä koko kropassa...

      Toivottavasti tästä oli apua jollekin :)

    • allerginen

      söin amorion kuurin loppuun ja viimeisen pillerin jälkeen nousi kutisevia paukamia käsiin ja joka puolelle sain lääkäriltä vastauksen ei amorion aiheuta allergiaa.sitten kortisonia kankkuun ja seuraavana päivänä kasvot tulipunaiset. ja vieläkin ahdistaa otan brikanyliä ja näppylöitä vielä vaikka on jo 3päivä menossa joten kyllä amorionista saa allergisen reaktion.

    • Älkää tappako it-

      seänne turhilla antibiooteilla!

      "..................jatkuu.
      Esimerkki-tapaus 3.
      - Törkeyden huippu:

      Törmäsin 9/2010 kaikkien aikojen törkeimpään tapaukseen: Potilas oli pahasti altistunut kosteusvaurio-homeiden toksiinille vakavin seurauksin. Lääkäri oli määrännyt ko potilaalle KOLMEN VUODEN (36 kuukauden!) antibiootti(!)-kuurin ilman korvaavaa maitohappobakteeri hoitoa!
      Eli lääkäri hoiti potilaan sairautta antibiootilla, jonka oli aiheuttanut home-antibiootti!!
      Ko potilas ei olisi selvinnyt menehtymättä 3-vuoden antibiootti-kuurista!
      Herää kysymys: Onko tällaisella lääkärillä itsellään yhtään aivotoimintaa!!? Tällaiselta lääkäriltä pitää poistaa lääkärin-oikeudet välittömästi enenkuin hän tekee ruumiita!

      Julkisen terveydenhuollon heitteille jättämät potilaat-ei ole ihme kun he hädissään hakevat apua netissä!
      Linkki avutuu uuteen ikkunaan, tai uuteen välilehteen!
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9902940

      Olet tässä:
      *Mhb-. Turhat synteettiset (=kemialliset) lääkkeet. Lääketieteen kaikkien aikojen huijaus. Nyt kohteena kosteusvaurio homeen-toksiinille altistuneet!
      Alkuun""

      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-aktino-bakteerit-lapset-ja-rajahdysmaisesti-lisaantyva-diabetest1d-ja-t2d/mhb-turhat-synteettiset-kemialliset-laakkeet-laaketieteen-kaikkien-aikojen-huijaus-nyt-kohteena-kosteusvaurio-homeen-toksiinille-altistuneet/


      Tulehdukset pystytään hoitamaan ilman riskiä:
      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/?page_id=34

    • sairas 2

      Katotaas miten käy Amorion nappien kanssa 3xpv 500mg 10pv. keuhkokuume. :P

    • AN791

      Minulle määrättiin antibioottikuuri, kun olin käynyt kirurgilla poistattamassa pari hammasta. Sivuvaikutuksia ei ole ollut.

    • epäilyttävä reaktio

      Minulla oli kolmen viikon Amorion-kuuri 1500 mg/vrk todettuun borrelioosiin.

      Viikon kuluttua aloittamisesta käsivarsiin ja muualle kehoon ilmaantui punaisia täpliä, ryhmissä ja riveissä enempi paksumman ihon puolella, eikä mitenkään allergisen reaktion tyyppisesti, tosin joitakin nousi leukaan ja alahuuleen. Laajenivat jonkin verran, jolloin saattoivat kasvaa yhteen, mutta ei kutinaa, ei varsinaisesti koholla niinkuin nokkosrokossa, eikä hegitysvaikeuksia.

      Kävin lääkärissä, ja kun lääkäri ei osannut sanoa, oliko allergiaa vai bakteeria, niin jatkoin silti kuuria ja otin päivittäin 10 mg antihistamiinia. Läiskät hävisi alle viikossa, jolloin jätin antihistamiinin pois. Lääkäri määräsi kyllä toisen antibiootin, mutta en itse tohtinut lopettaa Amorionia, koska jos reaktion aiheuttaja olisikin ollut borelioosi-bakteeri, jolloin lääkkeen vaihtaminen kesken kaiken ei ehkä olisi ollut tarkoituksenmukaista näin maalaisjärjellä ajateltuna. Kaikkea tätä ei tietenkään kerrota lääkärille....

    • Tyttönen

      Itse syön kyseistä lääkettä korvatulehduksen. 3 pilleriä päivässä ja 10 päivän kuuri. Syön samalla myös maitohappobakteereja, jottei maha menisi niin sekaisin. Lääke ei ihottumaa ole minulla aiheuttanut, mutta ihan järkyttävää väsymystä kylläkin. Hidastanut minua selvästikin (ainakin matikkaa koulussa laskiessa ja liikenteessä)

      • Kuuri päälle tänään

        Kävin terkkarin sairaanhoitajalla näyttämässä punaista suurenevaa länttiä reiden sisäsivulla. Hoitsu kävi lääkärin luona keskustelemassa ja tullessaan sanoi, että e-resepti on iltapäivällä apteekissa. Kova oli kuuri kun hain: Amoxin 500 mg, 3 x 30 kpl, annostus 2 kpl 3 x vrk:ssa.


      • mitenköhän tässä käy
        Kuuri päälle tänään kirjoitti:

        Kävin terkkarin sairaanhoitajalla näyttämässä punaista suurenevaa länttiä reiden sisäsivulla. Hoitsu kävi lääkärin luona keskustelemassa ja tullessaan sanoi, että e-resepti on iltapäivällä apteekissa. Kova oli kuuri kun hain: Amoxin 500 mg, 3 x 30 kpl, annostus 2 kpl 3 x vrk:ssa.

        Meneekös se elopainon mukaan tai miten näyttäisi olevan tupla-annostus?

        Minulle tk-lääkäri määräsi kolmen viikon 500 mg Amorin-kuurin, 1 kpl 3 x vrk:ssa levinneeseen borrelioosiin. Pelkään pahoin, että hoito oli riittämätön, koska mitään ihottumaa ei ollut, vaan tauti oli siirtynyt jo niveliin ja sydänlihakseen. Selvät oireet on onneksi nyt poissa kutakuinkin, mutta antibioottikuurin seurauksena taisi elimistö herkistyä entisestään seurauksella että alkava nivelrikko äityi todella pahaksi. Kokeeksi aloin maidottomalle ja gluteiinittomalle dietille, mikä hieman yllättäen vaikuttaisi kyllä tehoavan.


      • Älä tee tuota virhet
        mitenköhän tässä käy kirjoitti:

        Meneekös se elopainon mukaan tai miten näyttäisi olevan tupla-annostus?

        Minulle tk-lääkäri määräsi kolmen viikon 500 mg Amorin-kuurin, 1 kpl 3 x vrk:ssa levinneeseen borrelioosiin. Pelkään pahoin, että hoito oli riittämätön, koska mitään ihottumaa ei ollut, vaan tauti oli siirtynyt jo niveliin ja sydänlihakseen. Selvät oireet on onneksi nyt poissa kutakuinkin, mutta antibioottikuurin seurauksena taisi elimistö herkistyä entisestään seurauksella että alkava nivelrikko äityi todella pahaksi. Kokeeksi aloin maidottomalle ja gluteiinittomalle dietille, mikä hieman yllättäen vaikuttaisi kyllä tehoavan.

        tä jossa lähdet karsimaan ruoka-aineta, joista tärkein on rasvanen lehmänmaito!
        Lue:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11815678


      • minä
        Älä tee tuota virhet kirjoitti:

        tä jossa lähdet karsimaan ruoka-aineta, joista tärkein on rasvanen lehmänmaito!
        Lue:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11815678

        Itselläni 1tabletti/3kertaa päivässä, 20 tabletin kuuri.
        Lääkäri oli unohtanut laittaa monta päivässä,Apteekki määräsi 3 päivässä.
        Määrättiin kurkku kipuun, korvatulehdukseen,.Myös yskää ja nuhaa.Kuume pois.


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        Itselläni 1tabletti/3kertaa päivässä, 20 tabletin kuuri.
        Lääkäri oli unohtanut laittaa monta päivässä,Apteekki määräsi 3 päivässä.
        Määrättiin kurkku kipuun, korvatulehdukseen,.Myös yskää ja nuhaa.Kuume pois.

        Paska kommenteja Amorionilla paransin keuhkoputken tulehdukseen. Elkää narisijat näppylä tyypit kirjoitelko tänne keksittyjä juttuja.


    • Miksi ei antibioot-
    • Lentsu

      Keuhkoputken tulehdukseen 2*750mg Amorionia aamulla ja illalla.Maitohappobakteerit pitäneet vatsan kurissa,limakalvot alkaneet 7pv jälkeen iho kuoriutuun.Herkkä vatsa ollut aina mutta huomannut et syö kunnolla ennen kuin nakkaa pillerit huuleen :)

    • Borrelioosi

      Monen vuoden jälkeen vastaan.. Mulla määrättiin Amorion 500mg 3 kertaa vuorokaudessa kahden viikon ajan borrelioosin takia. Mulla oli mun mielestä hyttysen purema, mutta ympärille ilmestyikin vaalea rengas myöhemmin. Nyt on toka päivä meneillään, vielä ei sivuvaikutuksia. :)

    • Allerginen

      Juu,ja pahoja onkin,punkin puremaan sain 2 viikon hevoskuurin,toiseks viimesenä päivänä alkoi kutittaa jalkoja aamupäivällä,iltapäivällä olin päästä varpaisiin täynnä paukamia,naamaa myöten,lääkäri vaan totesi että olen allerginen,ja antoi vastalääkkeet,siinä meninoin viikkko ennenkuin alkoi paukamat laskeutumaan,mutta se kutina oli kamala.

    • poskiontelotulehdus

      Onpas vanha ketju, mutta kirjoittelepa silti... Eilen alkoi amorion kuuri 750 mg kolmesti päivässä. Apteekissa tuumivat että onpa kova kuuri, kannattaa ottaa lääke ruokailun yhteydessä. No näin tein. Silti pari tuntia ekan tabun ottamisesta alkaen mahaan koskenut jatkuvasti. Maitohappobakteereja napsin ja toivon ettei tämän pahemmaksi oireilut mene. Ennen ei ole mitkään antibioottikuurit mitään vaivoja aiheuttaneet.

    • sivuontelotulehdus

      3 viikon kuuri 2x/pv aiheutti sen, että saan edelleen pienestäkin määrästä sokeria valtavan vatsan turvotuksen, vaikka kuuri loppui 7kk sitten. Maitohappobakteereja olen syönyt koko ajan.

      • nosepä

        Viikon kuurI Amorion, 3 * päivässä 750 mg keuhkoputken ja poskiontelon tulehdukseen vaan eipä auta mutta eipä ole haittaakaan. 2 nappia vielä jäljellä.


    • Anu

      Amoksisilliini on halpa antibiootti, mitä täällä Saksassakin määrätään. Minä reagoin sille, samoin kuin veljeni, hyvin agressiivisesti. Ehkä joudut vasta seuraavan kuurin johdosta teho-osastolle. Kaikkea hyvää!

    • Neuvoja1

      Älkää tuhotko terveyttänne Lääke-Antibiootilla siksi että lääke-antibiootin korvaaja on keksitty Suomessa jo v. 2006. Testatkaa ensin itsenne:

      ..........jatkuu *KosteusVaurio-myrkyille altistuneen hoito menee näin pähkinänkuoressa:
      >>>A. Oireilu-osumista poistuu noin puolet(=50%) kun muutat puhtaisiin tiloihin.
      ...
      >>>B. Loput oire-osumat ovat jo-tulleita vaurioita elimistössäsi, joiden korjaamiseksi tarvitaan Lactobacillus-bulgaricus Antibiootti-bakteeri lievän-mutta laaja-alaisen tulehduksen parantamiseen kahden tärkeimmän:
      1.Lactobacillus-asidophilus ja
      2.Bifidobacterium-bifidum ja/tai lactis lisäksi.
      >>>Huom! Jäljelle jääneet noin 20-oiretta ovat Lääke-tieteelle PARANTUMATTOMIA(!!?) sairaus-oireita, he kun eivät halua ymmärtää että Antibiootin korvaaja on keksitty jo. Ei "pyörää" tarvitse uudestaan keksiä!
      ...
      >>>C. Kun kymmenkertaistat La Lb Bif hyötybakteereiden saannin(=10kapselia/vrk), niin paranet myöskin 10x nopeammin, esimerkiksi tällä konstilla 1-vuoden paranemis'aika saadaan nopeutettua reiluun kuukauteen!
      ...
      >>>D. Kun kolme-kymmentäkertaistat La Lb Bif hyötybakteereiden saannin(=30kapselia/vrk), niin 1x30kapselin annos vastaa Antibiootti- kuuria, jonka voit turvallisesti toistaa tarvittaessa useampanakin päivänä!
      ...
      >>>E. Olet terve vasta sitten kun:
      1. 6x2h välein toistetun pintalämmön(=kainalosta)-mittauksen keskiarvo on 36,4-36,8 C astetta, sekä
      2. Oiretesti-osumat ovat 5-osumaa, tai alle(=0.....5), sekä
      3. CRP-arvosi(=verestä) on 3, tai alle(=0....3)!
      >>>*Huomioi seuraava:
      -Vaikka olet "Terve-tasolla" sinulle voi kerran-pari vuodessa tulla esimerkiksi korvatulehdus jonka hoitamiseksi tarvitaan Antibioottia-eli autetaan omaa immuunipuolustustasi hoitamaan tulehdus pois-mutta ei Lääke-antibiootilla-vaan L-a L-b Bif 90miljardin "Antibioottia" Hyötybakteereina!
      ...
      F. Käytä Oiretestin tulkinta-ohjeita käänteisenä kun parannat itseäsi-mm hajuste-yliherkkyytesi katoaa kun oireilusi laskee alle 17-osumaan!
      ...
      >>>Huom: Älä missään nimessä käytä tähän hoitoon lääke-antibioottia!
      Jatkuu........

      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/tee-oiretestikvht-tee-immuunitestiimmuunijarjestelman-heikkeneminen/

    • Marjhi

      Minulla punkin puremaan Amorion 500mg annettiin ensin 14vrk..2 tbl.3 krt/vrk..sitten jatkettiin 7pv..kun punainen alue näkyi edelleen..kohta 7pv.mennyt ja punainen alue näkyy edelleen kintussa..tietääkö kuka miten kauan antibiootteja pitää käyttää?pitääkö koko punainen alue olla pois?

      • Jenkaarina

        mulla meni antibioottien aloittamisesta (sama määrä kuin sulla) ainakin 3viikkoa että punainen alue hävisi, itselle annettiin 4vko kuuri kun oli nivelkipuja.


      • Anonyymi

        Kauanko kesti punaisen alueen paraneminen?


    • Anonyymi

      Amorionia syön ja olen aivan naatti, järjetön väsymys, tähän päälle flavamed yskätabletit jotka närästää niin ettei rennietkään aita. Olen syönyt ennen flavamedin ottoa kuten pitää mutta silti korventaa.

    • Anonyymi

      Mulla amorion 750mg x2 päivässä, nyt kolmas päivä menossa ja aivan järkyttävä väsymys, että silmät lupsuu kokoajan.. Samoin päätä särkenyt viimiset kaksi päivää. Tuntuu olevan vahvaa kamaa

    • Anonyymi

      Koska kaikki muut ovat haukkuneet tuon lääkkeen pystyyn, täytty minun valitettavasti teilee (trolli-Reinot) ilmoittaa, että lääke on mitä parhain sairauden hoidossa!
      Tärkeintä oli minulle se , ettei vatsa reakoinnut ollenkaan annostukseen. Annostus oli kuitenkin 500mg 3x2 taplettia vuorokaudessa 3: n viikon aikana!
      Aikoinaan sairastin sen A-viruksen, josta kukaan ei tuntuntunut tietävän mitään, mutta sitten uutisoivat mediassa seitsemän saaneen tartunnan ja heistä kaksi oli Turussa ja yksi Joensuussa kuollut !
      "Ärvistelin" viikonpäivät ennenkuin menin terveyskeskukseen, jolloin "jäljet" johtivat KySii:n, missä todettiin muutaman tutkimuksen jälkeen ko. "tappava virus".
      Kolme vuorokautta eristyshuoneessa ja lukematon määrä "tippapusseja", ja elämä löytyi uudestaan.
      Sen tähden tämä viimeinen hoito oli minusta ammattilaisten tekemistä, että olen kirjoittamassa täällä !
      Kiitos vielä kerran oikeista lääkkeistä!!

      • Anonyymi

        Olen nyt syönyt puoli vuotta .ja eteen päin niin pitkään kun elän.


    • Anonyymi

      Annostus 500mg 3*2tablettia päivässä keuhkokuumeeseen. Tunnen että tulehdusta vielä mutta ei muuta oiretta kuin järkyttävä hikoilu. Eikö kukaan muu tästä ole kärsinyt??
      Vai onko minulla vielä tulehdus kehossa 6pv jälkeenkin. Tuntuu etten jaksaisi vielä töihin lähteä.

      • Anonyymi

        Mulla viiden päivän kuurin jälkeen nokka umpitukossa ja kova päänsärky .Sekä keuhkoputki vinkuu. Sain sitä pikkuhauvan puremaan


    • Anonyymi

      Sain perjantaina 500 mg 3 kertaa päivässä Huh aika rajua hoikka ihminen olen.Pahoinvointia nyt 4 päivä
      Vielä olisi huominen.Allegiaan olen nähtävästi puiden ym siitepölyjen siihen olisi apua.Nyt vähän pelottaa.Onko turvallinen.Vielä nenäsumute allergiaan ja allergia tabletti allergia ajan.

    • Anonyymi

      Hei onkos kenellekään tullut kyseisestä lääkkeestä semmonen sivuvaikutus että tulee semmonen ihmeellinen outo haju itse nyt kuurilla olen ja on tullut aiemminkin mutta en tietenkään koskaan muista lääkkeen nimeä lääkärissä käydessä..

      • Anonyymi

        Todellakin, sama vika täällä. Oli ensin korona ja sitten tuli jälkitautina keuhkokuume. Siihen sain 750mg amorion kolmesti päivässä ja vaikka oikeasti hajuaisti ei toimi, niin joku ihme haju täällä on.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2884
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      536
      2733
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1885
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1867
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1758
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      302
      1698
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1352
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      62
      1163
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      90
      1144
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe